Σήκωσαν ψηλά την ελληνική σημαία στην Ιταλία οι Αναγνωστάκος-Μπακλώρης!

Με τον καλύτερο τρόπο εκπροσώπησαν τα ελληνικά χρώματα στο Prealpi Master Show της γειτονικής Ιταλίας οι Γιάννης Αναγνωστάκος-Χρήστος Μπακλώρης, οδηγώντας ένα Mitsubishi Lancer Evo X. Πρόκειται για έναν αγώνα-γιορτή που κατά καιρούς συγκεντρώνει και αστέρες του Παγκοσμίου, όπως ο Juha Kankkunen και ο Jari Matti Latvala, οι οποίοι μάλιστα στο παρελθόν έχουν φύγει νικητές από την Ιταλία. Στο φετινό Prealpi Master Show εκκίνησαν 164 πληρώματα, αριθμός ρεκόρ για τον αγώνα, με το πεδίο μάχης να αποτελεί μία ειδική διαδρομή μήκους 10 χιλιομέτρων, η οποία επαναλήφθηκε 4 φορές. Όπως καταλαβαίνετε, προκειμένου να μην ….ξημερώσουν, το κενό μεταξύ των εκκινήσεων ήταν 1 λεπτό, ενώ η πρώτη ειδική ξεκινούσε πολύ νωρίς το πρωί. Βέβαια, το τέταρτο πέρασμα διεξήχθη υπό το φως των προβολέων, χαρίζοντας στους θεατές μια ιδιαίτερη αίσθηση. Αξίζει να σημειωθεί πως οι θερμοκρασίες ήταν πολύ χαμηλές και δεν ξεπερνούσαν τους 3 βαθμούς Κελσίου.

Για τρίτη χρονιά υπήρχε ελληνική εκπροσώπηση στον αγώνα. Μετά τους Γιάννη Παπαδημητρίου-Allan Harryman (Subaru Impreza 555) το 2006, τους Νίκο Κουρτέση-Monica Fortunato (MG ZR 105) πέρυσι, φέτος ήταν η σειρά των Γιάννη Αναγνωστάκου-Χρήστου Μπακλώρη να συμμετάσχουν στον αγώνα που ως επίκεντρο είχε την περιοχή του Τρεβίζο, βόρεια της χώρας. Αυτή δεν ήταν η πρώτη εμφάνιση του  απόφοιτου του «Γίνε Πρωταθλητής» στην Ιταλία, καθώς το 2003 και το 2004 είχε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα Toyota Yaris σε δύο ασφάλτινους αγώνες, χωρίς τότε να καταφέρει να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Ο Αναγνωστάκος που ξεκίνησε την καριέρα του το 2003, συμμετείχε στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα έως και το 2005 με ένα Toyota Yaris, ενώ το 2006 και το 2008 αγωνίστηκε σε επιλεγμένους χωμάτινους αγώνες, χωρίς να ακολουθεί κάποιο συγκεκριμένο θεσμό. Την επόμενη χρονιά, είχε την πρώτη του επαφή με τετρακίνητο, οδηγώντας ένα Mitsubishi Lancer Evo IX στο Ράλλυ ΕΛΠΑ, αγώνα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, πετυχαίνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους. Η δεύτερή του συμμετοχή με Lancer έγινε 3 χρόνια αργότερα, στο Ράλλυ Σπριντ Ελάτειας, όπου δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Τις επόμενες χρονιές, έκανε σπάνιες εμφανίσεις με MG, ενώ πέρυσι τερμάτισε τρίτος στο χωμάτινο σκέλος του Ράλλυ Φθιώτιδος με ένα Mitsubishi Lancer Evo IX. Τη φετινή χρονιά ακολούθησε το Πανελλήνιο πρωτάθλημα με ένα MG ZR 160, κατακτώντας τον τίτλο στην F2.

Το πλήρωμα ήρθε αντιμέτωπο με πρωτόγνωρες συνθήκες στο Prealpi Master Show, καθώς το πρώτο σκέλος που ξεκινούσε νωρίς, αλλά και οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα αποτελούσαν πρόκληση. Στο Σαββατιάτικο shakedown, το οποίο περιελάμβανε και κομμάτι της ειδικής, έγινε η πρώτη γνωριμία των Ελλήνων με το Mitsubishi Lancer Evo X της Ιταλικής Jolly Club. Ο Αναγνωστάκος έκανε 4 περάσματα από τη διαδρομή και έδειξε να εξοικειώνεται και πάλι με τετρακίνητο αυτοκίνητο μετά το τρίτο πέρασμα, δηλώνοντας ικανοποιημένος από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Η συνέχεια περιελάμβανε την πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα που διεξήχθη το απόγευμα του Σαββάτου, με τα αυτοκίνητα να παραμένουν για περίπου μισό λεπτό στη ράμπα, ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί εγκαίρως.

Την Κυριακή, το ελληνικό πλήρωμα με το No 58 στις πόρτες του Lancer δέκατης γενιάς, ρίχτηκε στη μάχη με το χρόνο, έχοντας να αντιμετωπίσει άλλους 17 συνδυασμούς στην κατηγορία του. Το πρώτο πέρασμα από την ειδική των 10 χιλιομέτρων ήταν αναγνωριστικό για τους Αναγνωστάκο-Μπακλώρη,  οι οποίοι οδήγησαν αρκετά φυλαγμένα έτσι ώστε να πάρει μια πρώτη γεύση από την κατάσταση που επικρατεί στην ειδική, καθώς υπήρχαν υποψίες για υγρασίες και χώματα στα ασφάλτινα κομμάτια. Η συνέχεια ήταν ενθαρρυντική, καθώς στο δεύτερο πέρασμα βελτίωσαν αρκετά την επίδοσή τους, πραγματοποιώντας την πέμπτη καλύτερη επίδοση στη Ν4. Το τρίτο σκέλος το δίδυμο κινήθηκε ταχύτατα, τερματίζοντας τέταρτο στην κατηγορία και ανεβαίνοντας έτσι μια θέση. Στο τελευταίο πέρασμα που διεξήχθη νύχτα, ενώ ο αρχικός στόχος ήταν να κινηθούν σε safe mode, ο Αναγνωστάκος υπέπεσε σε δύο οδηγικά λάθη, κυρίως λόγω κακής ορατότητας που κόστισαν σε χρόνο, αλλά όχι σε θέσεις. Το ελληνικό πλήρωμα τερμάτισε στην 25η θέση της γενικής και στην 6η της κατηγορίας Ν, ολοκληρώνοντας με επιτυχία έναν αγώνα που θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη του.

Μακάρι να τους ξαναδούμε σύντομα στη γειτονική χώρα και γιατί όχι με ένα αντίστοιχο όπλο να διεκδικηκούν το πανελλήνιο πρωτάθλημα τη νέα χρονιά; Για την ώρα αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για τα παιδιά που τόλμησαν και κονταροχτυπήθηκαν με τους Ιταλούς εξπέρ του χώματος!

Photos: Άρης Γεωργίου

Αποτελέσματα κατηγορίας Ν