Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ- Άσφαλτος ή Χώμα;

Το 55ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει ολοκληρωθεί, ενώ και το αντίστοιχο Πρωτάθλημα Ασφάλτου βαίνει προς ολοκλήρωση με τους Πρωταθλητές να έχουν ήδη ανακηρυχθεί.

Πρωταθλητής Χώματος και 55ος Πρωταθλητής Ελλάδας αναδείχτηκε ο Γιώργος Κεχαγιάς και Πρωταθλητής Ασφάλτου ο Γιώργος Αναπολιοτάκης.

Στα ράλλυ της Ελλάδας του 2019, απομονωμένοι από κάθε διεθνή διοργάνωση, χωρίς Ακρόπολις από φέτος και ποιός ξέρει μέχρι πότε, έχουμε δύο Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ράλλυ και δύο Πρωταθλητές. Μοναδικό φαινόμενο αν αναλογιστεί κανείς πως και οι ελάχιστες χώρες που έχουν δύο πρωταθλήματα, σαφώς διαφορετικής δυναμικότητας μεταξύ τους, όπως η Γαλλία ή η Ισπανία, προσανατολίζονται στη λύση του μικτού για τα επόμενα χρόνια. Για εμάς ο Πρωταθλητής Ελλάδος πρέπει να είναι ένας, αφού άλλωστε ένας γράφεται στην ιστορία και αυτόν πρέπει να θυμόμαστε. Λίγο μας απασχολεί αν αυτός προέρχεται από την άσφαλτο, το χώμα, ή συνδυασμό των δύο, αν και το πιο δίκαιο τελικά είναι το τελευταίο.

Η αλήθεια είναι πως το «κόμπακτ» Πρωτάθλημα Χώματος του 2019 προσέλκυσε μεγάλο αριθμό αγωνιζομένων που το ακολούθησαν πλήρως, δεν παύει όμως να είναι ένα «μίνι» πρωτάθλημα με μόλις τέσσερις αγώνες που δεν συγχωρεί το λάθος. Ένας πέμπτος αγώνας θα έπρεπε να υπάρχει και δεν αποτελεί δικαιολογία το γεγονός ότι «οι λέσχες δεν ζήτησαν…». Η διοργανώτρια αρχή είναι αυτή που αποφασίζει, είναι αυτή που θέτει τους κανόνες. Από την άλλη πλευρά, το πιο «Πανελλήνιο» Πρωτάθλημα Ασφάλτου δεν είχε ανάλογη δημοφιλία, με ελάχιστους αγωνιζόμενους να το ακολουθούν πλήρως, ενώ και φέτος την παρτίδα έσωσαν οι Κρητικοί που πήγαν σχεδόν παντού και κατέκτησαν και τους τίτλους.

Ζητούμενο πάντα είναι ο όσο μεγαλύτερος ανταγωνισμός κι αυτός προκύπτει από ένα πρωτάθλημα στο οποίο θα συναγωνίζονται οι καλύτεροι. Θα θέλαμε πολύ να δούμε τα R5 των φετινών πρωταθλητών Γιώργου Κεχαγιά και Γιώργου Αναπολιοτάκη να μάχονται μεταξύ τους, απέναντι στους επίσης Πρωταθλητές Σωκράτη Τσολακίδη, Γιάννη Μπαντούνα και Γιάννη Παπαδημητρίου.

Θα θέλαμε να «εγκατασταθεί» αγωνιστικά στην Ελλάδα ο Jourdan Σερδερίδης, να μπουν στη μάχη οι «ασφάλτινοι» Νίκος Καρπάνος και Λευτέρης Αλυγιζάκης, όπως και οι ωραίοι τύποι με τα δικίνητα ανεξαρτήτως επιφάνειας. Οι παντός εδάφους Ακράτοι, ο Πλάγος που το έχει ξανακάνει, ο Πανουργιάς που αν θέλει μπορεί, ενώ θέλουμε να βλέπουμε πιο συχνά τον Αναγνωστάκο και με κάποιο τρόπο να «λερωθούν» και οι Κτιστάκηδες. Ίσως έτσι επιστρέψουν οι Βελάνηδες, και ο τρελο-Yorgo, ενώ θα προκύψει πρόσφορο έδαφος για να εξελιχθούν νέοι ή λιγότερο νέοι όπως ο Roustemis Jr., ο Ισμαήλος ή ο “Backo” και δούμε κάποια στιγμή Έλληνα εκτός συνόρων. Ο Mr Cosmote κος Θεοχαρόπουλος είναι ζεστός και θα προβάλλει συμμετέχοντας ενεργά, ενώ και το κόσμημα του Βασιλάκη θα ακολουθήσει. 

Ότι καλύτερο για το θεατή αλλά και την προβολή του αθλήματος που απαιτεί μάχες και όχι Πρωταθλητές που τρέχουν χωρίς αντίπαλο. Με το κόστος να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για το εγχείρημα του «μικτού» και με εξαιρετικά πιθανή την απουσία του Ακρόπολις το 2020, υπάρχουν λύσεις ώστε αυτό να είναι προσιτό σε πολλούς.

Ένα συμμαζεμένο πρωτάθλημα 5 αγώνων μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των αγωνιζομένων. Με γνώμονα το ότι οι ασφάλτινοι «πάνε χώμα» πολύ πιο δύσκολα από ότι το αντίστροφο κι επειδή τους θέλουμε όλους στο «παιχνίδι», η πλειοψηφία των ράλλυ του πρωταθλήματος θα πρέπει να στρέφεται προς την άσφαλτο, ώστε να τους δοθεί το κίνητρο να δοκιμάσουν. Τα Ράλλυ Κρήτης, Ηπειρωτικό και το διεθνές (;) Ράλλυ ΔΕΘ δεν μπορούν να απουσιάζουν από το πρόγραμμα για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν να κάνουν με το επίπεδο οργάνωσης τους, την ιστορία τους αλλά και τη δυναμική των λεσχών που τα διοργανώνουν, όπως αντίστοιχα τα χωμάτινα Ολυμπιακό και Φθινοπωρινό.

Οι οδηγοί θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουν λόγο σε ένα τέτοιο εγχείρημα κι αν απαιτηθεί ισορροπία επιφανειών, ένας χωμάτινος αγώνας στη Φθιώτιδα μπορεί να προστεθεί. Για λόγους κόστους αλλά και ως κίνητρο για τα πληρώματα να δοκιμάσουν στην «απέναντι» επιφάνεια μπορούν να προσμετρούνται τα 4 καλύτερα αποτελέσματα του κάθε οδηγού στους 6 αγώνες, σε αυτή την περίπτωση.

Εννοείται πως για να είναι δυνατοί οι αγώνες του πρωταθλήματος θα μετρούν παράλληλα και στα αντίστοιχα Κύπελλα Χώματος ή Ασφάλτου, με τους «ιστορικούς» να δείχνουν φέτος το δρόμο. Τα κύπελλα θα συμπληρώνονται από 2-3 ράλλυ ή σπριντ με τα Ράλλυ Αχαιός, Αλμυρού και Κορίνθου να έχουν εγγυημένη θέση και να αποτελούν υποψήφια ράλλυ στο πρωτάθλημα, ενώ αντίθετα δεν έχουν θέση στο πρόγραμμα αγώνες με επικίνδυνα υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Οι αμετάπειστοι λάτρεις αυστηρά της μία επιφάνειας, ή αυτοί που δεν έχουν τις δυνατότητες για τη «μετατροπή» θα βρουν τη θέση τους εκεί.

Ένα τέτοιο ανταγωνιστικό Πρωτάθλημα θα φέρει κόσμο στο βουνό, δικαιούται της καλύτερης δυνατής προβολής και στόχος μας είναι να το υποστηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις σε περίπτωση που υλοποιηθεί. Ονειρευόμαστε, το ξέρουμε κι ας ελπίσουμε να μην ξυπνήσουμε απότομα με την ανακοίνωση των προγραμμάτων από την ΕΠΑ…

Αυτοί είναι οι 55 πρωταθλητές Ελλάδας στα ράλλυ:

2019       ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

2018       ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

2017       ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

2016       ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

2015       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2014       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2013       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2012       ΝΙΩΡΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ

2011       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2010       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

2009       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

2008       ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2007       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

2006       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

2005       ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2004       ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2003       ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

2002       ΘΕΡΓΙΑΚΗΣ ΜΑΚΗΣ

2001       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

2000       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

1999       ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

1998       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1997       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

1996       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1995       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

1994       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1993       ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

1992       “JIGGER”

1991       “JIGGER”

1990       “JIGGER”

1989       “JIGGER”

1988       “JIGGER”

1987       “JIGGER”

1986       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1985       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1984       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1983       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1982       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1981       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1980       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1979       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1978       «ΣΙΡΟΚΟ»

1977       «ΣΙΡΟΚΟ»

1976       «ΣΙΡΟΚΟ»

1975       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1974       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1973       «ΣΙΡΟΚΟ»

1972       «ΣΙΡΟΚΟ»

1971       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1970       «ΣΙΡΟΚΟ»

1969       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1968       ΠΕΣΜΑΤΖΟΓΛΟΥ ΤΖΩΝΥ

1967       «ΕΙΠΩΡΧ»

1966       ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

1965       ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Comments are closed.