velanis13-1-of-1

Διέρρευσε σε μέσα ενημέρωσης το προσωρινό πρόγραμμα αγώνων αυτοκινήτου για το 2017, το οποίο δόθηκε στις λέσχες για τις τελικές τροποποιήσεις. Αν και η φιλοσοφία του προγράμματος είναι σε γενικές γραμμές αντίστοιχη του 2016, αυτό κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση με ελαφρώς λιγότερους αγώνες αλλά και βελτιώσεις σε σημεία που «πονούσε».

Αναλυτικότερα, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ διατηρεί το μικτό του χαρακτήρα όπως τα τελευταία χρόνια και αποτελείται από 6 αγώνες, 3 χωμάτινους (το ράλλυ Ακρόπολις αναμένεται να είναι και φέτος διπλός αγώνας) και 3 ασφάλτινους, έναν δηλαδή λιγότερο από πέρυσι. Τα Ράλλυ Ολυμπιακό, Ακρόπολις, ΔΕΘ και Αμαρύνθου διατηρούν τη θέση τους, το Ράλλυ Φθιώτιδος (ή μήπως Λαμίας) θα είναι ασφάλτινο το 2017, ενώ μένει εκτός πρωταθλήματος το Ράλλυ Κένταυρος. Η μείωση των αγώνων του θεσμού αλλά και η καλύτερη ισορροπία μεταξύ χώματος και ασφάλτου στους αγώνες το κάνει πιο ελκυστικό για τους αγωνιζόμενους.

progr

Σαφείς βελτιώσεις δέχτηκε το Κύπελλο Ασφάλτου για το 2017, σε σχέση με την πρόχειρη οργάνωση του τη χρονιά που πέρασε και δημιούργησε πολλά προβλήματα στους αγωνιζόμενους και στους οργανωτές. Παραμένει χωρισμένο σε περιφέρειες, με τον αριθμό τους να μειώνεται από τέσσερις σε δύο. Η Νότια Ελλάδα καλύπτει πλέον Στερεά και Πελοπόννησο, με τους πέντε αγώνες που συμπεριλαμβάνονται να είναι τα Σπριντ Αττικό, Μπράλου, Αγίου Μερκουρίου, Αχαιός και το Ράλλυ Παλάδιο. Η Βόρεια Ελλάδα καλύπτει αγώνες σε Μακεδονία, Ήπειρο και Θεσσαλία και περιλαμβάνει τα Σπριντ Θερμαϊκού, Αλμυρού, Σερρών και τα Ράλλυ Φίλιππος και Ηπειρωτικό. Ο μεγάλος τελικός θα είναι φέτος το Ράλλυ Κένταυρος στο Βόλο! Ο ίσος αριθμός αγώνων μεταξύ Βορρά και Νότου κάνει το κύπελλο πιο δίκαιο, ενώ θα πρέπει να υπάρχει η ίδια αναλογία μεταξύ Ράλλυ και Ράλλυ Σπριντ ανάμεσα στις δύο περιφέρειες. Θα μπορούσαν οι αγώνες σε κάθε περιφέρεια να ήταν ελαφρώς λιγότεροι, ώστε να ακολουθήσουν το θεσμό περισσότεροι αγωνιζόμενοι, ενώ θα πρέπει η ΕΠΑ να προβλέψει ασφαλιστικές δικλείδες σε περίπτωση που υπάρχουν ακυρώσεις αγώνων.  

Απομονωμένοι από το πρόγραμμα των αγώνων είναι οι Κρητικοί, μια απομόνωση που οι ίδιοι επέλεξαν με την περσινή τους στάση. Στο νησί υπάρχει πλέον το Έπαθλο Κρήτης, που περιλαμβάνει 4 αγώνες μεταξύ των οποίων και το Ράλλυ Κρήτης.

Το πρόγραμμα δεν προβλέπει σημαντικές αλλαγές στο Κύπελλο Ράλλυ Χώματος το οποίο παραμένει επικεντρωμένο στην Πελοπόννησο, με αγώνες σε Σπάρτη, Καλαμάτα και Πύργο και μακάρι Start Line και ΑΣΜΑ να επιλέξουν να κάνουν τους αγώνες τους στη Στερεά Ελλάδα ώστε να δοθεί κίνητρο και στους «πάνω από το αυλάκι» να συμμετέχουν στο θεσμό.

Ο απόλυτα επιτυχημένος θεσμός του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων διατηρεί τους ίδιους αγώνες για το 2016, που θα μπορούσαν να είναι κατά ένας λιγότεροι. Διόνυσος, Ριτσώνα, Πιτίτσα, Κύμη, Αχλαδόκαμπος, Ομαλός, Πορταριά και Καστανιά θα διεξαχθούν τη νέα χρονιά, με τη «βόρεια» Ανάβαση να μοιάζει καταδικασμένη ως τελευταίος αγώνας, αν δεν έχει τη μορφή τελικού με αυξημένο συντελεστή.

Κακώς είναι αυξημένος ο αριθμός των Αναβάσεων Βορείου Ελλάδος το 2017, με την Ανάβαση του ΑΟΘ να πλαισιώνει τις γνωστές στη Νιγρίτα, τη Δράμα, τη Βλάστη, τους Τοξότες και την Ελασσόνα. Αντίστοιχα, στη Νότια Ελλάδα, σε ένα κύπελλο το οποίο ακολούθησαν ελάχιστοι οδηγοί τη χρονιά που πέρασε, περιλαμβάνονται οι αγώνες του Βραχασίου, της Ζακύνθου, της Αιγείρας, της Δημητσάνας και η νέα Ανάβαση της Αγίας Τριάδας.

Θεωρούμε ότι οι ημερομηνίες των αγώνων θα τροποποιηθούν, αφού δεν νοούνται 3 και 4 αγώνες στο ίδιο σαββατοκύριακο, ενώ θα κρατήσουμε στα θετικά την μικρή μείωση των αγώνων και τη βελτίωση του κυπέλλου ασφάλτου. Θα μπορούσαν να γίνουν κι άλλες βελτιώσεις μέχρι το οριστικό πρόγραμμα… Ποτέ δεν είναι αργά!

 

 

Από Harris