ERC 2016- 03. Ράλλυ Ακρόπολις- preview- Υπάρχει τρίτος πόλος;

Έφτασε η στιγμή που όλοι περιμέναμε. Η ώρα του Ράλλυ Ακρόπολις, του σημαντικότερου γεγονότος του μηχανοκίνητου αθλητισμού που φιλοξενεί η χώρα μας. Το Ακρόπολις αποτελεί τον τρίτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, τον πρώτο σε χωμάτινη επιφάνεια και ένα από τα δυνατά χαρτιά του promoter του FIA ERC για επιτυχία του θεσμού.

12141797_10153645831420050_6283822467125495039_n

Η έδρα του αγώνα άλλαξε φέτος, με τη Λαμία να παίρνει τη θέση του Λουτρακίου στη φιλοξενία του αρχηγείου του ράλλυ. Οι αγαπημένες ειδικές θεατών και πληρωμάτων στη Φθιώτιδα και Φωκίδα επιστρέφουν μετά από αρκετά χρόνια και όλοι ελπίζουμε να γεμίσουν με κόσμο. Το πρωί της Παρασκευής 6 Μαΐου θα διεξαχθούν οι ελεύθερες δοκιμές και η κατατακτήρια διαδρομή μεταξύ ΧΥΤΑ Λαμίας και ΒΙ.ΠΕ., όπου παλαιότερα φιλοξενούνταν το shakedown του WRC αγώνα. Στις 18.30 το απόγευμα είναι προγραμματισμένη η πανηγυρική εκκίνηση στον ιστορικό χώρο των Θερμοπυλών, εμπρός από το άγαλμα του Λεωνίδα. Το Σάββατο ξεκινάει το καθαρά αγωνιστικό σκέλος με τη διεξαγωγή 3 επαναλαμβανόμενων ειδικών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη Νέα Γραβιά, μήκους 25,7 χλμ., την Άμφισσα, μήκους 14,29 χλμ., και το Παλαιοχώρι, μήκους 12,43 χλμ. Η Κυριακή περιλαμβάνει το Ελευθεροχώρι, μήκους 17,87 χλμ., το Ρεγκίνι των 11,61 χλμ. και την Ελάτεια-Καρυά, μήκους 33,86 χλμ. Το service park του αγώνα θα φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, ενώ το συνολικό μήκος των αγωνιστικών χλμ. θα είναι 231,52.

20160503_113452

Οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 80, με 35 πληρώματα να ακολουθούν τον αγώνα του Ευρωπαϊκού θεσμού και τα υπόλοιπα να διαγωνίζονται για τις δάφνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος. Οι δύο μονομάχοι του FIA ERC Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) και Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) δίνουν κανονικά το παρών και αποτελούν τα φαβορί του αγώνα. Τον τρίτο πόλο στη μάχη των δύο για τη νίκη, ευελπιστούμε να αποτελέσουν οι δικοί μας Λάμπρος Αθανασούλας- Ηλίας Παναγιωτούνης (Skoda Fabia R5) με τον οδηγό να αποδεικνύει πέρυσι ότι δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τον κάτοχο του Ευρωπαϊκού τίτλου και τον Ρώσο star! Το φετινό Ακρόπολις αναμένεται ιδιαίτερα επίπονο για αυτοκίνητα και ελαστικά, απαιτεί τακτική εκτός από απόλυτη ταχύτητα και το ελληνικό πλήρωμα το γνωρίζει καλά στη μάχη για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μια θέση στο βάθρο θέλει να διεκδικήσει ο έμπειρος Jaromir Tarabus (Skoda Fabia R5), ποντάροντας και σε προβλήματα των πρώτων, ενώ αν από κάποιον περιμένουμε την έκπληξη, αυτός είναι ο νεαρός Λετονός Ralfs Sirmacis στην πρώτη του εμφάνιση στο FIA ERC με Skoda Fabia R5. O Sirmacis εντυπωσίασε πέρυσι στον πολύ ανταγωνιστικό θεσμό του JuniorERC και το χώμα είναι η αγαπημένη του επιφάνεια. Βαθμούς με όσο το δυνατό καλύτερο πλασάρισμα στη γενική θα προσπαθήσουν να συγκεντρώσουν οι David Botka (Citroen DS3 R5), Federico Della Casa (Peugeot 208 T16), Raul Jeets (Skoda Fabia R5), Jaroslaw Koltun (Ford Fiesta R5), Tomasz Kasperczyk (Ford Fiesta R5) και Antonin Tlustak (Skoda Fabia R5) που ακολουθούν το θεσμό.

Στην κατηγορία ERC2 υπάρχει φαβορί κι αυτός είναι ο Πολωνός Wojciech Chuchala (Subaru Impreza Sti) που έχει καταφέρει να επικρατήσει στους δύο πρώτους αγώνες του Πρωταθλήματος.  Απέναντι του θα βρει τους Giacomo Scattolon (Mitsubishi Lancer Evo IX), Juan Carlos Alonso (Mitsubishi Lancer Evo X), Peter Ranga (Mitsubishi Lancer Evo IX), Erdi Tibor Jr. (Mitsubishi Lancer Evo X) και Jose Luis Jacquet Rios (Mitsubishi Lancer Evo X). Τα ελληνικά πληρώματα των Ιαβέρη Junior- Σπύρου Κολτσίδα (Mitsubishi Lancer Evo IX), Θέμη Χαλκιά- Κώστα Σούκουλη (Subaru Impreza Sti), Κωνσταντίνου Χαλιβελάκη- Μάριου Τσαούσογλου (Mitsubishi Lancer Evo IX) αλλά και οι Κύπριοι Πέτρος Παντελή- Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου (Mitsubishi Lancer Evo X) έχουν τις δυνατότητες να τους ανταγωνιστούν και γιατί όχι να διεκδικήσουν τη νίκη στην νορμάλ κατηγορία.

Στη δικίνητη κατηγορία του ERC, μόλις 4 οδηγοί δήλωσαν συμμετοχή, χωρίς κανένας από τους Bostanci (Ford Fiesta R2T), Pieniazek (Opel Adam R2), Bessenyey (Renault Clio R3T) και Filip (Renault Clio R3T) να ξεχωρίζει έναντι των υπολοίπων.

velanis

Για την «ελληνική» διάκριση, εκτός των προαναφερθέντων ελληνικών πληρωμάτων, θα παλέψουν οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Γιώργος Φιλιππίδης- Λεωνίδας Μαχαίρας (Mitsubishi Lancer Evo IX), οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) και οι πρώην πρωταθλητές Γρηγόρης Νιώρας- Κώστας Κακαλής (Subaru Impreza N12), ενώ βαθμούς μόνο από την πρώτη ημέρα θα διεκδικήσουν οι Στέφανος Καμιτσάκης- Σπύρος Μπαρδάκης (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Αντίστοιχα, στην κατηγορία F2 οι νικητές του πρώτου αγώνα Γιάννης Αναγνωστάκος- Χρήστος Μπακλώρης (MG ZR 160) θέλουν να μαζέψουν το μάξιμουμ των βαθμών και από το Ακρόπολις, με έντονο συναγωνισμό να προκύπτει από τους περσινούς νικητές Σάββα Λευκαδίτη- Θανάση Τσιούκα (Peugeot 206), τους έμπειρους Μπάμπη Γαζετά- Παναγιώτη Χαλάτση (Opel Corsa S1600) και τους θεαματικούς Γιάννη Μποζιονέλο- Βαγγέλη Παναρίτη (Ford Escort RS). Στη μάχη της επικράτησης μπορεί να μπουν οι Ντίνος Αντωνίου- Γιώργος Αντωνίου (Ford Escort RS 2000) που τρέχουν μόνο την Κυριακή, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η παρουσία στη λίστα συμμετοχών του προ εικοσαετίας πρωταθλητή Ελλάδας Κώστα Αποστόλου με συνοδηγό τον Νικηφόρο Μαραγκό και αυτοκίνητο το VW Golf Gti με το οποίο ο οδηγός έγραψε ιστορία στους Ελληνικούς αγώνες.

12096085_10153649489650050_2010738373282178043_n

Έντονες συγκινήσεις αναμένεται να προσφέρει και η μικρότερη κατηγορία του αγώνα, η C6, με τους 1400αρηδες να είναι ουκ ολίγοι και το συναγωνισμό να προβλέπεται έντονος. Εκεί, οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος “Pazonen”-Κοτρωνής (Toyota Yaris) με σύμμαχο τη γνώση των ειδικών από παλαιότερους αγώνες έχουν ένα ελαφρύ προβάδισμα, ενώ δυνατοί αντίπαλοι είναι και οι περσινοί πρωταθλητές Αντώνης Αγγελόπουλος-Χρήστος Δίπλας (Toyota Yaris) που θα συμμετάσχουν μόνο το Σάββατο. Κανείς δεν μπορεί να ξεγράψει τους «Άρμα»-«Αρμάκι» (Nissan Micra K11) που πέρυσι επικράτησαν στην κατηγορία στο πρώτο σκέλος του Ακρόπολις και τους τοπικούς Τσάκαλο-Φαρακλιώτη (Toyota Yaris). Την έκπληξη θα κυνηγήσουν οι Ίαν Παπανικολάου-Γιώργος Κυπριανού (Toyota Yaris), αλλά και οι «El Nak jr»-Νίκος Μουζάκης με το MG ZR 105.

Τα ψέματα τελείωσαν και το Ράλλυ Ακρόπολις είναι προ των πυλών! Καλό αγώνα να έχουμε!

Comments are closed.