Σε παιγνίδι επιβίωσης εξελίχθηκε το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Μεξικού! Όλα σχεδόν τα κορυφαία πληρώματα αντιμετώπισαν προβλήματα που είχαν να κάνουν με την υπερθέρμανση των κινητήρων στις υψηλές θερμοκρασίες και κυρίως στο μεγάλο υψόμετρο που λαμβάνουν χώρα οι ειδικές της λατινοαμερικάνικης χώρας. Στην El Chocolate των 55 χιλιομέτρων που, ευτυχώς ή δυστυχώς διεξήχθη μόνο μια φορά, όλοι οι οδηγοί πλην του πρωτοπόρου Kris Meeke (Citroen C3 WRC) παραπονέθηκαν για πρόβλημα στον κινητήρα τους και λειτουργία σε safe mode.

Λέμε ευτυχώς, γιατί ένα δεύτερο πέρασμα από τη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα θα προκαλούσε ενδεχομένως πολλές απώλειες, και δυστυχώς γιατί αυτή, όπως και η επόμενη της ημέρας η Las Minas ακυρώθηκαν για «εξωαγωνιστικούς» λόγους. Βλέπετε, τα φορτηγά που μετέφεραν τα αγωνιστικά από  την Πόλη του Μεξικού, όπου γινόταν η υπερειδική, στη Leon, όπου βρίσκεται το κέντρο του αγώνα και από όπου θα έπαιρναν εκκίνηση για το σκέλος της Παρασκευής, αντιμετώπισαν πρωτοφανές μποτιλιάρισμα καθ΄οδόν, λόγω ατυχήματος, με αποτέλεσμα να μην φτάσουν στην ώρα τους στον προορισμό τους και να αναγκαστούν οι οργανωτές να ακυρώσουν το πρωινό πέρασμα από τις δύο ειδικές! Ή αλλιώς, 75 χιλιόμετρα αγώνα χαμένα, για 3 χιλιόμετρα show 450 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο του αγώνα… Τα συμπεράσματα δικά σας…

Επιστρέφοντας στο αγωνιστικό σκέλος, ο Kris Meeke με το Citroen C3 WRC ήταν ο ταχύτερος, αφού ήταν ο μόνος που δεν παραπονέθηκε για πρόβλημα στον κινητήρα του αυτοκινήτου του στην El Chocolate, ενώ είχε και ιδανική σειρά εκκίνησης. Η συνέχεια δεν θα είναι καθόλου εύκολη για αυτόν, αφού η διαφορά των 21 δευτερολέπτων από τον Sebastien Ogier δεν είναι μεγάλη, δεδομένου ότι ο κυριότερος ανταγωνιστής του θα ξεκινάει σε παρόμοιες με αυτόν συνθήκες οδοστρώματος.

Ο πρωταθλητής Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) μαζί με τους οδηγούς της Hyundai, Thierry Neuville, Hayden Paddon και Dani Sordo καταδίωξαν τον Βρετανό στις ειδικές της ημέρας στα βουνά! Στις υπερειδικές όμως που έκλεισαν το σκέλος, οι οδηγοί της κορεατικής ομάδας άφησαν τον Ogier να παλέψει μόνος του απέναντι στον Meeke, αφού τα Hyundai i20 Coupe WRC αντιμετώπισαν ΟΛΑ πρόβλημα με την αντλία καυσίμου με αποτέλεσμα να χάσουν πολύ χρόνο. Ο Neuville ήταν ο πιο τυχερός μέσα στην ατυχία του, αφού κατάφερε να διατηρήσει την τρίτη θέση της κατάταξης 57 δευτερόλεπτα από την κορυφή, ο Paddon έπεσε 7ος, ενώ ο Sordo δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη υπερειδική στη Leon.

Με αυτά και με αυτά, ο Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC) αν και χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα ελαστικών, που αποδείχτηκε ότι ήταν η λάθος επιλογή χάνοντας πολύτιμο χρόνο, ολοκλήρωσε τέταρτος και ο Ott Tanak πίσω του, καθυστέρησε περισσότερο από τους αντιπάλους του στην El Chocolate με αναμμένο το alarm της υπερθέρμανσης του κινητήρα στο Ford Fiesta WRC που οδηγούσε. Κοντά τους θα βρισκόταν και ο Elfyn Evans με το DMACK Ford Fiesta WRC, όμως η αλλαγή κινητήρα αμέσως μετά το shakedown του κόστισε 5 λεπτά ποινή και πολλές χαμένες θέσεις στην κατάταξη.

Απογοητευτικός ο Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) έχοντας και τη δικαιολογία ότι καθάριζε το δρόμο έμεινε μακράν πίσω από τον ανταγωνισμό στην 8η θέση, έχοντας δύο θέσεις μπροστά του τον Stephane Lefebvre (Citroen C3 WRC).

Στο WRC2 με τις 5 μόνο συμμετοχές, ο Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) τέθηκε επικεφαλής μπροστά από τον Eric Camilli (Ford Fiesta R5).

To Σάββατο είναι η ημέρα με τα περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα, 158 τον αριθμό, χωρισμένα σε 9 ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων οι 2 στο αυτοκινητοδρόμιο της Leon και η τελευταία στους δρόμους της πόλης! Η μάχη ανάβει για τα καλά!

Αποτελέσματα 1ου σκέλους:

Από Harris