WRC 2019- 02. Rally Sweden- leg1- Ράλλυ στο χιόνι ή…;

Δυστυχώς οι προβλέψεις των μετεωρολόγων επαληθεύτηκαν και το Ράλλυ Σουηδίας μετατράπηκε από τον μοναδικό χιονισμένο αγώνα του WRC σε… λίγο από όλα. Οι παγωμένες επιφάνειες του πρωινού loop των ειδικών, έδωσαν τη θέση τους σε κάτι μεταξύ χώματος και λάσπης το απόγευμα, με αποτέλεσμα τα πράγματα να γίνουν δύσκολα για όλους. Βλέπετε τα ελαστικά με καρφιά που αναγκαστικά χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι στις ειδικές Σουηδίας και Νορβηγίας δεν είναι κατάλληλα για τέτοιες συνθήκες και δεν έλειψαν τα «θύματα». Δύο από τα φαβορί του αγώνα, οι Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC) και Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) συμπεριλαμβάνονται σε αυτή την κατηγορία, αφού βγήκαν από το δρόμο κι εγκατέλειψαν. Ο Γάλλος πρωταθλητής πίεζε για να διατηρήσει την επαφή με τους πρώτους, υποφέροντας από το καθάρισμα του δρόμου, ενώ ο Φινλανδός πάλευε για την πρώτη θέση!

Κερδισμένος της πρώτης ημέρας; Η έκπληξη του ράλλυ μέχρι στιγμής! Ο Φινλανδός Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC) που έμεινε στο ρυθμό των πρώτων το πρωί, όταν και υπήρχε πάγος στις ειδικές και οι συνθήκες ήταν λίγο-πολύ ίδιες για όλους, και πήρε τα ηνία το απόγευμα εκμεταλλευόμενος και την ιδανική σειρά εκκίνησης του κερδίζοντας μάλιστα δύο ειδικές! Το προβάδισμα μάλιστα του οδηγού της M-Sport θα ήταν μεγαλύτερο από τα μόλις 2 δευτερόλεπτα που τον χωρίζουν από τον Ott Tanak (Toyota Yaris WRC), αν δεν ξεκούμπωνε η προβολιέρα από το Fiesta του κατά τη διάρκεια της τελευταίας νυκτερινής ειδικής του σκέλους, κάτι που του κόστισε αρκετά δευτερόλεπτα.

Ακόμα κι έτσι πάντως, και με δεδομένη την απουσία των Ogier και Latvala από τη διεκδίκηση της νίκης, φαβορί για τη νίκη παραμένει ο δεύτερος της κατάταξης Ott Tanak (Toyota Yaris WRC). Ο Εσθονός πήρε την πρωτοπορία από την πρώτη ειδική της Παρασκευής (ο Neuville ήταν ο νικητής της υπερειδικής της Πέμπτης) και την παρέδωσε μόνο όταν οι ειδικές μετατράπηκαν σε χωματόδρομους, με αποτέλεσμα οι πρώτοι στο δρόμο να έχουν μειονέκτημα. Οι συνθήκες που θα αντιμετωπίζει στις ειδικές του Σαββάτου, που αναμένονται και πάλι «χωμάτινες», θα είναι αντίστοιχες με αυτές του πρωτοπόρου και η λογική λέει ότι δεν θα έχει πρόβλημα να ανέβει στην κορυφή.

Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο σταθερός Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 WRC) που ήταν ένας από τους λίγους οδηγούς που δεν αντιμετώπισαν προβλήματα στο πρώτο σκέλος, ακολουθούμενος από τους Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) και Esapekka Lappi (Citroen C3 WRC). Οι δυο τους δείχνουν ικανοί να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο, αφού αμφότεροι σημείωσαν κάποιους πολύ καλούς χρόνους στις ειδικές, είχαν όμως και οι δύο τη «στιγμή» τους, ευτυχώς για αυτούς χωρίς μεγάλες συνέπειες.

Δεν βρήκαν ρυθμό οι Sebastien Loeb (Hyundai i20 WRC) και Kris Meeke (Toyota Yaris WRC) που ακολουθούν, έχοντας ανάμεσα τους τον Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) που εκτός από το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, έχασε χρόνο και από τετακέ. Στην 9η θέση της κατάταξης συνεχίζει ο Pontus Tidemand (Ford Fiesta WRC) εμφανώς βελτιωμένος σε σχέση με το Rallye Monte Carlo, χωρίς όμως να μπορέσει να ξεσηκώσει τους συμπατριώτες του, ενώ δεν μπόρεσε να διασκεδάσει την επανεμφάνιση του ο Marcus Gronholm  που δυσκολεύτηκε πίσω από το τιμόνι του Toyota Yaris WRC μέχρι να βγει από το δρόμο και να εγκαταλείψει.

Οι υψηλές θερμοκρασίες στη Σουηδία δεν επιτρέπουν αισιόδοξα σενάρια για την κατάσταση του οδοστρώματος στις ειδικές του Σαββάτου. Ελπίζοντας ότι θα διεξαχθούν όλες κανονικά και δεν θα έχουμε ακυρώσεις, θα καθίσουμε αναπαυτικά μπροστά στις οθόνες μας για ακόμα μια συναρπαστική ημέρα του αγώνα!

Φωτογραφίες: Rallypixels

Αποτελέσματα πρώτου σκέλους:

Comments are closed.