WRC 2019- 07. Rally Portugal- leg 3- Αφεντικό ο Tanak!

Όχι μόνο άντεξε στην πίεση που του άσκησαν οι αντίπαλοι του και η αναξιοπιστία του Toyota Yaris WRC, αλλά καταφέρνοντας να κερδίσει τις 2 από τις 5 ειδικές της τελευταίας ημέρας, ο Ott Tanak θριάμβευσε στο Ράλλυ Πορτογαλίας!

Ο Εσθονός δεν μπήκε στη διαδικασία ελέγχου του ρυθμού των αντιπάλων του, δεν έδωσε κανένα δικαίωμα στον Tommi Makinen να βάλει στο μυαλό του σενάρια για team orders και «πυροβόλησε» στις ειδικές διαδρομές επικρατώντας δίκαια σε ακόμα έναν αγώνα! Αυτή ήταν η ένατη νίκη του οδηγού της Toyota στην καριέρα του και η τρίτη του φετινή. Ο Tanak μάλιστα «πούλησε» την power stage του αγώνα ώστε να μην τεθεί επικεφαλής του πρωταθλήματος και να μην «ανοίγει» το δρόμο στη Σαρδηνία. Αν το Yaris μάλιστα αποδείκνυε και την αξιοπιστία του, θα μιλούσαμε για ξεκάθαρο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Δεν είναι όμως έτσι…

Το πάρτι της ιαπωνικής ομάδας χάλασε η εγκατάλειψη του Kris Meeke στην τελευταία ειδική του ράλλυ από σπασμένη ανάρτηση μετά από μπούκα! Η Κυριακή ήταν καταστροφική για τον Βορειοιρλανδό. Είχε προηγηθεί στην προτελευταία ειδική τετακέ σε μια δεξιά φουρκέτα, που τον καθυστέρησε σχεδόν 20 δευτερόλεπτα και του στέρησε τη δεύτερη θέση, τη στιγμή μάλιστα που είχε αυξήσει τη διαφορά του από τον Thierry Neuville. Το διπλό λάθος του Meeke του κόστισε μια θέση στο βάθρο και σημαντικούς βαθμούς για την Toyota στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Ευνοημένος από την εξέλιξη αυτή σαφέστατα ο Βέλγος που έκανε έναν πολύ καλό αγώνα στο τιμόνι του Hyundai i20 WRC. Ο Neuville οδήγησε στο όριο όλο το τριήμερο, ξεπέρασε με τη βοήθεια των team-mates του το εμπόδιο του πρωτοπόρου της βαθμολογίας Sebastien Ogier και ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου διατηρώντας επαφή με την κορυφή!

Ο Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC) δεν μπόρεσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση, έχοντας και το μειονέκτημα να εκκινεί όλο το τριήμερο πριν τους αντιπάλους του. Παρηγοριά για τον Γάλλο η επικράτηση στην power stage και οι 5 εξτρά βαθμοί που τον διατηρούν στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Ο Πρωταθλητής είδε βελτίωση του αυτοκινήτου του στην Πορτογαλία και δηλώνει αισιόδοξος για τη συνέχεια.

Η απογοήτευση του αγώνα ακούει στο όνομα Esapekka Lappi. Ο δεύτερος οδηγός της Citroen, παρά το γεγονός ότι κρατούσε σφιχτά την πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης, υπέπεσε σε λάθος τουμπάροντας τη Citroen C3 WRC στην πρώτη ειδική της τελευταίας ημέρας. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην προσπάθεια του να κρατήσει πίσω του τον Teemu Suninen που είχε πλησιάσει απειλητικά, έκανε ακόμα ένα λάθος, κατέστρεψε την πίσω ανάρτηση του αγωνιστικού του υπερβάλλοντας σε μια δεξιά στροφή και εγκατέλειψε οριστικά τον αγώνα. Η χρονιά για τον Φινλανδό δεν ξεκίνησε καλά στη Γαλλική ομάδα και η θέση του στο δεύτερο C3 κρίνεται πλέον επισφαλής.

Ικανοποιημένοι αισθάνονται στην M-Sport όχι μόνο με την τέταρτη και πέμπτη θέση των Teemu Suninen και Elfyn Evans στον τερματισμό, αλλά κυρίως για τους χρόνους που σημείωσαν τα τρία Ford Fiesta WRC στις ειδικές διαδρομές. Το τρίτο, αυτό του Gus Greensmith, στην πρώτη του συμμετοχή στη μεγάλη κατηγορία, εγκατέλειψε λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό όταν έσπασε η ανάρτηση του αυτοκινήτου του κατά την προσγείωση από το μεγάλο άλμα της Fafe!

Βαθμούς για το πρωτάθλημα οδηγών κατάφερε να πάρει και ο Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) που ολοκλήρωσε έβδομος, ανάμεσα στα δύο Skoda Fabia Evo που υπερίσχυσαν στην κατηγορία WRC2Pro. Δεύτερη συνεχόμενη νίκη στην κατηγορία για τον νεαρό Kalle Rovanpera και 6η θέση της γενικής (!!!), που τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος με μικρή διαφορά από τον Mads Ostberg (Citroen C3 R5) που ακολούθησε στο WRC2Pro. H επιστροφή του WRC στην Ευρώπη και οι πιο προσιτοί οικονομικά αγώνες τόνωσαν τις συμμετοχές και το πρωτάθλημα της δεύτερης κατηγορίας αρχίζει και αποκτά ενδιαφέρον.

Bαθμό από την power stage καρπώθηκε ο Dani Sordo, όχι όμως και ο Sebastien Loeb που έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτηση του Hyundai του λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Θυμίζουμε ότι οι δύο οδηγοί της Κορεατικής ομάδας αρκέστηκαν σε υποστηρικτικό ρόλο στον Thierry Neuville στα δύο τελευταία σκέλη, μετά το πρόβλημα με την πίεση καυσίμου που καθυστέρησε και τους δύο αρκετά την Παρασκευή, θέτοντας τους εκτός στόχων.

Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι το Ράλλυ Σαρδηνίας από 13 έως 16 Ιουνίου και το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο με τους τρεις διεκδικητές να συνεχίζουν χέρι-χέρι την πορεία τους προς τον τίτλο!

Τελικά Αποτελέσματα:

Βαθμολογίες

 

Comments are closed.