Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις τελευταίος αγώνας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων. Παρά το γεγονός ότι όλοι οι τίτλοι του θεσμού είχαν κριθεί πριν τον δικό μας αγώνα, αρκετά πληρώματα από το εξωτερικό έδωσαν το “παρών” για να ζήσουν την περιπέτεια. Γιατί το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ήταν μια μεγάλη περιπέτεια η οποία γέμισε με χαμόγελα όλους όσους κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό στην Ελευσίνα την Κυριακή 5 Νοεμβρίου το απόγευμα.
Νικητής αναδείχτηκε ο 37χρονος Βρετανός Marty McCormack, ένας από τους ελάχιστους “αθλητές” του αγώνα, ο οποίος οδήγησε σε εκπληκτικές γωνίες το Ford Escort RS προσφέροντας μοναδικό θέαμα στους λίγους πιστούς που ανέβηκαν στο βουνό για να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Με πολύ περισσότερα λευκά μαλλιά, από ότι τον θυμόμαστε πριν από μια δεκαετία στο πέρασμα του από την κατηγορία WRC2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, επέστρεψε τα τελευταία χρόνια από εκεί που ξεκίνησε, στα ιστορικά δηλαδή αυτοκίνητα, έχοντας ενδιάμεσα επιχειρήσει να διεκδικήσει αρκετές χρονιές το Βρετανικό Πρωτάθλημα, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.
Πίσω του, ο Ιταλός Valter Pierangioli το πάλεψε στο πρώτο σκέλος, μέχρι ένα ημιαξόνιο του Ford Sierra RS Cosworth 4X4 να τον προδώσει. Ο χρόνος που χάθηκε ήταν αρκετός, με τον έμπειρο οδηγό, που συμμετείχε σε αγώνα εκτός Ιταλίας για πρώτη φορά στην καριέρα του μετά από τριψήφιο αριθμό Ράλλυ εντός έδρας, να συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση, έχοντας εξασφαλίσει την επικράτηση στην κατηγορία 4.
Την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σημείωσε στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ο 37χρονος Τσέχος Oldrich Kovarik Jr! Ο οδηγός ενός ταπεινού Skoda Favorit 136L 1300 κυβικών, άσημος ακόμα και στην πατρίδα του, τερμάτισε στην τέταρτη θέση της γενικής, πίσω από τον μοναδικό πρωταθλητή Ευρώπης Ιστορικών του 2023 που συμμετείχε στον αγώνα, τον Ernie Graham. Ο Βρετανός που κατέκτησε τον τίτλο στην κατηγορία 1, οδηγούσε στο Ακρόπολις Ford Escort RS της κατηγορίας 4.
Μελετώντας τους χρόνους στις ειδικές διαδρομές, αλλά και από αυτά που είδαμε στα βουνά, “άνθρωποι του αγώνα” μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο οι οργανωτές που έφεραν εις πέρας με απόλυτη επιτυχία ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Αυτό περιλάμβανε δύο βραδινές ειδικές διαδρομές αλλά και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τα οποία αντιμετώπισαν αστραπιαία αντιδρώντας στις “στραβές”. Τα εύσημα και στο σχεδιασμό, ώστε αυτός να ταιριάζει στα Ιστορικά αυτοκίνητα αλλά να μην χάνεται ο χαρακτήρας του αγώνα, αλλά και στην άμεση ενημέρωση η οποία ήταν επιπέδου WRC.
Πρώτοι Έλληνες, πίσω από το τσέχικο Favorit, τερμάτισαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης- Γιώργος Χατζηρήγας (Ford Escort RS), εκμεταλλευόμενοι και τις εγκαταλείψεις των Παναγιώτη Παραδείση- Μιχάλη Φράγκου και Αλέξανδρου Χαλιβελάκη- Θάνου Παπαγεωργίου με παρόμοια “όπλα”. Τα δύο λευκά Escort σημείωσαν χρόνους 3αδας όσο ήταν στον αγώνα και θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο. Το πλήρωμα του κόκκινου Escort είχε ωραία μάχη με τον Γάλλο Guignard με το πανέμορφο Renault 5 Turbo τον οποίο κατάφερε να κερδίσει.
Με τα αποτελέσματα του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις να μην επηρεάζουν την κατάσταση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών, οι Σταφυλοπάτης- Χατζηρήγας θα διεκδικήσουν τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς το Ράλλυ Παλάδιο.
Στη δεύτερη θέση μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων ολοκλήρωσαν οι Γιώργος Παραδείσης- Πλούταρχος Στεργίου οδηγώντας με το πλάι το λευκό Ford Escort RS, ξεκινώντας από το τέλος και προσμετρώντας μόνο στο τοπικό πρωτάθλημα.
Στην πιο όμορφη μάχη του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, στην οποία “έλαβαν μέρος” τρία διαφορετικά Toyota, οι Κώστας Αργυρίου- Σταμάτης Λάσκος ήταν οι ταχύτεροι με το ατμοσφαιρικό Starlet EP71 επικρατώντας των Κώστα Παπαδημητρίου- Μάνου Σιγάλα με “τουρμπίσιο” Starlet EP71 και των Δημήτρη Αμαξόπουλου- Χαράς Μωραΐτη με Corolla TE35. Οι Αργυρίου- Λάσκος και Αμαξόπουλος- Μωραΐτη ήταν άκρως θεαματικοί, με το πλήρωμα της παλιάς Corolla να είναι οι μοναδικοί Έλληνες νικητές σε κάποια κατηγορία του Ευρωπαϊκού αγώνα.
Οι Αμαξόπουλος- Μωραΐτη επικράτησαν στην κατηγορία 2 και διατηρήθηκαν στην κορυφή της βαθμολογίας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ιστορικών.
Όμορφα περάσματα απολαύσαμε και από τους Δημήτρη Μελά- Στάθη Βαρθαξή (Porsche 911), Αλέξανδρο Ρουστέμη- Γρηγόρη Ανδριανόπουλο (Ford Sierra RS Cosworth), Γιώργο Δελαπόρτα- Βαγγέλη Παναρίτη (VW Golf Gti) που θα μπορούσαν να τερματίσουν ψηλότερα στην κατάταξη αν δεν αντιμετώπιζαν προβλήματα. Επιτυχημένη ήταν και η παρουσία των Πρωταθλητών Ελλάδος Γρηγόρη Νιώρα- Κώστα Κακαλή που συμμετείχαν μετά από πολλά χρόνια με Opel Corsa Gsi καταφέρνοντας να φτάσουν στον τερματισμό.
Την παράσταση έκλεψαν το Skoda Octavia του 1961 του Τσέχου Oldrich Kovarik Sr. (νικητής της κατηγορίας 1) και η Mercedes 500 SL των Αντώνη Γκάνου- Πέτρου Κώνστα που απέσπασαν πολλά χειροκροτήματα ολοκληρώνοντας τον αγώνα!
Κρατάμε το χαλαρό, χωρίς άγχος κλίμα μεταξύ των αγωνιζομένων, τα κορναρίσματα και τις χαιρετούρες πολλών πληρωμάτων στα σημεία τα οποία υπήρχαν θεατές και τη θετική αύρα της πλειοψηφίας των εμπλεκομένων, μακριά από τη μιζέρια των Ελληνικών αγώνων. Και του χρόνου, με περισσότερες συμμετοχές και περισσότερο κόσμο στα βουνά!
Τελικά Αποτελέσματα:
[…] Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων- Ιστορικό… […]