Οι σημαντικότεροι τίτλοι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων κρίνονται στον τελευταίο αγώνα του θεσμού, το δικό μας Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Ο νεοσύστατος τίτλος του πρωταθλητή Ιστορικών Αυτοκινήτων της γενικής βαθμολογίας αλλά και αυτός της κατηγορίας 4 θα αποφασιστούν στις ειδικές διαδρομές της πατρίδας μας, με όλους τους διεκδικητές τους να είναι παρόντες. Τα υπόλοιπα “ιστορικά” πρωταθλήματα των κατηγορίών 1, 2,3, προσθιοκίνητων και 1600 κυβικών εκατοστών μπορεί να έχουν κριθεί, όμως δεν λείπει το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και σε αυτές τις κατηγορίες.
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί έναν από τους δύο αγώνες του πρωταθλήματος που δίνουν αυξημένη βαθμολογία στους συμμετέχοντες και συγκέντρωσε 13 πληρώματα που έχουν δικαίωμα να βαθμολογηθούν. Συνολικά οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 60, με 18 από τα πληρώματα να προέρχονται από το εξωτερικό.
Μετά από πολλά χρόνια θα ανακηρυχθεί Πρωταθλητής Ευρώπης Ιστορικών Αυτοκινήτων “overall” με τρεις συμμετέχοντες να τον διεκδικούν! Ο “Zippo” (Audi Quattro) είναι το μεγάλο φαβορί, αφού ουσιαστικά με τερματισμό στο Ακρόπολις κατακτά τον τίτλο, όμως οι Tibor Erdi Jr. (Ford Sierra RS Cosworth 4X4) και Ernie Graham (Ford Escort RS) δεν τα παρατάνε διατηρώντας ελπίδες για το πρωτάθλημα.
Οι Erdi και Graham θα διεκδικήσουν και τον τίτλο της κατηγορίας 4, με τον Βρετανό να προηγείται στη βαθμολογία όπως τον Ούγγρο να αποτελεί το φαβορί, λόγω του κανονισμού που επιτρέπει την προσμέτρηση μόνο των 6 καλύτερων αποτελεσμάτων.
Σφήνα στους διεκδικητές νίκης και τίτλου μπορεί να μπει ο γρήγορος Πολωνός Maciej Lubiak (Porsche 911 SC), που θα διεκδικήσει και τη νίκη στην κατηγορία 3 από τον ήδη πρωταθλητή “Zippo”. Ένα καλό αποτέλεσμα στη γενική μπορούν να διεκδικήσουν οι Έλληνες Αλέξανδρος Χριστοδούλου- Θανάσης Σαμαράς με την πανέμορφη Lancia 037, ενώ στον αγώνα συμμετέχουν οι ήδη πρωταθλητές της κατηγορίας 1 James Potter (Ford Escort RS) και της κατηγορίας των προσθιοκίνητων Piotr Gadomski (Toyota Corolla AE92).
Τη νίκη στην κατηγορία 1, αυτή των παλαιότερων αγωνιστικών θα διεκδικήσουν δύο Ιταλοί που μάχονται για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα. Ο 8 φορές πρωταθλητής της κατηγορίας Antonio Parisi (Porsche 911S) και ο συμπατριώτης του Carlo Fiorito (BMW 2002 Ti) που είναι και οι μοναδικοί συμμετέχοντες.
Εκτός συναγωνισμού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αλλά εκ των φαβορί για την επικράτηση στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είναι ο Ghislain De Mevius, γιός του Gregoire που έχει γράψει τη δική του ιστορία στο Ακρόπολις επικρατώντας στην κατηγορία Ν το 1992. Ο Βέλγος, με αρκετές παραστάσεις από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχοντας συμμετάσχει επί σειρά ετών στο WRC2 αλλά και στο πρωτάθλημα των Juniors θα οδηγήσει στον αγώνα ένα Mazda 323 GTX παρόμοιο με αυτό που πρωταγωνίστησε στο Ακρόπολις ο πατέρας του.
Την “Ελληνική” νίκη θα διεκδικήσουν από τους επικεφαλής της βαθμολογίας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων Χριστοδούλου- Σαμαρά οι Μάριος Σταφυλοπάτης- Γιώργος Χατζηρήγας με Lancia Delta Integrale, αλλά και τα Ford Escort RS των Παναγιώτη Παραδείση- Μιχάλη Φράγκου, Πασχάλη Χατζημάρκου- Μάριου Τσαούσογλου, Αλέξανδρου Χαλιβελάκη- Θάνου Παπαγεωργίου. Οι δύο Lancia θα παλέψουν για τους βαθμούς της κατηγορίας 4, ενώ τα Escort για τους αντίστοιχους της κατηγορίας 3, με τους Νίκο Παυλίδη- Allan Harryman (Fiat 131 Racing), Γιάννη Τσαλαματά- Νίκο Μπαμπαλή (Ford Escort RS) και Γιώργο- Παραδείση- Πλούταρχο Στεργίου (Ford Escort RS) να διεκδικούν επίσης μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας 3.
Όμορφες μάχες αναμένεται να παρακολουθήσουμε στα “Ελληνικά προσθιοκίνητα” μεταξύ των Volkswagen Golf των Γιώργου Δελαπόρτα- Βαγγέλη Παναρίτη και Σωτήρη Σκαλτσά- Νίκου Τσάδαρη αλλά και των Κώστα Αργυρίου- Σταμάτη Λάσκου (Toyota Starlet EP71) και Γρηγόρη Νιώρα- Κώστα Κακαλή (Opel Corsa), ενώ τη νίκη στο κύπελλο των 1600 θα διεκδικήσουν όλα σχεδόν τα Toyota του αγώνα, που είναι πολλά!
Ελληνική υπόθεση θα είναι η επικράτηση στην κατηγορία 2 με αρκετούς διεκδικητές της νίκης και όπλα διαφορετικής φιλοσοφίας. Το Ford Escort RS MKI των Γιώργου Παραδείση- Πλούταρχου Στεργίου θα βρει απέναντι του την Porsche 911 των Δημήτρη Μελά- Στάθη Βαρδαξή, την Toyota Corolla KE30 των Δημήτρη Αμαξόπουλου- Χαράς Μωραΐτη και την Toyota Celica TA22 των Κώστα Μυλωνά- Νίκου Παραπέρα, ενώ ξεχωριστό χρώμα στην κατηγορία θα δώσει το Datsun Violet 160J του Φινλανδού Ilkka Kalmanlehto.
Ο μεγάλος στόχος φυσικά όλων των συμμετεχόντων του αγώνα είναι ο τερματισμός, που είναι και το ζητούμενο σε έναν τέτοιο αγώνα!
Κλασικές Ακροπολικές ειδικές διαδρομές περιλαμβάνονται στον αγώνα, εκ των οποίων η μία νυχτερινή, προσαρμοσμένες πάντα στις απαιτήσεις των πανέμορφων ηλικιωμένων αγωνιστικών! Η μορφή μάλιστα του αγώνα που προσεγγίζει το format της εποχής που διέπρεψαν τα συγκεκριμένα αγωνιστικά, με ελάχιστες επαναλαμβανόμενες ειδικές και service “στο δρόμο” θα μας κάνει να θυμηθούμε τους τότε αγώνες που ελάχιστα προλάβαμε.
Ραντεβού στο βουνό!
Συμμετοχές:
Χάρτες: