Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Μετά το “κανονικό”, Παγκόσμιο Ακρόπολις, ακόμα ένας Ελληνικός αγώνας ξαναβρίσκει τη θέση του σε διεθνές καλεντάρι της FIA, κι όσο κι αν ο θεσμός δε βρίσκεται στις δόξες του, δεν παύει να αποτελεί αξιοσημείωτο γεγονός.
Γνωρίζουμε άλλωστε τι θα πάμε να δούμε στον αγώνα, κι όποιος έχει την απαίτηση να παρακολουθήσει περάσματα επιπέδου WRC καλύτερα να μην ανέβει στο βουνό. Ο αγώνας απευθύνεται περισσότερο σε ρομαντικούς, σε λάτρεις της φύσης και της περιπέτειας, σε νοσταλγούς των ράλλυ των δεκαετιών 70-80 και της μορφής που είχαν οι αγώνες τότε. Όλα αυτά τα στοιχεία άλλωστε συναντώνται και στην πλειοψηφία των συμμετεχόντων που αντιμετωπίζουν τα 167 χωμάτινα χιλιόμετρα του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις σαν μια πρόκληση, με μεγάλο στόχο τον τερματισμό.
Κλασικές Ακροπολικές ειδικές διαδρομές περιλαμβάνονται στον αγώνα, προσαρμοσμένες πάντα στις απαιτήσεις των πανέμορφων αγωνιστικών ηλικίας 33+. Από το Skoda Octavia του 1961 του Τσέχου Kovarik Sr. μέχρι το Ford Sierra RS Cosworth 4X4 του 1990 του Ιταλού Pierangioli όσοι επιλέξετε το τριήμερο 3-5 Νοεμβρίου να πάτε στο βουνό θα απολαύσετε περάσματα 48 πανέμορφων καθαρόαιμων, οι μεγάλοι θα θυμηθούν τα παλιά και οι νέοι θα μάθουν ιστορία. Η μορφή μάλιστα του αγώνα που προσεγγίζει το format της εποχής, με ελάχιστες επαναλαμβανόμενες ειδικές και service “στο δρόμο” ξυπνάει θύμησες και θα δώσει την ευκαιρία στους “παλιούς” να διηγηθούν ιστορίες αναμένοντας τα φώτα από τις προβολιέρες να εμφανιστούν στις νυχτερινές ειδικές του αγώνα.
Το αποτέλεσμα ενός τέτοιου αγώνα λίγο ενδιαφέρει, αφού όσοι φτάσουν στον τερματισμό θα το πανηγυρίσουν σαν να είναι νικητές! Άλλωστε, σημαντικά κομμάτια του παζλ του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων θα απουσιάζουν από το Ιστορικό Ακρόπολις, με όλους τους τίτλους του πρωταθλήματος να έχουν κριθεί.
Χωρίς λοιπόν τους δύο καλύτερους οδηγούς του θεσμού, του Ιταλού “Lucky” με την μαύρη Integrale, και του Μαγιάρου Erdi με το μπλε-ελεκτρίκ τετρακίνητο Sierra, χωρίς τον Νορβηγό Jensen με το Escort, με όλους όμως τους Έλληνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος παρόντες, θα παρακολουθήσουμε μια αμφίρροπη μάχη για τη νίκη, με την τύχη σε τέτοιους αγώνες να παίζει καταλυτικό ρόλο. Τέτοιες κατασκευές απαιτούν οδήγηση με αγάπη για να σου κάνουν τα χατήρια και οι κάτοχοι τους το ξέρουν καλά.
Όσο κι αν έχουν μικρή σημασία για ένα τέτοιο ράλλυ, εμείς δε μπορούμε παρά να ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά στα αποτελέσματα. Ο Βρετανός McCormack (Ford Escort RS) οδηγικά ξεχωρίζει, με το πακέτο Pierangioli-Farnocchia- Ford Sierra RS Cosworth 4X4 να αποτελεί το αντίπαλο δέος. Γρήγορος είναι ο Αυστριακός Wagner με την Porsche 911, αλλά και ο βετεράνος Pasutti επίσης με Porsche 911, στα μέτρα όμως των δικών μας που μπορούν να διεκδικήσουν μέχρι και τη νίκη.
Αιχμή του δόρατος των ενωμένων Ελληνικών δυνάμεων οι Χριστοδούλου- Σαμαράς με την πανέμορφη Lancia 037, ο μοναδικός Ελληνικός συνδυασμός που θα διεκδικήσει βαθμούς για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Μαζί τους, τρία δυνατά Escort RS με τους Π. Παραδείση- Φράγκου, Χαλιβελάκη- Παπαγεωργίου και Σταφυλοπάτη- Χατζηρήγα θα κυνηγήσουν μια θέση στο βάθρο, ενώ υψηλές προσδοκίες δημιουργεί και η συμμετοχή των Βασιλάκη- Τσάδαρη με Lancia Delta 4WD. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια θα οδηγήσει πισωκίνητο ο Νίκος Παυλίδης. Με συνοδηγό τον Allan Harryman θα διασκεδάσουν στα bucket ενός Fiat 131 Racing φιλοδοξώντας για ένα καλό αποτέλεσμα.
Με στόχο τους βαθμούς για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών θα αγωνιστούν οι Αμαξόπουλος- Μωραϊτη (Toyota Corolla), Γ. Παραδείσης- Στεργίου (Ford Escort RS), Κ. Παπαδημητρίου- Σιγάλας (Toyota Starlet), Γεωργακόπουλος- Κόντος (Toyota Corolla) με τους πρώτους να προηγούνται στη βαθμολογία του περίπλοκου θεσμού με τους συντελεστές και το σύστημα πολυνίκους.
Οδηγοί αλλά και πληρώματα με πλούσιο παλμαρές στο μικρόκοσμο των Ελληνικών αγώνων, όπως οι Νιώρας- Κακαλής (Opel Corsa), Ζήβας- Συνετός (Toyota Starlet), Αργυρίου- Λάσκος (Toyota Starlet), Πιερουτσάκος- Καραστεφάνου (Peugeot 205), Βαζάκας- Γεμενή (Toyota Starlet), Κασιδόπουλος- Κωτσαδάμ (Toyota Corolla AE86) θα ξαναβρεθούν στα buckets να ανταλλάξουν “πυροβολισμούς” αλλά και πειράγματα μεταξύ τους.
Mε ενδιαφέρον θα περιμένουμε να δούμε τα περάσματα του Peugeot 309 των “Sassos”- Ματαλιωτάκη, του VW Golf των Δελαπόρτα- Παναρίτη, της Mercedes 500SL των Γκάνου- Κώνστα, του Ford Sierra RS Cosworth των Ρουστέμη- Ανδριανόπουλου, της Alpine Renault των Λάμπρου- Κόλλια, αλλά και του Renault 5 Turbo του Γάλλου Guignard.
Ανεβείτε στο βουνό και χαρείτε το. Αφήστε μακρυά τη μιζέρια της καθημερινότητας και διασκεδάστε ένα τριήμερο στην ελληνική φύση, στους καλύτερους χωματόδρομους του κόσμου!
Όλες τις πληροφορίες για τον αγώνα θα τις βρείτε στο καταπληκτικό site του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.