Η ιστορία επαναλαμβάνεται… Όπως το 2023 ένας Βρετανός ερχόμενος από το «πουθενά», ο Martin Mc Cormack ήρθε και κέρδισε το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, έτσι και φέτος, ένας συμπατριώτης του και «σειρά» του, ο Richard “Air” Jordan κέρδισε με προσεγμένο Ford Escort MKII τον σκληρότερο αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων. Ο 37χρονος Jordan τον οποίον προφανώς δεν γνωρίζαμε, χωρίς ιδιαίτερες διακρίσεις στη χώρα του, βγήκε για πρώτη φορά εκτός Βρετανίας και σημείωσε την πρώτη του νίκη σε επίπεδο γενικής! Η νίκη στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις θα τον συνοδεύει ως παράσημο για πάντα στην καριέρα του, όσο κι αν ευνοήθηκε από τις περιστάσεις και τις ατυχίες των αντιπάλων του.
Βλέπετε, ο πιο γρήγορος οδηγός του αγώνα και μεγάλο φαβορί για τη νίκη, ο Βέλγος Ghislain De Mevius (Mazda 323 GTX) προδόθηκε από τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, όντας περισσότερα από 2 λεπτά μπροστά από τον ανταγωνισμό και εγκατέλειψε άδοξα την προσπάθεια του, ενώ ο Πρωταθλητής πλέον του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων, Erdi Tibor Jr. (Ford Sierra RS Cosworth 4X4) οδήγησε σε όλο τον αγώνα σε “safe mode”, κόβοντας φανερά το ρυθμό του στις τελευταίες ειδικές εξασφαλίζοντας με τη δεύτερη θέση της γενικής τον τίτλο.
Αντίστοιχα, οι Έλληνες Μάριος Σταφυλοπάτης- Γιώργος Χατζηρήγας έχασαν αρκετά λεπτά με πρόβλημα στο υδραυλικό τιμόνι της πανέμορφης Lancia Delta Integrale και παρά το γεγονός ότι κέρδισαν τις δύο τελευταίες ειδικές του αγώνα, περιορίστηκαν στην τρίτη θέση της γενικής. Με το αποτέλεσμα αυτό βρίσκονται μια ανάσα από την δεύτερη συνεχή κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων που θα ήθελαν να το γιορτάσουν και με τη νίκη στον αγώνα.
Δύο Βρετανοί οδηγοί με Ford Escort RS MKII ακολούθησαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση. Ο Ernie Graham, ο χαμένος της υπόθεσης, αφού ήρθε στο Ακρόπολις διεκδικώντας δύο τίτλους, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να κερδίσει κανέναν, και ο ήδη πρωταθλητής Ευρώπης της κατηγορίας 1 James Potter διασκέδασαν οδηγώντας τα πισωκίνητα θηρία τους «με το πλάι».
Δεύτεροι Έλληνες ολοκλήρωσαν οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου- Θανάσης Σαμαράς με το ομορφότερο αυτοκίνητο του αγώνα, μια Lancia 037 που χαίρεσαι να την βλέπεις και να την ακούς.
Το «ελληνικό βάθρο» συμπλήρωσαν οι Γιώργος Παραδείσης- Πλούταρχος Στεργίου (Ford Escort MKI) κερδίζοντας παράλληλα και την κατηγορία 2 του αγώνα.
Μια από τις καλύτερες επιδόσεις του αγώνα σημείωσαν οι Κώστας Μυλωνάς- Νίκος Παραπέρας (Toyota Celica TA22) τερματίζοντας στην 8η θέση της γενικής και στην πρώτη ανάμεσα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας έως 1600 κυβικών εκατοστών. Το δίδυμο δεν απειλήθηκε από τους επίσης εξαιρετικούς Δημήτρη Αμαξόπουλο- Χαρά Μωραίτη (Toyota Corolla KE30) που τους ακολούθησαν στην κατάταξη των 1600, με τους τελευταίους να δίνουν ωραία μάχη με τους προσθιοκίνητους Γρηγόρη Νιώρα- Κώστα Κακαλή (Opel Corsa Gsi) που περιορίστηκαν στην τρίτη θέση των 1600.
Πρώτοι στα προσθιοκίνητα ολοκλήρωσαν οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου- Μάνος Σιγάλας (Toyota Starlet EP71) που ανέβασαν σταδιακά το ρυθμό τους και ξεπέρασαν στο δεύτερο σκέλος τους Νιώρα- Κακαλή, ενώ το βάθρο της ίδιας κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Κώστας Αργυρίου- Σταμάτης Λάσκος (Toyota Starlet EP71) που ήταν και τέταρτοι στα έως 1600.
Αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα, οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης- Θάνος Παπαγεωργίου (Ford Escort RS MKII) περιορίστηκαν στη 10η θέση της γενικής, ακολουθώντας τους νικητές του αγώνα στην κατηγορία 3.
Αξιόλογες επιδόσεις, που όμως δεν συνοδεύτηκαν με αντίστοιχα καλές θέσεις στην κατάταξη λόγω διαφόρων προβλημάτων σημείωσαν οι Γιάννης Παράβαλος- Διονύσης Κολοτούρος (Toyota Corolla AE92), Θάνος Αθανάσουλας- Βασίλης Μπασιούκας (Toyota Starlet KP61) και ο θεαματικός Βέλγος με την τραγιάσκα Christophe Jacob (Ford Escort RS MKII), ενώ σε σβέλτο ρυθμό κινήθηκαν οι Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος- Κώστας Κόντος (Toyota Corolla AE86) και Τεό Καλαμαράς- Δημήτρης Λαμπράκης (Toyota Starlet KP61), όπως και ο Πολωνός Πρωταθλητής Ευρώπης πλέον της κατηγορίας προσθιοκίνητων Piotr Gadomski (Toyota Corolla AE92).
Μικρό μέρος των δυνατοτήτων τους πρόλαβαν να δείξουν οι Πασχάλης Χατζημάρκος- Μάριος Τσαούσογλου (Ford Escort MKII), Γιώργος Δελαπόρτας- Βαγγέλης Παναρίτης (VW Golf Gti) και ο Πολωνός Maciej Lubiak (Porsche 911) που εγκατέλειψαν νωρίς, ενώ δεν το χάρηκαν καθόλου οι Σωτήρης Σκαλτσάς- Νίκος Τσάδαρης (VW Golf Gti) και Νίκος Παυλίδης- Allan Harryman (Fiat 131 Racing) που εγκατέλειψαν με το καλημέρα και στις δύο ημέρες. Στενοχώρια προκάλεσε η καταστροφή του Ford Escort RS MKII που οδηγούσαν οι Παναγιώτης Παραδείσης- Μιχάλης Φράγκου μετά από έξοδο, με το πλήρωμα ευτυχώς να είναι καλά στην υγεία του.
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις άφησε και φέτος τις καλύτερες εντυπώσεις στη διεθνή σκηνή, με την άρτια διοργάνωση και την υψηλού επιπέδου ενημέρωση και προβολή.
Παρά το γεγονός ότι οι οργανωτές του πρωταθλήματος θέλησαν να «μπουστάρουν» τον αγώνα μας, ως έναν από τους μόνο δύο χωμάτινους του θεσμού, αλλά και ως τον τελευταίο της χρονιάς, δίνοντας μπόνους εκκίνησης 10 βαθμών στους συμμετέχοντες, οι παρουσία των ξένων «regulars» του θεσμού ήταν και φέτος μικρότερη του αναμενομένου, με βασική αιτία το γεγονός ότι οι περισσότερες κατηγορίες είχαν ήδη αναδείξει πρωταθλητή.
Παρόλα αυτά 15 πληρώματα από το εξωτερικό ήρθαν στην πατρίδα μας, συμπληρώνοντας τα 42 ελληνικά που πήραν εκκίνηση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ο κόσμος στο βουνό ήταν αρκετός και χάρηκε τα περάσματα των αυτοκινήτων από το παρελθόν και ανανέωσε το ραντεβού του με τα βουνά της Στερεάς Ελλάδας για τη νέα χρονιά!
Και του χρόνου!
Τελικά Αποτελέσματα: