GRally

Ειδήσεις από αγώνες ράλλυ της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Άλλοι Αγώνες

Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ- Το καλύτερο τοπικό πρωτάθλημα του κόσμου!

Ολοκληρώθηκε απόψε 23 Νοεμβρίου το Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2019, το Campionato Italiano Rally όπως είναι ευρύτερα γνωστό, με νέο πρωταθλητή τον Giandomenico Basso! O 46χρονος Πρωταθλητής Ευρώπης κατέκτησε το τρίτο του Campionato επικρατώντας στον τελευταίο αγώνα του, μικτού φυσικά, θεσμού, το χωμάτινο Tuscan Rewind στο οποίο ο συναγωνισμός άγγιξε τα κόκκινα!

5 πρωταθλητές Ιταλίας εκ των οποίων οι 3 πρωταθλητές Ευρώπης (!), 2 Πρωταθλητές Χωμάτινων Ράλλυ, 2 πρωταθλητές Ασφάλτινων Ράλλυ, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Motocross (!!!) συμμετείχαν κι ανάμεσα σε όλους αυτούς και ο Έλληνας πρωταθλητής του 1999, ο Γιάννης Παπαδημητρίου.

Τέσσερις οδηγοί με τέσσερα διαφορετικά αυτοκίνητα διεκδικούσαν, σχεδόν επί ίσοις όροις, τον τίτλο, και όλοι τους ήθελαν τη νίκη για να τα καταφέρουν. Σοφά υπήρχε συντελεστής 1,5 στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, ώστε το ενδιαφέρον να παραμένει ψηλά, όσο το δυνατόν, μέχρι το τέλος, ενώ παράλληλα ο αγώνας προσμετρούσε και στο Πρωτάθλημα Χώματος, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ποσότητα και την ποιότητα των συμμετεχόντων.

Ο Giandomenico Basso (Skoda Fabia R5) εκκινούσε τον αγώνα με ελαφρύ βαθμολογικό προβάδισμα, έναντι των Simone Campedelli (Ford Fiesta R5 MK2), Andrea Crugnola (VW Polo R5) και Luca Rossetti (Citroen C3 R5), ενώ οι Umberto Scandola (Hyundai i20 R5), Paolo Andreucci (Peugeot 208 T16), Renato Travaglia (Skoda Fabia R5) ήταν εκεί να κυνηγήσουν βαθμούς για το χώμα και να «ρυθμίσουν» το αποτέλεσμα.

Η εξέλιξη του αγώνα ήταν συναρπαστική! Καλύτερα από όλους ξεκίνησε ο Campedelli παίρνοντας το προβάδισμα από την πρώτη κιόλας ειδική του Σαββάτου, ενώ επικράτησε και στη δεύτερη της ημέρας. Κάπου εκεί άρχισε την επίθεση του ο Crugnola, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος στην υπερειδική της Παρασκευής και κερδίζοντας 3 σερί ειδικές έφτασε σε απόσταση βολής από την κορυφή. Κορυφή στην οποία πατούσε ο «χωμάτινος» Scandola εκμεταλλευόμενος κλατάρισμα του Campedelli μέχρι την 6η από τις 8 ειδικές του ράλλυ. Μια άκυρη εκκίνηση όμως στην προτελευταία διαδρομή του αγώνα κόστισε στον οδηγό του Hyundai i20 R5 10 δευτερόλεπτα και μαζί το προβάδισμα το οποίο πέρασε στον Rossetti ο οποίος καιροφυλακτούσε, με τον Basso να κερδίζει την ειδική και να φτάνει σε απόσταση αναπνοής.

Στην τελευταία ειδική, μπήκαν οι 3 από τους 4 διεκδικητές του τίτλου Rossetti, Crugnola και Basso με διαφορά μικρότερη των 4 δευτερολέπτων μεταξύ τους, με τον Campedelli να ακολουθεί 16 δευτερόλεπτα πίσω ελπίζοντας σε ένα θαύμα, ενώ ο Scandola αποχώρησε δίχως να εμπλακεί στη μάχη των τριών!

Με super χρόνο στην τελευταία ειδική ο Giandomenico Basso (Skoda Fabia R5) κέρδισε τον αγώνα και κατέκτησε τον Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ για το 2019! Ο Rossetti (Citroen C3 R5) είχε κλατάρισμα στην προσπάθεια του να διατηρηθεί εμπρός, ενώ ο Campedelli (Ford Fiesta R5 MK2) βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε. O Crugnola (VW Polo R5) ολοκλήρωσε δεύτερος σε ένα, αν μη τι άλλο, συναρπαστικό φινάλε! Το βάθρο συμπλήρωσε ο 11 φορές πρωταθλητής Ιταλίας Paolo Andreucci με Peugeot 208 T16, ενώ πίσω του τερμάτισε ο Πρωταθλητής Ευρώπης Renato Travaglia (Skoda Fabia R5).

Οι Γιάννης Παπαδημητρίου- Allan Harryman (Skoda Fabia R5 Evo) ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην εξαιρετικά τιμητική 5η θέση της γενικής κατάταξης, σε έναν αγώνα στον οποίο δήλωσαν συμμετοχή 30 αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας! Η επίδοση αυτή συγκαταλέγεται σίγουρα στις καλύτερες της καριέρας του Έλληνα Πρωταθλητή ο οποίος φαίνεται πως ξαναβρίσκει ρυθμό και πως έχει ακόμα να δώσει πολλά στο χώρο των αγώνων, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς!

Ο συμπατριώτης μας ξεκίνησε μουδιασμένα τον αγώνα, ανέβασε όμως σταδιακά ρυθμό και με όπλο την τεράστια εμπειρία του κατάφερε να ολοκληρώσει πίσω από τους κορυφαίους Ιταλούς οδηγούς σήμερα. Οι χρόνοι του ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί, με αποκορύφωμα την 5η επίδοση γενικής στην τελευταία ειδική του αγώνα! Ο Παπαδημητρίου, με παραστάσεις από αγώνες σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, έκανε τη διαφορά στη μεγαλύτερη διαδρομή του ράλλυ μήκους 27 χιλιομέτρων, στην οποία σημείωσε 5ο, 6ο και 8ο χρόνο στα τρία περάσματα της, αποδεικνύοντας την εξαιρετική φυσική του κατάσταση αλλά και την τέλεια διαχείριση των ελαστικών του.  

Μακάρι να βλέπουμε τους Παπαδημητρίου- Harryman πιο συχνά στους αγώνες, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, να ακολουθούν ολοκληρωμένα κάποιο θεσμό και να ανεβάζουν το επίπεδο του συναγωνισμού. Πολλά συγχαρητήρια!  

Τελικά Αποτελέσματα:

Φωτογραφίες: Αρχείο GRally, ACI