Ιταλικό Πρωτάθλημα Χωμάτινων Ράλλυ- 3. Rally Adriatico- review- Τριεθνής κόντρα για τη νίκη και Ελληνικές επιτυχίες!
Σε μια πανέμορφη τοποθεσία και σε ειδικές “χωμάτινο χαλί” με ελάχιστες πέτρες, διεξήχθη την Κυριακή 16 Ιουλίου ο τρίτος γύρος του Ιταλικού Πρωταθλήματος Χώματος.
Πληρώματα από τη Γαλλία, τη Σλοβενία, τη Ρωσία, το Σαν Μαρίνο, τη Μεγάλη Βρετανία, το Κατάρ αλλά και την Ελλάδα, έδωσαν το παρών, σε διαδρομές περισσότερο τεχνικές παρά γρήγορες, ή όπως πολύ εύστοχα δήλωσε ο νικητής του αγώνα στον τερματισμό “σε ιδανικό τερέν για να μάθει κανείς να οδηγεί στο χώμα”.
Οι Ιταλοί που ξέρουν να διοργανώνουν αγώνες, έδωσαν για ακόμα μια φορά τα διαπιστευτήρια τους με εξαιρετική προβολή και έξυπνες επιλογές. Η εκκίνηση και ο τερματισμός έγιναν με φόντο τα κάστρα του Urbino, μιας πόλης η οποία αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Η κάλυψη του αγώνα από την ομοσπονδία της Ιταλίας έγινε με ζωντανή μετάδοση του shakedown, ειδικών διαδρομών, καθώς και του τερματισμού, με δικό της δημοσιογράφο, δικό της φωτογράφο και δικό της βιντεολήπτη. Ο χώρος του Service Park τεράστιος και η ατμόσφαιρα γιορτινή. Σε μια γιορτή που ο κόσμος έλαμψε δια της απουσίας του και δεν είναι δικαιολογία η καλοκαιρινή περίοδος και οι υψηλές θερμοκρασίες. Το μέγεθος των θεατών δεν ξεπερνούσε αυτό ενός αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ κι αυτό το διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι και στους 3 αγώνες που καταφέραμε να παρευρεθούμε.
Σίγουρα οι πάρα πολλοί αγώνες που γίνονται στη γείτονα χώρα, με πολλά δυνατά πρωταθλήματα δεν επιτρέπουν την εσωτερική μετακίνηση θεατών. Μόνο οι ντόπιοι λοιπόν αλλά και οι λοιποί εμπλεκόμενοι του χώρου παρακολουθούν από κοντά τους αγώνες του Ιταλικού Μικτού Πρωταθλήματος Ράλλυ, του χωμάτινου Πρωταθλήματος, του αντίστοιχου Ασφάλτινου, αλλά και του International Rally Cup ή IRC στο οποίο συμμετέχει με συνέπεια και σοβαρότητα φέτος ο Σωτήρης Ιερεμιάδης. Για να μην μιλήσουμε και για τα κύπελλα ζωνών με κάθε αγώνα οποιουδήποτε θεσμού να συγκεντρώνει περισσότερα από 20 αυτοκίνητα κατηγορίας Rally2, αλλά και πληθώρα δικίνητων αυτοκινήτων.
Φοβερή εμπειρία η κάλυψη ενός τοπικού πρωταθλήματος στο εξωτερικό, με την παρουσία μας εκεί να είναι αδύνατή χωρίς την έμπρακτη υποστήριξη της Step Racing και του Νίκου Παυλίδη που ξέρουν να εκτιμούν τη σκληρή δουλειά, τη συνέπεια, αλλά και την αξία της προβολής στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στα του αγώνα, η απουσία του Giacomo Costenaro (Skoda Fabia Rally2 Evo) από τη γραμμή της εκκίνησης, άφηνε ανοικτό το πεδίο για νίκη σε μόνο δύο οδηγούς. O Ιταλός πολυπρωταθλητής, Paolo Andreucci (Skoda Fabia Rally2 Evo) και ο γνωστός από τη συμμετοχή του σε 3 Ράλλυ Ακρόπολις, Nikolay Gryazin (Skoda Fabia Rally2 Evo) ξεκινούσαν ως τα ακλόνητα φαβορί, λογάριαζαν όμως χωρίς τον “ξενοδόχο” που ερχόταν από τη Γαλλία και άκουγε στο όνομα Florent Todeschini (Hyundai i20 Rally2).
O 27χρονος Γάλλος, δεύτερος στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος της χώρας του πέρυσι, δεν δίστασε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του απέναντι στους χωμάτινους σπεσιαλίστες της Ιταλίας, κάνοντας την τεράστια έκπληξη στο πρώτο loop. Κέρδισε τις 2 από τις 3 ειδικές και απείχε ελάχιστο χρόνο από την κορυφή και στην τρίτη, ξεκινώντας από πίσω και πιάνοντας στον ύπνο τα δύο φαβορί. Ο πολυπρωταθλητής Ιταλίας Paolo Andreucci είχε τη δικαιολογία του καθαρίσματος του δρόμου, αλλά και της αστοχίας των ελαστικών του που αποδείχτηκαν πολύ μαλακά για τις θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν στην περιοχή. Έμεινε με το καλημέρα 15 δευτερόλεπτα πίσω, με τον ίδιο να γνωρίζει πως τέτοια διαφορά δεν καλύπτεται.
Ο “παγκόσμιος” Gryazin από την άλλη δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, και επικρατώντας σε όλες τις ειδικές του δεύτερου loop, αφήνοντας τον Γάλλο να καθαρίζει, έχτισε διαφορά νίκης, την οποία διαχειρίστηκε ως τον τερματισμό. Ο συμπαθέστατος Todeschini δεν το παράτησε και κατάφερε να κρατήσει τη δεύτερη θέση από τον πολυπρωταθλητή Ιταλίας, ο οποίος προτίμησε την ουσία των βαθμών της δεύτερης θέσης, αφού ο Γάλλος δεν διεκδικούσε βαθμούς για το πρωτάθλημα.
Οι μοναδικοί ξένοι που διεκδικούσαν βαθμούς ήταν ο Ρώσος νικητής αλλά και ο δικός μας Νίκος Παυλίδης η παρουσία του οποίου σε ολόκληρο το πρωτάθλημα εκτιμήθηκε από την Ιταλική Ομοσπονδία η οποία έκανε εξαίρεση δίνοντας του το δικαίωμα να βαθμολογείται.
Έντονος ήταν ο συναγωνισμός και για την τέταρτη θέση, με τον τέταρτο από τον έβδομο να απέχουν λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα! Ο Edoardo Bresolin (Skoda Fabia Rally2 Evo) ήταν ο νικητής της “Β’ κατηγορίας” επικρατώντας στα σημεία των Enrico Oldrati (Skoda Fabia Rally2 Evo), Emanuele Dati (Skoda Fabia Rally2 Evo) και του Jean- Philippe Quilichini (Skoda Fabia R5). Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 5 της πρώτης 10αδας δεν έχουν ακόμα συμπληρώσει το 30ό έτος της ηλικίας τους, ενώ οι 7 στους πρώτους 10 είναι κάτω από 37 ετών!
Μόλις μια θέση εκτός 10αδας τερμάτισαν οι δικοί μας Λευτέρης Αλυγιζάκης- Δημήτρης Αμαξόπουλος (Skoda Fabia R5). Με εμπειρία από την περσινή τους παρουσία στις ειδικές του αγώνα πραγματοποίησαν πολύ καλή εμφάνιση σημειώνοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Αποτέλεσμα διαφήμιση για την Ελλάδα και κρίμα που το Fabia του Κρητικού ήταν κενό από χορηγούς. Είναι γεγονός ότι η Εθνική Ελλάδος των Αθανασούλα, Παπαδημητρίου, Κεχαγιά, Αλυγιζάκη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει το επίπεδο της πλειοψηφίας των Ιταλών χωμάτινων οδηγών ειδικά εντός έδρας. Κρητικός και “Ιταλός” απέδειξαν ότι “μπορούμε να τα καταφέρουμε περίφημα και με 3 περάσματα στις αναγνωρίσεις και όχι με άπειρα όπως στους Ελληνικούς Αγώνες, όπως άλλωστε απέδειξε και ο Πανίκος Πολυκάρπου στη Θήβα, και ίσως πρέπει και σε αυτόν τον τομέα να εξευρωπαϊστούμε αν θέλουμε ποτέ να αντιμετωπίσουμε στα ίσα τους ξένους.
Σημαντική εμπειρία πρόσθεσαν στις βαλίτσες τους και οι νεαροί Χρήστος Ρουσόπουλος- Βαγγέλης Μούκας (Peugeot 208 Rally4) τερματίζοντας στη 14η θέση των δικίνητων μεταξύ των 25 που είδαν την καρώ σημαία του τερματισμού. Ο νεαρός Καβαλιώτης δεν εντυπωσίασε όπως στους προηγούμενους αγώνες με τους χρόνους του, όμως πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι αυτό ήταν το πιο ανταγωνιστικό ράλλυ που έχει λάβει μέρος στη μικρή έως τώρα καριέρα του, έτρεχε με καινούριο συνοδηγό και έπρεπε να επανέλθει ψυχολογικά από το ατύχημα του στον προηγούμενο αγώνα. Εν τέλει τα κατάφερε, “ρουφώντας” τα 70+10 χιλιόμετρα του αγώνα και θέτοντας τις βάσεις για ακόμα καλύτερες επιδόσεις στο μέλλον, μαθαίνοντας τους αγώνες με τους σωστούς κανόνες.
Το τρίτο Ελληνικό πλήρωμα, οι “regulars” του Ιταλικού Χώματος Νίκος Παυλίδης- Allan Harryman (Skoda Fabia Rally2 Evo) δεν κατάφεραν να το διασκεδάσουν, μένοντας νωρίς εκτός αγώνα από έξοδο. Η σκληρή από τις 2 γόμες της MRF που είχαν στη διάθεση τους, αποδείχτηκε πολύ μαλακή για τις θερμοκρασίες του αγώνα, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να έχουν μεγάλη φθορά και το πλήρωμα να γλιστράει υπερβολικά από την πρώτη κιόλας ειδική. Η κατάληξη της προσπάθειας ήταν εν τέλει εκτός δρόμου λίγο πριν τον τερματισμό της δεύτερης διαδρομής.
Ο επόμενος γύρος του Ιταλικού Πρωταθλήματος Χώματος είναι στη Σαρδηνία στα μέσα Σεπτεμβρίου, ίδια ημερομηνία με το δικό μας Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και στο GRally μάλλον θα προτιμήσουμε τον Χολομώντα!
Και του χρόνου!
Τελικά αποτελέσματα: