Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Baja Greece 2025 που προσμετρούσε τόσο στο Παγκόσμιο, όσο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Baja. Ο “μαραθώνιος” αγώνας των 500+ αγωνιστικών χιλιομέτρων στις ειδικές πάνω στο Βίτσι μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και το συνιστούμε ανεπιφύλακτα για τη νέα χρονιά για όποιον θέλει να συμμετάσχει/παρακολουθήσει.
Η οργάνωση του αγώνα επιπέδου Ακρόπολις, η ενημέρωση από το κάπως ξεπερασμένο site άψογη, οι εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκατοντάδες, αν και μη αξιοποιήσιμες για προβολή λόγω λογοτύπων, οι εγκαταστάσεις του αγώνα και το service park αντίστοιχες του WRC! Η τοπική κοινωνία αγκάλιασε τον αγώνα, όχι μόνο στα λόγια και στη θεωρία, αλλά στην πράξη, με άψογα προετοιμασμένες ειδικές διαδρομές αλλά και τον Δήμαρχο/οικοδεσπότη ενεργά συμμετέχοντα σε πλοηγό αυτοκίνητο της οργάνωσης! Μοναδικό μελανό σημείο, λεπτομέρειες θα πείτε, η καθαρά αγωνιστική ενημέρωση, με ανύπαρκτες πληροφορίες για επιδόσεις και χρόνους, αλλά και προβολής των πληρωμάτων που είναι οι πρωταγωνιστές.
Θα ξαναπάμε σίγουρα για τη μαγευτική φύση, τις απίστευτες ειδικές διαδρομές, το φαγητό, γιατί να το κρύψουμε άλλωστε, και τη ζεστασιά των ανθρώπων της περιοχής που αξίζει να βγει από την αφάνεια. Καλά θα κάνουν μάλιστα οι υπεύθυνοι του Ράλλυ Ακρόπολις να το σκεφτούν σοβαρά όταν τεθεί θέμα μετακίνησης του αγώνα, αφού η Καστοριά και συγκεκριμένα το Άργος Ορεστικό έχουν όλο το πακέτο!
Δηλώνουμε ερωτευμένοι με τα CanAm Maverick και τις γωνίες που διαγράφουν στις χωμάτινες ειδικές, ενθουσιασμένοι με τα περάσματα των Ελληνικών πληρωμάτων, και ιδιαίτερα των Λάμπρου Διονυσακόπουλου- Γιώργου Κανελλόπουλου και Ταξιάρχη Αδαμόπουλου- Θόδωρου Αργυρόπουλου που ομολογούμε ότι δεν τους γνωρίζαμε ούτε σαν ονόματα, αλλά τους βγάζουμε το καπέλο για τις επιδόσεις τους και τον επαγγελματισμό τους, και θα θέλαμε να τους δούμε σύντομα και σε αγώνες Ράλλυ που είναι η πρώτη μας αγάπη και παντοτινή.
Στα αποτελέσματα δεν άλλαξαν πολλά στο δεύτερο σκέλος, με τον Πορτογάλο Tiago Reis (Taurus T3 Max) να παίρνει το προβάδισμα από την εκκίνηση και να το διατηρεί μέχρι τον τερματισμό. Από τα λίγα που ξέρουμε από αγώνες Baja, θεωρούμε ότι σε τέτοιου είδους ειδικές είναι πολύ δύσκολο να ανατραπούν διαφορές βάσει ρυθμού, αφού ο επόμενος που τυχαίνει να είναι πιο γρήγορος από τον προηγούμενο πάντα θα πέφτει στη σκόνη του και θα χάνει χρόνο…Και υπήρξαν πολλά τέτοια φαινόμενα στο Βίτσι που δυστυχώς επηρέασαν και την προσπάθεια των ελληνικών πληρωμάτων να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Ο Πορτογάλος Πρωταθλητής βέβαια δεν είχε τέτοια θέματα ξεκινώντας πρώτος στις ειδικές και κερδίζοντας τες όλες πάνω στα καταπράσινα βουνά της περιοχής.
Εντυπωσιακός και ο νεαρός Ολλανδός Mitchel Van Den Brink (CanAm Maverick) ολοκλήρωσε στη δεύτερη θέση, εκπλήσσοντας μας για τη σταθερότητα του και την πολύ ώριμη προσέγγιση του! Στα 23 του δεν απέδειξε στην Ελλάδα ότι μπορεί να κάνει διεθνή καριέρα στο motorsport, αφού έχει ήδη προλάβει να ανεβεί δύο φορές στο βάθρο των νικητών στο Dakar οδηγώντας φορτηγό!
Ο Τσέχος Miroslav Zapletal με το αγρίμι Ford F150 Evo τερμάτισε στην τρίτη θέση και πρώτος ανάμεσα στα αυτοκίνητα, εκμεταλλευόμενος και μια έξοδο του Ιταλού Eugenio Amos (CanAm Maverick) που του κόστισε πολλά λεπτά και τον έριξε πολύ πίσω στην κατάταξη. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν ο συμπαθέστατος Ιταλός Amerigo Ventura (Yamaha YXZ1000R), ο πανύψηλος Αυστριακός Mark Mustermann με (Toyota Hilux) και ο αθόρυβος Αργεντίνος Diego Martinez (CanAm Maverick). Μηχανικά προβλήματα στο τέλος του πρώτου σκέλους αντιμετώπισε ο γνωστός μας από το Ράλλυ Ακρόπολις Hamed Al-Wahaibi (CanAm Maverick) που δεν κατάφερε να τερματίσει. Αντίθετα, στον τερματισμό έφτασαν, στο δικό τους ρυθμό οι δύο γυναίκες οδηγοί του αγώνα, η Πολωνέζα Magdalena Zajac (Toyota Hilux) και η Maha Al- Hamali (CanAm Maverick) από τη Σαουδική Αραβία.
Μεγάλο ενδιαφέρον για εμάς παρουσίασε ο εθνικός αγώνας με τις συμμετοχές των Ελλήνων, και τα περάσματα των πρώτων να μην έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν αυτά των συμμετεχόντων στον αγώνα της FIA. Οι χρόνοι βέβαια αδικούν τα “εθνικά” πληρώματα, αφού, εκτός των άλλων, προβλεπόταν ανεφοδιασμός μέσα στις ειδικές με αντίστοιχο χαμένο χρόνο, αλλά το “μάτι” δεν μπορεί να ξεγελαστεί. Υψηλότατο το επίπεδο των Ισραηλινών και Τουρκικών πληρωμάτων, με τους “δικούς μας” να προσπαθούν πολύ αλλά να είναι αδύνατο να τους πλησιάσουν. Προφανώς με έναν αγώνα τέτοιου είδους το χρόνο, είναι αδύνατον να αποκτήσεις ρυθμό και να διεκδικήσεις, κάτι αντίστοιχο που συμβαίνει και με πολλούς κορυφαίους ελληνικούς συνδυασμούς στο Ράλλυ Ακρόπολις.
Θριαμβευτής στον εθνικό αγώνα ήταν ο Ισραηλινός Netanel Azulay (Polaris Pro R-T) ο οποίος το πανηγύρισε με την ψυχή του. Το ότι δεν μιλούσε λέξη Αγγλικά τον εμπόδισε να εκφράσει τα συναισθήματα του, κάτι που συναντήσαμε και στον νικητή του αγώνα της FIA όπως και σε πολλούς ακόμα αγωνιζόμενους (!!!). Υψηλό αγωνιστικό επίπεδο και από τους Τούρκους Israfil Akyuz (CanAm Maverick) και Abdullah Turgut (CanAm Maverick) που συμπλήρωσαν το βάθρο, χωρίς να καταφέρουν να απειλήσουν ποτέ τον νικητή, με το βραβείο fair play να τους ανήκει αφού αμφότεροι έχασαν χρόνο σταματώντας να βοηθήσουν τους Έλληνες Ταξιάρχη Αδαμόπουλο- Θόδωρο Αργυρόπουλο (CanAm Maverick) να φτάσουν στον ανεφοδιασμό στην πρώτη ειδική του αγώνα!
Όσο για τους Έλληνες, τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια, τόσο αυτούς που κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό, όσο και αυτούς που δεν τα κατάφεραν και θα ξαναπροσπαθήσουν του χρόνου. Συγχαρητήρια στους Λάμπρο Διονυσακόπουλο- Γιώργο Κανελλόπουλο (CanAm Maverick) για την τέταρτη θέση γενικής στον εθνικό αγώνα και την πρώτη ανάμεσα στους Έλληνες, συγχαρητήρια και στους Ταξιάρχη Αδαμόπουλο- Θόδωρο Αργυρόπουλο (CanAm Maverick) που παρά τις πολλές ποινές και τα προβλήματα δεν το παράτησαν και πάλεψαν μέχρι τέλους κατακτώντας τελικά την έκτη θέση.
Μια θέση πιο πίσω και πρώτοι στα αυτοκίνητα οι Φώτης Κουτσουμπός- Δημήτρης Οικονόμου (Toyota Land Cruiser), με τους Κώστα Πολίτη- Δημήτρη Πόλιτο (CanAm Maverick) και Στάθη Χαραλαμπίδη- Νίκο Γκάλφα (Jeep Wrangler) να καταφέρνουν να επιβιώσουν παρά τα πολλά προβλήματα και να φτάνουν στον τερματισμό.
Εμείς μετράμε ήδη αντίστροφα για του χρόνου, σε όποιον θεσμό κι αν προσμετράει ο αγώνας.
Τελικά Αποτελέσματα: