Με τη βροχή να κάνει την εμφάνισή της ήδη από τα τελειώματα του πρώτου σκέλους και να δυσκολεύει τις προσπάθειες των οδηγών πραγματοποιήθηκε η τελευταία ανάβαση πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα, στην όμορφη Δημητσάνα. Ο αγώνας σηματοδότησε την έναρξη του Ενιαίου, ενός θεσμού που έλειπε χρόνια από τους ελληνικούς αγώνες και σίγουρα αποτελεί μια ελπίδα για το αύριο του εγχώριου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στο αγωνιστικό μέρος, στα 1600 κυβικά, ο νικητής της Ε10, Γιάννης Δρακόπουλος (Peugeot 106 S16) ήταν ο άνθρωπος της βροχής, καθώς χάρη στην επίδοσή του στο δεύτερο σκέλος ανέτρεψε την εις βάρος του κατάσταση και ξεπέρασε το εμπόδιο του ταχύτατου Τάκη Κωστόγιαννη (Citroen Saxo VTS) που τερμάτισε δεύτερος στην κατηγορία και πρώτος στην Α6. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Πατρινός Κίμωνας Θέος (Peugeot 106 S16) που ήταν ο πιο γρήγορος στη Ν2.

Κυρίαρχος στα 2000 κυβικά ήταν ο Χρήστος Μάντεσης (Honda Civic Type R EP3) που για άλλη μια φορά εντυπωσίασε κερδίζοντας και την Α7, έχοντας πίσω του τους Δημήτρη Τσούργιαννη (Opel Corsa Kit Car) και Γιώργο Ντέκα (Citroen Saxo Kit Car). Πίσω από τον Ντέκα βρέθηκε ο Παναγιώτης Κεφαλάς που πρώτευσε στην Ε11 με Volkswagen Golf I GTi.

Στα 1400, ο Νίκος Μπόμπης δε δυσκολέυτηκε να επικρατήσει με το MG ZR 105  της Α5, αφήνοντας πίσω του τον Κωνσταντίνο Τούσουλη με Toyota Yaris. Ταχύτατος τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο, ο “Αμερικάνος” με το μοναδικό Mitsubishi του αγώνα ήταν ο νικητής στα 2000+.

Πρωταγωνιστής στα ατμοσφαιρικά της Formula Saloon ήταν για άλλη μια χρονιά ο Σπύρος Παπαδόπουλος με το θηριώδες Ford Escort MKII, με τους Σωτήρη Σπυρόπουλο (BMW M3 E30) και Γιώργο Παναγόπουλο (BMW E30) που τερμάτισαν πίσω του, να μη μπορούν να ακολουθήσουν το ρυθμό του πρωτοπόρου.

Στα Τurbo της κατηγορίας ο Όμηρος Στρουσόπουλος (Renault 5 GT) ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, με τον Γιάννη Δέλλα (Ford Escort Zakspeed) να ανεβαίνει σε βρεγμένο οδόστρωμα και στα δύο σκέλη και να μην είναι σε θέση να παλέψει για τη νίκη.

Τα φώτα της δημοσιότητας τράβηξε το Ενιαίο με 15 πανομοιότυπα 1200άρια, Skoda Fabia να δίνουν το παρών και να μάχονται για τη νίκη στον πρώτο αγώνα του νεοσύστατου αυτού θεσμού. Το κάθε σκέλος προσμετρούσε ως διαφορετικός αγώνας, με τον Στράτο Κυρλαγκίτση στην πρώτη του ανάβαση να εκπλήσσει ευχάριστα με την ταχύτητά του και να κερδίζει στο πρώτο σκέλος, με διαφορά μόλις 9 εκατοστών (!) του δευτερολέπτου από τον δεύτερο, Νίκο Ζάχο που επέστρεψε στην ενεργό δράση. Πολύ κοντά στους προαναφερθέντες, στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε ο Μίλτος Κύρκος που επίσης έκανε comeback μετά από αρκετό καιρό, με τους juniors Γιάννη Ποτουρίδη και Γιάννη Χαραλαμπόπουλο να ολοκληρώνουν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, του πρώτου αγώνα.

Στο δεύτερο γύρο που διεξήχθη υπό καταρρακτώδη βροχή, ο Νίκος Ζάχος αποδείχθηκε ταχύτερος από τους αντιπάλους του, αφήνοντας τον Μίλτο Κύρκο πίσω του με το νεαρό Roustemis Panagiotisνα ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, στην πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα ανάβασης. Ο νικητής του πρώτου γύρου, 21χρονος Στράτος Κυρλαγκίτσης ολοκλήρωσε τέταρτος, με το βετεράνο Γιώργο Καμιτσάκη να τερματίζει πέμπτος, εμπρός από τον Γιάννη Χαραλαμπόπουλο.

Σε γενικές γραμμές, το Ενιαίο μας άρεσε, καθώς αν και τα αθόρυβα Fabia δεν θύμιζαν καθαρόαιμα αγωνιστικά αυτοκίνητα, εντούτοις μπορεί να αποτελέσει ένα καλό σχολείο για πολλούς νέους οδηγούς και συνάμα εφαλτήριο για νέο αίμα στους ελληνικούς αγώνες! Πιστέψτε μας, το χρειάζονται! Μακάρι η συνέχεια να είναι ανάλογη!

Η συνέχεια του Κυπέλλου Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδας θα δοθεί στις 26 και 27 Αυγούστου με την Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας.

Αποτελέσματα:

Από Apostolis