Με χαρακτηριστικό τις πολλές καθυστερήσεις από ατυχήματα και μηχανικά προβλήματα των αγωνιζομένων ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα της Κυριακής η Ανάβαση Ριτσώνας. Η πρώτη πρωταθληματική Ανάβαση της χρονιάς μάζεψε για ακόμα μια χρονιά πάρα πολύ κόσμο που δυστυχώς ελαττώθηκε κατά πολύ στο δεύτερο σκέλος, λόγω της υπερβολικά μεγάλης διάρκειας του αγώνα. Η οργάνωση έκανε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να επανέρχεται η διαδρομή σε κατάλληλη κατάσταση μετά από κάθε πρόβλημα που δημιουργούνταν, όμως φάνηκε ότι κάτι τέτοιο δεν αρκεί, ειδικά στην περίπτωση της εξόδου της Ferrari του Παναγιώτη Ηλιόπουλου, στην οποία καταναλώθηκε πολύς χρόνος ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά στη μπαριέρα και να ξαναγίνει ασφαλής (;) η διαδρομή.

Τεράστια γιορτή για τον μηχανοκίνητο Αθλητισμό η Ανάβαση Ριτσώνας, η οποία έχει καθιερωθεί μαζί με το Ράλλυ Ακρόπολις στη συνείδηση όλων των φίλων του αυτοκινήτου ως ένα από τα σημαντικότερα αυτοκινητιστικά γεγονότα της χώρας, όμως θα πρέπει η οργάνωση και ομοσπονδία να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν ανάλογα φαινόμενα στο μέλλον. Όνειρο κάθε οδηγού είναι η συμμετοχή στην πιο ονομαστή Ανάβαση του πρωταθλήματος, όμως δυστυχώς απαιτείται ο περιορισμός των συμμετεχόντων, όσο κι αν αυτό δεν συμφέρει σε κάποιους, για την ομαλότερη διεξαγωγή του αγώνα και την ευκολότερη τηλεοπτική του κάλυψη. Τον αριθμό, όπως και τα κριτήρια συμμετοχής δεν είναι δύσκολο να τα ορίσουν οι υπεύθυνοι, για να μπορούμε να απολαμβάνουμε όλοι καλύτερο και ασφαλέστερο αγώνα.

Περνώντας στο αγωνιστικό κομμάτι, όσοι θεατές παρέμειναν και στο δεύτερο σκέλος απόλαυσαν ωραίες μάχες σε όλες τις κατηγορίες και αρκετές ανατροπές! Η μεγαλύτερη όλων ήταν στη Formula Saloon όπου ο Κώστας Πατσουρέας με το πολύ δυνατό Mitsubishi Lancer Evo IX ανέτρεψε την εις βάρος του κατάσταση που είχε διαμορφωθεί στο πρώτο σκέλος και με τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας υπερκάλυψε τη διαφορά από τον πολύ δυνατό «βόρειο» Κώστα Λαζαρίδη με το αναβαθμισμένο Mitsubishi Lancer Evo VIII!. Η τελική διαφορά των δύο δεν ξεπέρασε το μισό δευτερόλεπτο, δείγμα του μεγάλου ανταγωνισμού της κατηγορίας. Ο πρωταθλητής Μάριος Ηλιόπουλος με το θηριώδες Audi R8 Le Mans περιορίστηκε στην τρίτη θέση της ομάδας, και στην πρώτη της FSA,  ενώ τέταρτος στη saloon ολοκλήρωσε ο Pete Παρθένης με ακόμα ένα 9αρι. Με νίκη στη χρονιά ξεκίνησε ο περσινός κυπελλούχος της FST2 Αντώνης Σταφυλοπάτης (Opel Astra OPC) μπροστά από τον Γιώργο Γκίκα (VW Golf).

Στην ομάδα Α, ο «Σάκης Λιώρης» (Ford Escort WRC) πήρε την πρώτη νίκη της χρονιάς! Ο Ανδρέας Ντόφης (Mitsubishi Lancer Evo VIII) όσο κι αν προσπάθησε στο δεύτερο σκέλος δεν κατάφερε να καλύψει τη διαφορά του από τον νικητή και το μόνο που κατόρθωσε ήταν να ολοκληρώσει δεύτερος, μπροστά από το Ford Escort WRC του Μιχάλη Ευθυμίου.

Έντονες ήταν οι συγκινήσεις στην ομάδα Α έως 2 λίτρα στη Ριτσώνα. Ο Γιώργος Αναδιώτης (Renault Clio Sport) ήταν αυτός που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, αν και σημείωσε στο πρώτο σκέλος μόλις τον τρίτο χρόνο. Ο νικητής βελτίωσε κατά πολύ την επίδοση του στο δεύτερο σκέλος και είδε τον μεγάλο του αντίπαλο Αλέξανδρο Τσιόγκα (Peugeot 106 MAXI) να εγκαταλείπει από μηχανικό πρόβλημα. Ο περσινός πρωταθλητής Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106) δεν έκανε καλό δεύτερο ανέβασμα, υποχωρώντας στην 4η θέση και 2η στα 1600, πίσω από τον νικητή της Α/6 Βασίλη Μπάτζανο (Citroen Saxo) και τον Σταύρο Χατούπη (Opel Corsa Kit Car).  Τα βάθρα σε Α/6 και Α/7, αντίστοιχα, συμπλήρωσαν οι Γιάννης Δρακόπουλος (Peugeot 106) και Γιάννης Καλαϊτζιάν (Ford Puma S1600). Ανατροπή είχαμε στα 1400 με τον Γιάννη Παράβαλο (Toyota Yaris) να «κλέβει» τη νίκη στο δεύτερο σκέλος από τον Νίκο Φίφλη (Toyota Yaris).

Ο μοναδικός «τετρακίνητος» της ομάδας Ν Γιάννης Ποτουρίδης με Subaru Impreza κατέκτησε φυσιολογικά τη νίκη. Ο Γιάννης Φωτεινέλης (Honda Civic Type R) ήταν αυτός που επικράτησε στην ομάδα Ν έως 2 λίτρα και έκανε το πρώτο βήμα για την υπεράσπιση του τίτλου του. Τον ακολούθησαν οι «πυροβολημένοι» της Ν/2 με καλύτερο όλων τον περσινό Κυπελλούχο Νίκο Κομνό (Peugeot 106) που ήταν ο ταχύτερος της κλάσης και στα δύο σκέλη. Ο Βασίλης Ρέκκας (Citroen Saxo) ήταν δεύτερος στα 1600 μπροστά από τους Χρήστο Βλάχο (Peugeot 106), Κώστα Τασούλα (Peugeot 106) και Δήμο Παναγουλόπουλο (Citroen Saxo).

Ο πρωταθλητής Γιώργος Κεχαγιάς (Ford Sierra RS500) δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης σε κανέναν στην ομάδα Ε. Ο Σάκης Τροβάς (BMW M3) ακολούθησε μη μπορώντας να τον απειλήσει ενώ ο Παναγιώτης Ευθυμίου (BMW M3) που ήταν ο ταχύτερος στο δεύτερο σκέλος περιορίστηκε στην τρίτη θέση λόγω της κακής του επίδοσης στο πρώτο σκέλος. Εύκολη ήταν η επικράτηση του Παντελή Βασιλειάδη (Citroen AX) στην Ε έως 2 λίτρα, με τους δύο πρώτους της Ε/11 Θανάση Κουρνιάτη (Ford Escort RS) και Παναγιώτη Μπιμπίκα (VW Golf), αλλά και τον ταχύτερο 1400αρη Γιώργο Παπαθανασόπουλο (Suzuki Swift) να μην μπορούν να τον πλησιάσουν.

Ακόμα μια νίκη σημείωσε στην ομάδα των ιστορικών ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort) μπροστά από τους Βαγγέλη Γεωργούλα (Ford Escort) και Λάμπρο Αγγελάκη (Ford Escort).

Το πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίζεται στο τέλος του Απρίλη με την Ανάβαση Διονύσου, με τον αριθμό των συμμετεχόντων να αναμένεται και πάλι τριψήφιος!

Φωτογραφίες: ID Papas

Τελικά Αποτελέσματα:

http://www.moto-live.info/admin/HTML3/FOC.pdf

Από Harris