-“Θα τρέξει κι ένας καινούριος στη Λιβαδειά, ένας ηθοποιός λέει, και μάλλον θα κάνει και πρωτάθλημα… Ένας Αμούτζας, Αμουτζάς… Παίζει σε ένα σήριαλ στην τηλεόραση, λένε ότι είναι ανερχόμενος στο γυαλί, από Ράλλυ δεν ξέρω…”

-“Έχει σχέση με το μότορσπορτ; Από που κι ως που;”

-“Έχει κάνει λέει κάρτ…Έκανε και κάτι αγώνες με άλογα… Είναι φίλος του Γιώργου του Ηλιόπουλου που έτρεχε συνοδηγός με τον Ζάχο και τον Ξανθάκο…”

-“Να τον δούμε. Μακάρι να “τσουλάει”, να του αρέσει και να μείνει”

Όλα αυτά λίγο πριν το Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς στις αρχές του Απρίλη του 2023… Κι έτσι απλά, ενάμιση χρόνο μετά, με εμπειρία από 9 μόλις Ράλλυ, ο Γιώργος Αμούτζας Πρωταθλητής στο 60ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στα 27 του χρόνια. Φαινόμενο!

Το ξεκίνημα έγινε στο Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς, το 2023 με ένα ταπεινό Renault Clio Sport, ως αγώνας προετοιμασίας για το Πρωτάθλημα. Πρώτο δείγμα θετικό, το Clio στον τερματισμό, στην πρώτη θέση της κατηγορίας C3 και στην τρίτη της F2.

-“Καλός ήταν ο “νέος”. Ήταν γρήγορος και στο “μάτι” με το Clio, για να τον δούμε και στο Πρωτάθλημα κι αν τελικά έχει σοβαρά σχέδια”

Πρεμιέρα πρωταθλήματος στον Πύργο με το Ολυμπιακό Ράλλυ και οι Γιώργος Αμούτζας- Γιώργος Ηλιόπουλος συνεπείς κι εκεί στον τερματισμό, πάλι πρώτοι στην C3, πάλι 3οι στην F2 με σαφώς ισχυρότερο ανταγωνισμό.

Συνέχεια στη Θήβα, στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας και έρχεται η πρώτη εγκατάλειψη από μηχανικό πρόβλημα. Το δίδυμο όμως έδειξε πάλι τις δυνατότητες του, παλεύοντας να μπει στην πρώτη δεκάδα γενικής και στην 3αδα της F2.

Τρίτος αγώνας στη Λαμία, το Ράλλυ Φθιώτιδος και “πούντος;”.

– “Α εδώ δεν θα τρέξει, έχει θέατρο στην Επίδαυρο” και να οι πρώτες αμφιβολίες…

– “Καλός ήταν ρε γαμώτο μέχρι τώρα, αλλά η δουλειά του είναι το θέατρο…Θα έχει και περιοδείες το καλοκαίρι, μήπως ξενέρωσε και με την εγκατάλειψη και δεν τον ξαναδούμε; Ο χρόνος θα δείξει…”

Επίλογος του πρωταθλήματος στην Ιτέα με το Φθινοπωρινό Ράλλυ και οι Αμούτζας- Ηλιόπουλος όχι μόνο είναι παρόντες, αλλά αναβαθμίζουν την παρουσία τους συμμετέχοντας με ένα σύγχρονο Opel Corsa Rally4 νοικιασμένο από Ιταλική ομάδα.

-“Εδώ θα τον δούμε…Δεν υπάρχει περίπτωση να απειλήσει τους Χατζημάρκο και Καρανικόλα που διεκδικούν το πρωτάθλημα, θα τους “έχει” όμως τους υπόλοιπους;”

Όχι μόνο τους είχε, αλλά οι χρόνοι του ήταν κοντά στους διεκδικητές του τίτλου της F2 με αποτέλεσμα την 5η θέση της γενικής και την 2η της F2 κι εκεί άρχισε να σοβαρεύει το πράμα για τις δυνατότητες του πληρώματος.

Απολογισμός: 4ος στο πρωτάθλημα της δικίνητης κατηγορίας F2 και 2ος στο κύπελλο της κατηγορίας C3 για το 2023 και τα βλέμματα πλέον πάνω του για την επόμενη χρονιά και τα σχέδια του.

-“Μακάρι να τρέξει και του χρόνου. Να τρέξει με ένα Rally4 της κατηγορίας F2 και να διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Βελτιώνεται συνεχώς και μαθαίνει γρήγορα. Είναι και μικρός”

Μπαίνουμε στο 2024 και τα νέα είναι ευχάριστα.

-“Όχι μόνο θα τρέξει στο πρωτάθλημα, αφού κανόνισε τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις, αλλά θα τρέξει και με ένα σύγχρονο τετρακίνητο Rally3 τα οποία θα έχουν φέτος δικό τους πρωτάθλημα, με πολλές και δυνατές συμμετοχές”.

Ξεκινάμε με Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, 8 Rally3 στις συμμετοχές με παρόντες τους Αμούτζα- Ηλιόπουλο, ομαδική φωτογράφιση της νέας κατηγορίας πριν τον αγώνα και “που είναι ρε παιδιά ο ηθοποιός;;;”

-“Α δεν θα είναι στην πανηγυρική εκκίνηση το Σάββατο το βράδυ… Έχει live στην τηλεόραση. Τραγουδάει στο “Just the 2 of us”…”

Στο ποιό;;;; Και θα προλάβει τον αγώνα;”

Και τον αγώνα τον πρόλαβε μια χαρά, δείχνοντας μάλιστα ότι θα είναι ανταγωνιστικός στη νέα κατηγορία από τον πρώτο αγώνα! Το αποτέλεσμα δεν αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες του πληρώματος, με την 8η θέση της γενικής και την 5η της Rally3 να προκύπτει από πολύ χαμένο χρόνο στην πρώτη ειδική λόγω αλλαγής ελαστικού.

-“Είχαν λάστιχο και σταμάτησαν να το αλλάξουν. Έχασαν περισσότερα από 4 λεπτά και κάθε ελπίδα διάκρισης. Για να δούμε τους χρόνους τους από δω και πέρα”.

Τα περάσματα τους στη συνέχεια εντυπωσιακά, μην έχοντας να χάσουν και τίποτα και το χρονόμετρο γράφει δεύτερο χρόνο γενικής στην ειδική Θήβα, τρίτο χρόνο γενικής στην ειδική Ελικώνας και δεύτερο χρόνο γενικής και πρώτο στην Rally3 στην power stage του αγώνα!

-“Ήταν πολύ γρήγορος στο μάτι. Το γλίτωσε μάλιστα τελευταία στιγμή στο “σημείο του Χατζημάρκου”. Θα τερματίζει με αυτό το ρυθμό, ή θα μετράμε καρότσες;”

ήταν τα εύλογα ερωτήματα μετά τον αγώνα και πάμε Πύργο και Ολυμπιακό Ράλλυ όπου θα τρέξει με νέο συνοδηγό λόγω υποχρεώσεων του Γιώργου Ηλιόπουλου. Πανηγυρική εκκίνηση και πάλι άφαντος.

-“Πάλι τηλεόραση ρε; Μα το πρωί ήταν εδώ κι έτρεξε στο shakedown. Θα πάει Αθήνα, θα τραγουδήσει, και θα ξαναγυρίσει Πύργο;;; Θα είναι εξαντλημένος”

Ξημερώνει Κυριακή και ο ηθοποιός παρών! Το πέρασμα του στη Φολόη “στο όριο” και αναμένουμε στο κινητό αποτελέσματα.

-“Τρίτος γενικής, πίσω μόνο από τα Rally2 των πρωταθλητών Παπαδημητρίου και Τσολακίδη! Μπροστά από όλα τα Rally3. Θα αντέξει;”

Συνεχίζει στον ίδιο ρυθμό και στο Γραίκα μέχρι που ακούγονται οι ασύρματοι στην 3η ειδική την Αλφειούσα.

-“Εκτός αγώνα ο Παπαδημητρίου από σπασμένη ανάρτηση…Εκτός και ο Τσολακίδης με σπασμένο ψαλίδι”

και οι Γιώργος Αμούτζας- Ηλίας Παναγιωτούνης πρώτοι γενικής τρεις ειδικές πριν τον τερματισμό! Δεν τα καταφέρνουν τελικά, τερματίζοντας δεύτεροι γενικής για μόλις 4 δευτερόλεπτα, μετά την αντεπίθεση των πολύ έμπειρων πρωταθλητών Κύπρου Πέτρου Παντελή- Πάμπου Λαού.

Στα μισά του πρωταθλήματος και ο συνδυασμός των αποτελεσμάτων τους φέρνει να διεκδικούν το πρωτάθλημα της Rally3 αλλά και αυτό της γενικής!

Ανακοινώνονται οι συμμετοχές του Ράλλυ Κορίνθου και οι Γιώργος Αμούτζας- Γιώργος Ηλιόπουλος στη λίστα με Skoda Fabia της μεγάλης κατηγορίας Rally2!

-“Αφού του έκατσαν τα αποτελέσματα μέχρι τώρα, γιατί να μην το κυνηγήσει;… Τον Παπαδημητρίου τον ξεχνάμε, αλλά θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός με τον Πρωταθλητή Κεχαγιά και τον έμπειρο Σερδερίδη; Στην τελική, του αρκεί να είναι μπροστά από τα Rally3 για να παραμείνει στη διεκδίκηση”

Πρώτη ειδική Άγιοι Θεόδωροι στο εκκλησάκι 2 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό και

-“Τι πέρασμα ήταν αυτό ρε παιδιά;;; Πάνω από τα όρια!!!”

και το χρονόμετρο δείχνει 1η θέση γενικής 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Παπαδημητρίου!

Η συνέχεια ανάλογη και στα Πίσια με τη διαφορά να ανεβαίνει, service και επανάληψη των ειδικών όπου οι Αμούτζας- Ηλιόπουλος κρατάνε γερά, 12,5 δευτερόλεπτα από τον Παγκοσμίου κλάσης Γιάννη Παπαδημητρίου! Power Stage και λίγο ο εφησυχασμός, λίγο η λυσαλλέα αντεπίθεση του Παπαδημητρίου και η νίκη χάνεται για μισό δευτερόλεπτο!

Η βαθμολογία έναν αγώνα πριν το τέλος δείχνει:

Πέτρος Παντελή 52, Γιώργος Αμούτζας 52

και δεν μιλάμε ακριβώς για μάχη των δύο, αφού πέντε οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο!

Μετά από ένα άτυχο Ράλλυ Ακρόπολις, όνειρο ζωής για το δίδυμο Αμούτζα- Ηλιόπουλο έρχεται ο επίλογος του πρωταθλήματος στην Ιτέα όπου ο “ηθοποιός” συμμετέχει και πάλι με τον Ηλία Παναγιωτούνη και Skoda Fabia Rally2 Evo με μοναδικό στόχο το πρωτάθλημα!

Από απόλυτο αουτσάιντερ πριν την έναρξη της σεζόν, ο Αμούτζας είναι πλέον το φαβορί για τον τίτλο στο Φθινοπωρινό Ράλλυ!

-“Θα μπορέσει να το διαχειριστεί; Το άγχος και η πίεση θα είναι στα ύψη… Αν το πάρει πάντως θα είναι μεγάλος μάγκας. Με το σπαθί του!”

Και το πήρε!!! Ελέγχοντας τον συναγωνισμό, λες και κουβαλούσε στην πλάτη του εμπειρία ετών, τερμάτισε στη δεύτερη θέση της γενικής πίσω από τους Παπαδημητρίου- Κουζιώνη και άξια ανακηρύχτηκε Πρωταθλητής Ελλάδος 2024!

Γιωργος Αμούτζας Πρωταθλητής Ελλάδος 2024 και το άστρο του πλέον λάμπει εκτός από τα αμφιθέατρα και το “κουτί”, και στους αγώνες αυτοκινήτου!

Απλά συγχαρητήρια!

Αναλυτικά οι πρωταθλητές Ελλάδας στα ράλλυ:

2024         ΑΜΟΥΤΖΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

2023       ΤΣΟΥΛΟΦΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

2021        ΤΣΟΥΛΟΦΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

2020       ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

2019       ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

2018       ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

2017       ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

2016       ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

2015       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2014       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2013       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2012       ΝΙΩΡΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ

2011       ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

2010       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

2009       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

2008       ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2007       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

2006       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

2005       ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2004       ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

2003       ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

2002       ΘΕΡΓΙΑΚΗΣ ΜΑΚΗΣ

2001       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

2000       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

1999       ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

1998       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1997       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

1996       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1995       ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ

1994       ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

1993       ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

1992       “JIGGER”

1991       “JIGGER”

1990       “JIGGER”

1989       “JIGGER”

1988       “JIGGER”

1987       “JIGGER”

1986       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1985       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1984       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1983       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1982       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1981       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1980       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1979       ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

1978       «ΣΙΡΟΚΟ»

1977       «ΣΙΡΟΚΟ»

1976       «ΣΙΡΟΚΟ»

1975       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1974       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1973       «ΣΙΡΟΚΟ»

1972       «ΣΙΡΟΚΟ»

1971       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1970       «ΣΙΡΟΚΟ»

1969       «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»

1968       ΠΕΣΜΑΤΖΟΓΛΟΥ ΤΖΩΝΥ

1967       «ΕΙΠΩΡΧ»

1966       ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

1965       ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Από Harris