GRally

Ειδήσεις από αγώνες ράλλυ της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Ελληνικοί Αγώνες Ράλλυ Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ασφάλτου Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

Ελληνικοί Αγώνες Ράλλυ 2024- Best of 2024!

Η καρώ σημαία στους ελληνικούς αγώνες ράλλυ έπεσε για ακόμα μια αγωνιστική χρονιά. To 2024 ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων ετών, με το σπορ να αφήνει οριστικά πίσω του τα πέτρινα χρόνια της “αποχής” και του “covid”. Στην κορυφή της πυραμίδας του ενδιαφέροντος και φέτος το Παγκόσμιο Ράλλυ Ακρόπολις που έβγαλε χιλιάδες συμπατριώτες μας στα ελληνικά βουνά, με άξιους συμπαραστάτες το πολύ ανταγωνιστικό 60ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αλλά και τους πολλούς νέους αγωνιζόμενους στα ράλλυ.

Στο GRally καλύψαμε και φέτος με παρουσία, άποψη, φωτογραφίες και video το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ενώ καταφέραμε να παραβρεθούμε σε τρεις αγώνες του WRC! Εκτός του δικού μας Ακρόπολις, ταξιδέψαμε στο ασφάλτινο Ράλλυ Μόντε Κάρλο αλλά και στη χωμάτινη Σαρδηνία. Καλύψαμε επίσης τους υπόλοιπους διεθνείς αγώνες μας, το απολύτως επιτυχημένο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και το Ράλλυ Φθιώτιδος που προσμετρούσε στο Tour European Rally. Δώσαμε το παρών σε αρκετούς ακόμα ασφάλτινους αγώνες, όπως το Ράλλυ ΔΕΘ, το Αχαιός, το Κένταυρος και το Παλάδιο, ενώ δε θα μπορούσαμε να λείπουμε και από τους αγώνες του Κυπέλλου Χώματος, αφού δεν κρύβουμε ότι το χώμα είναι η αγαπημένη μας επιφάνεια. Το 2025; Σε όσα περισσότερα Ράλλυ μπορούμε και αντέχουμε, με ιδιαίτερη επιθυμία να πάμε και στην Κρήτη την “ασφαλτομάνα”.

Best of 2024 λοιπόν στους Ελληνικούς αγώνες ράλλυ με τη ματιά του GRally ξεκινώντας από…

  1. Γιώργος Αμούτζας – το πιο λαμπρό αστέρι!

Ο 27χρονος Γιώργος Αμούτζας ήταν η αποκάλυψη του 2024! Ο νεαρός ηθοποιός που δείχνει να μην έχει ταβάνι, κατέκτησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ κερδίζοντας μεγάλα ονόματα του χώρου! Με την εμπειρία του να περιορίζεται σε μονοψήφιο αριθμό αγώνων, αλλά “άγνοια κινδύνου” και άξιους συμπαραστάτες τους συνοδηγούς του Γιώργο Ηλιόπουλο και Ηλία Παναγιωτούνη σημείωσε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της ιστορίας των ελληνικών αγώνων, οδηγώντας μάλιστα στους μισούς αγώνες αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας!

Η παρουσία του Αμούτζα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ δημιουργεί νέες προοπτικές για το χώρο και μακάρι να παραμείνει στους αγώνες για πολλά χρόνια ακόμη συμβάλλοντας στην αναβάθμιση τους.

  1. Rally3- κατηγορία σταθμός!

Αναμφίβολα, στα καλύτερα νέα του 2024 συμπεριλαμβάνεται η κατηγορία Rally3! Η Επιτροπή Αγώνων είδε μπροστά και δημιούργησε το νέο πρωτάθλημα πριν ακόμα τα νέα αγωνιστικά καθιερωθούν στις ειδικές διαδρομές της χώρας. Στόχευσε μάλιστα σωστά με την κατηγορία να αγκαλιάζεται από τους αγωνιζόμενους! Κυρίως στο χώμα, αλλά και στην άσφαλτο τα Ford Fiesta και τα Renault Clio Rally3 έδωσαν άλλο χρώμα στα ράλλυ και αναμένεται τη νέα χρονιά και δούμε ακόμα περισσότερα! Ο ανταγωνισμός στο νέο πρωτάθλημα ήταν πολύ έντονος, με πολλά πληρώματα να διεκδικούν τον τίτλο που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα! Πρωταθλητές αναδείχτηκαν μετά από συγκλονιστικές μάχες οι Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Κακαβάς με Ford Fiesta Rally3 που κέρδισαν στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ενώ νίκες κατέκτησαν ακόμα οι Πασχάλης Χατζημάρκος- Μάριος Τσαούσογλου με Renault Clio Rally3 (Κορίνθου και Φθινοπωρινό) και Πέτρος Παντελή- Πάμπος Λαός με Renault Clio Rally3 (Ολυμπιακό). Δεύτεροι στο πρωτάθλημα τερμάτισαν οι gentlemen Θέμης Χαλκιάς- Νίκος Κομνός με Renault Clio Rally3 τερματίζοντας τρεις φορές στο βάθρο της κατηγορίας, ενώ αξιοσημείωτη ήταν η παρουσία των επίσης gentlemen Γιώργου Δελαπόρτα- Βαγγέλη Παναρίτη (Ford Fiesta Rally3). Σημαντικές εμπειρίες από τη συμμετοχή τους αποκόμισαν οι Juniors Νίκος Βιγκόπουλος (Renault Clio Rally3), “Flandy” (Ford Fiesta Rally3) και “JJ” (Ford Fiesta Rally3) που αγωνίστηκαν με έμπειρους συνοδηγούς.

  1. Διεθνείς ελληνικοί αγώνες Ράλλυ- διαμάντια!

Με απόλυτη επιτυχία διεξήχθησαν οι τρεις διεθνείς αγώνες ράλλυ που διοργάνωσε η Ελλάδα το 2024, το EKO Ραλλυ Ακρόπολις του WRC, το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών και το Ράλλυ Φθιώτιδος του TER. Οι Motorsport Greece, OMAE και ΑΛΑΛαμίας, αντίστοιχα, πήραν άριστα σε διαδρομές, άριστα σε οργάνωση, άριστα σε προβολή, με τους “φιλοξενούμενους” να φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Τα «Ακρόπολις» μάλιστα, σύγχρονο και ιστορικό, έχουν καθιερωθεί πλέον στη διεθνή σκηνή διατηρώντας τη θέση τους στα αντίστοιχα πρωταθλήματα και το 2025! Μελανά σημεία για τον αγώνα του WRC η αδιάφορη υπερειδική στον Σείριο, και για τον αγώνα του Tour European Rally το μηδενικό ενδιαφέρον πληρωμάτων να ακολουθήσουν το θεσμό.

  1. Αλυγιζάκης- Χατζηδάκης πρωταθλητές ασφάλτου!

Μετά από επίμονη και σοβαρή προσπάθεια στους ελληνικούς αγώνες τα τελευταία χρόνια, οι Λευτέρης Αλυγιζάκης- Μιχάλης Χατζηδάκης κατάφεραν να κατακτήσουν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ασφάλτου το 2024! Το δίδυμο συνέχισε την παράδοση που θέλει τους πρωταθλητές ασφάλτου να κατάγονται από την Κρήτη, οδηγώντας Skoda Fabia R5 και επικρατώντας στους 3 από τους 4 αγώνες του θεσμού. Ο αθλητής από το Ρέθυμνο είναι ένας από τους λίγους Έλληνες οδηγούς “παντός επιφάνειας” αφού δεν διστάζει να δοκιμάσει και στο χώμα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, με μεγάλη επιτυχία μάλιστα.

  1. Από την Κύπρο με αγάπη!

Για ακόμα μια χρονιά πληρώματα από την Κύπρο επιβεβαίωσαν στους ελληνικούς χωματόδρομους το πολύ υψηλό αγωνιστικό τους επίπεδο! Μετά τους Αλέξανδρο Τσουλόφτα- Στέλιο Ηλία που άφησαν για τα καλά το στίγμα τους στις ειδικές διαδρομές της πατρίδας μας τα τελευταία χρόνια, ήταν η σειρά του Χρύσου Παντελή να κατακτήσει Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στο χώμα, αυτό της κατηγορίας F2! Με συνοδηγό τον έμπειρο Βασίλη Κούγια και όπλα το Peugeot 208 R2, την ταχύτητα αλλά και την κατάλληλη στρατηγική, το μικτό πλήρωμα κατέκτησε τον τίτλο στη δικίνητη κατηγορία παρά το γεγονός ότι για διαδικαστικούς λόγους δεν τους επετράπη να εκκίνησουν στον πρώτο αγώνα.

Λένε ότι η αξία του ηττημένου δίνει δόξα στο νικητή και η αξία των δεύτερων Πανίκου Πολυκάρπου- Γιώργου Βότση αποδεικνύεται από τους χρόνους τους στις ειδικές διαδρομές και τις δύο νίκες τους στο πρωτάθλημα με το Peugeot 208 Rally4. Ένα τρίτο κυπριακό πλήρωμα έλαμψε στους αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αυτό των Πέτρου Παντελή- Πάμπου Λαού. Ο πρωταθλητής Κύπρου του 2019 οδηγώντας Renault Clio Rally3 ήταν στα φαβορί για τη διεκδίκηση των δύο μεγάλων τίτλων του πρωταθλήματος μέχρι τον τελευταίο αγώνα, όμως η εγκατάλειψη του στον επίλογο δεν του επέτρεψε να πανηγυρίσει.

  1. Κοπελιές με τσαγανό

Πολλές ήταν οι γυναικείες παρουσίες από τη θέση του οδηγού στα ελληνικά ράλλυ το 2024 και μάλιστα κάποιες από αυτές δεν περιορίστηκαν στη χαρά της συμμετοχής, αλλά είχαν και σημαντικές διακρίσεις! Οι Μαριαλένα Παυλή- Βιργινία Παπαδάκη ακολούθησαν για δεύτερη χρονιά το κύπελλο χώματος με Hyundai Accent καταφέρνοντας να ολοκληρώσουν στην τρίτη θέση του κυπέλλου της F2E και στη δεύτερη του επάθλου της C4! Η Ιταλίδα Rachele Somaschini συμμετείχε στο διεθνές Ράλλυ Φθιώτιδας τερματίζοντας στην τρίτη θέση της γενικής, ενώ αναδείχτηκε πρωταθλήτρια του θεσμού TER για το 2024! Η Βουλγάρα Ekaterina Stratieva πήρε γεύση από όλους σχεδόν τους ασφάλτινους θεσμούς της χώρας μας φέτος. Για το Πρωτάθλημα Ασφάλτου τερμάτισε στην 3η θέση της C5 στο Ράλλυ Αχαιός, για το Κύπελλο Νοτίου Ελλάδας τερμάτισε στην 2η θέση της F2 και της C5 στο Ράλλυ Κένταυρος και στην 3η θέση της C5 στο Ράλλυ Παλάδιο, ενώ δεν κατάφερε να τερματίσει στο Ράλλυ Θερμαϊκού που προσμετρούσε στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος. Όχι κι άσχημα! Η Εβελίνα Κρασούλη έκανε το ντεμπούτο της στο Ράλλυ Παλάδιο τερματίζοντας στην 4η θέση της C6, της κατηγορίας του αγώνα με το μεγαλύτερο ανταγωνισμό! Ντεμπούτο και για τη Βίκη Ψαράκη στο χωμάτινο Φθινοπωρινό Ράλλυ όπου με συνοδηγό την Εβελίνα Κρασούλη κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό! Αντίθετα η Ντανιέλα Περάκη με συνοδηγό την Κατερίνα Μαυραγάκη δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν στον πρώτο τους αγώνα, το Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές. Μακάρι το 2025 να δούμε ακόμα περισσότερες γυναικείες παρουσίες στους Ελληνικούς αγώνες οι οποίες να συνοδευτούν από ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες!

  1. Η Κρήτη των πρωταθλητών!

Ακόμα μια χρονιά τα περισσότερα πρωταθλήματα και κύπελλα ασφάλτου κατέληξαν στην Κρήτη, αποδεικνύοντας τις ιδιαίτερες ικανότητες που έχουν οι Κρητικοί πίσω από το τιμόνι! Πρωταθλητές Ασφάλτου αναδείχτηκαν οι Λευτέρης Αλυγιζάκης- Μιχάλης Χατζηδάκης με Skoda Fabia R5 σημειώνοντας 3 νίκες, ενώ Πρωταθλητές F2E αναδείχτηκαν οι Δημήτρης και Μάνος Κτιστάκης με Peugeot 306 σημειώνοντας επίσης 3 νίκες! Κυπελλούχοι κατηγορίας C4 αναδείχτηκαν οι Ανδρέας Περάκης- Κώστας Κουρουγκιαούρης με Peugeot 206 ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Ράλλυ Αχαιός, Κυπελλούχοι κατηγορίας C5 αναδείχτηκαν οι Γιάννης Καφετζάκης- Νίκος Ξανθος με Peugeot 106 στην πρώτη προσπάθεια του οδηγού εκτός νησιού, ενώ στη δεύτερη θέση της C6 αλλά πρωταθλητές στις καρδιές όλων μας τερμάτισαν οι Στράτος Σταματάκης- Φίλιππος Φακουρέλης με το ειδικά διαμορφωμένο Peugeot 106 της Disabled Motorsports Racing Team. Ο οδηγός αποτελεί το μοναδικό Άτομο με Αναπηρία στα Ελληνικά Ράλλυ και διακρίνεται στις ειδικές διαδρομές της χώρας μας τα τελευταία χρόνια!

  1. Τα φώτα στους Juniors!

Μπορεί τα πρωταθλήματα των Juniors να έμειναν για ακόμα μια χρονια στα χαρτιά και να μην είχαμε ανάδειξη πρωταθλητών, ευθύνη και της ΟΜΑΕ η οποία δεν έδειξε ιδιαίτερη ευαιασθησία, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είχαμε πολλούς νεαρούς συμμετέχοντες στους Ελληνικούς Αγώνες το 2024. Τόσους μάλιστα που δεν μπορούν να αναφερθούν όλοι σε ένα άρθρο, οπότε θα περιοριστούμε σε αυτούς που σημείωσαν τις μεγαλύτερες διακρίσεις. Ο 27χρονος Πρωταθλητής Γιώργος Αμούτζας ήταν αυτός που έκλεψε την παράσταση στους χωματόδρομους της χώρας, με τον 26χρονο “Παναγιώτη Ρουστέμη” να τερματίζει 1ος Έλληνας και 12ος γενικής στο Ράλλυ Ακρόπολις του WRC! Ξεχώρισαν επίσης ο 20χρονος Αχιλλέας Χριστοδούλου που κέρδισε την κατηγορία Legends στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και ο 24χρονος Άρης Μαυραγάνης που ολοκλήρωσε τη χρονιά στην τρίτη θέση της βαθμολογίας της F2E στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Υποσχέσεις με τις επιδόσεις τους αλλά κυρίως με τη βελτίωση της απόδοσης τους άφησαν οι 25χρονοι “Flandyκαι Νίκος Βιγκόπουλος, ο 18χρονος Γιώργος Ψύλλος και ο 27χρονος Γιάννης Μόσιος στα πρώτα τους βήματα στα ράλλυ. Μακάρι να τους δούμε όλους αυτούς κι ακόμα περισσότερους τη νέα χρονιά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ!

  1. Κουτσοδήμος- Βλάγκας ότι πιο γρήγορο στη Ν!

Νορμάλ σε εξοπλισμό, όχι όμως και στα μυαλά, οι Γιάννης Κουτσοδήμος- Σπύρος Βλάγκας κατέκτησαν με το ταπεινό κίτρινο Peugeot 106 Rallye το Κύπελλο Ασφάλτου στην κατηγορία Ν! Η ωραία τρέλα τους που αποτυπώνεται χαρακτηριστικά στα απίθανα incar τους, συνδυάστηκε με εξαιρετικούς χρόνους και με σύμμαχο την αξιοπιστία το αποτέλεσμα ήρθε και τους δικαίωσε! Κυπελλούχοι και στη μικρότερη κατηγορία των ράλλυ την C6, η οποία μάλιστα συγκέντρωνε σε κάθε ασφάλτινο αγώνα τις περισσότερες συμμετοχές, απέδειξαν ότι για να διακριθείς αλλά κυρίως να διασκεδάσεις δεν απαιτείται μπάτζετ με πολλά μηδενικά.

  1. Πισωκίνητα Toyota και ζήτω το θέαμα!

Τους απολαύσαμε τόσο στο πρωτάθλημα των σύγχρονων όσο και σε αυτό των ιστορικών και μάλλον η ευχή “και του χρόνου με R” δεν τους ταιριάζει! Πολύ απλά θέλουμε να συνεχίσουμε να τους χαζεύουμε να κινούν τα πισωκίνητα Toyota τους σε απίστευτες γωνίες! Ο λόγος για τους Αντώνη Δημόπουλο- Ευθύμη Σκαλτσά με το “τέρας” Toyota Starlet KP60 που κατέκτησαν το πρωτάθλημα της κατηγορίας F2E στο χώμα, τους Δημήτρη Αμαξόπουλο- Χαρά Μωραΐτη/Ελένη Βλαχαντώνη, με τον οδηγό να κατακτά με το Toyota Corolla KE30 τα κύπελλα της κατηγορίας 2 και των 1600 στα ιστορικά και τους Κώστα Μυλωνά- Νίκο Παραπέρα που εντυπωσίασαν στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις τερματίζοντας πρώτοι στα 1600 κυβικά με Toyota Celica TA22.

Ήταν όλοι τους εξαιρετικοί!

Καλή χρονιά σε όλους και ευτυχισμένο το 2025!