Έφτασε η ώρα για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, τον Τελικό του Κυπέλλου Ασφάλτινων Ράλλυ. Έναν θεσμό που επισκίασε και το ίδιο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όσον αφορά στο επίπεδο του συναγωνισμού αλλά και σε αυτό των συμμετοχών. Το Ράλλυ Κένταυρος και το πανέμορφο Πήλιο επιλέχτηκαν να φιλοξενήσουν φέτος τη μεγάλη γιορτή στις 2-3 Δεκεμβρίου, με μοναδικό αδύνατο σημείο τον καιρό, που τέτοια εποχή δεν είναι και στα καλύτερα του στην περιοχή.
Οι ειδικές του Ράλλυ Κένταυρος είναι κλασικές και αγαπημένες για οδηγούς και θεατές. Η Αλυκόπετρα των 11 χιλιομέτρων ανοίγει το αγωνιστικό πρόγραμμα την Κυριακή στις 10:03, με τις επαναλαμβανόμενες διαδρομές Καράβωμα των 14 χιλιομέτρων και Κισσό των 9 χιλιομέτρων να ακολουθούν, με ενδιάμεσο, μεταξύ των δύο περασμάτων, service στο χιονοδρομικό κέντρο του Πηλίου. Η τελευταία ειδική του Κισσού στις 13:10 θα είναι η power stage του αγώνα και με την ολοκλήρωση της θα έχουμε τους νέους Κυπελλούχους!
37 πληρώματα που προέρχονται από τις τρεις Περιφέρειες στις οποίες χωρίστηκαν οι ασφάλτινοι αγώνες της χώρας, θα κυνηγήσουν τη νίκη. Τα περισσότερα από αυτά διεκδικούν βαθμούς για το Πανελλήνιο Κύπελλο, αλλά, παράλληλα, και για το περιφερειακό Κύπελλο στο οποίο το καθένα συμμετείχε! Ο αγώνας μάλιστα έχει διπλό συντελεστή, κάτι που σημαίνει πως οι συμμετέχοντες που έχουν δικαίωμα να βαθμολογηθούν, θα καρπωθούν διπλούς βαθμούς από το αποτέλεσμα τους στο ράλλυ. Αν προστεθούν και οι επιπλέον διπλοί βαθμοί που δίνει η power stage, που αποτελεί φέτος την τελευταία ειδική κάθε αγώνα ράλλυ, τότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι τίτλοι θα κριθούν λίγο πριν τον τερματισμό!
Οι περισσότεροι πρωταγωνιστές των περιφερειακών Κυπέλλων θα δώσουν κανονικά το παρών στον τελικό, μεταξύ των οποίων οι πρωτοπόροι των βαθμολογιών του Νότου, του Βορρά και της Κρήτης. Προγνωστικά και σενάρια είναι δύσκολο να γίνουν, αφού η βαθμολόγηση της power stage περιπλέκει την κατάσταση. Οι επικεφαλής του Κυπέλλου Νοτίου Ελλάδος Γιώργος Αναπολιοτάκης- Θανάσης Τσιούκας (Seat Ibiza Kit Car) έχουν προβάδισμα από τους αντιπάλους τους στη γραμμή της εκκίνησης, αφού προηγούνται στη βαθμολογία. Κυριότεροι ανταγωνιστές τους για τη νίκη στον αγώνα, οι Τάκης Καμπύλης- Μάριος Τσαούσογλου (Skoda Fabia S2000) που δεν θα αρκεστούν στην κατάκτηση του Βόρειου Κυπέλλου, αλλά θα διεκδικήσουν με όλες τους τις δυνάμεις το Πανελλήνιο. Η νίκη δεν αρκεί στο πλήρωμα του “Cabia”, αφού αν το Ibiza Kit Car τερματίσει πίσω τους, κατακτά αυτόματα το τρόπαιο. Ρόλο ρυθμιστή του αποτελέσματος μπορούν να παίξουν οι τρεις φορές κυπελλούχοι ασφάλτου Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος (Mitsubishi Lancer Evo X) που δεν έχουν ελπίδες διεκδίκησης του τίτλου. Πλάι στα «τέρατα», θα σταθούν οι Γιαννιώτες Ποσειδώνας Γορίτσας- Αποστόλης Σπύρου (Mitsubishi Lancer Evo X) που βλέπουν ως πιο εφικτό στόχο για αυτούς το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος, αλλά και οι Κυπελλούχοι Κρήτης Δημήτρης και Μάνος Κτιστάκης με το «ταπεινό» τους Peugeot 306, που θα προσπαθήσουν να επωφεληθούν τυχόν προβλημάτων των παραπάνω, για να στεφθούν αυτοί Κυπελλούχοι Ελλάδας!
Ο βασικός στόχος βέβαια των Κτιστάκηδων είναι η κατάκτηση του Πανελληνίου Κυπέλλου της F2 το οποίο «οδηγούν», με σεβαστή μάλιστα διαφορά από τους δεύτερους Βασίλη Αναδιώτη- Μανώλη Μακρινό (Renault Clio Sport) οι οποίοι θέλουν τη νίκη πάσει θυσία! Οι τρίτοι της παρέας των δυνατών «δικίνητων», οι Νίκος Βάτσος- Χρήστος Θεοφανίδης (Renault Clio R3) έχουν σαν πρωταρχικό στόχο την κατάκτηση του «Βόρειου» Κυπέλλου F2, δεν θα πουν όχι όμως, σε όποια ευκαιρία τους παρουσιαστεί για το Πανελλήνιο! Χωρίς να διεκδικούν βαθμούς του θεσμού, θα οδηγήσουν για την προσωπική τους ευχαρίστηση οι περσινοί τιτλούχοι της δικίνητης κατηγορίας Γιάννης Πλάγος- Άλκης Ρέντης (Honda Civic Type R), αλλά και οι δυνατοί «τετρακίνητοι» Αντώνης Σταφυλοπάτης- Αποστόλης Βεργοζήσης (Mitsubishi Lancer Evo VI) και Σωτήρης Ιερεμιάδης- Δημήτρης Σαΐνης (Mitsubishi Lancer Evo IX). Ένα καλό αποτέλεσμα «εντός έδρας» θέλουν οι Απόστολος Βιδούρης- Μάριος Ζαβλανός (Mitsubishi Lancer Evo IX), ενώ το σερί των ατυχιών θα προσπαθήσουν να σπάσουν οι Διονύσης Σπανός- Σπύρος Γκότοβος (Subaru Impreza Sti), για να αποσπάσουν τους πρώτους τους βαθμούς στο Κύπελλο.
Πολύ όμορφη αναμένεται η μονομαχία για το έπαθλο της κατηγορίας C5. Πέντε πληρώματα, δύο από το Βορρά και τρία από το Νότο διεκδικούν τη νίκη, και όποιο από αυτά κερδίσει κατακτά τον τίτλο! Οι Χρήστος Αυγερόπουλος- Στράτος Γιαβάσης (Peugeot 106), Ανδρέας Μαργαρώνης- Μιχάλης Αφαλωνιάτης (Citroen Saxo), Σίμος Θεοφανίδης- Λευτέρης Μαύρος (Citroen Saxo) το έχουν ξαναδεί το έργο, αφού βρέθηκαν στην ίδια θέση το 2016 με τελικό νικητή το πλήρωμα των Μαργαρώνη- Αφαλωνιάτη. Στη μάχη των τριών γαλλικών όπλων προστέθηκε φέτος ακόμη ένα, αυτό των Θανάση Τσιτσιγιάννη- Γρηγόρη Κορίνθιου (Citroen Saxo), αλλά και το Honda Civic Type R των πολύ γρήγορων Νίκου και Βασίλη Καραθανάση. Εκτός βαθμολογίας αλλά ικανοί για το καλύτερο αποτέλεσμα θα εμφανιστούν στο Κένταυρος οι Νίκος Τσακίρης- Νίκος Ιντζόγλου και Γιώργος Αθανασόπουλος- Σπύρος Μπαρδάκης, αμφότεροι οι συνδυασμοί με Citroen C2 R2.
Μόνο νότιοι διεκδικούν τον τίτλο στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, τη C6. Οι Μαρίνος Μπενούκας- Χρήστος Μουρκάκης (Peugeot 106) και Τόλης Φαρσούλης- Βασίλης Γεωργίτσας (Citroen Saxo) βρίσκονται πιο κοντά «στην πηγή», όμως οι Κώστας Πολυχρονόπουλος- Μαριάννα Χριστογιαννούλα (Citroen Saxo) θα παίξουν το τελευταίο τους χαρτί στο βουνό των Κενταύρων. Οι Παύλος Μπαξεβανάκης- Κώστας Παναγόπουλος (Toyota Yaris) μπορούν να παίξουν το δικό τους ρόλο στην έκβαση του τίτλου, ενώ πολλά τοπικά πληρώματα θα παλέψουν για τη δόξα της νίκης στην κατηγορία που αριθμεί διψήφιες συμμετοχές.
Καινοτομία του αγώνα, η προσθήκη στο πρόγραμμα του shakedown που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο το μεσημέρι στην Κουκουράβα, πριν την φαντασμαγορική εκκίνηση στην παραλία του Βόλου στις 19:00. O καιρός αναμένεται να είναι με το μέρος πληρωμάτων και θεατών, οπότε να είστε όλοι εκεί!