Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος 2019-review- Απ’ το βορρά μέχρι το νότο!
Μετά την ολοκλήρωση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, έφτασε στο τέλος του ακόμα ένας θεσμός με μεγάλη ιστορία στο χώρο των αγώνων, το Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος 2019.
Ο Τάκης Καμπύλης αναδείχτηκε για δεύτερη φορά στην καριέρα του Κυπελλούχος!
“Τόσες στροφές κι όλα του φαίνονταν ευθεία…” του έμπειρου οδηγού που με συνοδηγό τον Σταύρο Σταμέλο έκαναν “τόσα χιλιόμετρα με μια μόνο κυρία”, την πανέμορφη «cabia» των ελληνικών αγώνων, την Skoda Fabia S2000, δηλαδή, της Cabilis Performance και τα κατάφεραν περίφημα. Ένας «νότιος» νικητής του OPEN Κυπέλλου Βορρά και γιατί όχι, αφού συμμετείχε στην πλειοψηφία των αγώνων του θεσμού κατακτώντας με το σπαθί του 3 νίκες και τον τίτλο. Ο Καμπύλης σπάει την μονοτονία των Βόρειων και προσθέτει το όνομα του δίπλα σε αυτά των Σωτήρη Χατζητσοπάνη, Κώστα Χαμπή, Τάκη Μανωλόπουλου, Σωκράτη Τσολακίδη, Νικόλα Παυλίδη, Βασίλη Τσομπανόπουλου, Γάκη Καλεμτζάκη, Γιώργου Κριαρά, Άκη Καλούδη, Γιάννη Κωνσταντινίδη και Διαμαντή Τζαμπάζη που έχουν κερδίσει περισσότερα από ένα Κύπελλα Βορείου Ελλάδος ή Κύπελλα Μακεδονίας- Θράκης όπως ονομαζόταν παλαιότερα. Ατυχής η παρομοίωση βάσει μεγεθών, αλλά μας θυμίζει κάτι από OPEN Βρετανικό Πρωτάθλημα στο οποίο συμμετείχαν πολλές φορές μη Βρετανοί, κυρίως Φινλανδοί, και το κατακτούσαν. Το πλήρωμα μάλιστα διεκδικεί με αξιώσεις και το κύπελλο Ράλλυ Νοτίου Ελλάδας συμμετέχοντας φέτος σε αγώνες “Από το βορρά μέχρι το νότο”!
Η ένσταση με το «OPEN» Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος δεν έχει να κάνει με την παρουσία των Καμπύλη- Σταμέλου, που τιμούν με τη συμμετοχή τους τα βόρεια Ράλλυ, προσφέρουν θέαμα στους φίλους των αγώνων και τους θέλουμε αφού άλλωστε “αυτός ο δρόμος γράφει επάνω επιστροφή”! Έχει να κάνει περισσότερο με τα πληρώματα που διεκδικούν άλλους θεσμούς, όπως το Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου ή το Κύπελλο Νοτίου Ελλάδος και «κλέβουν» χωρίς τη θέληση τους βαθμούς από αυτά που ακολουθούν τους βόρειους αγώνες, επηρεάζοντας σαφώς τον ανταγωνισμό. Κάτι τέτοιο έγινε φέτος στο Ράλλυ ΔΕΘ και στο Ράλλυ Αλμυρού με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η εικόνα του κυπέλλου.
Λύση δεν θα φέρει ο διαχωρισμός αγώνων από πρωταθλήματα, αφού αυτό θα δημιουργήσει πρόβλημα συμμετοχών και ματαίωση αγώνων. Ούτε πρακτικές του τύπου «δήλωσε σε ποιο πρωτάθλημα θέλεις να βαθμολογηθείς…». Κάθε αθλητής ανήκει σε κάποιο σωματείο και δεν είναι δύσκολη η κατάταξη των σωματείων στα περιφερειακά κύπελλα και τους αγώνες τους οποίους διοργανώνουν. Οι οδηγοί που ανήκουν στα σωματεία της Βορείου Ελλάδος θα μπορούν να βαθμολογηθούν στο Κύπελλο Βορείου Ελλάδος, οι οδηγοί της Κρήτης στο Κύπελλο Κρήτης κ.ο.κ. Αυτό δεν αποκλείει τη συμμετοχή «βορείων» στο Κύπελλο Νοτίου Ελλάδος ή το αντίθετο, αφού υπάρχουν μεταγραφικές περίοδοι και κάθε αθλητής μπορεί να μεταγραφεί σε σωματείο της αρεσκείας του, ή της περιφέρειας της οποίας το κύπελλο θέλει να ακολουθήσει.
Βασική προϋπόθεση για να έχει επιτυχία μια τέτοια ενέργεια, είναι να συμπληρώνονται οι κατηγορίες από τους εκάστοτε ενδιαφερομένους (αυτό μπορεί να βοηθήσει μια μεγαλύτερη σύμπτυξη τους, να ενοποιηθεί πχ η C4 με την C5), ώστε να προσμετρώνται βαθμολογικά στο κύπελλο. Μια σύντομη έρευνα στις συμμετοχές των περιφερειακών Κυπέλλων ασφάλτου δείχνει ότι αυτό θα συνέβαινε στους αγώνες του 2018 στην πλειοψηφία των κατηγοριών, οπότε ο διαχωρισμός θα είχε επιτυχία. Θα βοηθούσε επίσης τον ανταγωνισμό, σε θεσμούς με μόνο 4 αγώνες, να κρατάνε τη βαθμολογία τους στο κύπελλο και οι συμμετέχοντες σε 2 αγώνες, και όχι σε 3 όπως ισχύει το 2019.
Κάπως έτσι τα περιφερειακά κύπελλα θα αποκτήσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ο κόπος των συμμετεχόντων θα ανταμείβεται πιο δίκαια.
Και του χρόνου
Οι Κυπελλούχοι Βορείου Ελλάδος των τελευταίων ετών
2019 | Τάκης Καμπύλης | Skoda Fabia S2000 |
2018 | Γιάννης Κωνσταντινίδης | Citroen ZX Kit Car |
2017 | Τάκης Καμπύλης | Skoda Fabia S2000 |
2016 | Νικόλας Παυλίδης | Citroen DS3 R3T |
2015 | Δημήτρης Κουμποτής | Peugeot 106 S16 |
2014 | Διαμαντής Τζαμπάζης | Mitsubishi Lancer Evo X |
2013 | Νικόλας Παυλίδης | Citroen DS3 R3T |
2012 | Διαμαντής Τζαμπάζης | Mitsubishi Lancer Evo X |
2011 | Γιάννης Κωνσταντινίδης | Citroen ZX Kit Car |
2010 | «Χριστόφορος» | VW Golf II |
2009 | Άκης Καλούδης | Mitsubishi Lancer Evo VIII |
2008 | Άκης Καλούδης | Mitsubishi Lancer Evo VIII |
2007 | Διονύσης Μαυροδής | Mitsubishi Lancer Evo VI |
2006 | Στέργιος Στρατέλης | Subaru Impreza Spec C |
2005 | Σωκράτης Τσολακίδης | Subaru Impreza Spec C |
2004 | Γιώργος Κριαράς | Ford Escort RS Cosworth |
2003 | Γιώργος Κριαράς | Ford Escort RS Cosworth |
2002 | Σωκράτης Τσολακίδης | Mitsubishi Lancer Evo VII |
2001 | Σωκράτης Τσολακίδης | Mitsubishi Lancer Evo VI |
2000 | Σωτήρης Χατζητσοπάνης | Ford Escort RS Cosworth |
1999 | Σωτήρης Χατζητσοπάνης | Ford Escort RS Cosworth |
1998 | Σωτήρης Χατζητσοπάνης | Ford Escort RS Cosworth |
1997 | Νικόλας Παυλίδης | Ford Escort RS Cosworth |
1996 | Σωτήρης Χατζητσοπάνης | Ford Escort RS Cosworth |
1995 | Σωτήρης Χατζητσοπάνης | Ford Escort RS Cosworth |
1994 | Βασίλης Τσομπανόπουλος | Ford Sierra RS Cosworth 4X4 |
1993 | Μηνάς Κλιματσάκης | Lancia Delta Integrale 16v |
1992 | Γάκης Καλεμτζάκης | Ford Sierra RS Cosworth |
1991 | Μάριος Ιωάννου | VW Golf Gti |
1990 | Γάκης Καλεμτζάκης | Ford Sierra RS Cosworth |
1989 | Νίκος Κουρόγλου | Suzuki Swift Gti |
1988 | Δημήτρης Μανωλόπουλος | Renault 5 Turbo |
1987 | Δημήτρης Μανωλόπουλος | Renault 5 Turbo |
1986 | Κώστας Χαμπής | Opel Ascona 400 |
1985 | Βασίλης Τσομπανόπουλος | Opel Ascona 2000 |
1984 | Δημήτρης Μανωλόπουλος | Renault 5 Alpine |
1983 | Δημήτρης Μανωλόπουλος | Renault 5 Alpine |
1982 | Κώστας Χαμπής | Ford Escort RS |