GRally

Ειδήσεις από αγώνες ράλλυ της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Πανελλήνιο Κύπελλο Χώματος

Κύπελλο Χώματος 2016 – ανασκόπηση- Κυρίαρχοι οι Μπαντούνας- Σούκουλης σε έναν θεσμό που αργοπεθαίνει…

Με τους Γιάννη Μπαντούνα-Κωνσταντίνο Σούκουλη και το κατακόκκινο Mitsubishi Lancer Evo VI Gr. A να είναι ο πιο αποτελεσματικός συνδυασμός, ολοκληρώθηκε το  Πανελλήνιο Κύπελλο Χωμάτινων Ράλλυ το 2016! Ο οδηγός της ΑΟΛΑΠ ήταν ταχύτατος και με 3 νίκες σε 5 αγώνες κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο!

Κυπελλούχοι οι Μπαντούνας- Σούκουλης σε έναν θεσμό που δυστυχώς φθίνει χρόνο με το χρόνο, με τις συμμετοχές των αγώνων να μειώνονται και το πεδίο δράσης του να περιορίζεται στα στενά όρια της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ειδικάρες στην Πελοπόννησο, «ακροπολική» η Κινέττα με πολλές παραλλαγές μάλιστα, αλλά η βιωσιμότητα του Κυπέλλου επιβάλλει την επέκταση της γεωγραφικής του εμβέλειας προς τα βόρεια, ώστε να δραστηριοποιηθεί και η δεξαμενή αγωνιστικών της Στερεάς Ελλάδας.

Ευθύνη των ΟΜΑΕ-ΕΠΑ η κατάρτιση του προγράμματος και δεν αποτελεί δικαιολογία το ότι «οι υπόλοιποι δεν ζήτησαν χωμάτινο ράλλυ/σπριντ…». Θα μπορούσε για το καλό του σπορ να προτρέψει-βοηθήσει κάποιους οργανωτές να κάνουν τον αγώνα τους σε ειδικές του Ράλλυ Ακρόπολις, με εξτρά όφελος για τους αγωνιζόμενους, που θα έχουν την ευκαιρία να προετοιμαστούν καλύτερα για τον εθνικό μας αγώνα, και κατ’ επέκταση όφελος για τους χωμάτινους αγώνες.

Οι Μπαντούνας- Σούκουλης δεν δυσκολεύτηκαν να σηκώσουν τα Κύπελλα αφού ισχυρό ανταγωνισμό συνάντησαν μόνο σε συγκεκριμένους αγώνες. Οι Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης- Μάριος Τσαούσογλου (Mitsubishi Lancer Evo IX) και Θέμης Χαλκιάς- Κώστας Κόντος (Subaru Impreza Sti) που μοιράστηκαν από μία νίκη σε Κινέττα και Σπάρτη, αντίστοιχα, συμμετείχαν περιστασιακά και δεν ακολούθησαν όλο το θεσμό.

Στην πλειοψηφία των αγώνων συμμετείχαν ο Στέλιος Λαϊνόπουλος με Subaru Impreza WRX, είτε με τον Τάσο Παπαδόπουλο, είτε τον Διονύση Κολοτούρο στο δεξί μπάκετ και ο Πάνος Κωνσταντάκος που είχε πλάι του στο Mitsubishi Lancer Evo IX κατά περίπτωση τους Γιάννη Ραβανή,  Λεωνίδα Μαχαίρα, Ηλία Παναγιωτούνη οι οποίοι δεν μπόρεσαν σε καμία περίπτωση να πλησιάσουν τους χρόνους των Κυπελλούχων και αρκέστηκαν στο δεύτερο και τρίτο σκαλί, αντίστοιχα, της βαθμολογίας του κυπέλλου, ανεβαίνοντας αρκετές φορές στα βάθρα των αγώνων. Συνεπείς στους χωμάτινους αγώνες οι Χρήστος Παλαιολόγος- Δημήτρης Σελλής (Mitsubishi Lancer Evo VIII) είδαν τρεις φορές την καρώ σημαία του τερματισμού και ολοκλήρωσαν στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας.

Στην τελευταία ειδική του τελευταίου αγώνα του Κυπέλλου, το Ράλλυ Σπριντ Μολών Λαβέ κρίθηκε ο τίτλος στην κατηγορία F2! Μονομάχοι οι Γιάννης Μποζιονέλος-Βαγγέλης Παναρίτης και οι Ντίνος Αντωνίου-Θοδωρής Μούγιος, αμφότερα τα πληρώματα με Ford Escort MKII που πάλεψαν σκληρά όλη τη χρονιά! Οι Κυπελλούχοι ήταν ταχύτεροι στη μεταξύ τους μονομαχία και τις δύο φορές που βρέθηκαν αντίπαλοι. Σημείωσαν συνολικά μία νίκη και δύο δεύτερες θέσεις και συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία στην κατηγορία.

Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της F2 ανέβηκαν σε έναν αγώνα και οι ηττημένοι της μάχης Αντωνίου- Μούγιος, όπως επίσης και οι Θόδωρος και Παναγιώτης Πανούτσος που με το μικροσκοπικό Toyota Yaris ολοκλήρωσαν στην τρίτη θέση της F2. Τις υπόλοιπες νίκες μοιράστηκαν οι Γιάννης και Βαγγέλης Ακράτος (Renault Clio R3) και οι Γιάννης Αναγνωστάκος- Χρήστος Μπακλώρης (MG ZR) που δεν ακολούθησαν το Κύπελλο.

Δεν είμαστε αισιόδοξοι για το 2017. Η γεωγραφική κατανομή των αγώνων δεν άλλαξε οπότε μιλάμε και φέτος για Κύπελλο Πελοποννήσου. Σε συνδυασμό με το νεοσύστατο Έπαθλο Χωμάτινης Ατομικής Χρονομέτρησης το οποίο επικεντρώνεται στις ίδιες περιοχές και αναμένεται να «κλέψει» συμμετοχές από τα χωμάτινα σπριντ κάνει ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση. Ας ελπίσουμε ότι θα διαψευστούμε και πως το «χώμα» θα βρει τη χαμένη του αίγλη!