Προκήρυξη αγώνων αυτοκινήτου Ράλλυ 2021- Για την μετά covid-19 εποχή
Ανακοινώθηκε, επιτέλους, η προκήρυξη των αγώνων αυτοκινήτου για το 2021, λίγες ημέρες πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν. Μια προκήρυξη ιδιαίτερα αισιόδοξη για την περίοδο που διανύουμε, όσον αφορά τον αριθμό των αγώνων, και μάλλον φτιαγμένη για μια εποχή χωρίς κορωνοϊό…
Με την αγωνιστική δράση να ξεκινάει στις αρχές Απριλίου, θεωρούμε πολύ δύσκολο να τηρηθεί το πρόγραμμα, τουλάχιστον για τις πρώτες αναμετρήσεις, αφού η χώρα μέχρι τουλάχιστον τα τέλη Μαρτίου θα βρίσκεται σε καθεστώς lockdown. Ας είμαστε όμως αισιόδοξοι κι ας ελπίσουμε να κυλήσει ομαλά η χρονιά παρά τα εμπόδια που θέτει ο covid-19 και οι επιπτώσεις του.
Όσον αφορά στους αγώνες Ράλλυ, οι οποίοι αποτελούν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας, η προκήρυξη προβλέπει αρκετούς θεσμούς, σε αντίθεση με το 2020 που σε αυτήν περιλαμβανόταν μόνο πρωταθλήματα. Χαρακτηριστικό είναι πως όλα σχεδόν τα Ράλλυ της προκήρυξης προσμετρούν σε περισσότερους από έναν θεσμό. Με αυτή τη λογική και με τον αριθμό τους να μην είναι υπερβολικά μεγάλος, θα διεξαχθούν (;) το 2021 7 χωμάτινοι και 7 ασφάλτινοι αγώνες ραλλυ/ραλλυ σπριντ.
Πέντε από κάθε επιφάνεια θα προσμετρούν στο 57ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ασφάλτου, αντίστοιχα, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε νωρίτερα. Τα Κύπελλα Χώματος και Ασφάλτου, θα απαρτίζονται επίσης από 5 αγώνες έκαστο, ενώ στα Ράλλυ που είναι κοινά με το πρωτάθλημα οι αγωνιζόμενοι θα συμμετέχουν σε μέρος του αγώνα μήκους περίπου 40 χλμ. Ε.Δ. με ξεχωριστή κατάταξη. Καινοτομία αποτελεί το γεγονός πως στα Κύπελλα αυτά δεν θα βαθμολογούνται τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C1, δίνοντας την ευκαιρία σε οδηγούς των μικρότερων κατηγοριών να τα διεκδικήσουν με περισσότερες αξιώσεις. Η προκήρυξη περιλαμβάνει και Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων με 3 χωμάτινους και 3 ασφάλτινους αγώνες, ενώ για «μικρότερες τσέπες», υπάρχουν και τα έπαθλα ασφάλτου Βορείου και Νοτίου Ελλάδας που απαρτίζονται από 3 αγώνες έκαστο.
Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα των πρωταθληματικών ράλλυ εξισώνονται σε χώμα και άσφαλτο ξεπερνώντας τα 80 σε κάθε επιφάνεια, ενώ αυτά των κυπέλλων θα είναι 35-45. Για κάθε αγωνιζόμενο θα υπολογίζονται κατά μέγιστο οι 4 από τους 5 αγώνες που θα του εξασφαλίζουν το μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών σε κάθε επιφάνεια.
Δυστυχώς, παραμένει ο όρος πως για να καταταγεί κάποιος αγωνιζόμενος στην τελική βαθμολογία κάθε θεσμού θα πρέπει να έχει εκκινήσει τουλάχιστον σε 3 αγώνες, ακόμα και σε αυτούς που αποτελούνται από μόνο 3 (!!!). Μιλώντας για ερασιτέχνες αγωνιζόμενους στην πλειοψηφία τους, είναι αδιανόητο να αποκλείεται κάποιος από το πρωτάθλημα/κύπελλο/έπαθλο επειδή δεν μπόρεσε να συμμετάσχει για οποιονδήποτε λόγο σε κάποιον από τους αγώνες, κάτι που σίγουρα θα επηρεάσει τον αριθμό των συμμετεχόντων και την ποιότητα του ανταγωνισμού.
Καλή αγωνιστική χρονιά!
Αναλυτικά η προκήρυξη:
https://omae-epa.gr/images/documents/2021/PROKHRYXI_2021.pdf