Με πολλές αμφίρροπες αναμετρήσεις σε όλες τις κατηγορίες ξεκινάει το Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου του 2023 στις πανέμορφες ειδικές διαδρομές του Πηλίου. Στο Ράλλυ Κένταυρος, έναν διήμερο αγώνα 90 και πλέον αγωνιστικών χιλιομέτρων που διεξάγεται στις 13-14 Μαΐου με έδρα τον Βόλο και κέντρο το Πανθεσσαλικό Στάδιο όπου στεγάζεται και το service park.
Τα ντέρμπι αναμένονται πολλά και μένει να επιβεβαιωθούν και στα χρονόμετρα το Σάββατο το μεσημέρι. Η μεγάλη κατηγορία είναι αυτή που συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον με τους πιο γρήγορους νησιώτες να κονταροχτυπιούνται για τη νίκη. Οι Πρωταθλητές των τελευταίων ετών Γιώργος Αναπολιοτάκης- Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5) ξεκινούν με το ψυχολογικό προβάδισμα, έχοντας επικρατήσει μάλιστα στις 4 τελευταίες μονομαχίες στο Πήλιο.
Ο νικητής του τελευταίου ασφάλτινου πρωταθληματικού αγώνα Λευτέρης Αλυγιζάκης θα προσπαθήσει και φέτος να βάλει δύσκολα στους Πρωταθλητές, με τον Δημήτρη Αμαξόπουλο δίπλα του στα μπάκετ του Skoda Fabia R5 του οδηγού.
Η συμμετοχή που θα επιχειρήσει να “ταράξει τα νερά” στους ασφάλτινους αγώνες του πρωταθλήματος, όπως άλλωστε κάνει και στο χώμα από το 2021, είναι αυτή των Κύπριων Αλέξανδρου Τσουλόφτα- Στέλιου Ηλία. Οι “χωμάτινοι” Πρωταθλητές Ελλάδος θα ψάξουν να βρουν τα όρια του Volkswagen Polo R5 και στην άσφαλτο, μια επιφάνεια στην οποία το δίδυμο δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία. Αν κρίνουμε βέβαια από τους χρόνους του Τσουλόφτα στα Κανάρια πριν κάποια χρόνια, σε έναν από τους ελάχιστους ασφάλτινους αγώνες του Κύπριου, και ιδιαίτερα τη βελτίωση τους ειδική προς ειδική, προβλέπουμε ότι δεν θα αργήσει να το βρει και να είναι ανταγωνιστικός και στο Κένταυρος.
Τις συμμετοχές της μεγάλης κατηγορίας συμπληρώνουν οι Γιάννης και Ανδρέας Νομικός με την πανέμορφη Skoda Fabia S2000 και δεν σας κρύβουμε ότι θα προτιμούσαμε να διαβάζουμε ανάποδα τα ονόματα τους στη λίστα συμμετοχών, με τον γιό Ανδρέα να δείχνει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο Ράλλυ Σπριντ Αιγίου όπου οδήγησε το τσέχικο όπλο.
Εξαιρετικές είναι και οι συμμετοχές στην κατηγορία F2, με σημείο αναφοράς τη συμμετοχή των Πρωταθλητών των 3 τελευταίων ετών Δημήτρη και Μάνου Κτιστάκη (Peugeot 306). Οι Κρητικοί θα βρουν απέναντι τους αρκετούς φιλόδοξους συνδυασμούς, ικανούς να αμφισβητήσουν την κυριαρχία τους.
Οι Κώστας Καρλιώτης- Βασίλης Ανάγνου (Citroen Saxo VTS) έδειξαν από την προηγούμενη αναμέτρηση στο Πήλιο ότι δεν θα περιοριστούν στη διεκδίκηση των πρωτείων στη C5, ενώ και οι Χρήστος Αυγερόπουλος- Στράτος Γιαβάσης (Citroen Saxo Kit Car) ελπίζουν να δουλέψει αυτή τη φορά το “τερατάκι” τους και να απολαύσουν την κόντρα. “Νέο αίμα” στην κατηγορία οι Θανάσης Μόσχος- Γιάννης Σαμαρτζής έδωσαν με το καλημέρα τα διαπιστευτήρια τους στη Φτέρη και θα αναζητήσουν το πρώτο τους αποτέλεσμα στο Ράλλυ Κένταυρος με το πανέμορφο Renault Clio Kit Car. Μια συμμετοχή από τα παλιά έρχεται να δώσει επιπλέον ενδιαφέρον στα δικίνητα. Οι Δημήτρης Μίχος- Κωνσταντίνος Χειράκης επιστρέφουν μετά από μια δεκαετία και θα έχουν στη διάθεσή τους ένα σύγχρονο Peugeot 208 Rally4 για να αναμετρηθούν με τους “νέους” σε έναν αγώνα που αγαπάνε ιδιαίτερα.
Στις πολύ δυνατές συμμετοχές της F2 προσθέστε τα δύο Citroen DS3 R3T των Γιάννη Κωνσταντινίδη- Δημήτρη Κυπαρισσά και Τίτου Τιτάκη- Θόδωρου Μακράκη και το Renault Clio R3 των Νίκου Βάτσου- Μαρίας Κυρλαγκίτση που θα διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο της C3, της πολυπληθέστερης κατηγορίας του αγώνα. Τα ψηλά σκαλιά των δικίνητων και το podium της C5 θα αναζητήσουν οι Θανάσης Στεργιάδης- Παναγιώτης Γαζγάζης (Peugeot 106) και Νίκος Κομνός- Άλκης Ρέντης (Citroen Saxo VTS).
“Ιδιαίτερες” είναι οι συμμετοχές -αντίπαλοι των Αυγερόπουλου- Γιαβάση στην κατηγορία C4. O λόγος για 3 συνδυασμούς με διψήφιο αριθμό Ράλλυ Κένταυρος στην πλάτη και πάνω από 30 χρόνια παρουσίας στις ειδικές διαδρομές της χώρας, ή αλλιώς οι Έλληνες “Masters.” Οι Κώστας Αναγνωστάκης- Δημήτρης Αλεξιάδης (Suzuki Swift Sport) έχουν δώσει και στο παρελθόν εξαιρετικές μονομαχίες με τους Ανδρέα Περάκη- Κώστα Κουρουγκιαούρη (Peugeot 206) στις μικρές κλάσεις, ενώ και οι Δημήτρης Διαμαντής- Ανδρέας Μασιάλας θα είναι και φέτος στο βουνό με την αθάνατη Toyota Corolla AE86. Όλοι τους αξίζουν το χειροκρότημα, όποιοι κι αν είναι οι πιο γρήγοροι!
Δυνατές αναμένονται οι μονομαχίες και στην κατηγορία C2 στην οποία δεν χωράνε προβλέψεις. Τα 5 πληρώματα της κατηγορίας είναι ικανά για τη νίκη και την Κυριακή το απόγευμα θα μάθουμε ποιος από τους Γιώργο Περουλάκη- Λευτέρη Σαρρή (Mitsubishi Lancer Evo VIII gr A), Γιώργο Αργυρίου- Δημήτρη Πάσχο (Mitsubishi Lancer Evo IX), Γιώργο Γεροδήμο- Σωτήρη Γρηγορίου (Opel Astra OPC), Κώστα Κόρακα- Γιώργο Κότσαλη (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), Αποστόλη Βλάχο- Νίκο Λεγαντή (Mitsubishi Lancer Evo IX) θα ανεβεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας. Τα πληρώματα των τριών Evo IX θα διεκδικήσουν τις δάφνες και στην κατηγορία Ν, με αντιπάλους πολλούς “δικίνητους” μεταξύ των οποίων και οι Σάκης Γιαννούλης- Στέφανος Αντώνιου με Honda Civic.
Ο “πόλεμος” που προβλέπεται στην μικρότερη κατηγορία του αγώνα είναι ένας λόγος για να παρακολουθήσετε όσοι βρεθείτε στο βουνό όλα τα αυτοκίνητα! Οι “νεολαίοι” της C6 υπόσχονται περάσματα στο όριο και αν κρίνουμε από τις μονομαχίες του 2021 θα περιμένουμε τους χρόνους τους με ανυπομονησία. Οι κυπελλούχοι Γιάννης Κουτσοδήμος- Σπύρος Βλάγκας (Peugeot 106), οι “αθόρυβοι” Νίκος Τύρος- Γιώργος Πολυχρονόπουλος (Peugeot 106) και οι Juniors Γιάννης Μόσιος- Κώστας Στέλλος (Citroen Saxo VTS) έχουν αφήσει ανοικτούς λογαριασμούς από την τελευταία τους εξόρμηση στο Πήλιο. Κοντά τους οι νικητές της κατηγορίας στο τελευταίο Ράλλυ ΔΕΘ Αλέκος Αβραμίδης- Ουρανία Κυρλαγκίτση (Citroen Saxo VTS) και οι επίσης νεαροί Νίκος Μανούσκος- Ηλίας Μανούσκος (Citroen Saxo VTS), Βαγγέλης Μασιάλας- Γιάννης Μόσχος (Citroen Saxo VTS) θα τα δώσουν όλα για μια θέση στο βάθρο.
Ξεχωριστή παρουσία της κατηγορίας ο αθλητής ΑΜΕΑ Στράτος Σταματάκης με το ειδικά διαμορφωμένο Peugeot 106 που για ακόμη μια χρονιά συμμετέχει στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου με συνοδηγό τον Φίλιππο Φακουρέλη με τη συμμετοχή να αποτελεί μάθημα ζωής για όλους μας.
Τις συμμετοχές της κατηγορίας συμπληρώνουν δύο “παλιοί”. Οι Αντώνης Μπαξεβανάκης- Μιχάλης Ρεντζούλης με Toyota Yaris θα προσπαθήσουν να αποδείξουν στους “νέους” ότι “ο παλιός είναι αλλιώς” γνωρίζοντας ότι το έργο τους θα είναι πολύ δύσκολο.
Αρκετοί είναι οι “τοπικοί” στη λίστα συμμετοχών στο Ράλλυ Κένταυρος με τους Μάκη Αναστασίου- Αντώνη Βαγδούτη (Renault Clio), Κώστα Βασταρδή- Παναγιώτη Νταή (Citroen Xsara), Αποστόλη Βεργοζήση- Στέφανο Κλόκα (Peugeot 106), Σταμάτη Μιχαήλ- Γρηγόρη Κορίνθιο (Peugeot 106), Θανάσης και Αλεξάνδρα Τσιτσιγιάννη (Citroen Saxo) να έχουν πολλούς λόγους στην κερκίδα ώστε να πατήσουν πιο βαθιά το γκάζι!
Το 40o Ράλλυ Κένταυρος θα είναι και φέτος διήμερο με τους οργανωτές να εξαντλούν το όριο των 90 αγωνιστικών χιλιομέτρων προσφέροντας στα πληρώματα οδηγική απόλαυση στις ειδικές του Πηλίου.Σύμφωνοι, δεν έχει φέτος Καράβωμα, μια από τις πιο απαιτητικές ειδικές της Ελλάδας, έχει όμως Ξουρίχτι, έχει Κισσό, έχει και Αλυκόπετρα το Σάββατο, έχει Μελισσάτικα την Κυριακή κι όλα αυτά εις διπλούν για να γεμίσουν αδρεναλίνη αγωνιζόμενους και θεατές!
Η εκκίνηση θα δοθεί το Σάββατο 13 Μαΐου στις 12 το μεσημέρι από το Πανθεσσαλικό Στάδιο, ενώ ο τερματισμός θα γίνει την Κυριακή 14 Μαΐου στο ίδιο σημείο λίγο μετά τις 13:00. Ο καιρός προβλέπεται άστατος τις ημέρες του αγώνα και μακάρι να κάνει το χατήρι στα πληρώματα και στους φίλους του σπορ.
Καλό αγώνα στα πληρώματα που συμμετέχουν, καλή διασκέδαση στους θεατές που θα ανεβούν στο βουνό, καλή επιτυχία στους οργανωτές. Ας απολαύσουμε έναν όμορφο, ασφαλή αγώνα με συναγωνισμό και πολύ θέαμα.