Αγώνα Ευρωπαϊκού επιπέδου θύμισε το 56ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία. Πανηγυρική εκκίνηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με πολύ κόσμο και παλμό, εξαιρετικές ειδικές διαδρομές, διεθνείς συμμετοχές, συναγωνισμός σε όλες τις κατηγορίες, θέαμα, σοβαρή ενημέρωση κατά τη διάρκεια του αγώνα και πάρα πολλοί φίλοι των αγώνων στο βουνό.

Στόχο καριέρας εκπλήρωσε στον αγώνα της ιδιαίτερης πατρίδας του ο Σωκράτης Τσολακίδης! Κέρδισε για όγδοη φορά το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. κι έγινε ο πολυνίκης του αγώνα. Παράλληλα αυτή ήταν η όγδοη νίκη και για τον συνοδηγό του Γιώργο Πολυζώη που πανηγύρισαν μαζί αυτή τους την επιτυχία. Το πλήρωμα του Skoda Fabia RS δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τον αγώνα αφού ένα τετακέ στην πρώτη ειδική τους καθυστέρησε σημαντικά και τους έφερε σε θέση κυνηγού. Η συνέχεια όμως ήταν δική τους αφού επικρατώντας στις εναπομείνασες ειδικές κέρδισαν πανάξια το 56ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.

Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η ελληνοβουλγαρική μονομαχία για τη δεύτερη θέση της κατάταξης μεταξύ δύο Skoda Fabia R5. Το μαυροκόκκινο ελληνικό των Λευτέρη Αλυγιζάκη- Μιχάλη Χατζηδάκη ήταν ταχύτερο στα δύο περάσματα από την ειδική Λιβάδι- Πετροκέρασα, το λευκό βουλγάρικο όμως των Plamen Staykov- Rafi Kadir ήταν ταχύτερο στα δύο περάσματα από τον Χολομώντα και με ανατροπή ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου με διαφορά μικρότερη από 3 δευτερόλεπτα!

Οι Βούλγαροι πρωταθλητές προσαρμόστηκαν άμεσα στην ελληνική άσφαλτο και “πυροβόλησαν” προσφέροντας θέαμα, με τους Κρητικούς, επίδοξους πρωταθλητές ασφάλτου το 2024, Αλυγιζάκη- Χατζηδάκη να κάνουν σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου.

Αξιοπρεπείς και οι τέταρτοι Anton Titov- Alexander Spirov (Hyundai i20 Rally1), δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρώτων, δήλωσαν όμως απόλυτα ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα στην πρώτη τους εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Κατώτεροι των τελευταίων τους επιδόσεων οι Στάθης Κουκέας- Νίκος Πετρόπουλος (Ford Fiesta R5) περιορίστηκαν στην έβδομη θέση της γενικής, μπροστά από το τρίτο βουλγάρικο πλήρωμα της μεγάλης κατηγορίας Georgi Yankov- Cvetan Baldjiev (Skoda Fabia R5).

Η μεγάλη μάχη στην κατηγορία F2E κράτησε μέχρι την τρίτη ειδική. Μέχρι τότε οι Δημήτρης και Μάνος Κτιστάκης (Peugeot 306) αντάλλασσαν δευτερόλεπτα και θέσεις με τους Χρήστο Αυγερόπουλο- Στράτο Γιαβάση (Citroen Saxo Kit Car), με τους Φώτη Μπρόζο- Τάσο Βογιαντζή να ακολουθούν αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το στήσιμο της Citroen ZX Kit Car. Κανένα όμως από τα τρία κορυφαία πληρώματα δεν ολοκλήρωσε το Χολομώντα αντιμετωπίζοντας μηχανικά προβλήματα με αποτέλεσμα νικητές να στεφθούν ανέλπιστα οι Θάνος Μόσχος- Γιάννης Σαμαρτζής (Renault Clio Kit Car). Το πλήρωμα του όμορφου kit car ξεκίνησε μουδιασμένα τον αγώνα, ίσως και λόγω της μικροεξόδου τους στο ιδανικό για τον αγώνα shakedown της Γαλάτιστας, δικαιώθηκε όμως από το τελικό αποτέλεσμα τερματίζοντας παράλληλα και στη δεύτερη θέση της C3, πίσω από τους απόλυτους πρωταγωνιστές της F2 Γιάννη Κωνσταντινίδη- Δημήτρη Κυπαρισσά.

Το πλήρωμα της Citroen DS3 R3T δεν είχε αντίπαλο στις ειδικές της περιοχής και οδηγώντας με καθαρές γραμμές πήρε τη νίκη πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο στον τίτλο.

Ελληνοβουλγαρική ήταν η μάχη για τη νίκη και στην κατηγορία C5 και κρίθηκε υπέρ του ελληνικού πληρώματος για μόλις 12 εκατοστά του δευτερολέπτου! Οι Θανάσης Στεργιάδης- Παναγιώτης Γαζγάζης (Peugeot 106) ήταν οι νικητές αντιστεκόμενοι σθεναρά στην αντεπίθεση των Lyuben Kamenov- Valentin Budinov (Peugeot 208 R2) στο δεύτερο loop των ειδικών. Οι Θεόφιλος Κατσιώνης- Χρήστος Θεοφανίδης (Peugeot 106) που προηγήθηκαν, περιορίστηκαν στην τρίτη θέση αντιμετωπίζοντας μηχανικό πρόβλημα στην power stage του αγώνα, ενώ ο νικητής της κατηγορίας Juniors “Backo” με συνοδηγό τον Γιώργο Σκορδυλάκη είχαν μικροέξοδο στο πρώτο πέρασμα από το Χολομώντα χάνοντας αρκετά λεπτά.

Στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα τη C6 ένα ακόμα ελληνικό πλήρωμα επικράτησε στις λεπτομέρειες ενός βουλγάρικου. Οι Γιάννης Κουτσοδήμος- Σπύρος Βλάγκας (Peugeot 106) σημείωσαν τη δεύτερη φετινή τους νίκη, με τους Pepi Yordanov- Lyubka Yordanova (Renault Clio Rally5) να τερματίζουν δεύτεροι. Οι Κουτσοδήμος- Βλάγκας επικράτησαν παράλληλα και στην παραπαίουσα κατηγορία Ν. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της C6 ανέβηκαν οι Νίκος Τύρος- Γιώργος Πολυχρονόπουλος (Peugeot 106), μόλις 1,8 δευτερόλεπτα μπροστά από τους Στράτο Σταματάκη- Φίλιππο Φακουρέλη (Peugeot 106).

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, εκτός αυτών που προαναφέρθηκαν, συμπεριλαμβάνονται αυτές των Παύλου Μπαξεβανάκη- Σωτήρη Γεροθανάση που διεκδικούσαν μια θέση στο βάθρο της F2 πριν σπάσει ο κινητήρας του Honda Civic Type R, αλλά και δύο πληρωμάτων με πολυετή παρουσία στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., των Κώστα Αναγνωστάκη- Δημήτρη Αλεξιάδη (Suzuki Swift) και Ανδρέα Περάκη- Κώστα Κουρουγκιαούρη (Peugeot 206) που είχαν μια ιδιαίτερη μονομαχία μεταξύ τους.

Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο και ευελπιστούμε για ένα ακόμα καλύτερο διεθνές 57ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με ακόμα περισσότερο κόσμο στο βουνό!

Τελικά αποτελέσματα:

Από Harris