Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ – Εν όψει 2021!

Το 2020 πλησιάζει στο τέλος του, η χώρα παραμένει σε lockdown, το λιγότερο έως τις αρχές Γενάρη και τα Πρωταθλήματα Ράλλυ δεν έχουν ολοκληρωθεί, τουλάχιστον επίσημα.

Επικοινωνία μηδέν από την Επιτροπή Αγώνων (ΕπΑ) και από τη διοικούσα επιτροπή της ΟΜΑΕ, που θα διοικεί μέχρι το Μάρτη, σε σημείο που να πιστεύει κανείς ότι τίποτα δεν λειτουργεί στο χώρο των Ελληνικών Αγώνων.

Έτσι σίγουρα δεν μπορούμε να διοργανώσουμε Ράλλυ Ακρόπολις που να προσμετράει στο WRC και η ευκαιρία που θα μας δοθεί από τη FIA θα πάει χαμένη.

Κάθε σκέψη για ολοκλήρωση των πρωταθλημάτων του 2020, το… 2021 φαντάζει εκτός πραγματικότητας κι εκεί χρειάζονται άνθρωποι που γνωρίζουν από Ελληνικούς αγώνες και την ιστορία τους για να πάρουν ξεκάθαρες αποφάσεις. Άμεση ολοκλήρωση των πρωταθλημάτων με προσμέτρηση των αγώνων που ήδη έχουν γίνει, με σύμμαχο το γεγονός ότι η πλειοψηφία τους είχε ήδη κριθεί, αλλά και το ότι όσα δεν έχουν κριθεί είχαν ξεκάθαρο πρωταγωνιστή. Προσμέτρηση στις βαθμολογίες των οδηγών και συνοδηγών που έχουν συμμετάσχει τουλάχιστον σε δύο αγώνες, αφού ο τελευταίος αγώνας δεν έγινε ούτε στην άσφαλτο αλλά ούτε και στο χώμα, ώστε να καλυφθεί το κριτήριο των 3 εκκινήσεων.

Κι αφού τελειώσουμε με το 2020, με ορθολογικούς κανόνες και όχι αστείες αποφάσεις που μας έχει χαρίσει η ΕπΑ στο παρελθόν και μόνο γέλιο προκάλεσαν, να επικεντρωθούμε στη νέα χρονιά, με πιο ευέλικτη προκήρυξη και χωρίς βιασύνες, γνωρίζοντας ότι ούτε το 2021 θα είναι covidfree, όσο και να το θέλουμε.

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως η χρονιά θα είναι και πάλι «κουτσή», με αγώνες να ακυρώνονται είτε λόγω covid-19 είτε λόγω οικονομικής δυσπραγίας οργανωτών και αγωνιζομένων. Με ωφέλιμο χρονικό διάστημα για αγώνες από τον Μάρτη έως τον Οκτώβρη και με αναγκαίο διάλειμμα τουλάχιστον τον Αύγουστο, το πρόγραμμα της νέας χρονιάς πρέπει να είναι αντίστοιχο του φετινού και να περιλαμβάνει το ελάχιστο των διοργανώσεων.

Πρωταθλήματα μόνο και το 2021, κι αφού επικεντρωνόμαστε μόνο στους αγώνες Ράλλυ, 57ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στο χώμα με 5 αγώνες και προσμέτρηση του αν έχει ολοκληρωθεί το 60% των αγώνων, με βαθμολόγηση των οδηγών που έχουν συμμετάσχει στο 60% των αγώνων. Καταστάσεις που θα έπρεπε να προβλεφθούν και το 2020 από την τότε ΕΠΑ, που αν και σοφά περιόρισε τον αριθμό των αγώνων λόγω κορωνοϊού, δεν πρόβλεψε το δεύτερο κύμα που άφησε προς το παρόν τους τίτλους χωρίς κάτοχο.

Το χώμα φέτος, όπως και πέρυσι άλλωστε, «δούλεψε», με συμμετοχή περισσότερων από 15 πληρωμάτων σε όλους τους αγώνες που έγιναν, ή ήταν προγραμματισμένοι να γίνουν και δικαιολόγησε τον τίτλο του Πρωταθλήματος.

Κάτι που δεν δικαιολόγησε το ακριβό για τις τσέπες των ασφάλτινων αγωνιζομένων, Πρωτάθλημα Ασφάλτου με μόνο 1 πλήρωμα να συμμετέχει σε όλους τους αγώνες. Κύπελλο Ασφάλτου λοιπόν το 2021 κι ονομάστε το όπως θέλετε, με πιο οικονομικό πρόγραμμα ώστε να υπάρχουν συμμετέχοντες που το ακολουθούν. Καλή η αποκέντρωση, αλλά όπως αποδείχθηκε είναι δυσβάσταχτο για το budget των αγωνιζομένων να ταξιδέψουν μέσα σε λίγους μήνες σε Γιάννενα, Κρήτη και Θεσσαλονίκη. Με Ράλλυ Κρήτης και Ηπειρωτικό να στηρίζονται στην πλειοψηφία τους από τοπικούς αγωνιζόμενους, μπορούν και τα δύο να συνυπάρξουν στο πρόγραμμα, όντας το ένα αμοιβό του άλλου, με το Ράλλυ ΔΕΘ να παίρνει επιτέλους τον διεθνή χαρακτήρα που του αξίζει και δύο ακόμα οικονομικούς και ασφαλείς αγώνες να συμπληρώνουν το πρόγραμμα (Σημ. Το Ράλλυ Αλμυρού αξίζει την ευκαιρία).

Το μικτό πρωτάθλημα με το οποίο θα αναβαθμιστούν και οι ασφάλτινοι αγώνες μπορεί να περιμένει μέχρι το 2022 ή το 2023, με την νέα διοίκηση της ΟΜΑΕ να κάνει επιτέλους μακροπρόθεσμο προγραμματισμό που θα περιλαμβάνει όραμα για τα διεθνή Ράλλυ Ακρόπολις και Δ.Ε.Θ.

Και επιτέλους ας αλλάξει κάποτε η λογική του «δίνω αγώνες σε όποιους ζητήσουν και διαμορφώνω τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα αντίστοιχα». Ας γίνει και μια φορά αντίστροφα, με την ΟΜΑΕ/ΕΠΑ να αποφασίζει τι πρωταθλήματα θέλει να έχει και να επιλέγει αντίστοιχα συγκεκριμένο αριθμό αγώνων από αυτούς που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Με αυτές τις σκέψεις κλείνουμε τη χρονιά, έχοντας παρευρεθεί σαν GRally στους 6 από τους 7 αγώνες ράλλυ που πραγματοποιήθηκαν φέτος (θα θέλαμε και Κρήτη αλλά…). Οφείλουμε να συγχαρούμε τους Πρωταθλητές 2000 (τουλάχιστον για εμάς) Γιάννη Παπαδημητρίου- Γιώργο Πολυζώη που τα πήραν όλα και τα σήκωσαν με το RS200 Skoda Fabia Rally2 Evo, τους πρωταθλητές F2 Νώντα Καρανικόλα- Γιώργο Βασιλάκη με το Ford Fiesta R1, τους πρωταθλητές Ν Panagiotis Roustemis”- Κωνσταντίνος Νικολόπουλος με το Mitsubishi Lancer Evo X, αλλά και τους αντίστοιχους ασφάλτινους Γιώργο Αναπολιοτάκη- Θανάση Τσιούκα με το πανέμορφο Ford Fiesta R5 στη γενική, με τον ανταγωνισμό να κοιτάει την πλάτη τους, και τους Δημήτρη και Μάνο Κτιστάκη με το Peugeot 306 S16 στην F2.

 Ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία, που θα περάσει παρέα με το ημερολόγιο που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με το rallypixels.

Comments are closed.