Δεν χάρηκαν όπως θα φαντάζονταν την κατάκτηση του πρώτου τους Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ οι Γιώργος Φιλιππίδης- Λεωνίδας Μαχαίρας. Η τραγική εξέλιξη του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με την έξοδο τους από το δρόμο και το θάνατο ενός θεατή που βρισκόταν σε απαγορευμένο σημείο στιγμάτισε τη χρονιά και δεν άφησε περιθώρια για χαρές και πανηγύρια.
Μια χρονιά στην οποία οι πρωταθλητές δούλεψαν πολύ με το Mitsubishi Lancer Evo IX, προσπάθησαν σκληρά και εν τέλει ανταμείφθηκαν με τον τίτλο, που στηρίχτηκε κυρίως στις επιδόσεις του πληρώματος στους χωμάτινους αγώνες. Το δίδυμο κέρδισε σε Ολυμπιακό Ράλλυ και Ράλλυ Φθιώτιδας και παράλληλα είχε πολύ καλή απόδοση στο Ακρόπολις. Η άσφαλτος ήταν φέτος το αδύνατο τους σημείο αφού δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν κανέναν αγώνα σε αυτή την επιφάνεια.
Με απόντες τους πρωταθλητές των προηγούμενων ετών Λάμπρο Κύρκο- Γιώργο Πολυζώη ο συναγωνισμός προέκυψε από τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη και τους rookies στο Πρωτάθλημα Λευτέρη Αλυγιζάκη- Μιχάλη Χατζηδάκη αμφότερων με Mitsubishi Lancer Evo IX. Οι πρώτοι αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα μέσα στη χρονιά, με κυριότερο την έξοδο τους στο Ράλλυ Ακρόπολις και την εγκατάλειψη τους στο Κένταυρος. Παρόλα αυτά ανεβαίνοντας στο βάθρο στον Πύργο και μαζεύοντας βαθμούς από την πρώτη ημέρα του Ακρόπολις βρέθηκαν σε θέση να διεκδικούν τον τίτλο μέχρι το τελευταίο ράλλυ του Πρωταθλήματος στην Αμάρυνθο. Εκεί επέλεξαν να μη συμμετέχουν τηρώντας το fair play και αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά το ήθος τους, αφού οι μεγάλοι τους αντίπαλοι και πρωτοπόροι στο πρωτάθλημα δεν θα μπορούσαν να υπερασπιστούν τη θέση τους.
Οι Αλυγιζάκης-Χατζηδάκης αποτέλεσαν την έκπληξη της σεζόν, αφού κανένας δεν τους περίμενε τόσο ανταγωνιστικούς στην πρώτη τους χρονιά στο πρωτάθλημα. Τερμάτισαν τρίτοι στη βαθμολογία πίσω από Φιλιππίδη- Μαχαίρα και Βελάνηδες, όντας ανταγωνιστικοί σε άσφαλτο και χώμα. Η νίκη τους μάλιστα στον επίλογο της αγωνιστικής τους παρουσίας το 2016 στο μη πρωταθληματικό Ράλλυ Κρήτης κόντρα στους ταχύτερους οδηγούς του νησιού, γέννησε προσδοκίες για ακόμη καλύτερες επιδόσεις το 2017!
Δύο νίκες στους μοναδικούς αγώνες που συμμετείχε σημείωσε ο Γιώργος Αναπολιοτάκης, με συνοδηγούς τους Αλέξανδρο Χαλκιαδάκη στο Κένταυρος και τον Θανάση Τσιούκα στην Αμάρυνθο και το πανέμορφο Seat Ibiza Kit Car Evo II. Ταχύτερος Έλληνας και στις δύο ημέρες του Ακρόπολις ήταν ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Ηλία Παναγιωτούνη στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia R5. Με ίδιο αυτοκίνητο έδωσαν τα διαπιστευτήρια τους στο Ράλλυ ΔΕΘ οι Σωκράτης Τσολακίδης- Χάρης Δήμος. Συμμετοχές όπως οι παραπάνω λείπουν από το Πρωτάθλημα και έστω και η περιστασιακή τους εμφάνιση θυμίζει τις παλιές καλές εποχές. Θέλουμε να τους δούμε και φέτος στο θεσμό με, γιατί όχι, μεγαλύτερη εμπλοκή!
Παρόντες στην πλειοψηφία των αγώνων οι Διονύσης Σπανός- Σωτήρης Γκότοβος και Γιάννης Ζούνης (Ελένη Βλαχαντώνη, Δημήτρης Σαΐνης και Νίκος Ιντζόγλου κατά περίπτωση δίπλα του) με τα Impreza τους στήριξαν με την παρουσία τους το θεσμό. Στους ασφάλτινους αγώνες ήταν παρόντες και οι Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος με Mitsubishi Lancer Evo X ανεβαίνοντας δύο φορές στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ενώ στα πρώτα ράλλυ συμμετείχαν με αξιώσεις και οι Θέμης Χαλκιάς- Κωνσταντίνος Σούκουλης/Νίκος Πετρόπουλος (Subaru Impreza Sti) και Στέφανος Καμιτσάκης- Σπύρος Κολτσίδας/Σπύρος Μπαρδάκης (Mitsubishi Lancer Evo IX) χωρίς όμως να ολοκληρώσουν το πρωτάθλημα.
Χωρίς να έχουν στην ουσία αντίπαλο, οι Γιάννης Αναγνωστάκος- Χρήστος Μπακλώρης (MG ZR 160) αναδείχτηκαν Πρωταθλητές Ελλάδας στην κατηγορία F2. Το δυνατό τους χαρτί ήταν το χώμα και με δύο νίκες στους δύο πρώτους αγώνες το Ολυμπιακό και το Ακρόπολις εξασφάλισαν τον τίτλο. Κανένα πλήρωμα δεν μπόρεσε να τους κοιτάξει στα μάτια από το ξεκίνημα του πρωταθλήματος, με τους Σάββα Λευκαδίτη- Θανάση Τσιούκα (Peugeot 206) να συμμετέχουν μόνο στο Ακρόπολις και να παίρνουν τους βαθμούς της πρώτης θέσης τη δεύτερη ημέρα, και τους Μάκη Χαλιβελάκη- Γιάννη Μαγγανά/ Νίκο Μπαμπαλή (Nissan Almera Gti) και Δημήτρη Μελένιο-Βασίλη Μπασιούκα (Renault Clio R3) να αγωνίζονται μόνο στους χωμάτινους αγώνες. Από μία νίκη στους ασφάλτινους αγώνες του θεσμού κατέκτησαν οι Γιάννης Πλάγος- Άλκης Ρέντης (Honda Civic Type R), Γιάννης και Γιώργος Γύζης (Renault Clio Williams) και Φώτης Μπρόζος- Τάσος Βογιατζής (Citroen ZX Kit Car), συνδυασμοί που δεν είχαν στα πλάνα τους να ακολουθήσουν όλο το πρωτάθλημα.
Στον τελευταίο αγώνα κρίθηκε το κύπελλο της κατηγορίας C6 με τελικούς νικητές τους “El Nak Jr.”- Ανδρέα Βίγκο (MG ZR 105) που διπλασίασαν, με συνεχείς τερματισμούς στο βάθρο, τους τίτλους για τα MG της Colin Rallying στις μικρές κατηγορίες. Μέχρι το τέλος το πάλεψαν οι Αντώνης Μπαξεβανάκης- Παύλος Μπαξεβανάκης/ Μιχάλης Ρεντζούλης που προδόθηκαν από το Toyota Yaris τους στα Ράλλυ Κένταυρος και Φθιώτιδας, πήραν όμως τη νίκη στην κατηγορία στο Ράλλυ Ακρόπολις! Τον τίτλο θα μπορούσαν να διεκδικήσουν οι “Pazonen”- Απόστολος Κοτρωνής επίσης με Toyota Yaris, αν δεν συμμετείχαν με παράνομα καύσιμα στους πρώτους αγώνες της σεζόν και δεν αποκλείονταν από τη συνέχεια. Την πλειοψηφία των ράλλυ ακολούθησαν και οι Δημήτρης Μαυρουδής- Χριστίνα Πάσσου (Nissan Micra K11) που αναμένονται πιο ανταγωνιστικοί το 2017.
Το πρωτάθλημα του 2017 ξεκινάει στον Πύργο το ερχόμενο σαββατοκύριακο και ελπίζουμε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερες συγκινήσεις!
Οι 52 πρωταθλητές
2016 ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
2015 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2014 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2013 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2012 ΝΙΩΡΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
2011 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2010 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
2009 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
2008 ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
2007 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
2006 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
2005 ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
2004 ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
2003 ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
2002 ΘΕΡΓΙΑΚΗΣ ΜΑΚΗΣ
2001 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
2000 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
1999 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
1998 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
1997 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
1996 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
1995 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
1994 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
1993 ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ
1992 “JIGGER”
1991 “JIGGER”
1990 “JIGGER”
1989 “JIGGER”
1988 “JIGGER”
1987 “JIGGER”
1986 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1985 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1984 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1983 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1982 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1981 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1980 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1979 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1978 «ΣΙΡΟΚΟ»
1977 «ΣΙΡΟΚΟ»
1976 «ΣΙΡΟΚΟ»
1975 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1974 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1973 «ΣΙΡΟΚΟ»
1972 «ΣΙΡΟΚΟ»
1971 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1970 «ΣΙΡΟΚΟ»
1969 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1968 ΠΕΣΜΑΤΖΟΓΛΟΥ ΤΖΩΝΥ
1967 «ΕΙΠΩΡΧ»
1966 ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
1965 ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ