Μετά την ανακοίνωση του προγράμματος των αγώνων ράλλυ και αναβάσεων στα μέσα Δεκεμβρίου, η ομοσπονδία ανακοίνωσε και την Προκήρυξη των Αγώνων Αυτοκινήτου για το 2016.
Οι αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια εντοπίζονται κυρίως στη διαφοροποίηση των κατηγοριών των αυτοκινήτων που τρέχουν σε ράλλυ και ράλλυ σπριντ, αλλά και στη μορφή του κυπέλλου ασφάλτου η οποία είναι εντελώς διαφορετική από όσα είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα.
Πιο αναλυτικά, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ διατηρεί το μικτό του χαρακτήρα όπως τα τελευταία χρόνια και αποτελείται από 7 αγώνες, 4 χωμάτινους (το ράλλυ Ακρόπολις είναι και φέτος διπλός αγώνας) και 3 ασφάλτινους. Οι μοναδικοί αγώνες με συντελεστή είναι οι 2 ημέρες του Ράλλυ Ακρόπολις στους οποίους οι αγωνιζόμενοι διπλασιάζουν (Χ2) τους βαθμούς τους. Όπως και πέρυσι, οι συμμετέχοντες του Ακρόπολις μπορούν να κρατήσουν τους βαθμούς μόνο της μιας ημέρας του αγώνα που σημείωσαν το καλύτερο τους αποτέλεσμα. Για την τελική βαθμολογία κάθε οδηγού θα μετρήσουν τα 5 καλύτερα αποτελέσματα.
Η προκήρυξη ευνοεί τους χωμάτινους αγωνιζόμενους, καθώς οι συντελεστές των χωμάτινων αγώνων αθροιζόμενοι υπερτερούν αυτών των ασφάλτινων και ίσως για την ισορροπία των συντελεστών θα έπρεπε οι δύο τελευταίοι ασφάλτινοι αγώνες να λάβουν συντελεστή 1,5.
Ο θεσμός που παρουσιάζει τις πιο σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι το Πανελλήνιο Κύπελλο Ασφάλτου. Οι αγώνες χωρίζονται πλέον σε 4 περιφέρειες, με τους αγωνιζόμενους να επιλέγουν ένα από τα τέσσερα περιφερειακά κύπελλα το οποίο θα ακολουθήσουν. Ο κάθε αγωνιζόμενος μπορεί να συλλέξει βαθμούς σε τέσσερις (κατά μέγιστο) αγώνες. Αυτοί πρέπει να ανήκουν στο Περιφερειακό Κύπελλο της περιοχής που θα έχει δηλώσει. Εντούτοις μπορεί να αντικαταστήσει έναν από τους αγώνες της περιοχής του με έναν (1) αγώνα από Κύπελλο άλλης περιοχής.
Μετά και τον τελευταίο αγώνα των Περιφερειακών Κυπέλλων όσοι συμμετείχαν θα διεκδικήσουν το Πανελλήνιο Κύπελλο εφόσον συμμετάσχουν στον τελικό του Κυπέλλου (SUPER CUP OMAE-Τελικός Πανελληνίου Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου) ΡΑΛΛΥ ΛΑΜΙΑΣ 26 – 27 Νοεμβρίου. Οι αγωνιζόμενοι θα μεταφέρουν τους βαθμούς τους στον τελικό (με κάποιες προσαυξήσεις που ορίζει η προκήρυξη) ο οποίος έχει συντελεστή δύο (2) και θα προστεθούν στους βαθμούς της χρονιάς για τον υπολογισμό της συνολικής του βαθμολογίας, τόσο στο Κύπελλο της περιοχής του όσο και στο Πανελλήνιο Κύπελλο Ασφάλτου. Επιπλέον θα απονεμηθούν 20 βαθμοί bonus σε όλους τους αγωνιζόμενους που θα τερματίσουν στον τελικό ανεξαρτήτου αποτελέσματος, οι οποίοι θα προσμετρήσουν στην τελική βαθμολογία του Κυπέλλου της περιοχής τους.
Αν μη τι άλλο πρωτοποριακό το φετινό κύπελλο ασφάλτου και μένει να δούμε κατά πόσο θα είναι επιτυχημένο στην πράξη. Ελκυστικός και ο τελικός στη Λαμία τόσο με τον συντελεστή 2, όσο και με τους επιπλέον βαθμούς που δίνει, αναμένεται να προσελκύσει πάρα πολλούς αγωνιζόμενους και σίγουρα τους καλύτερους των περιφερειακών κυπέλλων! Από την άλλη πλευρά, είναι κρίμα σε έναν και μοναδικό αγώνα να κρίνονται οι τίτλοι μιας ολόκληρης χρονιάς.
Η προκήρυξη δεν προβλέπει σημαντικές αλλαγές στα Κύπελλα Ράλλυ Χώματος όπως και στα Πρωταθλήματα και Κύπελλα Αναβάσεων, αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι υπάρχει αναβάθμιση στην κατηγορία saloon του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων, η οποία θα υπολογίζεται το 2016 ως πρωτάθλημα. Επίσης αξιοσημείωτο είναι πως για να συμμετάσχει αγωνιζόμενος σε Ανάβαση στην Ομάδα FORMULA SALOON θα πρέπει να έχει συμμετάσχει τουλάχιστον σε τρεις (3) αγώνες σε άλλη μορφή αγώνα.
Η δεύτερη σημαντική καινοτομία στην προκήρυξη των αγώνων του 2016 είναι η αλλαγή των κατηγοριών αυτοκινήτων στους αγώνες Ράλλυ και Ράλλυ Σπριντ. Υπάρχει πλέον κατηγοριοποίηση ως προς τις επιδόσεις των αυτοκινήτων, ασχέτως του κυβισμού και της αρχικής τους ομάδας.
Στην κατηγορία F2 προσμετράνε δικίνητα αυτοκίνητα των κατηγοριών C3, C4, C5, C6 και C7.
Προφανώς και θα υπάρχουν αντιδράσεις για την προκήρυξη, η οποία δεν μπορεί να βολεύει πάντα όλους τους αγωνιζόμενους. Σε γενικές γραμμές, αν και οι αγώνες είναι αρκετοί για την εποχή και ίσως επηρεάσουν την ποσότητα και την ποιότητα των συμμετοχών των αγώνων, θεωρούμε ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Μακάρι το 2016 να έχουμε καλύτερους αγώνες, πάνω από όλα ασφαλείς όσον αφορά αγωνιζόμενους και θεατές, περισσότερες συμμετοχές και έντονο συναγωνισμό!
[…] Με νέα δεδομένα ξεκινάει το Σάββατο 27/2 το Κύπελλο Ασφάλτινων Ράλλυ Κεντρικής Ελλάδας με το Αττικό Ράλλυ Σπριντ. Ένας νέος θεσμός, οι καλύτεροι οδηγοί του οποίου θα διεκδικήσουν με τους αντίστοιχους της Βορείου Ελλάδος, της Πελοποννήσου και της Κρήτης το Πανελλήνιο Κύπελλο Ασφάλτου σε έναν αγώνα τελικό στο τέλος της χρονιάς. Νέα θα είναι και η διαδρομή του αγώνα στην περιοχή του Γραμματικού, μήκους 12,4 χιλιομέτρων που επαναλαμβάνεται 3 φορές. Η ειδική χαρακτηρίζεται γρήγορη και τεχνική, με τα πληρώματα να εκφράζονται με κολακευτικά λόγια. Καινοτομία αποτελούν και οι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα αυτοκίνητα σύμφωνα με την Προκήρυξη της Επιτροπής Αγώνων του 2016. […]