Με ανατροπές και τεράστιο ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε την Κυριακή 4 Ιουνίου το απόγευμα το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας! Τελικοί νικητές οι Τσουλόφτας- Ηλία, αφού το πλήρωμα που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, οι Παπαδημητρίου- Πετρόπουλος αποκλείστηκαν από τον αγώνα, λόγω αλλαγής ελαστικού σε απαγορευμένο σημείο!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, αφού όσοι βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές του αγώνα αλλά και όσοι τον παρακολούθησαν από τον καναπέ μέσω των live αποτελεσμάτων απόλαυσαν δράση και ανατροπές! Η διαφορά των μόλις δύο δευτερολέπτων μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας μετά την ολοκλήρωση της μικτής απογευματινής ειδικής προμήνυε “πόλεμο” στις ειδικές της Βοιωτίας την Κυριακή!
Σε μια απογευματινή ειδική που γέμισε με κόσμο περνώντας μέσα από την πόλη της Θήβας, αλλά ταλαιπώρησε τα πληρώματα στο χωμάτινο τμήμα της αφού η άπνοια δεν επέτρεπε τη σκόνη να φύγει δημιουργώντας σημαντικό πρόβλημα ορατότητας.
Ένα κλαταρισμένο ελαστικό των Τσουλόφτα- Ηλία (Volkswagen Polo Gti R5) στην πρώτη κιόλας ειδική της δεύτερης ημέρας του αγώνα τους έριξε πολύ πίσω στην κατάταξη, με τους Παπαδημητρίου- Πετρόπουλο (Skoda Fabia Rally2 Evo) να παίρνουν σημαντικό προβάδισμα νίκης. Οι πρωταθλητές του 2020 στη συνέχεια διαχειρίστηκαν το προβάδισμα τους, με τους αντίστοιχους του 2021 να εξαπολούν αντεπίθεση διαρκείας καταφέρνοντας να αναρριχηθούν στη δεύτερη θέση σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε όλες τις υπόλοιπες ειδικές.
Με τα βλέμματα όλων στραμμένα στην power stage του αγώνα παρακολουθούμε το Κυπριακό πλήρωμα να “απογειώνεται” αναμένοντας το πέρασμα των πρωτοπόρων. Αντί αυτών όμως εμφανίζεται το πλήρωμα των Σερδερίδη- Malfoy στη διαδρομή και όλοι αναζητούν στα κινητά τους την αιτία της μη διέλευσης των Παπαδημητρίου- Πετρόπουλου. Το πέρασμα τους εν τέλει γίνεται κανονικά μετά και τους Παντελή- Λαό με την απάντηση για την καθυστέρηση να δίνεται στη συνέχεια από τον ίδιο τον οδηγό: “Σταματήσαμε να αλλάξουμε λάστιχο”. Η αλλαγή όμως έγινε σε απαγορευμένο σημείο, μεταξύ ΣΕΧ και αφετηρίας, ο αποκλεισμός ήταν άμεσο επακόλουθο με το τελικό αποτέλεσμα να γράφει “Τσουλόφτας- Ηλία Νικητές του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας 2023!”
Τους νικητές συνόδευσαν στο βάθρο οι εκπληκτικοί Π. Κύρκος- Πολυζώης που δεν άφησαν πουθενά με το Mitsubishi Lancer Evo IX, κατακτώντας παράλληλα και τη νίκη στην κατηγορία Ν και οι Παντελή- Λαός που έφεραν στη Θήβα την όμορφη Citroen DS3 R5.
Στους άτυχους του αγώνα συμπεριλαμβάνονται οι Κεχαγιάς- Κουζιώνης και Σερδερίδης- Malfoy , αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2 Evo που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα και θα μπορούσαν να βρεθούν και ψηλότερα αν δεν είχαν και αυτοί κλαταρισμένα ελαστικά στο δεύτερο πέρασμα από το σκληρό Κλειδί.
Η πολυαναμενόμενη συμμετοχή των “Jigger Junior”- Στεφανή ολοκληρώθηκε με ανάμικτα συναισθήματα, με το πλήρωμα να τερματίζει στην έβδομη θέση της γενικής, βελτιώνοντας όμως αισθητά την απόδοση του ειδική προς ειδική. Μακάρι να υπάρχει και συνέχεια με το όμορφα βαμμένο Skoda Fabia R5.
Η δεύτερη μάχη που αναμενόταν με ενδιαφέρον ήταν αυτή στην κατηγορία F2 με τέσσερις μνηστήρες για τη νίκη. Οι Πολυκάρπου- Βότσης (Peugeot 208 Rally4) έδειξαν από νωρίς τις διαθέσεις τους αιφνιδιάζοντας όσους δεν τους γνώριζαν, αφού αυτή ήταν η πρώτη συμμετοχή του οδηγού σε ελληνικό αγώνα. Ήταν οι ταχύτεροι της κατηγορίας στην απογευματινή υπερειδική και όλοι περίμεναν την Κυριακή την “απάντηση” των Ελλαδιτών. Οι Πρωταθλητές Καρανικόλας- Κακάβας (Ford Fiesta Rally4) δεν πρόλαβαν να απαντήσουν εγκαταλείποντας νωρίς από ημιαξόνιο, ενώ οι Λευκαδίτης- Ακράτος και Χατζημάρκος- Τσαούσογλου με δύο ακόμα Peugeot 208 Rally4 ακολουθούσαν το ελληνοκυπριακό πλήρωμα περιμένοντας κάποιο λάθος. Δυστυχώς για το μικτό πλήρωμα το λάθος ήρθε στην τρίτη ειδική, όταν σε μια μπούκα ο τροχός του γαλλικού όπλου βρήκε σε ρίζα καταστρέφοντας το ψαλίδι. Τουλάχιστον ο Κύπριος οδηγός έμεινε με την ικανοποίηση ότι οδήγησε ταχύτατα και απέσπασε το χειροκρότημα των πολυάριθμων θεατών.
Από τους τέσσερις διεκδικητές, μείνανε δύο στο δεύτερο loop, με τη νίκη να καταλήγει στους θεαματικούς Χατζημάρκο- Τσαούσογλου, που ήταν ταχύτεροι των Λευκαδίτη- Ακράτου μέχρι οι τελευταίοι, που αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα, να εγκαταλείψουν εν τέλει από διαφορικό στην power stage.
Στη “φτωχή” κατηγορία Ν τους νικητές Π. Κύρκο- Πολυζώη ακολούθησαν στο βάθρο δύο ακόμα Mitsubishi Lancer Evo IX με πληρώματα τους Κύπριους Νικολάου- Ζάκο και τους Ζυγογιάννη- Τσέλλοενώ οι Σταματόπουλος- Σαΐνης με ίδιο αυτοκίνητο εγκατέλειψαν. Το φαβορί για τη νίκη στην κατηγορία legends Καφαντάρης- Κοντός (Subaru Impreza 555) εγκατέλειψαν κι αυτοί από κιβώτιο ταχυτήτων.
Την πρώτη 10αδα ολοκλήρωσαν οι νικητές της κατηγορίας C4 Δημόπουλος- Σκαλτσάς που κίνησαν το θηριώδες Toyota Starlet KP60 σε απίστευτες γωνίες. Στο βάθρο της κατηγορίας ακολούθησαν οι Μυλωνάς- Παραπέρας (Toyota Corolla AE92) και Γιώτης- Φαρμάκης (Hyundai Accent) που είχαν ωραία μάχη μεταξύ τους, με το πλήρωμα του Hyundai να παραδέχεται στον τερματισμό την ανωτερότητα των αντιπάλων του.
Η εγκατάλειψη των Αμούτζα- Ηλιόπουλου (Renault Clio) άφησε ανοικτό το πεδίο στα Escort για τη νίκη. Ταχύτεροι όλων οι Χατζηγάκης- Τόλιας που υπερίσχησαν στα σημεία των Ρήγα- Γεωργιάδη.
Στη μικρότερη κατηγορία του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας τη C6, οι Ηλίας και Νίκος Μανούσκο (Toyota Yaris)επέστρεψαν στο πρωτάθλημα με νίκη, με τους Παναγιωτόπουλο- Δικοπούλου να “κλέβουν” στην power stage τη δεύτερη θέση από τους νικητές του πρώτου αγώνα Σταυρόπουλο- Νικολακόπουλο. Τα πληρώματα των τριών Yaris ανέβηκαν στο βάθρο και στην κατηγορία legends, με δεύτερο και τρίτο σε αντίθετη σειρά, ενώ ένα ακόμη Yaris, αυτό των φαβορί Παντιέρα- Κουρτίδου εγκατέλειψε νωρίς.
Στην κατηγορία των ιστορικών η νίκη πήγε στους Αλ. Χαλιβελάκη- Παπαγεωργίου (Ford Escort RS), που επικράτησαν των Χριστοδούλου- Σαμαρά (Lancia Beta 037) για τρία μόλις δευτερόλεπτα! Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Παπαδημητρίου- Σιγάλας (Toyota Starlet), αφού οι βελτιωμένοι Μέλας- Βαρδαξής (Porsche 911) που σημείωσαν τον τρίτο καλύτερο χρόνο στις ειδικές, δεν κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό.
Επόμενος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το Ράλλυ Φθιώτιδος τον Ιούλιο που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον!
Τελικά αποτελέσματα: