Με άρωμα Ευρώπης διεξάγεται το Σαββατοκύριακο 3-4 Ιουνίου το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, δεύτερος γύρος του 59ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Δεν είναι μόνο τα επτά αγωνιστικά της κορυφαίας κατηγορίας που κοσμούν τη λίστα των συμμετεχόντων, αλλά και τα 5 κορυφαία Rally4 της κατηγορίας F2 που υπόσχονται μάχες υψηλού επιπέδου. Τα νούμερα αυτά απέχουν αισθητά από τα αντίστοιχα ενός κορυφαίου τοπικού ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, όμως τουλάχιστον έχουν αυξητική τάση και προσεγγίζουν κάποια από τα μικρότερης αίγλης πρωταθλήματα που τα τελευταία χρόνια τα βλέπαμε με το κυάλι. Αντίθετα, η κατηγορία Ν αργοπεθαίνει παγκοσμίως, κάτι που αποτυπώνεται και στο εγχώριο πρωτάθλημα, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας μόλις να συμπληρώνει τον απαιτούμενο αριθμό αγωνιζομένων για να προσμετρήσει.
Το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας διεξάγεται από το σωματείο ΕΛΛΑΔΑ σε κλασικές “ακροπολικές” ειδικές του παρελθόντος με κέντρο την πόλη της Θήβας. Καινοτομία αποτελεί η μικτή ειδική διαδρομή το απόγευμα του Σαββάτου που ξεκινάει από την “καρδιά” της Θήβας διασχίζοντας μέρος της πόλης, για να καταλήξει στο χωριό Αμπελοχώρι. Η εκκίνηση είναι σε ασφάλτινη επιφάνεια η οποία στα μισά της εγκαταλείπεται για να δώσει τη θέση της στο χώμα για το υπόλοιπο της διαδρομής και του αγώνα. Την Κυριακή, στο κυρίως πιάτο του ράλλυ, τα πληρώματα θα αγωνιστούν στις ειδικές Κλειδί και Θήβα οι οποίες επαναλαμβάνονται πρωί και μεσημέρι, για να τερματίσουν το απόγευμα στο κέντρο της Θήβας μετά από 90 σχεδόν αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Φαβορί για έναν ακόμα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος είναι οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας- Στέλιος Ηλία με το κίτρινο Volkswagen Polo Gti R5. Οι Κύπριοι έχουν αποδείξει από την πρώτη τους επίσκεψη στην μαμά πατρίδα πως όταν τερματίζουν δεν χάνουν. Ζητούμενο ακόμα μια φορά για αυτούς είναι να αντέξει η “μηχανή” τους τον “ούλλα ένα” ρυθμό του πληρώματος και να παραμείνουν στο δρόμο αποφεύγοντας τις κακοτοπιές των ελληνικών χωματόδρομων.
Οι έμπειροι Γιάννης Παπαδημητρίου- Νίκος Πετρόπουλος με “ιταλικό” Skoda Fabia Rally2 Evo αυτή τη φορά, σε όλη τους την καριέρα δεν φοβήθηκαν τον ανταγωνισμό και δεν θα το κάνουν ούτε τώρα διεκδικώντας τη νίκη από τους “νέους”, όπως το έκαναν και στον Πύργο μέχρι να προδωθούν από το αγωνιστικό τους.
Σοβαρή υποψηφιότητα για ένα από τα σκαλιά του βάθρου θέτουν και οι Γιώργος Κεχαγιάς- Χρήστος Κουζιώνης που το “ψάχνουν” πολύ με το Skoda Fabia Rally2 Evo με στόχο τo ψαλίδισμα της διαφοράς από την κορυφή.
Στην Ελλάδα και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει και ο Ιορδάνης Σερδερίδης με στόχο την καλύτερη προετοιμασία για το Ράλλυ Σαφάρι του WRC που ακολουθεί στο πρόγραμμα του. Με νέο συνοδηγό τον νεαρό Γάλλο Andy Malfoy και όπλο το Skoda Fabia Rally2 Evo της αγωνιστικής του ομάδας θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του στα “ακροπολικά” χώματα, σε μία, ελπίζουμε όχι one off, εμφάνιση.
Στον αγώνα της Κένυας θα συμμετέχει ακόμα ένας Έλληνας οδηγός που θα αγωνιστεί στη Θήβα, ο Γιώργος Βασιλάκης. Ο οδηγός του Ford Fiesta Rally2 θα γράψει αγωνιστικά χιλιόμετρα ενόψει του σκληρότερου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, στο οποίο θα διεκδικήσει βαθμούς για την ομάδα της M-Sport στο πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2, αλλά και μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας WRC Masters.
Ο Πρωταθλητής Κύπρου του 2019 Πέτρος Παντελή που στάθηκε άτυχος στην πρεμιέρα στο Ολυμπιακό Ράλλυ, επιστρέφει και με συνοδηγό τον Πάμπο Λαό θα οδηγήσουν όπως πάντα θεαματικά τη Citroen DS3 R5 με στόχο το podium.
Πρεμιέρα στους αγώνες Ράλλυ θα κάνει ο νεαρός “JJ” στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με συνοδηγό τον πολυπρωταθλητή Κώστα Στεφανή και αυτοκίνητο Skoda Fabia R5. Αν σας θυμίζει κάτι η συμμετοχή, δεν πέφτετε και πολύ έξω και μακάρι ο νεαρός να κληρονόμησε έστω και μέρος του ταλέντου του πατέρα του.
Στη “φτωχή” κατηγορία Ν ξεχωρίζουν οι συμμετοχές των νικητών του πρώτου αγώνα και επίδοξων πρωταθλητών Πάνου Κύρκου- Γιώργου Πολυζώη (Mitsubishi Lancer Evo IX) και των Κυπρίων, Φοίβου Νικολάου- Σάββα Ζάκου (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Πληρώματα εκπροσωπούν τη μεγαλόνησο και στα 3 πρωταθλήματα (Γενική, Ν, F2), τη στιγμή που οι αγώνες στο νησί πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, με τους οδηγούς να έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα και σε δύο διαφορετικά πρωταθλήματα!
Στην κατηγορία C2 έχουμε και αρκετές πρεμιέρες. Ο Φώτης Σταματόπουλος, με συνοδηγό το Δημήτρη Σαΐνη και οι Ντίνος Ζυγογιάννης- Νίκος Τσέλλος πατάνε για πρώτη φορά χώμα συμμετέχοντας αμφότερα τα πληρώματα με Mitsubishi Lancer Evo IX. Πρεμιέρα και για τους Ηλία Καφαντάρη- Νίκο Κοντό με το καινούριο απόκτημα του οδηγού, ένα Subaru Impreza 555 που αποτελούν και το φαβορί για τη νίκη στην κατηγορία legends.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία F2 και μακάρι οι πρωταθλητές Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Κακαβάς (Ford Fiesta Rally4) να βρήκαν αντίπαλο, ή μάλλον αντιπάλους που θα τους πιέσουν. Τρία Peugeot 208 Rally4 με εξαιρετικά πληρώματα θα διεκδικήσουν τα πρωτεία. Οι Σάββας Λευκαδίτης- Βαγγέλης Ακράτος, Πασχάλης Χατζημάρκος- Μάριος Τσαούσογλου και Πανίκος Πολυκάρπου- Γιώργος Βότσης θα αναζητήσουν τα όρια των “λιονταριών” τους με τον συναγωνισμό στην κατηγορία να ανεβαίνει επίπεδο. Ακόμα ένα Rally4, το Ford Fiesta των Γιώργου Δελαπόρτα- Βαγγέλη Παναρίτη δίνει το παρών, με το πλήρωμα να αναβαθμίζει αγώνα με τον αγώνα την παρουσία του, αποδεικνύοντας ότι ήρθε στο χώμα για να μείνει.
Τον ρυθμό των σύγχρονων θα προσπαθήσει να ακολουθήσει και κάτι από τα παλιά. Το θηριώδες Toyota Starlet KP60 με τους Αντώνη Δημόπουλο- Ευθύμη Σκαλτσά στα μπάκετ αποτελεί το φαβορί στην C4 και μακάρι “το εργαλείο” να δουλέψει για να δούμε ανταγωνιστικά περάσματα από το δίδυμο. Στην ίδια κατηγορία αγωνίζονται οι Κώστας Μυλωνάς- Νίκος Παραπέρας (Toyota Corolla AE92) και Γιάννης Γιώτης- Χρήστος Φαρμάκης (Hyundai Accent) με στόχο ένα καλό πλασάρισμα στα δικίνητα.
Πρωταγωνιστές στην κατηγορία C3 για ακόμα έναν αγώνα θέλουν να είναι οι Γιώργος Αμούτζας- Γιώργος Ηλιόπουλος (Renault Clio RS). Ο “ηθοποιός” θα βρει στο δρόμο του μια σειρά από πισωκίνητα Ford Escort RS που θα προσφέρουν όπως πάντα πλούσιο θέαμα αλλά και τη “μεταγραφή” από την κατηγορία των ιστορικών, τους Θέμη Χαλκιά- Νίκο Κομνό με Nissan Violet.
Σαφώς πιο ανταγωνιστική σε σχέση με την πρεμιέρα θα είναι η κατηγορία C6, με τους νικητές στον Πύργο Δημήτρη Σταυρόπουλο- Γιάννη Νικολακόπουλο (Toyota Yaris) να θέλουν να διπλασιάσουν τις νίκες τους, τους regulars Ηλία και Νίκο Μανούσκο (Toyota Yaris) να επιστρέφουν και τους Σταμάτη Παντιέρα- Βάσω Κουρτίδου (Toyota Yaris) να στοχεύουν στο Κύπελλο Legends.
Πραγματικοί Legends των Ελληνικών Αγώνων οι Μανώλης Παναγιωτόπουλος και Κώστας Αργυρίου συμμετέχουν στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, με συνοδηγούς αντίστοιχα τη Χρυσούλα Δικοπούλου και το Σταμάτη Λάσκο και αυτοκίνητα Yaris και Starlet αντίστοιχα, ασχέτως αν το δεύτερο πλήρωμα δεν προσμετρά τυπικά στην κατηγορία.
Το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας προσμετρά και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, με 19 συμμετοχές, αν και θα προτιμούσαμε τα περάσματα των “κοσμημάτων” να γίνονται μεταξύ των σκελών των σύγχρονων αγωνιστικών και όχι να προηγούνται. Στις κορυφαίες συμμετοχές της κατηγορίας συμπεριλαμβάνονται οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης- Θάνος Παπαγεωργίου (Ford Escort RS), Αλέξανδρος Χριστοδούλου- Αθανάσιος Σαμαράς (Lancia Beta 037), Δημήτρης Αμαξόπουλος- Χαρά Μωραΐτη (Toyota Corolla KE30), Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου- Μανώλης Σιγάλας (Toyota Starlet), ενώ μια θέση ψηλά στην κατάταξη θα διεκδικήσουν τα Ford Escort RS των Γιώργου Παραδείση- Πλούταρχου Στεργίου, Γιάννη Τσαλαματά- Νίκου Μπαμπαλή, Χάρη Μανουσαρίδη- Γιώργου Παπαγεωργίου.
Όλες οι πληροφορίες του αγώνα που συγκέντρωσε συνολικά 55 συμμετοχές είναι αναρτημένες στο site της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής (https://www.ellada-racingclub.com/about-3-6) και στη σελίδα της ΕΛΛΑΔΑ στο facebook: https://www.facebook.com/greekcarclubwestattica
Καλό αγώνα σε όλους με το GRally να ανεβαίνει για ακόμα έναν πρωταθληματικό αγώνα στο βουνό!