Οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας-Στέλιος Ηλία (Volkswagen Polo Gti R5) κέρδισαν ακόμη έναν αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και κατέκτησαν τον τίτλο για δεύτερη φορά στην καριέρα τους! Το Κυπριακό δίδυμο οδήγησε για ακόμα μια φορά όπως μόνο αυτό ξέρει, flat out δηλαδή από την εκκίνηση έως και τον τερματισμό, και δίκαια πανηγύρισε ακόμα μία νίκη.

Σε έναν αγώνα ο οποίος αποδείχθηκε ιδιαίτερα επίπονος, με πολύ σκληρές ακροπολικές ειδικές διαδρομές και πολλή ζέστη, που είχε ως αποτέλεσμα τις πολλές εγκαταλείψεις.

Ο ανταγωνισμός έγινε πιο φτωχός από τη γραμμή της εκκίνησης κιόλας, αφού τα δύο Skoda Fabia Rally2 Evo των Γιάννη Παπαδημητρίου- Νίκου Πετρόπουλου και Χρυσόστομου Καρέλλη- Λεωνίδα Μαχαίρα δεν εμφανίστηκαν, για διαφορετικούς λόγους το καθένα.

Με τους Τσουλόφτα- Ηλία μακράν μπροστά με το καλημέρα, το ενδιαφέρον περιορίστηκε στις μάχες για τις πιο πίσω θέσεις, με αυτή μεταξύ των Γιώργου Κεχαγιά-Χρήστου Κουζιώνη (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Γιώργου Φιλιππίδη- Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 Evo) να είναι η πιο σημαντική. Η μάχη ουσιαστικά κρίθηκε στην 3η ειδική όπου ο Πρωταθλητής του 2016 είχε κλατάρισμα και σπασμένη ζάντα, χάνοντας πολλά λεπτά, με το πλήρωμα της On Sale πάντως να είναι ταχύτερο, έστω και στα σημεία, σε όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα. Οι Κεχαγιάς- Κουζιώνης δίκαια κατέκτησαν τη δεύτερη θέση μένοντας απόλυτα ικανοποιημένοι από την επίδοση τους.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer Evo IX) που ήταν για ακόμα έναν αγώνα φέτος εντυπωσιακοί. Κέρδισαν την Ομάδα Ν και αναδείχθηκαν Πρωταθλητές στην κατηγορία για το 2023, έναν αγώνα πριν την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος. Μακάρι να υπάρχει και συνέχεια στο Ράλλυ Ακρόπολις και, γιατί όχι, με αυτοκίνητο της πιο πάνω κατηγορίας.

Στα δικίνητα, σκληρή μάχη δόθηκε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα μεταξύ των νικητών των δύο προηγούμενων αγώνων του Πρωταθλήματος. Τελικοί νικητές οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου (Peugeot 208 Rally4), μόλις ένα δευτερόλεπτο εμπρός από τους δεύτερους Επαμεινώνδα Καρανικόλα-Γιώργο Κακαβά (Ford Fiesta Rally4). Το αποτέλεσμα κρίθηκε “στα χαρτιά”, αφού τα δύο πληρώματα αντιμετώπισαν πρόβλημα με τη σκόνη προπορευόμενων συνδυασμών σε διαφορετικές ειδικές. Οι αγωνοδίκες που κλήθηκαν να πάρουν μια πολύ δύσκολη απόφαση, διόρθωσαν τους χρόνους και αφαίρεσαν 30 δευτερόλεπτα από τον συνολικό χρόνο του καθενός. Αν και στο WRC αυτή είναι μια συνήθης πρακτική, χρησιμοποιώντας μάλιστα δεδομένα από τα στίγματα του GPS, για το Ελληνικό Πρωτάθλημα ήταν μια πρωτόγνωρη απόφαση που πιθανότατα δεν βασίστηκε σε ακριβή δεδομένα, τα οποία ενδεχομένως να μην υπήρχαν. Όπως και να έχει, θεωρώντας ότι ακριβή δεδομένα δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, η απόφαση να μη γίνει ουσιαστικά επέμβαση στην κατάταξη της F2 μπορεί να θεωρηθεί δίκαιη, μια απόφαση που βέβαια μπορεί να κρίνει ένα πρωτάθλημα.

Οι Χατζημάρκος-Τσαούσογλου διπλασίασαν τις νίκες τους στο φετινό πρωτάθλημα, κερδίζοντας και την κατηγορία C3 και απέκτησαν πλεονέκτημα για την κατάκτηση του τίτλου που θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα στην Ιτέα. Από την άλλη, οι Καρανικόλας-Κακαβάς, τα έδωσαν όλα στην τελευταία διαδρομή, ωστόσο δεν κατάφεραν να υπερκαλύψουν τη διαφορά από τους τελικούς νικητές για μόλις 1 δευτερόλεπτο (!!!). Μόνη τους παρηγοριά ήταν η πρώτη θέση που κατέλαβαν στην κατηγορία C5 αλλά και στην power stage της F2 η οποία μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη. Στην τρίτη θέση της F2 ολοκλήρωσαν οι Χρύσος Παντελή-Βασίλης Κούγιας με Peugeot 208 R2, κάνοντας μια καλή προπόνηση ενόψει της συμμετοχής τους στο Ράλλυ Ακρόπολις σε δύο μήνες.

Στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Γιάννης Μπαντούνας-Ηλίας Παναγιωτούνης (Mitsubishi Lancer Evo VI), καθυστερώντας σημαντικά στην δεύτερη ειδική καθώς είχαν κλατάρισμα στα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής. Αντίστοιχα με τα δύο πληρώματα της F2, διορθώθηκε και ο δικός τους χρόνος, αφού κι αυτοί έπεσαν στη σκόνη προπορευόμενου πληρώματος. Μια θέση πιο πίσω τερμάτισαν οι Μάριος Ξανθάκος-Νίκος Καραθανάσης που συμμετείχαν με σκοπό να εξοικειωθούν με το Skoda Fabia R5, το οποίο οδήγησαν για πρώτη φορά σε χωμάτινο τερέν.

Τις δυσκολίες των ελληνικών ειδικών γνώρισε ο 4 φορές Πρωταθλητής Βουλγαρίας, Miroslav Angelov. Με συνοδηγό στο Skoda Fabia Rally2 Evo τον Georgi Gadzhev, τερμάτισαν στην όγδοη θέση γενικής, έχοντας κι αυτοί κλατάρισμα στο πρώτο πέρασμα από τη διαδρομή «Ελάτεια». Το πλήρωμα από τη γειτονική χώρα ταξιδεύει στις γειτονικές χώρες για να εξοικειωθεί με τη χωμάτινη επιφάνεια, η οποία δεν χρησιμοποιείται σε αγώνες στη Βουλγαρία και έχει ως στόχο τη συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις. Το “τετράλεπτο” που δόθηκε στον επόμενο συνδυασμό, υποτιμώντας τις δυνατότητες των Βούλγαρων, αποδείχτηκε υπερβολικό, χωρίς βέβαια να φέρουν καμία ευθύνη για αυτό οι Μπαντούνας- Παναγιωτούνης.

Ένατοι στη γενική κατάταξη και δεύτεροι στην Ομάδα Ν τερμάτισαν οι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης (Mitsubishi Lancer Evo IX) που καθυστέρησαν στο service μεταξύ των δύο loop και χρεώθηκαν με 20 δευτερόλεπτα ποινή, χωρίς την οποία θα ήταν ψηλότερα στην κατάταξη. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Γιώργος Φιλιππίδης-Craig Drew με Skoda Fabia Rally2 Evo μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στην τρίτη ειδική. Στην τρίτη θέση της Ομάδας Ν ολοκλήρωσαν οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος-Γιώργος Κότσαλης με Mitsubishi Lancer Evo IX.

Στην πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα ράλλυ, ο Νίκος Βιγκόπουλος συμπλήρωσε το βάθρο της C5, με συνοδηγό στο Ford Fiesta R2T τον Νίκο Ζακχαίο, προσθέτοντας και αυτός το όνομά του στη λίστα με τους οδηγούς που αντιμετώπισαν κλατάρισμα στο σκληρό Ράλλυ Φθιώτιδος. Ο νεαρός, στην παρθενική του εμφάνιση στα βουνά κέρδισε και την κατηγορία των Juniors!

Το χειροκρότημα των θεατών απέσπασαν οι Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας (Toyota Corolla AE92) τερματίζοντας στη 15η θέση της γενικής. Το τοπικό πλήρωμα θα μπορούσε να τερματίσει ψηλότερα στην F2 αν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με τον κινητήρα μετά από το πέρασμα από τα νερά στο Ρεγκίνι, που τους κόστισε σχεδόν 3 λεπτά.

Στη C6, οι τοπικοί Θανάσης Τσάκαλος-Σπύρος Τσέλιος με Toyota Yaris κυριάρχησαν κερδίζοντας όλες τις ειδικές του αγώνα, αφήνοντας δεύτερους τους Δημήτρη Σταυρόπουλο-Δημήτρη Πανούτσο (Toyota Yaris) που κινήθηκαν περίφημα στην πρώτη τους εμφάνιση στη Φθιώτιδα. Το πλήρωμα από τον Πύργο με τη δεύτερη θέση απέκτησε σημαντικό προβάδισμα για την κατάκτηση του Κυπέλλου της κατηγορίας. Το βάθρο της C6 συμπλήρωσαν οι Νίκος Σωτηρόπουλος-Ευάγγελος Μούκας με Nissan Micra K11.

Όσον αφορά τις ουκ ολίγες εγκαταλείψεις του αγώνα, οι Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός έκλεψαν τις εντυπώσεις με το ολοκαίνουριο Renault Clio Rally3, σκαρφαλώνοντας έως την πέμπτη θέση γενικής. Ωστόσο, ένα πρόβλημα υγείας του οδηγού τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν πρόωρα την προσπάθειά τους. Έμεινε από ρεύμα εγκαταλείποντας λίγο πριν την τρίτη ειδική διαδρομή ο «Flandy» που είχε τον Κωνσταντίνο Στεφανή στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia R5. Δύο σκασμένα ελαστικά ανάγκασαν τους Κωνσταντίνο Τζέμο-Δημήτρη Σαΐνη (Mitsubishi Lancer Evo IX) σε εγκατάλειψη. Νωρίς εγκατέλειψαν οι Θεόδωρος Τσάκαλος-Απόστολος Κοτρώνης με Ford Fiesta R2, ενώ ένα σπασμένο ημιαξόνιο έστειλε εκτός αγώνα τους Ντίνο Αντωνίου-Απόστολο Μακάριο με Ford Escort MKII. Από πρόβλημα στην ανάρτηση του Ford Escort MKII εγκατέλειψαν οι Γιώργος Χατζηγάκης-Ιωάννης Τόλιας. Δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθεια τους ούτε οι Γιάννης Γιαννακόπουλος- Γιάννης Φωτεινογιανόπουλος με πρόβλημα στα ηλεκτρικά του Ford Fiesta R2, αλλά ούτε και οι Ηλίας Αγγελής- Άλκης Ρέντης (Toyota Yaris).

Επόμενος και τελευταίος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Φθινοπωρινό Ράλλυ τον Οκτώβριο!

Τελικά αποτελέσματα:

Από Harris