Δυνατές συγκινήσεις, ανατροπές, θέαμα και συναγωνισμό μας χάρισε το 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ, δεύτερος γύρος του 60ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ! Ο φιλόξενος Πύργος και οι κάτοικοι των περιοχών της Ηλείας από τις οποίες πέρασε ο αγώνας αγκάλιασαν το Ολυμπιακό Ράλλυ για ακόμη μια φορά γεμίζοντας τις ειδικές διαδρομές. Το μαγευτικό δάσος της Φολόης, ο Γραίκας και η σκληρή, όπως αποδείχτηκε, Αλφειούσα γέμισαν θεατές που χόρτασαν θεάμα, ενώ το show της πανηγυρικής εκκίνησης στην κεντρική πλατεία του Πύργου δεν το συναντάς σε κανέναν άλλο αγώνα του πρωταθλήματος.

Οι κορυφαίες συμμετοχές και ο έντονος συναγωνισμός είχαν ως αποτέλεσμα και τις πολλές εγκαταλείψεις, αφού το λάθος υπό πίεση είναι πάντα μέσα στο πρόγραμμα. Η “σιδεροφάγος” Αλφειούσα ήταν αυτή που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, αφού σε αυτήν σημειώθηκαν οι περισσότερες εγκαταλείψεις, αλλά έγινε και η μεγάλη ανατροπή στην power stage. Τα δύο μεγάλα φαβορί του αγώνα σταμάτησαν την προσπάθεια τους στο πρώτο πέρασμα από αυτή την ειδική. Οι πρωτοπόροι ως εκείνο το σημείο και ταχύτεροι στις δύο πρώτες ειδικές Παπαδημητρίου- Κουζιώνης (Skoda Fabia RS Rally2) εγκατέλειψαν από σπασμένο ψαλίδι, ενώ οι νικητές του πρώτου αγώνα Τσολακίδης- Πολυζώης (Skoda Fabia Rally2 Evo) είχαν έξοδο με αποτέλεσμα έναν σπασμένο τροχό. Στο δεύτερο πέρασμα από την Αλφειούσα έμειναν και οι Φιλιππίδης- Drew (Skoda Fabia Rally2 Evo) από σπασμένη κρεμαργιέρα. Το τρίτο κορυφαίο πλήρωμα της μεγάλης κατηγορίας θέλει να ξεχάσει γρήγορα το Ολυμπιακό Ράλλυ αφού τίποτα δεν τους πήγε καλά. Το μικτό πλήρωμα είχε σπασμένο τροχό και στο shakedown, ενώ ξεκίνησε με ποινή 5 λεπτών για παράβαση του κανονισμού αναγνωρίσεων.

Οι εγκαταλείψεις των κορυφαίων πληρωμάτων της μεγάλης κατηγορίας άνοιξε το δρόμο στους συνδυασμούς της κατηγορίας Rally3 να διεκδικήσουν τη νίκη στη γενική κατάταξη, με το ρυθμό τους να είναι, σε πολλές περιπτώσεις, εφάμιλλος των “μεγάλων”.

Θριαμβευτές οι Πέτρος Παντελή- Πάμπος Λαός με Renault Clio Rally3 που κατάφεραν να “κλέψουν” τη νίκη μόλις στην τελευταία ειδική του αγώνα, μετά από λυσσαλέα επίθεση στις ειδικές διαδρομές του απογευματινού loop! Έχοντας παρακολουθήσει πολλές φορές τα οριακά περάσματα του Πρωταθλητή Κύπρου του 2019 στο νησί, μας δημιουργήθηκε η απορία πως είναι δυνατόν να οδηγεί τόσο συγκρατημένα στις εμφανίσεις του επί Ελληνικού εδάφους… Ο Παντελή στο Ολυμπιακό Ράλλυ οδήγησε όπως στο σπίτι του και κατέκτησε μια πανάξια νίκη και μακάρι ο καλός του εαυτός να εμφανιστεί και στους υπόλοιπους αγώνες! Το Κυπριακό πλήρωμα “κατέβασε” 27 ολόκληρα δευτερόλεπτα στο δεύτερο πέρασμα από την Αλφειούσα, ανατρέποντας την εις βάρος του κατάσταση και παίρνοντας τη νίκη από τους έως τότε επικεφαλής Αμούτζα- Παναγιωτούνη (Ford Fiesta Rally3). Ο νεαρός ηθοποιός με τη σειρά του τα έδωσε όλα για τη νίκη, χάνοντας στις λεπτομέρειες. Η διαφορά με την οποία μπήκαν τα δύο πληρώματα στην power stage ήταν μόλις 1,32 δευτερόλεπτα, με τους Παντελή- Λαό να επικρατούν τελικά για μόλις 4 δευτερόλεπτα!

Οι Κύπριοι κέρδισαν τον αγώνα, ο νεαρός όμως Γιώργος Αμούτζας κέρδισε την εκτίμηση όλων για τις οδηγικές του ικανότητες, στον έκτο μόλις αγώνα ράλλυ της καριέρας του! Μπορεί να χάθηκε για αυτόν η νίκη, όμως μπήκαν οι βάσεις για να ακολουθήσουν αρκετές στο μέλλον.

Τον ρυθμό των δύο δεν ακολούθησαν μέχρι τέλους οι υπόλοιποι συνδυασμοί της Rally3, με σημαντικές μάχες να δίνονται για το τελευταίο σκαλί του βάθρου μέχρι την τελευταία ειδική. Οι Χαλκιάς- Κομνός (Renault Clio Rally3) τερμάτισαν τελικά τρίτοι, αν και ήρθαν για αυτούς στην κυριολεξία τα “πάνω- κάτω” στην 3η ειδική, ευτυχώς με ελάχιστο χαμένο χρόνο και κάποιες αισθητικές παρεμβάσεις στην όμορφη γαλλίδα τους. Πίσω τους οι Καρανικόλας- Κακαβάς (Ford Fiesta Rally3) εξασφάλισαν σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, με τους Χατζημάρκο- Τσαούσογλου (Renault Clio Rally3) να μην προλαβαίνουν να ολοκληρώσουν την ανατροπή εγκαταλείποντας για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα από έξοδο στην τελευταία ειδική!

Δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψη και για τους Βιγκόπουλο- Ζακχαίο (Renault Clio Rally3), που αυτή τη φορά έδειξαν μέρος των δυνατοτήτων τους καταφέρνοντας να σημειώσουν ανταγωνιστικούς χρόνους στις δύο πρώτες ειδικές.

Στην πέμπτη θέση της κατάταξης ολοκλήρωσαν οι Ιταλοί Rendina- Inglesi (Skoda Fabia Rally2 Evo) με το πλήρωμα να πανηγυρίζει για την πρώτη θέση στην κατηγορία του (!!!)

“Με τις πόρτες” οδήγησαν οι νεαροί γιοι του “Jigger”, “Flandy” και “JJ” με συνοδηγούς τους πολύπειρους Giraudet και Κ. Στεφανή, με τον “Flandy” να είναι πιο ουσιαστικός τερματίζοντας στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Δεν το ευχαριστήθηκαν οι Δελαπόρτας- Παναρίτης (Ford Fiesta Rally3) που δεν βρήκαν ρυθμό στις τεχνικές ειδικ τερμάτισαν εκτός πρώτης δεκάδας.

Η επίδοση των Ισμαήλου- Σούκουλη με το Mitsubishi Lancer Evo IX στην πρώτη Φολόη ανέβασε τον πήχυ στην κατηγορία Ν, όμως δεν είχε συνέχεια, με το πλήρωμα να εγκαταλείπει από έξοδο στην Αλφειούσα. Ο δρόμος έμεινε ανοικτός για τα τοπικά πληρώματα να διεκδικήσουν τη νίκη, με τους Τζέμο- Ν. Πετρόπουλο (Mitsubishi Lancer Evo IX) και Ηλ. Τσετσώνη- Δ. Τσετσώνη (Subaru Impreza Sti) να μην έχουν καλύτερη τύχη, οι πρώτοι εγκαταλείποντας από πρόβλημα στη μετάδοση και οι δεύτεροι από έξοδο. Τελικοί μονομάχοι οι Τσούλος- Σπυρογιάννης (Mitsubishi Lancer Evo IX) και Σταυρόπουλος- Πανούτσος με ίδιο αυτοκίνητο που κινήθηκαν στον ίδιο ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Βλέποντας τους τελευταίους να κατεβαίνουν την power stage με αναμμένα τα alarm στο τραυματισμένο 9αρι τους, αντιλήφθηκαν όλοι ότι η μάχη είχε κριθεί υπέρ των πρώτων. Την τρίτη θέση της κατηγορίας διατήρησαν με νύχια και με δόντια οι Λυμπέρης- Καραγκούνης (Subaru Impreza Sti) που τερμάτισαν την τελευταία ειδική χωρίς μπροστά αριστερό ελαστικό!

Ο εμφανώς ταχύτερος δικίνητος συνδυασμός του αγώνα οι Πολυκάρπου- Βότσης με Peugeot 208 Rally4 δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα εγκαταλείποντας από έξοδο κι αυτοί στην τελευταία Αλφειούσα! Μέχρι εκείνο το σημείο ο Κύπριος οδηγός είχε δημιουργήσει διαφορά 100 σχεδόν δευτερολέπτων από τους αντιπάλους του και είχε κόψει εμφανώς το ρυθμό του, με στόχο τους βαθμούς της νίκης, η τύχη όμως δεν ήταν στο πλευρό του.

Η πολύ όμορφη μάχη για τη δεύτερη θέση μεταξύ των 208 R2 των Αγγελόπουλου- Δίπλα και Χρύσου Παντελή- Β. Κούγια μετατράπηκε αυτόματα σε μάχη για τη νίκη! Οι πρώην πρωταθλητές της F2 τα έδωσαν όλα στην power stage κατακτώντας άξια τη νίκη, απέναντι σε έναν ακόμα ταχύτατο Κύπριο οδηγό. Στην τρίτη θέση της F2 τερμάτισαν οι Παλαιοκώστας- Βίγκος (Peugeot 208 Rally4) σημειώνοντας ακόμα μια εξαιρετική εμφάνιση, τηρουμένων των αναλογιών και της ελάχιστης εμπειρίας του οδηγού στους αγώνες ράλλυ.

Στα Ε της F2 εύκολα κέρδισαν οι Δημόπουλος- Ε. Σκαλτσάς με το θηριώδες Toyota Starlet KP60 ξεσηκώνοντας τους θεατές σε κάθε τους πέρασμα. Τους ακολούθησαν στην F2 E οι Μανέτας- Αδαμόπουλος που έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα με την Toyota Corolla AE111. Την τριάδα της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Αναστασόπουλος- Παρασκευόπουλος που αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα με την Toyota Corolla AE92 και δεν μπόρεσαν να παλέψουν όσο θα ήθελαν για κάτι καλύτερο.

Δεύτερη συνεχόμενη νίκη στην κατηγορία C6 για τους Γιόκαρη- Μουρτζούκο (Toyota Starlet EP91) που αποδείχτηκε πιο εύκολη από όσο και οι ίδιοι περίμεναν. Οι Κασίμης- Δικοπούλου (Toyota Yaris) προηγήθηκαν στο ξεκίνημα, υποχωρώντας στη συνέχεια από προβλήματα στα ηλεκτρικά που τους οδήγησαν σε οριστική εγκατάλειψη. Εξαιρετικούς χρόνους σημείωσαν και οι Μιχαλόπουλος- Τζαβάρας (Toyota Yaris) που τερμάτισαν όμως πολύ πίσω εξαιτίας προβλημάτων με το χειρόφρενο.

Επόμενος αγώνας του 60ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το Ράλλυ Κορίνθου στα μέσα του Ιούνη, “επόμενη στάση” για το GRally αγαπημένος νησιώτικος προορισμός.

Τελικά αποτελέσματα:

Βαθμολογίες:

Από Harris

Μια σκέψη στο “60ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2024- 2. Ολυμπιακό Ράλλυ- review- Rally3 rules!”

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.