61o Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ- 2. Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας- Άνετη επικράτηση για τους Παπαδημητρίου- Κουζιώνη
Οι υψηλές προσδοκίες για έντονο συναγωνισμό που προέκυπταν από τη λίστα συμμετεχόντων του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας δεν αποτυπώθηκαν τελικά και στα χρονόμετρα με τους Παπαδημητρίου- Κουζιώνη με το ασπροκίτρινο Skoda Fabia RS Rally2 να επικρατούν εύκολα στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας. Μπορεί η κορυφή τόσο της γενική, όσο και των υπόλοιπων κατηγοριών να κρίθηκε σχετικά νωρίς, το θέαμα όμως δεν έλειψε με τη Θήβα να προσφέρει αμέτρητες επιλογές για να απολαύσει κανείς τον αγώνα.
Οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας Παπαδημητρίου- Κουζιώνης κέρδισαν τις 4 από τις 5 ειδικές του αγώνα, πετυχαίνοντας το δύο στα δύο στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος. Το πλήρωμα του Skoda Fabia RS Rally2 δημιουργησε σεβαστή διαφορά από τους αντιπάλους του από την πρώτη κιόλας ειδική, την οποία στη συνέχεια κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία. Βέβαια, οι νικητές λαχτάρησαν στην προτελευταία διαδρομή του αγώνα, καθώς είχαν κλαταρισμένο ελαστικό, ευτυχώς για αυτούς λίγο πριν τον τερματισμό της ειδικής, με αποτέλεσμα να χάσουν μόνο λίγα δευτερόλεπτα, τα οποία δεν στάθηκαν ικανά να τους στερήσουν άλλη μια νίκη στο φετινό πρωτάθλημα.
Πρώτο δείγμα θετικό για τους Κύρκο- Πολυζώη που προσαρμόστηκαν γρήγορα στο νέο τους απόκτημα, ένα λευκό Toyota GR Yaris Rally2 με το οποίο τερμάτισαν στη δεύτερη θέση. Οι Πρωταθλητής Ν του 2023 στην πρώτη του επαφή με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2 έδειξε να εξοικειώνεται γρήγορα, βελτιώνοντας συνεχώς τους χρόνους του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Χατζημάρκος- Τσαούσογλου, ξεσηκώνοντας τα πλήθη με την επιθετική οδήγηση τους. Οδηγώντας στο όριο το Renault Clio Rally3, επικράτησαν στην κατηγορία Rally3, χωρίς να απειληθούν από τους αντιπάλους τους. Είχαν, μάλιστα, μια άτυχη στιγμή, καθώς στο τελείωμα της ειδικής «Θήβα Ι», έσπασε το παρμπρίζ του γαλλικού τετρακίνητου, με αποτέλεσμα να οδηγήσουν στη δεύτερη διαδρομή χωρίς αυτόν.
Δεν μπόρεσαν να βρουν ρυθμό οι Μπαντούνας- Παναγιωτούνης, οι οποίοι αρκέστηκαν στην τέταρτη θέση με το Skoda Fabia Rally2 Evo, το οποίο είχαν για πρώτη φορά στα χέρια τους. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2018 αντιμετώπισε πρόβλημα με το τούρμπο στις πρωινές ειδικές, ενώ στη συνέχεια έκανε λάθος επιλογή ελαστικών, γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα να παλέψει για μια θέση στο βάθρο των νικητών.
Πέμπτοι γενικής ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Κύπριοι Σιόφερος- Γεωργίου με Renault Clio Rally3, οι οποίοι οδήγησαν πιο συνετά και μυαλωμένα σε σχέση με τον Πύργο και ανταμείφθηκαν με τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Rally3.
Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι νικητές της κατηγορίας Ν, Ζυγογιάννης- Τσέλλος που αν και τραυμάτισαν ελαφρά το Mitsubishi Lancer Evo IX που οδηγούσαν, έφτασαν με επιτυχία στον τερματισμό. Το τοπικό πλήρωμα που χειροκροτήθηκε στις ειδικές περισσότερο από όλους, πέτυχε την πρώτη του φετινή νίκη στην κατηγορία και μάλιστα εντός έδρας.
Αισθητά βελτιωμένος εμφανίστηκε ο «Flandy», μετά και τις συχνές του επισκέψεις στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Χώματος, o οποίος μοιράστηκε τα μπάκετ του Ford Fiesta Rally3 με τον Πολωνό Kozdron. Το μικτό πλήρωμα θα μπορούσε να πετύχει κάτι καλύτερο από την έβδομη θέση γενικής και την τρίτη στην κατηγορία Rally3, εάν δεν σταματούσε να αλλάξει κλαταρισμένο ελαστικό στην εναρκτήρια ειδική του αγώνα.
Τους ακολούθησαν στη γενική οι ανεβασμένοι Σταυρόπουλος- Κόκκινος με Mitsubishi Lancer Evo IX, οι οποίοι λίγο έλειψε να χάσουν τη δεύτερη θέση στη Ν, όταν καθυστέρησαν από τη σκόνη προπορευόμενου αυτοκινήτου στην Power Stage του αγώνα. Σε αυτό τον αγώνα είδαμε πολλούς χρόνους να διορθώνονται για αντίστοιχες αιτίες και μάλιστα οι αποφάσεις αυτές να ανακοινώνονται έγκαιρα, δείχνοντας ότι και σε αυτό τον τομέα γίνονται βήματα μπροστά στους Ελληνικούς αγώνες.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Ν ανέβηκαν οι Τζέμος- Αγγελόπουλος, οι οποίοι δεν το ευχαριστήθηκαν όσο θα ήθελαν, καθώς αντιμετώπισαν πρόβλημα με το στήσιμο του Mitsubishi Lancer Evo IX που οδηγούσαν.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι νικητές της κατηγορίας F2, Λευκαδίτης- Ακράτος (Peugeot 208 Rally4), οι οποίοι σημείωσαν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους στο πρωτάθλημα. Το πλήρωμα πέτυχε την ταχύτερη επίδοση στη δικίνητη κατηγορία σε όλες τις διαδρομές του αγώνα, καταφέρνοντας να βγει αλώβητο από ένα ιδιαίτερα σκληρό Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας.
Συνέχεια στις πολύ καλές εμφανίσεις έδωσαν οι Παπαχριστόπουλος- Ξανθός που οδήγησαν στο όριο το Peugeot 208 R2, ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στην F2. Είχαν ωραία κόντρα για τη δεύτερη θέση της κατηγορίας με τους Ισμαήλο- Σούκουλη που οδήγησαν για πρώτη φορά στα Ελληνικά χώματα ένα Peugeot 208 Rally4, πριν οι τελευταίοι εγκαταλείψουν άδοξα την προσπάθειά τους από ημιαξόνιο λίγα χιλιόμετρα πριν το τέλος του αγώνα. Νωχελικό ξεκίνημα έκανε στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ένα ακόμα από τα πολλά πληρώματα από τον Πύργο, οι Γιαννακόπουλος- Φωτεινογιαννόπουλος, οι οποίοι ανέβασαν ρυθμό στη συνέχεια, βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην τρίτη θέση της F2.
Επικράτησαν στην F2 E οι Δημόπουλος- Παρασκευόπουλος με το εντυπωσιακό Toyota Starlet KP60, οι οποίοι ανέβηκαν στην κορυφή της κατηγορίας από την αρχή και δεν έχασαν την πρώτη θέση σε κανένα σημείο του αγώνα. Προσπάθησαν να τους «καταδιώξουν» οι νικητές του περσινού αγώνα, Μυλωνάς- Παραπέρας, που βρέθηκαν πίσω τους οδηγώντας πάντα θεαματικά την Toyota Corolla AE101.
Έχοντας για πρώτη φορά στο δεξί μπάκετ του Hyundai Accent τον Βότση, η νεαρή Παυλή ολοκλήρωσε το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας στην τρίτη θέση της F2 E, κατακτώντας παράλληλα τη νίκη στην κατηγορία Under 30!
Επεισοδιακή ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία C6, με τους περσινούς Πρωταθλητές, Γιόκαρη- Μουρτζούκο να χάνουν τη νίκη μέσα από τα χέρια τους στην τελευταία ειδική του αγώνα όταν έσπασε το αριστερό άκρο του Toyota Starlet EP91 που είχαν στα χέρια τους. Μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης είχαν χτίσει διαφορά σχεδόν δύο λεπτών από τους διώκτες τους. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, οι Πατέας- Παναγόπουλος κατέκτησαν άλλη μια νίκη φέτος στην κατηγορία, κάνοντας έναν απροβλημάτιστο αγώνα με το Toyota Starlet EP91 και συγκεντρώνοντας με αυτό τους το αποτέλεσμα πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Δεύτεροι έφτασαν στον τερματισμό στη Θήβα οι Μπατής- Μιχελάκης με Toyota Yaris, αφήνοντας στην τρίτη θέση τους Παπαδογεώργο- Καμάρα με ίδιο αυτοκίνητο, σε μια κατηγορία στην οποία τερμάτισαν μόλις 3 από τα 9 πληρώματα που εκκίνησαν.
Το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας αποτέλεσε τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, με 26 πληρώματα να δίνουν το παρών στην κατηγορία με όμορφα οχήματα του παρελθόντος. Νικητές αναδείχθηκαν οι Χριστοδούλου- Σαμαράς, πετυχαίνοντας την πρώτη τους νίκη στο θεσμό φέτος με τη λευκή Lancia Delta Integrale. Το πλήρωμα πέρασε αναπάντεχα στην κορυφή της κατηγορίας στη δεύτερη διαδρομή του αγώνα και παρέμεινε εκεί έως το τέλος, όταν είδε τους μέχρι πρότινος πρωτοπόρους, Σταφυλοπάτη- Χατζηρήγα (Lancia Delta Integrale) να χάνουν πολύτιμα λεπτά εξαιτίας κλαταρίσματος και να υποχωρούν αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Παρά τη μικρή του εμπειρία από το χώρο των ράλλυ, ο Μπουσούνης τερμάτισε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, έχοντας δίπλα του στο κόκκινο Ford Sierra RS Cosworth 4x4 τον Γιαννόπουλο. Μάχη εξελίχθηκε για το τρίτο σκαλί του βάθρου με τους Τσαλαματά- Μπαμπαλή (Ford Escort MKII) να ανατρέπουν στην τελευταία ειδική την εις βάρος τους κατάσταση και να επικρατούν των Μελά- Βαρδαξή (Porsche 911 Carrera RS 3.0), για μόλις 3 δευτερόλεπτα. Οδήγησαν στο όριο την Toyota Corolla KE30 οι πέμπτοι στα Ιστορικά, Μωραΐτη- Αμαξόπουλος κερδίζοντας στα 1600 κ.εκ.
Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις του αγώνα περιλαμβάνονται οι Παλαιοκώστας- Βίγκος που στάθηκαν άτυχοι καθώς ένα σπασμένο ημιαξόνιο στο Renault Clio Rally3 τους έστειλε νωρίς εκτός συνέχειας. Εκτός αγώνα τέθηκαν στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή οι Ηλιόπουλος- Χαλδαίος (Peugeot 208 Rally4), από ημιαξόνιο, με τους πατήρ και υιό Χατζηγάκη (Ford Escort RS) να εγκαταλείπουν την προσπάθειά τους στο δεύτερο Ακραίφνιο κι ενώ ήταν στην τρίτη θέση της κατηγορίας F2 E. Δεύτεροι στη C6 ήταν μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης οι Σωτηρόπουλος- Μούκας, οι οποίοι είδαν το ημιαξόνιο του Toyota Yaris που οδηγούσαν, να παραδίδει πνεύμα, ενώ δεν τερμάτισαν τον αγώνα και οι Παναγιωτόπουλος- Αχτίδας με ίδιο αυτοκίνητο, εξαιτίας προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Από ημιαξόνιο εγκατέλειψαν στη δεύτερη ειδική διαδρομή οι Αθανασόπουλος- Ζορμπάς με Toyota Yaris. Άδοξα έληξε η προσπάθεια των Παραδείση- Στεργίου, οι οποίοι ήταν στη δεύτερη θέση της κατηγορίας των Ιστορικών μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους από πρόβλημα στα ηλεκτρικά του Ford Escort RS2000 MKI. Για τον ίδιο λόγο τέθηκαν εκτός αγώνα στην πρώτη Θήβα οι Παράβαλος- Κολοτούρος με Toyota Corolla, ενώ από πρόβλημα στην ντίζα γκαζιού δεν τερμάτισαν οι Παυλίδης- Κουμποτής με Fiat 131 Racing.
Επόμενος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι το Φθινοπωρινό Ράλλυ τον Σεπτέμβριο, με τους “χωμάτινους” να παραμένουν ζεστοί αφού σε έναν περίπου μήνα διεξάγεται το Ράλλυ Ακρόπολις που προσμετρά στο WRC!
Τελικά Αποτελέσματα: