Φτάσαμε στα μέσα Ιουνίου για να εκκινήσει επιτέλους το 58ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ένα πρωτάθλημα εκ των πραγμάτων υποβαθμισμένο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, με τους τρεις πρώτους αγώνες να έχουν αναβληθεί/ ακυρωθεί με ευθύνη της ΟΜΑΕ/ΕΠΑ που δεν κατάφερε να δώσει λύση στα προβλήματα των οδηγών που αποφάσισαν να απέχουν από αυτό που τόσο αγαπούν. Λύση δεν δόθηκε μέχρι σήμερα με την Ομοσπονδία να τηρεί άκαμπτη στάση και αυτό να έχει ως αποτέλεσμα ο πρώτος αγώνας της χρονιάς να διεξάγεται με το ελάχιστο των απαιτούμενων συμμετοχών και με υπεράνθρωπη προσπάθεια της διοργανώτριας λέσχης Α.Λ.Α.Λ. Με μια εκτός τόπου και χρόνου προκήρυξη που προβλέπει τη διεξαγωγή τουλάχιστον 7 εκ των 8 αγώνων (4 χωμάτινοι- 4 ασφάλτινοι) ώστε να προσμετρήσει ο θεσμός, θεωρούμε απίθανο να ολοκληρωθεί ένα πρωτάθλημα που έχει απαξιωθεί πριν την έναρξη του.
Από την πλευρά μας, που συντάσσεται με αυτή των θεατών, επιθυμούμε την όσο το δυνατόν ταχύτερη λύση των προβλημάτων και την επιστροφή μας στο βουνό για την κάλυψη των αγώνων του πρωταθλήματος. Μέχρι τότε και με δεδομένη την οικονομική κρίση θα καλύψουμε μόνο όσους αγώνες καταφέρουμε να παραβρεθούμε, αρχής γενομένης με το Skoda Karellis 39ο Ράλλυ Φθιώτιδος που διεξάγεται από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας στις 18-19 Ιουνίου στις πανέμορφες “Ακροπολικές” ειδικές διαδρομές της Παύλιανης και του Ελευθεροχωρίου.
Όπως εξελίχθηκε η κατάσταση, το Skoda Karellis 39ο Ράλλυ Φθιώτιδος αποτελεί τον πρώτο και τελευταίο χωμάτινο πρωταθληματικό αγώνα πριν το Ράλλυ Ακρόπολις και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους Έλληνες αγωνιζομένους να προπονηθούν και να φρεσκάρουν στο μυαλό τους τις δύο πανέμορφες ειδικές που θα αποτελέσουν, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, πεδίο δράσης και για τον εθνικό μας αγώνα.
Με την αποχή μεγάλης μερίδας των αγωνιζομένων που διεκδικούν τα αιτήματα τους καλά να κρατεί, μόλις 20 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή στην πρεμιέρα του Μικτού Πρωταθλήματος. Οι απουσίες είναι σίγουρα σημαντικές και περιλαμβάνουν τους πρωταθλητές των 3 τελευταίων ετών, με τους οδηγούς όμως που επέλεξαν να αγωνιστούν, να υπόσχονται να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό για την προσωπική τους ευχαρίστηση, αλλά και αυτή των θεατών που τόσο διψασμένοι είναι για αγώνες και θέαμα.
Στη μεγάλη κατηγορία δύο είναι οι συμμετέχοντες που θα διεκδικήσουν και την πρώτη θέση της γενικής. Με Citroen DS3 R5 θα αγωνιστούν οι «Παναγιώτης Ρουστέμης»-Χρήστος Μπακλώρης. Ο πρωταθλητής της κατηγορίας Ν το 2020 εγκατέλειψε νωρίς στο περσινό Φθιώτιδος και φέτος θέλει να φτάσει στον τερματισμό, διεκδικώντας τη νίκη. Αντίπαλοί τους θα είναι οι Χρυσόστομος Καρέλλης-Λεωνίδας Μαχαίρας, στην πρώτη εμφάνιση του οδηγού με Skoda Fabia R5. Ο Λαμιώτης οδηγός έχει αποδείξει πως έχει την ταχύτητα και θα επιδιώξει αφενός να πετύχει την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα, αφετέρου να κάνει μια καλή προπόνηση ενόψει του Ράλλυ Ακρόπολις που πλησιάζει. Με το γνωστό Mitsubishi Lancer Evo VI της ομάδας Α θα αγωνιστούν οι Γιάννης Μπαντούνας-Ηλίας Παναγιωτούνης με τον Πρωταθλητή Ελλάδος του 2018, αν και οδηγεί ένα παλαιότερης γενιάς αυτοκίνητο, να συγκαταλέγεται μεταξύ των φαβορί για επικράτηση τόσο στον αγώνα, όσο και στη C2. Απέναντί τους στη C2, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τον Πάνο Ισμαήλο, που έχοντας συνοδηγό τον Κωνσταντίνο Σούκουλη, επιστρέφει στο μπάκετ του Mitsubishi Lancer Evo IX, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η συμμετοχή του Κυπελλούχου Χώματος του 2018, Στέλιου Λαϊνόπουλου με Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς. Ο Πυργιώτης οδηγός θα έχει στο δεξί μπάκετ τον Λάμπρο Ζωγράφο. Το παρών στο Skoda Karellis 39ο Ράλλυ Φθιώτιδος θα δώσουν και οι έμπειροι Νίκος Ντάβαρης-Μιχάλης Φράγκου (Mitsubishi Lancer Evo IX) και Διονύσης Σπανός (Subaru Impreza STi R4) οι οποίοι θα επιδιώξουν να κινηθούν σβέλτα. Το ντεμπούτο του στο αριστερό μπάκετ αναμένεται να κάνει ο Ευθύμης Κυρίτσης, έχοντας στα χέρια του ένα Subaru Impreza.
Ενδιαφέρουσα προμηνύεται η μάχη στα δικίνητα, μεταξύ των Επαμεινώνδα Καρανικόλα-Γιώργου Κακαβά (Ford Fiesta Rally4) και Πασχάλη Χατζημάρκου-Μάριου Τσαούσογλου (Peugeot 208 Rally4). Πρωταθλητής στην F2 τα δύο τελευταία χρόνια, ο Καρανικόλας είναι το φαβορί, ωστόσο ο 34χρονος Χατζημάρκος που προέρχεται από την πρόσφατη θετική εμφάνιση στα χώματα της Ιταλίας, δεν θα αποτελεί εύκολη λεία για τον οδηγό του Fiesta. Να μπει στη μάχη των δύο θα επιδιώξει ο ταχύτατος τοπικός Θεόδωρος Τσάκαλος που θα αγωνιστεί για δεύτερη φορά με το Ford Fiesta R2 που απέκτησε την περσινή χρονιά. Πλούσιο θέαμα θα προσφέρει στους φίλους του σπορ που θα βρεθούν στα βουνά ο Ντίνος Αντωνίου που θα έχει στα χέρια του το πισωκίνητο Ford Escort RS2000 MKII! Στην τρίτη του συμμετοχή στον αγώνα, ο Δημήτρης Κούγιας (Peugeot 206 RC) έχει ως στόχο ένα καλό πλασάρισμα στην F2, ενώ ο «Sassos» με συνοδηγό τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη θα οδηγήσουν ένα Peugeot 206 XS με σκοπό τη διάκριση στα δικίνητα.
Η πάλαι ποτέ κραταιά κατηγορία της C6 συγκέντρωσε μόλις δύο συμμετοχές. Οι περσινοί κυπελλούχοι, Ιωάννης Κασίμης-Χρυσούλα Δικοπούλου (Toyota Yaris) είναι το φαβορί έναντι των σαφώς βελτιωμένων στους τελευταίους αγώνες, Ηλία και Νίκου Μανούσκου (Toyota Yaris) με τα δύο πληρώματα να επιδιώκουν να τερματίσουν στην F2 εμπρός από ισχυρότερους συνδυασμούς. Πήρε το βάπτισμα του πυρός στο περσινό Ράλλυ Φθιώτιδος και πλέον δεν χάνει χωμάτινο αγώνα ο Θεόδωρος Καλαμάρας που θα έχει στο δεξί μπάκετ του Renault Clio RS τη Βίκυ Ψαράκη. Επιστροφή στο μπάκετ έπειτα από 5 χρόνια απουσίας για τον Θανάση Κούκουνα που υπόσχεται θέαμα με την πισωκίνητη Toyota Corolla AE86. Ντεμπούτο στους αγώνες θα πραγματοποιήσει στο Skoda Karellis 39ο Ράλλυ Φθιώτιδος ο Σπύρος Παπαθανασίου (Citroen Saxo VTS), ενώ τις δυνάμεις του στο χώμα θα δοκιμάσει ο Μίλτος Αγγλόπουλος στην πρώτη του συμμετοχή με μια Toyota Corolla AE92. Συνοδηγός του θα είναι ο Δημήτρης Πολατσίδης.