Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2023! Δυνατές συμμετοχές, θέαμα και πολύς κόσμος στον εναρκτήριο αγώνα του θεσμού, το Ολυμπιακό Ράλλυ! Κι αν τελικά μάχη για την κορυφή δεν προέκυψε, με τους Κύπριους Αλέξανδρο Τσουλόφτα- Στέλιο Ηλία (Volkswagen Polo R5) να την κατακτάνε άνετα, αυτοί που πρωταγωνίστησαν ήταν οι εκατοντάδες θεατές που πλημμύρισαν την κεντρική πλατεία του Πύργου το Σάββατο το απόγευμα και τις ειδικές διαδρομές του Ολυμπιακού Ράλλυ την Κυριακή.
Ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά, αν οι Γιάννης Παπαδημητρίου- Νίκος Πετρόπουλος με Skoda Fabia R5 δεν είχαν τη στιγμή τους στη δεύτερη ειδική που τους απομάκρυνε από τους νικητές, και δεν τους πρόδιδε στη συνέχεια ο άξονας του τσέχικου όπλου. Όπως και να έχει η ιστορία έγραψε την πρώτη νίκη των Πρωταθλητών Ελλάδας του 2021 στα χώματα της Ηλείας με τον κορυφαίο χρόνο σε όλες τις ειδικές διαδρομές. Οι Κύπριοι είναι μακράν μπροστά σε ταχύτητα από κάθε Ελληνικό πλήρωμα με τους αντιπάλους τους πλέον να ελπίζουν ότι η “Ούλλα ένα” προσέγγιση τους θα τους οδηγήσει σε κάποιο λάθος.
Οι Γιώργος Κεχαγιάς- Χρήστος Κουζιώνης εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση με Skoda Fabia Rally2 Evo, με τη διαφορά των δύο σχεδόν λεπτών από τους πρώτους να μην είναι αντιπροσωπευτική της προσπάθειας τους. Το πλήρωμα βελτίωσε σημαντικά τους χρόνους του στα δεύτερα περάσματα των ειδικών, όμως μετά από ένα τετακέ στην τελευταία Φολόη έκοψε εμφανώς το ρυθμό του μη έχοντας να κερδίσει κάτι.
Το δεύτερο Κυπριακό πλήρωμα της μεγάλης κατηγορίας οι Πέτρος Παντελή- Πάμπος Λαός δεν ευχαριστήθηκαν τον αγώνα τους με το Citroen DS3 R5. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό στη δεύτερη ειδική τους καθυστέρησε σημαντικά, ενώ η προσπάθεια τους να ανακάμψουν διακόπηκε οριστικά από πρόβλημα στην αντλία βενζίνης.
Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Γιάννης Μπαντούνας- Ηλίας Παναγιωτούνης με το αθάνατο Mitsubishi Lancer Evo VI επικρατώντας παράλληλα και στην C2. Ο πρωταθλητής του 2018 απέδειξε για ακόμα μια φορά πως “στην έδρα” του δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία.
Την εμφάνιση του αγώνα έκαναν οι νικητές της κατηγορίας Ν Πάνος Κύρκος- Γιώργος Πολυζώης με Mitsubishi Lancer Evo IX. Σύμφωνοι, ο Πάνος έχει αποδείξει την ταχύτητα του στις αναβάσεις, όμως τα ράλλυ και ιδιαίτερα το χώμα είναι κάτι διαφορετικό. Η πρώτη του επαφή μάλιστα κάποια χρόνια πριν με τις ειδικές του Πύργου δεν πρόδιδε πως ο νεότερος Πρωταθλητής της οικογενείας θα κατακτούσε τόσο άνετα τη νίκη, απέναντι μάλιστα σε σβέλτους τοπικούς οδηγούς.
Δεύτεροι στην Ν ολοκλήρωσαν οι Ντίνος Τζέμος- Δημήτρης Σαΐνης (Μitsubishi Lancer Evo IX) που είχαν ωραία κόντρα με τους Στέλιο Λαϊνόπουλο- Λάμπρο Ζωγράφο (Mitsubishi Lancer Evo IX) μέχρι οι τελευταίοι να εγκαταλείψουν από ημιαξόνιο. Στη μάχη για το βάθρο της C2 συμμετείχαν και οι νεαροί Τάσος Παπαδόπουλος- Ανδρέας Βασιλόπουλος με 8αρι Lancer της κατηγορίας Α, καθυστέρησαν όμως σημαντικά από κλατάρισμα και τερμάτισαν πολύ πίσω στην κατάταξη.
Οι τοπικοί Αργύρης Τσούλος- Παναγιώτης Σπυρογιάννης (Mitsubishi Lancer Evo VIII) και Ηλίας Τσετσώνης- Βασίλης Μπασιούκας (Subaru Impreza WRX Sti) ακολούθησαν στα τετρακίνητα, με τους πρώτους να δείχνουν σημαντικά δείγματα βελτίωσης, μπαίνοντας μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις “στη σκόνη” προπορευόμενου συνδυασμού. Άτυχοι στην Ν οι Παναγιώτης Ηλιόπουλος- Κώστας Κόντος (Mitsubishi Lancer Evo IX) εγκατέλειψαν στην τελευταία ειδική με πρόβλημα στη μετάδοση χάνοντας το βάθρο της κατηγορίας.
Απόλυτοι πρωταγωνιστές στη δικίνητη κατηγορία ήταν οι Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Κακαβάς με Ford Fiesta Rally4! Οι πρωταθλητές έδειξαν από την πρώτη κιόλας ειδική ποιός είναι ο αρχηγός, “ανάβοντας φώτα” σε πολλούς τετρακίνητους. Η έκτη θέση της γενικής στην οποία τερμάτισαν απεικονίζει απόλυτα την απόδοση τους!
Πίσω τους έφτασαν στην κεντρική πλατεία του Πύργου οι Αντώνης Αγγελόπουλος-Χρήστος Δίπλας που άργησαν να προσαρμοστούν στο Peugeot 208 R2. Η μάχη τους με τους Αντώνη Δημόπουλο- Ευθύμη Σκαλτσά έληξε άδοξα αφού οι τελευταίοι προδόθηκαν από το κιβώτιο ταχυτήτων του (Toyota Starlet KP60). Οι Θοδωρής και Δημήτρης Πανούτσος (Ford Fiesta R2) δεν κατάφεραν να μετρήσουν τις δυνάμεις τους με τον ανταγωνισμό εγκαταλείποντας μόλις στην πρώτη ειδική από κινητήρα.
Το βάθρο της F2 συμπλήρωσαν οι εντυπωσιακοί για έναν ακόμη Γιώργος Αμούτζας- Γιώργος Ηλιόπουλος (Renault Clio RS). Είναι φανερό ότι ο 26χρονος ηθοποιός έχει ταλέντο και μακάρι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις να συνεχίσει στο χώρο με κάτι πιο δυνατό. Το πλήρωμα του Clio επικράτησε στη C3 μπροστά από τους θεαματικότατους Σπύρο Ροϊνιώτη- Νίκο Γιαννόπουλο με το θορυβώδες Ford Escort RS που δεν ίσιωσε πουθενά!
Στην κατηγορία C4 ταχύτεροι όλων ήταν οι Γιώργος Μανέτας- Ανδρέας Αδαμόπουλος (Toyota Corolla AE111) που έκαναν πολύ θεαματικά περάσματα. Οι νικητές είχαν έντονο ανταγωνισμό με ακόμα μια Corolla, παλαιότερης γενιάς βέβαια με πλήρωμα τους Παναγιώτη Τριαντόπουλο- Κώστα Δελέγκο. Προς απογοήτευση των θεατών, η ΑΕ86 κατέβηκε τα τελευταία χιλιόμετρα της Αλφειούσας πληγωμένη μηχανικά με αναμμένα τα alarm στερώντας στο πλήρωμα της πολλές θέσεις.
Στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα την C6, νικητές αναδείχτηκαν οι Δημήτρης Σταυρόπουλος- Γιάννης Νικολακόπουλος (Toyota Yaris).
Η αρχή για το 2023 έγινε και ήταν πετυχημένη για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Μακάρι η συνέχεια να είναι ανάλογη με αντίστοιχο κόσμο, περισσότερο θέαμα και συναγωνισμό!
Επόμενος αγώνας του 59ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας στις αρχές του καλοκαιριού. Ως τότε πάμε άσφαλτο και Ράλλυ Κένταυρος στο πανέμορφο Πήλιο στα μέσα Μαϊου.
Τελικά Αποτελέσματα: