Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Φθινοπωρινό Ράλλυ στην Ιτέα, επίλογος του 60ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα αφού κρίνονταν όλοι οι τίτλοι του θεσμού, ο κόσμος στο βουνό αρκετός, οι ειδικές σκληρές “Ακροπολικές” και ο καιρός εν τέλει αίθριος, κάνοντας το χατήρι σε πληρώματα και θεατές.

Οι Γιάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης με Skoda Fabia RS Rally2 αναδείχτηκαν νικητές κερδίζοντας τις τέσσερις από τις έξι ειδικές του ράλλυ, σημειώνοντας τη δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία τους στο φετινό θεσμό με τον τίτλο του Πρωταθλητή Ελλάδος να καταλήγει στον 27χρονο Γιώργο Αμούτζα στη δεύτερη χρονιά συμμετοχής του στους αγώνες ράλλυ.

Ο Γιώργος Αμούτζας ήταν η αποκάλυψη της φετινής χρονιάς, αφού ήρθε ουσιαστικά από το πουθενά και τάραξε τα νερά του εγχώριου motorsport, καταφέρνοντας μάλιστα να πάρει το Πρωτάθλημα! Με τον Ηλία Παναγιωτούνη συνοδηγό στο Skoda Fabia Rally2 Evo στην Ιτέα έκαναν αγώνα τακτικής καταφέρνοντας να τερματίσουν στη δεύτερη θέση, πανηγυρίζοντας τον τίτλο του Πρωταθλητή Ελλάδος!

Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Γιώργος Κεχαγιάς-Θανάσης Τσιούκας με Skoda Fabia R5 που έμειναν αρκετά πίσω στο πρώτο σκέλος λόγω κλαταρισμένου ελαστικού, με αντεπίθεση διαρκείας όμως σκαρφάλωσαν στην τρίτη θέση κερδίζοντας και την power stage του αγώνα.

Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι Ιορδάνης Σερδερίδης-Fred Miclotte, οδηγώντας ένα Skoda Fabia RS Rally2. Ο Καβαλιώτης οδηγός που ζει μόνιμα στο εξωτερικό, έκανε άσχημο ξεκίνημα στις πρωινές διαδρομές της Κυριακής, στη συνέχεια όμως βελτίωσε τις επιδόσεις του, ολοκληρώνοντας το myKTEO Φθινοπωρινό Ράλλυ στην τέταρτη θέση.

Με τον καλύτερο τρόπο έκλεισε η χρονιά για τους Πασχάλη Χατζημάρκο-Μάριο Τσαούσογλου, οι οποίοι κέρδισαν την κατηγορία Rally3, τερματίζοντας παράλληλα στην πέμπτη θέση γενικής. Χωρίς το άγχος των βαθμών, αφού οι ελπίδες τους για τον τίτλο της κατηγορίας ήταν μηδαμινές, οδήγησαν το Renault Clio Rally3 flat-out πανηγυρίζοντας τη δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία τους στη Rally3.

Πρωταθλητές στην κατηγορία αναδείχθηκαν οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς, οδηγώντας ένα Ford Fiesta Rally3, οι οποίοι βρέθηκαν στην έκτη θέση της κατάταξης. Όταν είδαν τους κύριους αντιπάλους τους, για τον τίτλο, Πέτρο Παντελή-Πάμπο Λαό (Renault Clio Rally3), να τίθενται εκτός αγώνα από πρόβλημα στην αντλία βενζίνης, οι δύο φορές Πρωταθλητές της δικίνητης κατηγορίας έκοψαν ρυθμό εξασφαλίζοντας ακόμα έναν τίτλο!

Συνέχεια στο επιτυχημένο σερί τερματισμών έδωσαν οι έβδομοι γενικής, Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός, τερματίζοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας Rally3 στην Ιτέα, και στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Το πλήρωμα του Renault Clio Rally3 αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους και δεν μπόρεσε να απειλήσει τους πρωτοπόρους της κατηγορίας.

Εμφανή σημάδια βελτίωσης στην πρώτη του χρονιά πλήρους εμπλοκής στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος έδειξε ο Νίκος Βιγκόπουλος, ο οποίος επέστρεψε πίσω από το τιμόνι του Renault Clio Rally3. Έχοντας για πρώτη φορά δίπλα του τον Δημήτρη Σαΐνη, ο 25χρονος οδηγός κινήθηκε θεαματικά, ολοκληρώνοντας όγδοος.

Στην ίδια κατηγορία ακολούθησαν στην κατάταξη οι σαφώς βελτιωμένοι Γιώργος Βασιλάκης-Δημήτρης Αμαξόπουλος (Ford Fiesta Rally3) και οι “Flandy”-Κώστας Στεφανής (Ford Fiesta Rally3), οι οποίοι θα τερμάτιζαν ψηλότερα εάν δεν αντιμετώπιζαν κλατάρισμα στην Power Stage του αγώνα.

Νικητές στη φτωχή κατηγορία Ν αναδείχτηκαν οι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης (Mitsubishi Lancer Evo IX), που μετά τις ατυχίες τους σε Πύργο και Κόρινθο, είδαν και πάλι τη σημαία του τερματισμού. Το πλήρωμα έδωσε ωραία μάχη μέχρι τα μισά του αγώνα με τους Ντίνο Ζυγογιάννη- Νίκο Τσέλλο με ίδιο αυτοκίνητο μέχρι οι τελευταίοι να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους, καθώς ο κινητήρας παρέδωσε πνεύμα. Άτυχοι στην κατηγορία και οι Αργύρης Τσούλος- Πάνος Σπυρογιάννης με το δικό τους 9αρι που αποχώρησαν με σπασμένη ανάρτηση χάνοντας μέσα από τα χέρια τους τον τίτλο. Με τη δεύτερη θέση στη Ν, οι Νίκος Ντάβαρης-Κωνσταντίνος Μακρής αναδείχθηκαν Κυπελλούχοι Ελλάδος στην κατηγορία, οδηγώντας στο δικό τους ρυθμό ένα Mitsubishi Lancer Evo IX.

Τη νίκη στην πολύ ανταγωνιστική F2 κατέκτησαν οι Πανίκος Πολυκάρπου-Γιώργος Βότσης. Το Ελληνοκυπριακό πλήρωμα που μοιράστηκε ένα Peugeot 208 Rally4, άφησε πίσω την ατυχία του πρώτου σκέλους, όπου είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, οδήγησε χωρίς προβλήματα στη δεύτερη ημέρα του αγώνα και κέρδισε πανάξια την κατηγορία.

Πρωταθλητές Ελλάδος στην F2 αναδείχθηκαν οι Χρύσος Παντελή-Βασίλης Κούγιας με Peugeot 208 R2 που τερμάτισαν δεύτεροι στο Φθινοπωρινό Ράλλυ. Έπειτα από την εκπληκτική επίδοσή τους στους Βωξίτες το απόγευμα του Σαββάτου, προτίμησαν να μη ρισκάρουν, έκοψαν ρυθμό και ανταμείφθηκαν με τον τίτλο! Την τριάδα της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος, οι οποίοι οδήγησαν χωρίς άγχος το Peugeot 208 Rally4, αφήνοντας μια θέση πιο πίσω τους ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς Θεόδωρο Καλαμαρά-Δημήτρη Λαμπράκη με Ford Fiesta Rally4.

Νίκη με τίτλο συνδύασαν στο Φθινοπωρινό Ράλλυ οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς, οδηγώντας πάντα με το πλάι ένα Toyota Starlet KP60. Το πλήρωμα που αντιμετώπισε πρόβλημα με την κρεμαγιέρα του αυτοκινήτου στις πρωινές διαδρομές της Κυριακής, ανέβασε ρυθμό στη συνέχεια και κατέκτησε τη νίκη στην F2E, γεγονός που του χάρισε και τον τίτλο των Πρωταθλητών Ελλάδος στην κατηγορία. Οι πρωτοπόροι του πρώτου σκέλους, Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας (Toyota Corolla AE101) προσπάθησαν πολύ αλλά δεν κατάφεραν να αντισταθούν στην πίεση των νικητών και αρκέστηκαν στη δεύτερη θέση της F2E. Τρίτοι στην κατηγορία ολοκλήρωσαν οι νεαροί Αριστείδης Μαυραγάνης-Ιορδάνης Τσελεπίδης με Toyota Corolla AE92 στην καλύτερη εμφάνιση της καριέρας τους. Αρκετές ήταν οι εγκαταλείψεις της κατηγορίας, με τους Γιώργο Ρήγα- Ιωάννη Γεωργιάδη (Ford Escort MKII) να κατακτούν τον τίτλο της C3 παρά το γεγονός ότι δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα με πρόβλημα στον κινητήρα. Δεν έφτασαν στον τερματισμό οι Ντίνος Αντωνίου- Μάκης Μπουραζάς (Ford Escort MKII) λόγω προβλήματος με το διαφορικό, ενώ τα κατάφεραν τελικά οι πεισματάρηδες Γιώργος Χατζηγάκης-Ιωάννης Τόλιας που αντιμετώπισαν τα μύρια όσα προβλήματα στα bucket του Ford Escort MKII κατακτώντας μάλιστα τη νίκη στη C3.

Με αντεπίθεση διαρκείας οι Θάνος Αθανάσουλας- Βασίλης Μπασιούκας έκοψαν πρώτοι το νήμα στην κατηγορία C6 με το πολύ δυνατό Renault Clio Rally5. Παρά το γεγονός ότι έχασαν αρκετά λεπτά για να αλλάξουν κλαταρισμένο ελαστικό, οδήγησαν στο όριο και ανέτρεψαν την εις βάρος τους κατάσταση στην Power Stage κερδίζοντας την κατηγορία τους. Τους ακολούθησαν οι Στέφανος Γιόκαρης-Γιώργος Μουρτζούκος με Toyota Starlet EP91, οι οποίοι με αυτό τους το αποτέλεσμα αναδείχθηκαν Κυπελλούχοι Ελλάδος στην κατηγορία για τη φετινή χρονιά.

Την τριάδα συμπλήρωσαν ο πρώτος Junior, o Γιώργος Ψύλλος με συνοδηγό τον Κώστα Κόντο (Nissan Micra K11), με τον 18χρονο οδηγό να δείχνει για άλλον έναν αγώνα θετικά δείγματα γραφής παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν πρόβλημα με την ανάρτηση λίγο πριν τον τερματισμό. Οι επιθετικοί Νίκος Κωτσαδάμ-Παναγιώτης Αλεξίου (Toyota Starlet EP91) ακολούθησαν, μπροστά από τους δεύτερους Juniors, τους Γιάννη Παυλοστάθη-Παναγιώτη Κώστα (Peugeot 206) που κατάφεραν κι αυτοί να τερματίσουν παρά τα πολλά προβλήματα. Την τριάδα των Juniors συμπλήρωσαν οι Διονύσης Γαζετάς Junior- Μανώλης Σιγάλας (Toyota Yaris), ενώ στον τερματισμό έφτασε και το μοναδικό αμιγώς γυναικείο πλήρωμα του αγώνα, οι Βασιλική Ψαράκη- Ευαγγελία Κρασούλη (Citroen Saxo). Δεν τα κατάφερε τελικά η δεύτερη γυναίκα οδηγός του αγώνα, η 24χρονη Μαριαλένα Παυλή που με τον Γιάννη Γιώτη συνοδηγό εγκατέλειψαν από σπασμένη ανάρτηση στο Hyundai Accent. Λίγο πριν το τέλος εγκατέλειψαν οι Ιωάννης Κασίμης-Χρυσούλα Δικοπούλου (Toyota Yaris) από σπασμένη ανάρτηση, έχοντας ταλαιπωρηθεί και από τρία κλαταρίσματα.

Δεν δυσκολεύτηκαν να επικρατήσουν στα Ιστορικά οι Παναγιώτης Παραδείσης-Νίκος Μουζάκης, προσφέροντας άφθονο θέαμα με το Ford Escort MKII. Το πλήρωμα κέρδισε όλες τις ειδικές του Φθινοπωρινού Ράλλυ, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Αλέξανδρο Χριστοδούλου-Θανάση Σαμαρά οι οποίοι με την Lancia Delta Integrale 16V δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων. Απρόσμενα τρίτοι στα Ιστορικά ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Ιωάννης Παράβαλος-Διονύσης Κολοτούρος με μία Toyota Corolla AE92, ανεβαίνοντας τέσσερις θέσεις την τελευταία διαδρομή του αγώνα! Οι Στέλιος Γιαμαλάκης-Νίκος Σάμιος και Δημήτρης Τρικάρδος-Νίκος Μανούσκος (Ford Escort MKI) τους ακολούθησαν. Έξοδο στα τελευταία χιλιόμετρα είχαν οι Δημήτρης Παύλος Μελάς-Στάθης Βαρδαξής (Porsche 911 Carrera), με αποτέλεσμα να χάσουν πολύτιμο χρόνο και μαζί την τρίτη θέση που κρατούσαν σφιχτά μέχρι εκείνη τη στιγμή. Δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης (Volkswagen Golf II) από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Και του χρόνου, με περισσότερους αγώνες, με μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερο κόσμο στα βουνά!

Τελικά αποτελέσματα:

Ανεπίσημες Βαθμολογίες

Από Harris