Το 60ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ είναι ίσως το πλέον αμφίρροπο της ιστορίας, με 6 οδηγούς να το διεκδικούν με βάσιμες ελπίδες τον τίτλο. Ο συντελεστής 1,5 στον τελευταίο αγώνα του θεσμού προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα σε ένα Φθινοπωρινό Ράλλυ που αναμένεται να συγκεντρώσει πολλές και κορυφαίες συμμετοχές.
Οι 45 βαθμοί που μπορεί να δώσει μάξιμουμ το Φθινοπωρινό Ράλλυ στον νικητή δεν αφήνουν σε κανέναν διεκδικητή περιθώρια να ακολουθήσει τακτικές ή στρατηγικές αλλά απαιτεί flat out προσέγγιση! Το μόνο σίγουρο είναι ότι στον τερματισμό της power stage του αγώνα θα βγουν τα κομπιουτεράκια για τον υπολογισμό των βαθμών και των πρωταθλητών!
Ποιοί είναι όμως οι 6 οδηγοί διεκδικητές του τίτλου; Οι Πέτρος Παντελή και Γιώργος Αμούτζας που ισοβαθμούν στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, ο Νώντας Καρανικόλας που ακολουθεί από κοντά, και οι Θέμης Χαλκιάς, Γιάννης Παπαδημητρίου και Σωκράτης Τσολακίδης που για να τερματίσουν πρώτοι στο πρωτάθλημα ευελπιστούν και σε συνδυασμό αποτελεσμάτων.
Αν τελείωνε ο θεσμός τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, πρωταθλητής θα ανακηρυσσόταν ο Κύπριος Πέτρος Παντελή. Ο Πρωταθλητής Κύπρου του 2019, παρά το γεγονός ότι οδηγεί αυτοκίνητο της «δεύτερης» κατηγορίας, με συνεπείς τερματισμούς και τη νίκη του στο Ολυμπιακό Ράλλυ φιγουράρει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Ο 43χρονος οδηγός που κατέκτησε το μοναδικό του πρωτάθλημα στην πατρίδα του πριν 5 χρόνια στο νήμα, οδηγώντας κι εκεί αυτοκίνητο κατώτερο του ανταγωνισμού, βρίσκει πάντα τον τρόπο να φτάνει στο τέρμα και να τα καταφέρνει, και κάτι τέτοιο θέλει να κάνει και στην Ιτέα. Διεκδικεί μάλιστα ένα μοναδικό ντάμπλ, αφού θέλει να κατακτήσει παράλληλα το Πρωτάθλημα της Γενικής και αυτό της κατηγορίας Rally3 οδηγώντας Renault Clio Rally3!
Ισόβαθμος με τον Παντελή στη βαθμολογία είναι η αποκάλυψη της χρονιάς, ο νεαρός Γιώργος Αμούτζας. Μόλις στη δεύτερη σεζόν του στα Ράλλυ ο 27χρονος ηθοποιός που είναι ευρύτατα γνωστός στο Πανελλήνιο από τη συμμετοχή του σε σήριαλ της τηλεόρασης αλλά και σε talent show, κάνει άλματα προόδου στην απόδοση του και διεκδικεί επί ίσοις όροις το πρωτάθλημα. Ξεκίνησε τη σεζόν με Ford Fiesta Rally3 σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας και χάνοντας τη νίκη στο Ολυμπιακό Ράλλυ στις λεπτομέρειες. Μεταπήδησε για τον τρίτο αγώνα του θεσμού στην Κόρινθο σε Skoda Fabia Rally2 Evo, χάνοντας κι εκεί τη νίκη για λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο! Στο Φθινοπωρινό Ράλλυ στην Ιτέα θέλει να συνδυάσει νίκη και τίτλο και να γράψει το όνομα του στο πάνθεον των Πρωταθλητών Ελλάδος.
Δύο φορές πρωταθλητής της F2 o Νώντας Καρανικόλας τα προηγούμενα χρόνια, ήρθε η ώρα να διεκδικήσει και μεγαλύτερο τίτλο. Μάλιστα το παίζει σε “διπλό ταμπλό” αφού διεκδικεί με το Ford Fiesta Rally3 τόσο το πρωτάθλημα της γενικής, όσο και το νεοσύστατο της κατηγορίας Rally3. Μετά τη δεύτερη θέση της γενικής στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας και την τέταρτη στο Ολυμπιακό Ράλλυ, θέλει το κάτι παραπάνω στην Ιτέα για να στεφθεί πρωταθλητής. Στις Ακροπολικές ειδικές του Φθινοπωρινού Ράλλυ όλα γίνονται!
Όποιος από τους τρεις πρώτους “τραβήξει το 45αρι” κατακτά αυτομάτως και το πρωτάθλημα, ανεξαρτήτως αποτελέσματος των αντιπάλων του.
Μικρότερες πιθανότητες για τον τίτλο έχει ο τέταρτος της βαθμολογίας Θέμης Χαλκιάς ο οποίος κατακτά τον τίτλο με συνδυασμό αποτελεσμάτων. Με μια τρίτη θέση στο Ολυμπιακό Ράλλυ και μια τέταρτη στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας τα καλύτερα φετινά του αποτελέσματα στο τιμόνι του Renault Clio Rally3, σίγουρα δεν αποτελεί φαβορί για νίκη και τίτλο, όμως με όπλο του την αξιοπιστία κανένας δεν μπορεί να του αφαίρεσει το δικαίωμα να ελπίζει.
Μπορεί να βρίσκεται μόλις στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας, αρκετά μακρυά από την κορυφή, όμως κανένας δεν μπορεί να ξεγράψει τον 2 φορές Πρωταθλητή Ελλάδας Γιάννη Παπαδημητρίου από το κυνήγι του πρωταθλήματος. O πολύπειρος οδηγός έχει κατακτήσει τη νίκη στο Ράλλυ Κορίνθου φέτος, μετρώντας ισάριθμες εγκαταλείψεις στους δύο πρώτους αγώνες, ενώ έχει φύγει νικητής από την Ιτέα στις δύο από τις τρεις τελευταίες διοργανώσεις του Φθινοπωρινού Ράλλυ. Το να κατακτήσει και φέτος το πρωτάθλημα δεν φαντάζει και τόσο απίθανο, αφού του αρκεί να κατακτήσει το μάξιμουμ των βαθμών του αγώνα, σε συνδυασμό με συμπλήρωση του βάθρου από δύο ακόμα από τα πολλά Rally2 που θα εκκινήσουν στην Ιτέα, πλην βέβαια αυτού του Αμούτζα. Τι λέτε; Έχει πιθανότητες ο οδηγός του Skoda Fabia RS Rally2;
Άγνωστες είναι οι προθέσεις του έκτου διεκδικητή του τίτλου Σωκράτη Τσολακίδη, νικητή του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, για τη συνέχιση του θεσμού μετά τη λύση της συνεργασίας του με την On Sale. Αν το αποφασίσει πάντως ο πολυνίκης του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. οι προϋποθέσεις για την κατάκτηση του τρίτου του πρωταθλήματος είναι αντίστοιχες με αυτές του Παπαδημητρίου και δεν είναι καθόλου αμελητέες!
Αντίστοιχα ανοικτά είναι και τα πρωταθλήματα της κατηγορίας Rally3, της F2 και της F2E, όπως και το κύπελλο της κατηγορίας Ν και το πρώτο σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου στην Ιτέα αναμένεται “καυτό”, ανεξαρτήτως θερμοκρασίας περιβάλλοντος!
Αναλυτικά οι ανεπίσημες βαθμολογίες του 60ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ εδώ
Αναλυτικά οι πρωταθλητές Ελλάδας στα ράλλυ μέχρι το 2023:
2023 ΤΣΟΥΛΟΦΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
2021 ΤΣΟΥΛΟΦΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
2020 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
2019 ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
2018 ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
2017 ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
2016 ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
2015 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2014 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2013 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2012 ΝΙΩΡΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
2011 ΚΥΡΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
2010 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
2009 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
2008 ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
2007 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
2006 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
2005 ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
2004 ΧΑΤΖΗΤΣΟΠΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
2003 ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
2002 ΘΕΡΓΙΑΚΗΣ ΜΑΚΗΣ
2001 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
2000 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
1999 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
1998 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
1997 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
1996 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
1995 ΒΩΒΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ
1994 ΚΥΡΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
1993 ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ
1992 “JIGGER”
1991 “JIGGER”
1990 “JIGGER”
1989 “JIGGER”
1988 “JIGGER”
1987 “JIGGER”
1986 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1985 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1984 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1983 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1982 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1981 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1980 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1979 ΜΟΣΧΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1978 «ΣΙΡΟΚΟ»
1977 «ΣΙΡΟΚΟ»
1976 «ΣΙΡΟΚΟ»
1975 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1974 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1973 «ΣΙΡΟΚΟ»
1972 «ΣΙΡΟΚΟ»
1971 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1970 «ΣΙΡΟΚΟ»
1969 «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»
1968 ΠΕΣΜΑΤΖΟΓΛΟΥ ΤΖΩΝΥ
1967 «ΕΙΠΩΡΧ»
1966 ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
1965 ΖΑΛΜΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ