Με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ξεκινάει το 60ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο κορυφαίος θεσμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας μας. Ένα πρωτάθλημα που αναμένεται φέτος αμφίρροπο, χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου της γενικής, αλλά και του νεοσύστατου τίτλου της κατηγορίας Rally3. Μια νέα κατηγορία που αγκαλιάστηκε από τους αγωνιζόμενους και ήδη στον πρώτο αγώνα μετράει 8 συμμετοχές!

Σε Ακροπολικά χώματα

Το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας θα έχει και φέτος κέντρο την πόλη της Θήβας, με ειδικές διαδρομές σε κλασικά ακροπολικά χώματα της περιοχής. Συγκέντρωσε 38 συμμετοχές με πολλά μεγάλα ονόματα του χώρου, αλλά υπάρχουν και ηχηρές απουσίες. Πέντε ειδικές διαδρομές θα διεξαχθούν συνολικού μήκους 85 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με δύο περάσματα από τη “Θήβα”, δύο από τον “Ελικώνα” και ένα από το “Μοσχοπόδι” που αποτελεί και την power stage του αγώνα.

Να κάνουν τα δύο τρία…

Ξεκάθαρο φαβορί για τη νίκη δεν υπάρχει με τους 3 συμμετέχοντες μάλιστα της μεγάλης κατηγορίας να μην έχουν αναμετρηθεί ποτέ μεταξύ τους επί ίσοις όροις. Όλοι τους θα οδηγούν Skoda Fabia της κατηγορίας RC1 διαφορετικής όμως γενιάς. Ο δύο φορές πρωταθλητής Ελλάδος Γιάννης Παπαδημητρίου με συνοδηγό τον Χρήστο Κουζιώνη θα οδηγούν RS Rally2, o επίσης δύο φορές Πρωταθλητής Σωκράτης Τσολακίδης με συνοδηγό τον πολυπρωταθλητή Γιώργο Πολυζώη θα οδηγούν Rally2 Evo και το νέο αίμα, οι “Παναγιώτης Ρουστέμης”- Χρήστος Μπακλώρης θα οδηγούν R5. Πολλές απορίες θα μας λυθούν την Κυριακή το απόγευμα στον τερματισμό στη Θήβα, με τους έμπειρους πρωταθλητές να θέλουν να ξεκινήσουν με το δεξί, διεκδικώντας αμφότεροι τον τρίτο τους τίτλο, και τους “Juniors” να θέλουν να κάνουν την έκπληξη! Όλοι τους γνωρίζουν ότι σε ένα mini Πρωτάθλημα μόλις 4 αγώνων η εγκατάλειψη απαγορεύεται και μακάρι να τους δούμε όλους να φτάνουν στον τερματισμό. Δυστυχώς στον πρώτο αγώνα της χρονιάς δεν θα συμμετάσχουν οι δύο φορές πρωταθλητές Ελλάδας Αλέξανδρος Τσουλόφτας- Στέλιος Ηλία, αλλά ούτε και ο Γιώργος Κεχαγιάς και θα λείψουν σε όλους τα θεαματικά τους περάσματα.

Το νέο πρωτάθλημα

Αρκετή λάμψη στο θεσμό αναμένεται να δώσει το νεοσύστατο πρωτάθλημα της κατηγορίας Rally3 που αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον. Στο ντεμπούτο της κατηγορίας θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης 8 σύγχρονα αγωνιστικά, μοιρασμένα μάλιστα ισόποσα σε Ford και Renault. Τέσσερις “πρωταθλητές” θα αναμετρηθούν με τέσσερις “νέους” και τα προγνωστικά απαγορεύονται! Οι περσινοί πρωταθλητές της F2 Πασχάλης Χατζημάρκος- Μάριος Τσαούσογλου αναβαθμίστηκαν φέτος και θα οδηγούν Renault Clio Rally3 και θα βρουν απέναντι τους τους γνώριμους από τις μάχες τους την περασμένη σεζόν, επίσης πρωταθλητές F2 των προηγούμενων ετών, Νώντα Καρανικόλα- Γιώργο Κακκαβά που θα βρεθούν στα bucket ενός Ford Fiesta Rally3. Ακόμα ένας πρωταθλητής, ο Πρωταθλητής Κύπρου του 2019 Πέτρος Παντελή θα ριχτεί στη μάχη του τίτλου της κατηγορίας με συνοδηγό τον Πάμπο Λαό και Renault Clio Rally3, ενώ και ο έμπειρος Θέμης Χαλκιάς με συνοδηγό τον Νίκο Κομνό θα οδηγεί αντίστοιχο “όπλο” με στόχο τη διάκριση.

Κοντά σε αυτούς, οι Juniors της παρέας που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο των αγώνων. Οι Γιώργος Αμούτζας- Γιώργος Ηλιόπουλος έκαναν εκπληκτικές εμφανίσεις στο περσινό πρωτάθλημα και θα έχουν φέτος πλήρη εμπλοκή με Ford Fiesta Rally3, ενώ δείγματα γραφής για τις ικανότητες τους έδειξαν και οι Νίκος Βιγκόπουλος- Νίκος Ζακχαίος που εντυπωσίασαν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς με Renault Clio Rally3. Σε διαδικασία εκμάθησης βρίσκεται ο επίσης Junior “Flandy” με τον πολύ Denis Giraudet δίπλα του στα bucket ενός Ford Fiesta Rally3, αλλά και ο “νέος” στα Ράλλυ Γιώργος Δελαπόρτας με συνοδηγό τον Βαγγέλη Παναρίτη που κάνουν άλματα προόδου, σε ακόμα ένα Ford Fiesta Rally3.

Η αρχή του τέλους της Ν

Ελάχιστες είναι οι συμμετοχές στην πολυπληθή κάποτε κατηγορία Ν που ως φαίνεται φτάνει το πλήρωμα του χρόνου για την κατάργηση της. Ήδη φέτος υποβαθμίστηκε σε κύπελλο και μόλις 4 αγωνιστικά βρίσκονται στη λίστα συμμετοχών του πρώτου αγώνα. Επικρατέστεροι για την κατάκτηση της  νίκης είναι οι Πάνος Ισμαήλος- Κώστας Σούκουλης (Mitsubishi Lancer Evo IX) και σημαντική είναι η απουσία του περσινού πρωταθλητή Πάνου Κύρκου.

Τα σύγχρονα δικίνητα

Με την “μεταγραφή” των πρωταγωνιστών της κατηγορίας F2 των τελευταίων ετών στην κατηγορία Rally3, αλλά και με τη διάσπαση των δικίνητων σε σύγχρονα και “παλιά”, επηρεάζεται σαφώς το επίπεδο του ανταγωνισμού. Στην F2 υπάρχει φαβορί, κι αυτό είναι το μικτό δίδυμο των Πανίκου Πολυκάρπου- Γιώργου Βότση με Peugeot 208 Rally4. Ο Κύπριος οδηγός που άφησε δείγματα γραφής στο ελληνικό κοινό στον περσινό αγώνα μέχρι να εγκαταλείψει, έχει το επίπεδο να ανταγωνιστεί πληρώματα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο μεγαλύτερος του αντίπαλος προέρχεται επίσης από τη μεγαλόνησο και είναι ο Χρύσος Παντελή με συνοδηγό τον Βασίλη Κούγια και μακάρι να λυθούν τα διαδικαστικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους αγωνιζόμενους στην Κύπρο και να τους επιτραπεί να εκκινήσουν με το Peugeot 208 R2. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή του Θόδωρου Καλαμαρά με Citroen DS3 R3T, αλλά και η δεύτερη εμφάνιση σε χωμάτινο Ράλλυ για τους Δημήτρη Παλαιοκώστα- Ανδρέα Βίγκο με Peugeot 208 Rally4, με την πρώτη τους να στέφεται με απόλυτη επιτυχία. Μια θέση στο βάθρο μπορούν να διεκδικήσουν τα δύο Renault Clio που συμμετέχουν στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με πληρώματα τους Αλέξη Μουρίκη- Κωνσταντίνο Σαμαρά και Μάνο Ρινάκη (ο συνοδηγός του δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί).

Τα Ε

Μπορεί η διάσπαση της F2 να είναι σημαντικό πλήγμα για τον ανταγωνισμό, όμως δημιουργείται η ευκαιρία για διάκριση συμμετεχόντων με κατασκευές που δεν μπορούν να συναγωνιστούν τα σύγχρονα όπλα των κατηγοριών R/Rally. Τέσσερα πισωκίνητα Ford Escort MKII θα διεκδικήσουν τη νίκη με πληρώματα τους Ντίνο Αντωνίου- Μάκη Μπουραζά, Γιώργο Χατζηγάκη- Γιάννη Τόλια, Γιώργο Ρήγα- Γιάννη Γεωργιάδη και Βασίλη Υφαντή- Άρη Μουτζούρη και θα βρουν απέναντι τους την Toyota Corolla AE92 των Κώστα Μυλωνά- Νίκου Παραπέρα. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι συμμετέχοντες της κατηγορίας θα προσφέρουν πλούσιο θέαμα!

Τα μικρά

Η κατηγορία των μικρών, C6 σήμερα, Α/5 κάποτε, παραμένει ζωντανή στους χωμάτινους Ελληνικούς αγώνες. Σεβασμός στα 1400 λοιπόν και στη Θήβα θα λάβουν μέρος 6 αγωνιστικά της κατηγορίας, δύο Toyota Yaris, ένα Nissan Micra και τρία Toyota Starlet. Κυπελλούχοι της κατηγορίας στο παρελθόν, οι Μανώλης Παναγιωτόπουλος- Μάνος Αχτίδας επέστρεψαν στους αγώνες πέρσι με Toyota Yaris και θα έχουν “ενδοοικογενειακή” μάχη με τους κυπελλούχους του 2021 Γιάννη Κασίμη- Χρυσούλα Δικοπούλου επίσης με Toyota Yaris. Βλέψεις για νίκη έχουν και οι “διεθνείς” και “ζεστοί” Νίκος Σωτηρόπουλος- Βαγγέλης Μούκας (Nissan Micra K11) που τερμάτισαν φέτος ήδη στους δύο πρώτους αγώνες του Ιταλικού Πρωταθλήματος Χώματος!

Άλλες εποχές θα θυμίσουν τα 4 ιστορικά αυτοκίνητα που δίνουν το “παρών” και θα ξυπνήσουν αναμνήσεις.

Οι πέντε ειδικές του αγώνα είναι πανέμορφες και εύκολα προσβάσιμες και να η ευκαιρία για κυριακάτικη εκδρομή στη φύση. Εμείς θα είμαστε στο βουνό! Καλή διασκέδαση σε όλους!

Από Harris