Έφτασε η ώρα του μεγάλου τελικού στο 60ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ένα “μίνι” Πρωτάθλημα 4 αγώνων στο οποίο ο τελευταίος του αγώνας έχει συντελεστή 1,5 και δίνει τη δυνατότητα σε πολλά πληρώματα που το ακολούθησαν να το διεκδικήσουν.

Κανένας από τους πρωταγωνιστές δεν έχει πετύχει δεύτερη νίκη στους τρεις αγώνες που έχουν προηγηθεί, με πέντε πληρώματα να διεκδικούν τον μεγάλο τίτλο! Εκτός από το πρωτάθλημα της γενικής, ανοικτά παραμένουν τα πρωταθλήματα όλων των κατηγοριών, όπως και τα κύπελλα των “κλάσεων” στο πλέον αμφίρροπο Πρωτάθλημα της ιστορίας.

Οι Ακροπολικές ειδικές που φέτος δεν συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα του εθνικού μας αγώνα όπως οι Καρούτες (είτε από την Άμφισσα προς την Αγία Ευθυμία, είτε από τις Καρούτες μέχρι το Προσήλιο, είτε από την Άμφισσα μέχρι το Προσήλιο) και οι Βωξίτες υπόσχονται πλούσιο θέαμα στους θεατές που θα ανέβουν στο βουνό. Τα σύγχρονα και ιστορικά αγωνιστικά που θα λάβουν μέρος έφτασαν τα 59 με αξιοσημείωτο τις 3 συμμετοχές στην κατηγορία Junior για πρώτη φορά φέτος και μακάρι ο καιρός να είναι σύμμαχος όλων.

Φαβορί για την επικράτηση είναι ο δύο φορές νικητής στη σύντομη ιστορία του αγώνα Γιάννης Παπαδημητρίου με συνοδηγό στο Skoda Fabia RS Rally2 τον Χρήστο Κουζιώνη που υπό προϋποθέσεις διεκδικούν και τον τίτλο! Απέναντι τους ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2019 Γιώργος Κεχαγιάς με συνοδηγό για πρώτη φορά τον Θανάση Τσιούκα στα bucket ενός Skoda Fabia R5 που δεν ακολούθησαν φέτος ολόκληρο το θεσμό, αλλά και η έκπληξη του φετινού πρωταθλήματος o Γιώργος Αμούτζας που με τον Ηλία Παναγιωτούνη στο δεξί κάθισμα ενός Skoda Fabia Rally2 Evo αποτελούν ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου!

O Αμούτζας μοιράζεται την πρώτη θέση της βαθμολογίας με τον Κύπριο Πρωταθλητή του 2019 Πέτρο Παντελή ο οποίος υπό την καθοδήγηση του Πάμπου Λαού θέλει να κάνει την έκπληξη και να φορέσει τις δάφνες του Πρωταθλητή. Έκπληξη όχι όσον αφορά τη φετινή απόδοση του πληρώματος, αφού φέτος καττάφερε να κερδίσει τη γενική στο Ολυμπιακό Ράλλυ και να ανεβεί στο βάθρο στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, αλλά όσον αφορά τον “εξοπλισμό” τους, αφού καλούνται με το Renault Clio Rally3 να τα βάλουν με αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Οι Κύπριοι διεκδικούν με ιδιαίτερες αξιώσεις και το πρωτάθλημα της νεοσύστατης κατηγορίας Rally3, απέναντι στους δύο φορές Πρωταθλητές F2 Νώντα Καρανικόλα- Γιώργο Κακκαβά (Ford Fiesta Rally3) και τους Θέμη Χαλκιά- Νίκο Κομνό (Renault Clio Rally3) που θα δώσουν ωραίες μάχες στα βουνά της Φωκίδας.

Ρόλο ρυθμιστή στην έκβαση της νίκης και του τίτλου θα παίξουν και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες της κατηγορίας rally2 που δεν διεκδικούν τον τίτλο, οι Ιορδάνης Σερδερίδης- Fred Miclotte (Skoda Fabia RS Rally2) και οι Max Rendina- Emanuele Inglesi (Skoda Fabia RS Rally2). Αντίστοιχο ρόλο στην κατηγορία Rally3 θα έχουν οι Πασχάλης Χατζημάρκος- Μάριος Τσαούσογλου (Renault Clio Rally3) που θα διεκδικήσουν χωρίς άγχος τη νίκη, ενώ να αποκτήσουν εμπειρία γράφοντας αγωνιστικά χιλιόμετρα θα έχουν ως στόχο οι νεαροί Νίκος Βιγκόπουλος (Renault Clio Rally3) και “Flandy” (Ford Fiesta Rally3) ακούγοντας τις οδηγίες των πολύπειρων συνοδηγών τους, Δημήτρη Σαΐνη και Κώστα Στεφανή, αντίστοιχα. Ένας “Master”, o Γιώργος Βασιλάκης που ακολουθεί φέτος το πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC Masters Cup θα βρεθεί στη γραμμή εκκίνησης στην Ιτέα για να διασκεδάσει πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta Rally3.

Στη φτωχή φέτος κατηγορία Ν, που εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως το Ελληνικό Masters Cup, σε βαθμούς και τίτλο στοχεύουν οι Αργύρης Τσούλος- Πάνος Σπυρογιάννης με σημαντικότερους αντιπάλους τους Νίκο Ντάβαρη- Κωνσταντίνο Μακρή και τους Ντίνο Ζυγογιάννη- Νίκο Τσέλλο. Όλοι τους με Mitsubishi Lancer Evo IX, όπως και το φαβορί για τη νίκη Πάνος Ισμαήλος- Κώστας Σούκουλης που δεν έχει ελπίδες για το κύπελλο, ενώ το μοναδικό Subaru Impreza Sti της κατηγορίας θα οδηγεί ο Κύπριος Γιάγκος Γιάγκου με συνοδηγό τον Ανδρέα Χριστοδουλάκη.

Το πρωτάθλημα της κατηγορίας F2 διεκδικούν φέτος δύο Κύπριοι και ένας Έλληνας οδηγός. Τα ελληνοκυπριακά πληρώματα των Χρύσου Παντελή- Βασίλη Κούγια (Peugeot 208 R2) και Πανίκου Πολυκάρπου- Γιώργου Βότση (Peugeot 208 Rally4) έχουν από μία νίκη φέτος, με τους πρώτους να αποτελούν το φαβορί για τον τίτλο μετρώντας βαθμούς και από μια δεύτερη θέση. Οι Δημήτρης Παλαιοκώστας- Ανδρέας Βίγκος (Peugeot 208 Rally4) αποτελούν το αουτσάιντερ, στην πρώτη χρονιά του οδηγού στα ελληνικά ράλλυ και η συνεχής βελτίωση των χρόνων τους στις ειδικές διαδρομές τους επιτρέπει να ελπίζουν στον τίτλο. Απέναντι στα τρία Peugeot, θα σταθεί ακόμα ένα σύγχρονο “R”, το Ford Fiesta Rally4 των Θοδωρή Καλαμαρά- Δημήτρη Λαμπράκη με στόχο το βάθρο της κατηγορίας.

Δύο αυτοκίνητα ίδιας μάρκας, αλλά εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας διεκδικούν το πρωτάθλημα της κατηγορίας F2E. Το πισωκίνητο Toyota Starlet των Αντώνη Δημόπουλου- Ευθύμη Σκαλτσά θα συναγωνιστεί το προσθιοκίνητο Toyota Corolla AE 101 των Κώστα Μυλωνά- Νίκου Παραπέρα και το θέαμα από το πέρασμα των δύο Ιαπωνικών όπλων είναι εξασφαλισμένο. Τη νίκη στην κατηγορία και τον τίτλο θα διεκδικήσει και το εντυπωσιακό Ford Escort RS των Γιώργου Ρήγα- Γιάννη Γεωργιάδη με το πλήρωμα να αποτελεί φαβορί και για το κύπελλο της C3. Εκεί θα βρει στο δρόμο του ακόμα δύο Escort, αυτά των Ντίνου Αντωνίου- Μάκη Μπουραζά και Γιώργου Χατζηγάκη- Γιάννη Τόλια αλλά και το Renault Clio των Αλέξη Μουρίκη- Σπύρου Καραστεφάνου.

Στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, την ανταγωνιστική C6, μεγάλο φαβορί για το κύπελλο αποτελούν οι Στέφανος Γιόκαρης- Γιώργος Μουρτζούκος (Toyota Starlet EP91) με τους Γιάννη Κασίμη- Χρυσούλα Δικοπούλου (Toyota Yaris) να θέλουν να τους “κλέψουν” τον τίτλο! Το πλήρωμα του κόκκινου Starlet επιτυγχάνει το στόχο του με μία τέταρτη θέση στην κατηγορία, ενώ αυτό του Yaris θέλει μόνο τη νίκη με τους αντιπάλους τους να τερματίζουν χαμηλότερα από τέταρτοι. Ρόλο ρυθμιστή μπορούν να παίξουν οι “διαχρονικοί” Μανώλης Παναγιωτόπουλος- Μάνος Αχτίδας (Toyota Yaris), οι Ηλίας Μανούσκος- Φάνης Ζαχαρής (Toyota Starlet), οι Νίκος Σωτηρόπουλος- Βαγγέλης Μούκας (Toyota Yaris) και οι Θάνος Αθανάσουλας- Βασίλης Μπασιούκας με το ολοκαίνουριο Renault Clio Rally5.

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στην κατηγορία Juniors που πρώτη φορά από τη θέσπιση της συγκεντρώνει ικανό αριθμό συμμετεχόντων. Τρεις νεαροί οδηγοί θα ανταγωνιστούν μεταξύ τους για τη νίκη στην κατηγορία των μελλοντικών πρωταθλητών. Ο 18χρονος Γιώργος Ψύλλος με συνοδηγό τον Κώστα Κόντο (Nissan Micra K11), o 22χρονος Διονύσης Γαζετάς Jr. με συνοδηγό τον Μανώλη Σιγάλα (Toyota Yaris) και ο 25χρονος Γιάννης Παυλοστάθης με συνοδηγό τον Παναγιώτη Κώστα (Peugeot 206) θα “πολεμήσουν” μεταξύ τους για την επικράτηση. Στην ίδια κατηγορία θα μπορούσαν υπό προϋποθέσεις να συμμετάσχουν και η 24χρονη Μαριαλένα Παυλή με συνοδηγό τη Βιργινία Παπαδάκη (Hyundai Accent) και ο επίσης 24χρονος Άρης Μαυραγάνης με συνοδηγό τον Ιορδάνη Τσελεπίδη (Toyota Corolla AE92).

Ένα δεύτερο γυναικείο πλήρωμα θα εμφανιστεί στον αγώνα, αυτό των Βασιλικής Ψαράκη- Ευαγγελία Κρασούλη (Citroen Saxo), ενώ τις συμμετοχές των σύγχρονων αγωνιστικών στο Φθινοπωρινό Ράλλυ συμπληρώνουν αυτές των Σπύρου Κιουράνη- Θόδωρου Βάββα (Opel Corsa S1600), Νίκου Κωτσαδάμ- Παναγιώτη Αλεξίου (Toyota Starlet) και Δημήτρη Καττή- Ευγενίας Βυτινάρου (Skoda Felicia).

Δεκαεπτά πληρώματα ιστορικών αυτοκινήτων θα προηγούνται των σύγχρονων στην απογευματινή ειδική των Βωξιτών αλλά και στις πρωινές ειδικές Αγίας Ευθυμίας και Καρουτών. Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν περάσματα των θρυλικών Lancia Delta Integrale (πλήρωμα οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου- Θανάσης Σαμαράς), Ford Escort RS (πληρώματα οι Παναγιώτης Παραδείσης- Μιχάλης Φράγκου, Αλέξανδρος Χαλιβελάκης- Θάνος Παπαγεωργίου, Γιώργος Παραδείσης- Πλούταρχος Στεργίου κ.α.), Porsche 911 (πλήρωμα οι Δημήτρης Μελάς- Στάθης Βαρθαξής), VW Golf Gti (πλήρωμα οι Γιώργος Δελαπόρτας- Βαγγέλης Παναρίτης) και πολλών ακόμα, με τους αγωνιζόμενους να κάνουν μια καλή προπόνηση για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις που διεξάγεται τον Νοέμβρη.

Το σαββατοκύριακο στην Ιτέα αναμένεται “καυτό” ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών κι ο αγώνας αυτός δεν χάνεται!

Συμμετοχές:

Ωράριο:

Χάρτης:

Από Harris