WRC 2025- 7. Ράλλυ Ακρόπολις – 1ο σκέλος- The real Acropolis Rally!
Ένα πραγματικό Ράλλυ Ακρόπολις, όπως του αρμόζει και όπως θέλουμε να είναι, αντιμετώπισαν τα πληρώματα στο πρώτο σκέλος του αγώνα! Υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα σκληρές ειδικές με πολλές πέτρες στο δρόμο, εξαντλητικό πρόγραμμα με μόλις μία επαναλαμβανόμενη ειδική και ένα ενδιάμεσο remote service, συναγωνισμός για τη νίκη και πολύ θέαμα ήταν τα χαρακτηριστικά που έκαναν την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις να θυμίζει κάτι από τα παλιά.
Παρά την ταλαιπωρία όλων στην υπερειδική της Πέμπτης, λόγω του αδιανόητου κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα, οι οδηγοί την απόλαυσαν και ξεκίνησαν με τον καλύτερο τρόπο το σκληρότερο ράλλυ της Ευρώπης.
Στο αγωνιστικό κομμάτι οι μάχες για την κορυφή ξεκίνησαν με το καλημέρα και αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι την Κυριακή το μεσημέρι. Ο Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) είναι ο προσωρινός πρωτοπόρος, έχοντας κολλημένο πίσω του στα 3 δευτερόλεπτα τον team-mate του Adrien Fourmaux που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την ιδανική σειρά εκκίνησης του κερδίζοντας ειδικές. Ο Γάλλος μάλιστα θα μπορούσε να ολοκληρώσει πρώτος το σκέλος, αν δεν έχανε χρόνο πέφτοντας στη σκόνη του Katsuta, ο οποίος είχε κλατάρισμα στη δεύτερη ειδική.
Ο τρίτος υποψήφιος για τη νίκη, ο πολυπρωταθλητής Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) πίεσε αρκετά διατηρώντας την επαφή του με τους πρώτους, παρά το γεγονός ότι έχασε χρόνο από το καθάρισμα του δρόμου. Η διαφορά των 17 δευτερολέπτων από το πρώτο Hyundai δεν είναι μεγάλη, όταν μιλάμε για έναν αγώνα όπως το Ακρόπολις, και ο Γάλλος θα πιέσει μέχρι το τέλος δηλώνοντας ότι δεν έχει να χάσει τίποτα!
Την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) που είχε το δυσκολότερο έργο στις ειδικές της Παρασκευής “ανοίγοντας” το δρόμο για τους υπόλοιπους, και ο Greg Munster (Ford Puma Rally1) που απέφυγε τις παγίδες του Ράλλυ Ακρόπολις πραγματοποιώντας ένα αλάνθαστο σκέλος.
Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί της μεγάλης κατηγορίας αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα που τους καθυστέρησαν στερώντας τους θέσεις στη γενική κατάταξη. Οι Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1), Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) και Thierry Neuville που ακολουθούν είχαν όλοι τους κλαταρισμένα ελαστικά που άλλαξαν μέσα στις ειδικές χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Ο Josh McErlean (Ford Puma Rally1) είχε επίσης κλατάρισμα που τον έβγαλε προσωρινά από την πρώτη δεκάδα, ενώ από μηχανικά προβλήματα δεν ολοκλήρωσαν το σκέλος οι Sami Pajari (Toyota Yaris Rally1) και Martins Sesks (Ford Puma Rally1). Ειδικά ο Φινλανδός σημείωσε κάποιους εξαιρετικούς χρόνους και είναι κρίμα που βγήκε έτσι άδοξα από το παιχνίδι του βάθρου.
Στην πρώτη Ελληνική θέση βρίσκεται ο Έλληνας εκπρόσωπος μας στο WRC Ιορδάνης Σερδερίδης με Ford Puma Rally1 κάνοντας έναν προσεκτικό αγώνα με σκοπό τον τερματισμό όσο ψηλότερα γίνεται.
Στη δεύτερη κατηγορία προηγείται άνετα ο Oliver Solberg (Toyota Yaris Rally2), ενώ μάχη για τη δεύτερη θέση δίνουν οι δύο φορές νικητής του Ακρόπολις Kajetan Kajetanowicz (Toyota Yaris Rally2) και Gus Greensmith (Skoda Fabia RS Rally2). Ο διεκδικητής του τίτλου Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2) έχασε πολύ χρόνο από κλατάρισμα και σπασμένη ανάρτηση, όμως παραμένει στο παιχνίδι του βάθρου.
Στην κατηγορίες των Juniors και του WRC3 ο Τούρκος Αli Turkkan (Ford Fiesta Rally3) είναι ο πρωτοπόρος, δίνοντας ωραία μάχη με τον Σουηδό Mille Johansson (Ford Fiesta Rally3).
Από Ελληνικής πλευράς, οι Γιάννης Πλάγος- Χρήστος Κουζιώνης (Skoda Fabia RS Rally2) είναι αυτοί που ακολουθούν τους Σερδερίδη- Miclotte πραγματοποιώντας μια πολύ καλή εμφάνιση, στην πρώτη τους ουσιαστικά επαφή με το αυτοκίνητο. Οι Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Κακκαβάς (Ford Fiesta Rally2) ακολουθούν αρκετά πιο πίσω, χάνοντας πολύ χρόνο από κλαταρισμένο ελαστικό, πραγματοποιώντας όμως ενθαρρυντικούς χρόνους.
Οι Έλληνες Πρωταθλητές Γιώργος Αμούτζας- Ηλίας Παναγιωτούνης (Skoda Fabia Rally2 Evo) είχαν ατύχημα στην Θήβα, μένοντας οριστικά εκτός αγώνα, και ενώ προσπαθούσαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος από κλατάρισμα στη δεύτερη κιόλας ειδική.
Στην τέταρτη ελληνική θέση και στην πρώτη ανάμεσα στα ελληνικά/κυπριακά Rally3 βρίσκονται οι Θέμης Χαλκιάς- Νίκος Κομνός (Renault Clio Rally3). Οι Κύπριοι Πέτρος Παντελή- Αντώνης Χρυσοστόμου (Renault Clio Rally3) ξεκίνησαν πολύ δυναμικά τον αγώνα όμως αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν στην τέταρτη ειδική από μηχανικό πρόβλημα.
Πρώτοι ανάμεσα στις δικίνητες συμμετοχές είναι οι Σάββας Λευκαδίτης- Βαγγέλης Ακράτος (Peugeot 208 Rally4) με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους. Οι Παρέλλης Junior- Ανδρέας Παπανδρέου (Opel Corsa Rally4) βρίσκονται στη δεύτερη θέση, ενώ και οι Τεό Καλαμαράς- Κώστας Κακαλής (Ford Fiesta Rally4) συνεχίζουν κανονικά με στόχο τον τερματισμό.
Από τους υπόλοιπους Έλληνες με τα Rally3, οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος- Γιώργος Κότσαλης οδηγούν εντυπωσιακά το Ford Fiesta Rally3, στην άτυπη δεύτερη θέση της κατάταξης, ενώ οι Γιώργος Δελαπόρτας- Βαγγέλης Παναρίτης επίσης με Ford Fiesta Rally3 καραδοκούν λίγο πιο πίσω. Αρκετά μηχανικά προβλήματα αντιμετώπισε ο πρωτάρης Γιώργος Ντόντος με συνοδηγό τον Νίκο Ιντζόγλου, ολοκληρώνοντας παρόλα αυτά το σκέλος με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ “λαβωμένος” ακόμα από τον τραυματισμό του στο Ράλλυ Σαφάρι Γιώργος Βασιλάκης με τον Allan Harryman στο πλευρό του δεν συμμετείχαν καθόλου στο σκέλος και θα επιστρέψουν στις ειδικές της Κυριακής, διεκδικώντας τους βαθμούς για το πρωτάθλημα WRC Masters.
Το ίδιο σκληρή αναμένεται και η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις, με Παύλιανη, Καρούτες και Οινοχώρι να επαναλαμβάνονται δύο φορές. Καλή επιτυχία σε όλα τα πληρώματα, καλή διασκέδαση σε όσους θα ανέβουν στο βουνό!