GRally

Ειδήσεις από αγώνες ράλλυ της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Ελληνικοί Αγώνες Ράλλυ Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ασφάλτου

Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου 2023- 3. Ράλλυ Δ.Ε.Θ.- review- Χορταστικό!

Χορταστικό ήταν το 55ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που διεξήχθη την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις ορεινές διαδρομές Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής. Λίγο η ανεπανάληπτη πανηγυρική εκκίνηση στην πλατεία Αριστοτέλους, λίγο οι κορυφαίες συμμετοχές σε ποιότητα και αριθμό, λίγο οι ΕΙΔΙΚΑΡΕΣ του αγώνα, λίγο ο καλός καιρός, έφεραν πολύ κόσμο στο βουνό για να απολαύσει θέαμα. Και ο κόσμος δεν το μετάνιωσε.

Μπορεί να μην είδε μάχες κορυφής, αφού οι Σωκράτης Τσολακίδης- Γιώργος Πολυζώης με το νέο Skoda Fabia RS Rally2 επικράτησαν σχετικά εύκολα σε όλες τις ειδικές διαδρομές, είδε όμως περάσματα στο όριο, δυνατές μάχες και συγκινήσεις σε όλες σχεδόν τις υπόλοιπες κατηγορίες. Ο πρόεδρος του Α.Ο.Θ. και δύο φορές πρωταθλητής Ελλάδος σημείωσε έτσι την 7η νίκη της καριέρας του στο Δ.Ε.Θ. ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του αείμνηστου Γιώργου Μοσχού και πλέον βάζει πλώρη για να το καταρρίψει στον αγώνα του 2024.

Ευχαριστημένοι με τη δεύτερη θέση πρέπει να αισθάνονται και οι Γιώργος Αναπολιοτάκης- Θανάσης Τσιούκας με το μαυροκόκκινο Ford Fiesta R5. Οι πολυπρωταθλητές ασφάλτου από την Κρήτη ανέβηκαν στην πρώτη θέση της βαθμολογίας και σκοπεύουν να παραμείνουν εκεί μέχρι την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος στην ιδιαίτερη πατρίδα τους. Με το μυαλό σε έναν ακόμα τίτλο, δεν θα έπαιρναν περιττά ρίσκα κυνηγώντας τους Τσολακίδη- Πολυζώη και εν τέλει πέτυχαν το σκοπό τους.

Ένα άλλο κρητικό πλήρωμα, αυτό των Λευτέρη Αλυγιζάκη- Μιχάλη Χατζηδάκη κυνήγησε με αξιώσεις τη δεύτερη θέση, χωρίς εν τέλει να τα καταφέρει. Το πλήρωμα του λευκού Skoda Fabia R5 ήταν πιο γρήγορο από τους πρωταθλητές στα δύο περάσματα από την ειδική Λιβάδι- Πετροκέρασα, με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ των Αναπολιοτάκη- Τσιούκα στα δύο περάσματα από τον μεγάλο Χολομώντα των 25 χιλιομέτρων.

Τέταρτοι, χωρίς να απειλήσουν τους τρεις πρώτους αλλά και χωρίς να απειληθούν από τους υπόλοιπους ολοκλήρωσαν οι Σωτήρης Ιερεμιάδης- Pietro Ometto (Skoda Fabia Rally2 Evo) που έκαναν ένα διάλειμμα από τις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις στην Ιταλία για να βρεθούν στον αγώνα της ιδιαίτερης πατρίδας του οδηγου. Στα θετικά της συμμετοχής, το ότι βελτίωσαν αισθητά τις επιδόσεις τους στα δεύτερα περάσματα μειώνοντας την ψαλίδα από τους πρώτους. Περισσότερα από το πανέμορφο Ιταλικό Skoda θα απολαύσουμε στα ελληνικά βουνά το 2024.

Οι μάχες του αγώνα έγιναν στην F2 με την κορυφή να αλλάζει αρκετές φορές χέρια και την εξέλιξη να είναι συναρπαστική. Τελικοί νικητές οι Φώτης Μπρόζος- Τάσος Βογιαντζής (Citroen ZX Kit Car) που κατάφεραν να επικρατήσουν παρά τη λυσσαλέα επίθεση των Θάνου Μόσχου- Γιάννη Σαμαρτζή (Renault Clio Kit Car) στην power stage του αγώνα.

Η εξέλιξη μπορεί να ήταν διαφορετική αν δεν εγκατέλειπαν τον αγώνα πριν τον τελευταίο Χολομώντα οι Χρήστος Αυγερόπουλος- Στράτος Γιαβάσης (Citroen Saxo Kit Car) από πρόβλημα στον κινητήρα με τη διαφορά τους από την κορυφή μια ειδική πριν από το τέλος μόλις να ξεπερνά το 1 δευτερόλεπτο. Το πλήρωμα από την Πάτρα μάλιστα ήταν αυτό που επικράτησε στο πρώτο πέρασμα από την καλύτερη ειδική της Ελλάδας, με την αποχώρηση τους να αφήνει πίσω αμέτρητα “αν”.

Τρίτοι στην F2 τερμάτισαν οι Γιάννης Κωνσταντινίδης- Δημήτρης Κυπαρισσάς με το αθόρυβο Citroen DS3 R3T στην καλύτερη έως τώρα εμφάνιση του πληρώματος στο πρωτάθλημα. Στα μισά του δρόμου μάλιστα βρέθηκαν στην κορυφή, και ετοιμάζουν πλέον βαλίτσες για Κρήτη για να εξαντλήσουν τις ελπίδες τους για το πρωτάθλημα της κατηγορίας.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε και η κατηγορία C2 με τη νίκη να κρίνεται στην power stage. Μέχρι εκείνο το σημείο οι Γιώργος Γεροδήμος-Σωτήρης Γρηγορίου (Opel Astra OPC) την πλησίασαν αρκετά, με τους Κρητικούς Γιώργο Περουλάκη- Λευτέρη Σαρρή (Mitsubishi Lancer Evo VIII) να έχουν διαφορετική γνώμη στο τέλος, και εν τέλει να ανεβαίνουν αυτοί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Το Θεσσαλικό πλήρωμα έχασε τη νίκη για μόλις 3 δευτερόλεπτα αλλά εν τέλει έχασε και τη δεύτερη θέση αφού δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό.

Αυτοί που πανηγύρισαν τη δεύτερη θέση της C2 αλλά παράλληλα και τη νίκη στην κατηγορία Ν ήταν οι Γιώργος Αργυρίου- Δημήτρης Πάσχος (Mitsubishi Lancer Evo IX) που με καταπληκτική επίδοση στην power stage πλησίασαν και στη νίκη. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι τοπικοί Νίκος Σωτηριάδης- Θανάσης Καλίγκος (Mitsubishi Lancer Evo IX) που ήταν και δεύτεροι στην κατηγορία Ν.

Μία θέση εκτός δεκάδας τερμάτισαν οι Παύλος Μπαξεβανάκης- Γιώργος Μπέμπης (Honda Civic Type R) που βρίσκουν σιγά σιγά τα πατήματα τους. Ακολούθησαν οι νικητές της C5 Θανάσης Στεργιάδης- Παναγιώτης Γαζγάζης (Peugeot 106 Rally) σε μια κατηγορία που σημαδεύτηκε από τις πολλές εγκαταλείψεις. Ακόμα ένας τερματισμός φέτος για τους Νίκο Βάτσο- Μαρία Κυρλαγκίτση (Renault Clio R3) και βαθμοί της 5ης θέσης για την κατηγορία C3.

Στην τελευταία ειδική κρίθηκε το αποτέλεσμα η νίκη στην κατηγορία C4. Η αποχώρηση των Αυγερόπουλου- Γιαβάση έδινε αέρα 7 δευτερολέπτων στους Κρητικούς Ανδρέα Περάκη- Κώστα Κουρουγκιαούρη (Peugeot 206), έναντι των Θεόφιλου Κατσιώνη- Χρήστου Θεοφανίδη (Citroen Saxo VTS). Το χρονόμετρο όμως στο Παλαιόκαστρο έδειξε 10 δευτερόλεπτα υπέρ του πληρώματος του Saxo με τους τελευταίους να πανηγυρίζουν τη νίκη! To βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσε ο αειθαλής Κώστας Αναγνωστάκης που τερμάτισε ακόμα ένα Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με συνοδηγό στο Suzuki Swift Sport τον Δημήτρη Αλεξιάδη.

Εύκολη αποδείχτηκε η νίκη των Αλέξανδρου Αβραμίδη- Ουρανίας Κυρλαγκίτση (Citroen Saxo VTS) στην κατηγορία C6, με το πλήρωμα να διπλασιάζει τις νίκες στην κατηγορία στον συγκεκριμένο αγώνα. Η μάχη που όλοι περιμέναμε με τους Γιάννη Κουτσοδήμο- Σπύρο Βλάγκα (Peugeot 106) δεν έγινε ποτέ, με το πλήρωμα από τον Πυργετό να αντιμετωπίζει μηχανικά προβλήματα στο πρώτο loop που τους έριξαν τελευταίους στην κατάταξη. Οι χρόνοι των Κουτσοδήμου- Βλάγκα στην επανάληψη ήταν κορυφαίοι, αλλά το ματς είχε ήδη χαθεί.

Οι Βαγγέλης Μασιάλας- Γιάννης Μόσχος (Citroen Saxo VTS) ολοκλήρωσαν δεύτεροι και παρέμειναν στην κορυφή της βαθμολογίας, ενώ το βάθρο της C6  συμπλήρωσαν οι Σωκράτης Πάζης- Βασίλης Μπιλαδέρης που θύμησαν drift show με την οδήγηση του Nissan Micra.

Συνολικά έφτασαν στη ράμπα του τερματισμού μόλις 28 πληρώματα από τα 45 που πήραν εκκίνηση, σε έναν ασφάλτινο αγώνα που αξίζει να πάρει διαβατήριο για κάποιο θεσμό του εξωτερικού.

Συγχαρητήρια σε όλους!

Τελικά αποτελέσματα