Το μέλλον δεν διαγράφεται ρόδινο για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Η άνθιση που γνώρισε ο θεσμός τα προηγούμενα χρόνια με τη συνένωση με το IRC και τη στήριξη του Eurosport φαίνεται πως υποχωρεί. Η αποχώρηση της Skoda Motorsport από το πρωτάθλημα την περσινή χρονιά και η απόφαση της Peugeot Rally Academy να την ακολουθήσει φέτος στο WRC2, αφήνει το ERC χωρίς τους καλύτερους του «παίκτες». Οι «καλοί» ιδιώτες με δυνατότητες να πρωταγωνιστήσουν σε διεθνές επίπεδο επιλέγουν την δεύτερη κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, με αποτέλεσμα να μένουν ελάχιστοι αξιόλογοι συμμετέχοντες που σκοπεύουν να ακολουθήσουν πλήρες ή μερικό πρόγραμμα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Μοιραία, ο θεσμός οδηγείται στην απαξίωση των δεκαετιών του 1990-2000, με τις λίγες ποιοτικές συμμετοχές και τους ελάχιστους ενδιαφερόμενους.
Τι είναι όμως αυτό που οδηγεί το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ από εκεί που αποτελούσε ανταγωνιστικό πόλο του WRC στην υποτίμηση; Σημαντικό ρόλο παίζει το πρόγραμμα των αγώνων που το αποτελούν, που δυστυχώς καταρτίζεται με βάση την οικονομική δυνατότητα των οργανωτών να πληρώσουν το ακριβό παράβολο στο Eurosport παρά την ιστορία και το όνομα του αγώνα. Ράλλυ με χαρακτήρα, ράλλυ που αποτελούν πρόκληση για κάθε συμμετέχοντα όπως τα Rally Vinho Madeira, Rally 1000 Miglia έπαψαν να αποτελούν μέρος του ERC που έχασε την εκπροσώπηση σε χώρες προηγμένες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως η Ιταλία και η Γαλλία.
Το Eurosport κάνει ότι μπορεί για να σώσει το κύρος του θεσμού, διατηρώντας με κάθε τρόπο αγώνες «κράχτες» όπως το Ακρόπολις και το Κύπρου από τη στιγμή που «έχασε» δυνατά ονόματα όπως Κορσική, Σανρέμο, Μόντε Κάρλο, φαίνεται όμως πως «ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη». Η μείωση των αγώνων του πρωταθλήματος από πέρυσι σε 10 για να βοηθηθούν τα logistics των ομάδων, αλλά και τα χρηματικά έπαθλα που απονέμονται σε κάθε αγώνα στις ιδιωτικές συμμετοχές, δεν στέκονται αρκετά ώστε να «τραβήξουν» πληρώματα από την δεύτερη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Προβολή μέσα από την τηλεόραση υπάρχει, αν δεν υπάρχει όμως υψηλό επίπεδο, θέαμα και συναγωνισμός η προσπάθεια πάει χαμένη.
Όαση στην γενικότερη μιζέρια που αποπνέει το ERC, που την καταλαβαίνει κανείς από πρώτο χέρι επισκεπτόμενος τα service park κάθε αγώνα, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα του WRC, αποτελεί το πρωτάθλημα των Juniors. Το επίπεδο της κατηγορίας είναι κορυφαίο, με τον ανταγωνισμό να είναι ανώτερος αντίστοιχων «ενιαίων» που λαμβάνουν χώρα στο WRC. Πολλές εταιρείες εκπροσωπούνται στο θεσμό και περισσότεροι από 10 νεαροί οδηγοί αναμετρώνται σε κάθε αγώνα. Μακάρι το Ράλλυ Ακρόπολις να είναι αυτό που θα αντικαταστήσει το αναβληθέν Rally Liepaja στην κατηγορία των juniors ώστε να έχουν την ευκαιρία οι Έλληνες φίλαθλοι να απολαύσουν από κοντά τους νεαρούς «πυραύλους» με τα R2 τους!