Με ανυπομονησία περιμένουμε το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις που θα διεξαχθεί στις αρχές του καλοκαιριού. Μπορεί για τέταρτη συνεχή χρονιά να παραμένει εκτός WRC, μπορεί στη θέση των εργοστασιακών οδηγών του παγκόσμιου πρωταθλήματος να βρίσκονται κυρίως ιδιώτες, αρκετοί εκ των οποίων έχουν βλέψεις να φτάσουν στο WRC, μπορεί η προβολή του και η γενικότερη απήχηση να είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με τα παλαιότερα ένδοξα χρόνια του αγώνα, ωστόσο δεν παύει να αποτελεί τον κορυφαίο αγώνα στη χώρα μας και τον μοναδικό διεθνή αγώνα ράλλυ που μας έχει απομείνει.
Δύο 24ωρα πριν τη λήξη των συμμετοχών, αρκετοί αστέρες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος έχουν στείλει ήδη την αίτησή τους και είναι σίγουρο πως θα προστεθούν κι άλλοι. Ας ρίξουμε μια ματιά στα πιθανά ονόματα που θα συμμετέχουν στον εθνικό μας αγώνα που θα έχει και φέτος ως επίκεντρο τη Λαμία.
Έκπληξη-βόμβα αποτελεί η συμμετοχή του Nasser Al Attiyah που αναμένεται στη χώρα μας για όγδοη χρονιά και αποτελεί πόλο έλξης για τους θεατές εξαιτίας της θεαματικής του οδήγησης. Ο 12-φορές πρωταθλητής Μέσης Ανατολής θα οδηγήσει ένα Ford Fiesta R5 Evo 2, έχοντας ως στόχο τη νίκη και μπορεί να τα καταφέρει. Από εκεί και πέρα, τόσο ο πρωταθλητής Ευρώπης τα δύο τελευταία χρόνια Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5), όσο και ο Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) θα δώσουν το παρών για άλλη μια χρονιά. Ο 29χρονος πρωταθλητής Τουρκίας το 2015, γνωστός μας από τις δύο συμμετοχές του σε Ακρόπολις, Murat Bostanci (Ford Fiesta R5) δεν θα μπορούσε να απουσιάζει. Με την ομάδα της SRT πρόκειται να αγωνιστεί ο Nikolay Gryazin (Skoda Fabia R5) και με την Ουγγρική Eurosol ο Πολωνός Grzegorz Grzyb με Skoda Fabia R5. Ίδιο αυτοκίνητο θα οδηγήσει και ο 33χρονος Γερμανός Πρίγκιπας Albert von Thurn und Taxis, ενώ για έβδομη χρονιά επισκέπτεται τη χώρα μας ο Antonin Tlustak, επίσης με Skoda Fabia R5. Σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού μεταξύ των οποίων και το ελληνικό ράλλυ σχεδιάζει να συμμετάσχει ο Ιταλός Max Rendina (Skoda Fabia R5).
Δεν έχουν επιβεβαιώσει ακόμα τη συμμετοχή τους στο Ακρόπολις ο περσινός νικητής Ralfs Sirmacis, και ο επικεφαλής του πρωταθλήματος, Bruno Magalhaes. Αμφότεροι αναζητούν το απαιτούμενο μπάτζετ και ευελπιστούμε να τους δούμε στις ειδικές της Φθιώτιδας και της Φωκίδας, ενώ αρκετοί ακόμα οδηγοί με αυτοκίνητα κατηγορίας R5 έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον αγώνα. Όσον αφορά το ERC2, περιμένουμε τα Evo IX των Zelindo Melegari και Tibor Erdi jr και το Mitsubishi Lancer Evo X του Ρώσου Sergey Remmenik να ανταγωνιστούν τα «ελληνικά» Ν.
Από ελληνικής πλευράς, χαροποίησε ιδιαίτερα τους έλληνες φιλάθλους η συμμετοχή του Σωκράτη Τσολακίδη με Skoda Fabia R5. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 επιστρέφει στο Ράλλυ Ακρόπολις και το μόνο σίγουρο είναι πως δεν έχει ξεχάσει την τέχνη. Ο περσινός πρωταθλητής Ελλάδος, Γιώργος Φιλιππίδης, αφήνει το μπάκετ του Evo IX για την περίσταση και θα τον δούμε και αυτόν να αγωνίζεται με ένα Skoda Fabia R5 της Motorsport Italia. Πιθανότητες υπάρχουν να δούμε ακόμη ένα «ελληνικό» R5, καθώς υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις για ενοικίαση από ομάδα του εξωτερικού. Μακάρι, καθώς κάτι τέτοιο θα προσδώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα προσελκύσει περισσότερους θεατές στο βουνό! Κοντά σε αυτούς θα δούμε όλους τους διεκδικητές του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, πολλούς «ερασιτέχνες» που ζουν για το Ακρόπολις αλλά και «ιστορικούς» τη μία από τις δύο ημέρες του αγώνα. Στο «Ράλλυ των Θεών» δεν θα λείπουν και φέτος συμμετοχές από την Κύπρο, με τον νεαρό Αλέξανδρο Τσουλόφτα, νικητή του τελευταίου γύρου του τοπικού πρωταθλήματος, να αγωνίζεται για πρώτη φορά με Citroen DS3 R5!
Ο αγώνας δυστυχώς δεν προσμετράει στο νεοσύστατο ERC Junior U28, το οποίο απευθύνεται σε νέους οδηγούς κάτω των 28 ετών με προδιαγραφών R5 αυτοκίνητα και το οποίο έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 10 συμμετέχοντες, κάτι που συνεπάγεται πως πολλοί οδηγοί δεν έχουν στο καλεντάρι τους τον δικό μας αγώνα.
Η περίοδος δήλωσης συμμετοχής λήγει την Τετάρτη 17 Μαϊου και η ανακοίνωσή τους αναμένεται να γίνει στις 22 του μήνα. Εν αναμονή λοιπόν!