Τέσσερις μήνες πριν συμπληρώσει τα 18 του χρόνια, ο Oliver Solberg κατέκτησε την πρώτη του μεγάλη νίκη στο χώρο των Ράλλυ! Ο γιός του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή Petter Solberg επικράτησε στο Rally Liepaja της Λετονίας, τρίτο γύρο του ERC, στο τιμόνι ενός Volkswagen Polo GTi R5 κερδίζοντας μάλιστα 10 από τις 13 ειδικές διαδρομές του αγώνα! Ο νεαρός Νορβηγός, με σύμμαχο του την γνώση των γρήγορων χωμάτινων ειδικών από τα δύο χρόνια συμμετοχής του σε αγώνες της Λετονίας κατατρόπωσε τον Πρωταθλητή Ευρώπης και μεγάλο φαβορί για την επικράτηση Alexey Lukyanuk περιορίζοντας τον στη δεύτερη θέση.
Ο Ρώσος δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του αγώνα να απειλήσει τον “Baby Hollywood”, έχοντας βέβαια από την αρχή του αγώνα αυστηρές εντολές από την ομάδα του να φέρει τη Citroen C3 R5 που οδηγούσε στον τερματισμό. Οι εγκαταλείψεις του στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς και η απομάκρυνση από το στόχο που δεν είναι άλλος από τη δεύτερη σερί κατάκτηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, δεν επέτρεψαν στον “Lukas” να πιέσει για τη νίκη, με τους βαθμούς της δεύτερης θέσης να του δίνουν σημαντική ώθηση στην προσπάθεια του να μειώσει την ψαλίδα από την κορυφή της βαθμολογίας.
Εκτός από τον Solberg τον νεότερο, ακόμα ένα «τρομερό μωρό» του χώρου έβαλε τη σφραγίδα του στο Rally Liepaja συμπληρώνοντας το βάθρο. Ο 19χρονος Martins Sesks στο τιμόνι ενός Skoda Fabia R5 ολοκλήρωσε στην τρίτη θέση, εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο το έπαθλο της συμμετοχής στον αγώνα στην μεγάλη κατηγορία, ως επιβράβευση του περσινού του τίτλου στην κατηγορία Junior27. Αυτή ήταν η πιο ευτυχισμένη ημέρα στην καριέρα του Λετονού που πανηγύρισε μάλιστα την κορυφαία αυτή επίδοση μπροστά στους συμπατριώτες του!
Διατήρησαν τα κεκτημένα τους από την μέχρι τώρα παρουσία τους στο ERC οι Chris Ingram (Skoda Fabia R5) και Lukasz Habaj (Skoda Fabia R5) που ακολούθησαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα. Ο Πολωνός παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας, βλέποντας βέβαια το προβάδισμα του να ψαλιδίζεται, ενώ ο νεαρός Βρετανός αύξησε τη διαφορά από τους αντιπάλους του στην κατηγορία ERC1 Junior, παραμένοντας παράλληλα στη δεύτερη θέση του «μεγάλου» πρωταθλήματος.
Δεύτερο στη βαθμολογία του ERC1 Juniors παρέμεινε το κυπριακό πλήρωμα των Αλέξανδρου Τσουλόφτα- Αντώνη Χρυσοστόμου. Οι μοναδικοί εκπρόσωποι του Eλληνισμού που ακολουθούν ολόκληρο του Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ στην ιστορία του θεσμού, πρόσθεσαν στο ενεργητικό τους ακόμα μια αξιοπρεπή παρουσία, τερματίζοντας στην 11η θέση της γενικής κατάταξης. Το πρώτο σκέλος ήταν ιδανικό για τους νεαρούς Κύπριους αφού κατάφεραν, χάρη και στην επιτυχημένη τους τακτική στην κατατακτήρια ειδική, να σημειώσουν πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους, να ολοκληρώσουν στην 7η θέση και να πάρουν βαθμό για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Το δεύτερο σκέλος δεν εξελίχθηκε όπως θα ήθελαν οι Τσουλόφτας- Χρυσοστόμου, αφού η σειρά εκκίνησης τους «καταδίκασε» να καθαρίζουν το δρόμο για τους επόμενους και να χάσουν αρκετές θέσεις. Όπως και να έχει, το πρόσημο για την παρουσία τους σε έναν ιδιαίτερο αγώνα όπως αυτός της Λετονίας, με τόσο ισχυρό ανταγωνισμό, είναι θετικό, και οι εμπειρίες που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους σε τόσο υψηλό επίπεδο θα τους δώσουν ώθηση για τη συνέχεια.
Την πρώτη 10αδα συμπλήρωσαν οι Filip Mares (Skoda Fabia R5), Marijan Griebel (Skoda Fabia R5), Hiroki Arai (Citroen C3 R5), Eyvind Brynildsen (Skoda Fabia R5) και Mattias Adielsson (Citroen C3 R5), με τους 6 Juniors στην πρώτη 10αδα (ή 7 στην πρώτη 11αδα αν θέλετε) να αποδεικνύουν για ακόμα μια φορά το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού στην κατηγορία.
Το ERC συνεχίζει στο χώμα με το Rally Poland στα τέλη του Ιουνίου με τον συναγωνισμό να προβλέπεται και πάλι σκληρός. Αυτός θα είναι ο τελευταίος χωμάτινος αγώνας για την κατηγορία ERC1 Junior και οι Τσουλόφτας- Χρυσοστόμου θα προσπαθήσουν να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς για να σταθεροποιηθούν στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας.
Τελικά αποτελέσματα: