Ο Nasser Al Attiyah (VW Polo R5) απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι δεν έχει αντίπαλο στα Κυπριακά βουνά. Ο οδηγός από το Κατάρ ανέβηκε για 6η φορά στην καριέρα του στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του Ράλλυ Κύπρου πανηγυρίζοντας την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Ράλλυ Μέσης Ανατολής! Ο ταλαντούχος Άραβας με το πλούσιο βιογραφικό που, εκτός από τις τρεις του νίκες στο Dakar, περιλαμβάνει ολυμπιακό μετάλλιο στη σκοποβολή (!!!) έδειξε πως όσο μεγαλώνει γίνεται και καλύτερος καταφέρνοντας στα 49 του χρόνια να φύγει νικητής από έναν ιδιαίτερα σκληρό αγώνα. Σαν το παλιό καλό κρασί!

Πρωταγωνιστής του δράματος του δεύτερου σκέλους του Ράλλυ Κύπρου ήταν ο Alexey Lukyanuk. Αυτή τη φορά ήταν ο κινητήρας του Citroen C3 R5 της γαλλικής Sainteloc που τον πρόδωσε τρεις ειδικές πριν τον τερματισμό, στερώντας του μια άνετη δεύτερη θέση και το προβάδισμα στη βαθμολογία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο Ρώσος πλέον μετά την εγκατάλειψη του απώλεσε πολλές από τις ελπίδες του για το repeat στο ERC και ελπίζει σε ατυχίες των αντιπάλων του στο τελευταίο Ράλλυ του θεσμού τον Νοέμβριο στην Ουγγαρία.

Παρά το γεγονός ότι έκαναν πολύ ώριμο αγώνα οι Πρωταθλητές Κύπρου Σίμος Γαλαταριώτης- Αντώνης Ιωάννου (Skoda Fabia R5) και δεν μπήκαν στη διαδικασία αμφισβήτησης της υπεροχής του Nasser, αποκλείστηκαν από το Ράλλυ Κύπρου από ένα παιδαριώδες λάθος. Μετά τον τερματισμό η ομάδα του Γαλαταριώτη, που σημείωσε τον δεύτερο χρόνο εντός των ειδικών διαδρομών, πήρε το αγωνιστικό για επιστροφή στη βάση του, αντί να το πάει σε καθεστώς parc ferme! Όπως και να έχει, οι περσινοί νικητές του αγώνα επιβεβαίωσαν την κλάση τους κρατώντας πίσω τους καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα την πλειοψηφία των πληρωμάτων που ακολουθούν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, και από ότι φαίνεται ήρθε η ώρα να ξεπεράσουν τα κυπριακά σύνορα. Η μαθηματική κατάκτηση του τρίτου σερί Παγκύπριου τίτλου τους μπορεί να καθυστερεί λίγο μετά από αυτή την εξέλιξη, όμως οι χρόνοι τους έδειξαν ότι δεν έχουν πλέον τίποτα να αποδείξουν στο νησί και έχουν τις δυνατότητες να διαφημίσουν την Κύπρο και παραέξω.

Από τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους στον τερματισμό στη Λάρνακα ήταν ο νεαρός Βρετανός Chris Ingram (Skoda Fabia R5) που ολοκλήρωσε το ράλλυ τελικά στην δεύτερη θέση της γενικής! Ο 25χρονος οδηγός, που κατάφερε να συμμετάσχει στο Ράλλυ Κύπρου κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, με χρήματα που συγκέντρωσε σε διαδικτυακό έρανο η μητέρα του, διατήρησε την πρώτη θέση της βαθμολογία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος επεκτείνοντας το προβάδισμα του και αποτελεί πλέον το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση του!

Το διασκέδασε ο Mikko Hirvonen στο τιμόνι του Ford Fiesta R5 στις δαιδαλώδεις διαδρομές των κυπριακών βουνών, ολοκληρώνοντας στην τρίτη θέση της κατάταξης και θα συνεχίσει τις διακοπές του στις πανέμορφες παραλίες του νησιού. Για να τα καταφέρει εκμεταλλεύτηκε το πρόβλημα με το γκάζι του Skoda Fabia R5 που αντιμετώπισε ο διεκδικητής του τίτλου Lukasz Habaj και τον περιόρισαν στην τέταρτη θέση, διατηρώντας παρόλα αυτά κάποιες ελπίδες για το πρωτάθλημα.

Δυνατό δεύτερο σκέλος πραγματοποίησε ο Αυστριακός Nikolaus Mayr-Melnhof (Ford Fiesta R5) κερδίζοντας πολλές θέσεις και τερματίζοντας 5ος, καταφέρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο ERC. Ακολούθησαν τα Skoda Fabia R5 των Albert Von Thurn und Taxis, Emilio Fernandez και Albulaziz Al Kuwari προσφέροντας θέαμα στους πολλούς θεατές που ανέβηκαν στα βουνά.

Νικητές στην κατηγορία ERC2 αναδείχτηκαν οι δικοί μας Πέτρος Παντελή- Κύπρος Χριστοδούλου (Mitsubishi Lancer Evo X) επαναλαμβάνοντας τον περσινό τους θρίαμβο. Το πλήρωμα που έχει συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες και στην Ελλάδα, κατέκτησε την πρώτη θέση μεταξύ των Κυπρίων, επικρατώντας εύκολα του ανταγωνισμού της νορμάλ κατηγορίας γνωρίζοντας τα «κατατόπια» των σκληροτράχηλων ορεινών διαδρομών! Το κυπριακό βάθρο του Ράλλυ Κύπρου συμπλήρωσαν οι έμπειροι Σταύρος Αντωνίου- Δημήτρης Πιερή με Mitsubishi Lancer Evo X και οι Ανδρέας Φιλίππου- Δημήτρης Δημητρίου (Subaru Impreza Sti). Άτυχοι στάθηκαν οι πολύ γρήγοροι Κώστας Ζήνωνος- Φάνος Χριστοφή (Mitsubishi Lancer Evo X) που έχασαν πολλές θέσεις από κλαταρισμένο ελαστικό, ενώ βρισκόταν μπροστά από τους τελικούς νικητές, υποχωρώντας στην τέταρτη θέση μεταξύ των τοπικών οδηγών.

Στην κατηγορία ERC3 τη νίκη κατέκτησε ο πρωταθλητής των Juniors Efren Llarena (Peugeot 208 R2) κατακτώντας το δεύτερο τους πρωτάθλημα στη σεζόν.

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κύπρου προσμετρούσε ως ξεχωριστός αγώνας στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα Ράλλυ και τη νίκη κατέκτησαν οι Παναγιώτης Γιάγκου- Παναγιώτης Κυριάκου (Hyundai i20 R5) που έμειναν ζωντανοί στη μάχη του Πρωταθλήματος! Ακολούθησαν οι Πέτρος Παντελή- Κύπρος Χριστοδούλου (Mitsubishi Lancer Evo X) και οι Σταύρος Αντωνίου- Δημήτρης Πιερή (Mitsubishi Lancer Evo X) .

Οι Έλληνες Θέμης Χαλκιάς- Λεωνίδας Μαχαίρας, (Nissan Micra Proto) δεν κατάφεραν ούτε στο δεύτερο σκέλος να δουν την καρώ σημαία του τερματισμού όταν μετά από απότομη προσγείωση από άλμα δημιουργήθηκε πρόβλημα στο σύστημα ψύξης του κινητήρα. Παρόλα αυτά μάζεψαν πολύτιμες εμπειρίες από έναν διεθνή αγώνα εκτός έδρας και δοκίμασαν το νέο τους αυτοκίνητο σε ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες.

Ο τίτλος του ERC θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα του θεσμού στην Ουγγαρία τον Νοέμβριο με τον Chris Ingram να αποτελεί πλέον το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του.

 

Τελικά Αποτελέσματα:


Βαθμολογίες

 

Από Harris