Χωρίς ελληνικό αγώνα θα διεξαχθεί το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ το 2019. Αυτή θα είναι η πρώτη χρονιά που η χώρα μας μένει εκτός διεθνών διοργανώσεων μετά από 63 χρόνια (!!!) συνεχούς παρουσίας σε WRC ή ERC, αν εξαιρέσει κανείς το 1974, τη χρονιά της πετρελαϊκής κρίσης. Το 2019 αποτελεί μαύρη σελίδα στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, με τις ευθύνες να βαραίνουν την αρχή του σπορ η οποία δεν κατάφερε να διατηρήσει το Ράλλυ Ακρόπολις σε μια διεθνή διοργάνωση, ή αν θέλετε, κατάφερε να το βγάλει…
Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος από το 1956, μέχρι να βρει τη θέση του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που θεσπίστηκε το 1973. Στη συνέχεια, αρχής γενομένης από το 1977 και μέχρι το 2001, την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο ERC ανέλαβε το Ράλλυ Χαλκιδικής. Ίσως ο καλύτερος χωμάτινος αγώνας του πρωταθλήματος, μεταφέρθηκε στην Πελοπόννησο το 2002 και έγινε ασφάλτινος μέχρι το 2006 ως Ράλλυ ΕΛΠΑ. Το 2007 επέστρεψε στη Χαλκιδική ως ο μοναδικός μικτός αγώνας του θεσμού, ενώ ξανάγινε χωμάτινος τα έτη 2009 και 2010 λαμβάνοντας χώρα στην Ιτέα, μετά από ένα διάλειμμα το 2008. Από το 2011 έως το 2013 η χώρα μας ήταν απούσα από το ERC, στο οποίο επέστρεψε το 2014 με το υποβαθμισμένο πλέον Ακρόπολις. Μετά από 5 χρόνια Ευρωπαϊκού Ακρόπολις, το πρωτάθλημα θα διεξαχθεί και πάλι χωρίς Ελλάδα, και όπως δείχνουν τα πράγματα, παρά τις υποσχέσεις των ιθυνόντων, θα αργήσουμε να επιστρέψουμε…
Μπορεί να μην υπάρχει ελληνικός αγώνας στο ERC του 2019, θα υπάρχει όμως εκπροσώπηση του ελληνισμού για πρώτη φορά στην ιστορία του πρωταθλήματος, σε όλους τους αγώνες του θεσμού! Οι Κύπριοι Αλέξανδρος Τσουλόφτας- Αντώνης Χρυσοστόμου θα συμμετέχουν με πλήρες πρόγραμμα στην κατηγορία ERC1 Junior οδηγώντας Skoda Fabia R5 και στόχο να τραγουδήσουν τον εθνικό μας ύμνο όσο το δυνατό περισσότερες φορές! Αυτή θα είναι η πρώτη χρονιά του νεανικού πληρώματος σε ένα διεθνές πρωτάθλημα και ο πρωταρχικός τους στόχος θα πρέπει να είναι η απόκτηση εμπειριών και η συλλογή αγωνιστικών χιλιομέτρων. Το επίπεδο του ανταγωνισμού όμως στην κατηγορία τους, τους δίνει το δικαίωμα να ονειρεύονται το κάτι παραπάνω και αν καταφέρουν να τιθασεύσουν τον ενθουσιασμό τους έχουν τις δυνατότητες να φτάσουν ψηλά! Κυριότερος αντίπαλος του Τσουλόφτα στη μάχη των Juniors θα είναι ο Σουηδός Mattias Adielsson (Citroen C3 R5) αλλά και ο Βρετανός Chris Ingram (Skoda Fabia R5) αν καταφέρει να εξασφαλίσει το budget για συμμετοχή στο πρωτάθλημα.
Όσον αφορά το πρωτάθλημα των «μεγάλων» ο Ρώσος κάτοχος του τίτλου Alexey Lukyanuk που φέτος θα οδηγεί Citroen C3 R5 θα έχει μοναδικό αντίπαλο τον κακό του εαυτό, αφού οι Marijan Griebel (VW Polo R5), Norbert Herczig (VW Polo R5), Lukasz Habaj (Skoda Fabia R5) που θα ακολουθήσουν όλο το πρωτάθλημα, δεν έχουν την ταχύτητα να τον απειλήσουν.
Από τους 8 αγώνες που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του ERC δεν θα μπορούσε να λείπει το Ράλλυ Κύπρου το οποίο αποτελεί τον ιστορικότερο αγώνα του πρωταθλήματος, έχοντας συμπεριληφθεί στο καλεντάρι του θεσμού 30 χρονιές με το μεγαλύτερο συντελεστή!
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
ERC 2019
21-23 Μαρτίου | Rallye Azores |
2–4 Μαϊου | Rally Islas Canarias |
24–26 Μαϊου | Rally Liepaja |
28–30 Ιουνίου | Rally Poland |
19–21 Ιουλίου | Rally di Roma Capitale |
16-18 Αυγούστου | Barum Czech Rally Zlin |
27-29 Σεπτεμβρίου | Cyprus Rally |
8-10 Νοεμβρίου | Rally Hungary |
Οι οδηγοί έχουν δικαίωμα να προσμετρήσουν στην τελική τους βαθμολογία τα 6 καλύτερα τους αποτελέσματα.