Σοβαρά θέματα είχαν να αντιμετωπίσουν οι οργανωτές του Ράλλυ Ιαπωνίας στο πρώτο σκέλος του αγώνα και όπως αποδείχτηκε δεν φάνηκαν έτοιμοι για αυτά. Χαρακτηριστικό είναι πως μόλις μια ειδική από τις 7 του σκέλους ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα για όλους τους αγωνιζόμενους, δύο ακυρώθηκαν τελείως, ενώ μία ακόμα διεξήχθη στο μισό της μήκος.
Η φωτιά που ξέσπασε για αδιευκρίνιστη αιτία στο υβριδικό Hyundai i20 Rally1 που οδηγούσε ο Dani Sordo στην πρώτη πρωινή ειδική της Παρασκευής ανάγκασε τον Ισπανό σε πρόωρη εγκατάλειψη με το αγωνιστικό να καίγεται ολοσχερώς. Η ειδική διακόπηκε και οι οδηγοί που δεν την ολοκλήρωσαν πήραν εικονικό χρόνο, ενώ ακυρώθηκε και η επόμενη αφού δεν υπήρχε εναλλακτική διαδρομή για να προσεγγίσουν όλα τα αγωνιστικά. Στην επόμενη ειδική που πραγματοποιήθηκε, έξοδο είχε ο Craig Breen (Ford Puma Rally1) καταστρέφοντας τις μπαριέρες και κάνοντας το απογευματινό πέρασμα από τη διαδρομή αδύνατο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Sami Pajari (Skoda Fabia Rally2 Evo) που ακολουθούσε λίγα αυτοκίνητα μετά τον Ιρλανδό, βρήκε μέσα στη διαδρομή πολιτικό αυτοκίνητο να κινείται αντίθετα και από θαύμα γλίτωσε τη σύγκρουση. Η ειδική φυσικά διακόπηκε.
Όσον αφορά το αγωνιστικό σκέλος, οι πολύ στενές και απαιτητικές ειδικές του αγώνα με τις αμέτρητες στροφές ταλαιπώρησαν τους αστέρες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) ήταν αυτός που ανταπεξήλθε καλύτερα από όλους κερδίζοντας τις δύο από τις πέντε ειδικές που ξεκίνησαν. Ο Βρετανός βρίσκεται στην κορυφή τρία δευτερόλεπτα μπροστά από τον οδηγό της Hyundai Thierry Neuville που πιέζει για τη νίκη. Μόλις πέντε δευτερόλεπτα από την κορυφή βρίσκεται και ο τρίτος Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) που κέρδισε κι αυτός δύο ειδικές και θα διεκδικήσει την κορυφή.
Ένα ακόμα Yaris ήταν αυτό που πρώτευσε στην εναπομείνουσα ειδική του σκέλους, την υπερειδική της Πέμπτης, αυτό του Sebastien Ogier. Ο Γάλλος όμως είχε κλατάρισμα το πρωί της Παρασκευής και έχασε περισσότερα από 2,5 λεπτά και πολλές θέσεις σταματώντας να αλλάξει το ελαστικό. Την κακή ημέρα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή συμπλήρωσε μια επαφή με μπαριέρα στην τελευταία ειδική του σκέλους, με αποτέλεσμα, ευτυχώς για αυτόν, μόνο αισθητικές παρεμβάσεις στο Yaris.
Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν οι Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) που είχε προβλήματα με τη μετάδοση αλλά και με το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου του, ο Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) που προσπαθεί να βρει ρυθμό στις ειδικές της πατρίδας του και ο Gus Greensmith (Ford Puma Rally1) που βρίσκεται μακριά από τον ανταγωνισμό.
Το Ράλλυ Ιαπωνίας συνεχίζεται το Σάββατο με το δεύτερο σκέλος που περιλαμβάνει επτά ειδικές και 80 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Photos: Rallypixels
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: