Η αναμονή για την έναρξη της νέας σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ φτάνει στο τέλος της. Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο αγώνας που παραδοσιακά ανοίγει την αυλαία του WRC είναι προ των πυλών. O ιστορικότερος αγώνας του θεσμού που διεξάγεται στις 25-28 Ιανουαρίου επιστρέφει φέτος στην κωμόπολη της Gap. Οι περισσότερες ειδικές έχουν προγραμματιστεί στα βόρεια της γενέτειρας του Sebastien Ogier, προς αναζήτηση χιονισμένων επιφανειών. Δυστυχώς όμως ούτε φέτος αναμένεται να είναι “μικτός” ο αγώνας, ελέω και της κλιματικής αλλαγής που έχει ανεβάσει τη θερμοκρασία όλου του πλανήτη. Η εκκίνηση και ο τερματισμός θα λάβουν χώρα στο πριγκηπάτο του Μονακό, με την κλασική Turini να αποτελεί την power stage του αγώνα.
Καινοτόμο είναι από φέτος το σύστημα βαθμολόγησης, με την πλειοψηφία των βαθμών να απονέμεται με βάση τα αποτελέσματα του δεύτερου σκέλους, ενώ το τελευταίο να έχει ξεχωριστή βαθμολόγηση, ώστε οι οδηγοί να έχουν κίνητρο από την αρχή μέχρι το τέλος. Ένα σύστημα περίπλοκο που προβλέπουμε ότι θα καταργηθεί πολύ σύντομα, και στο οποίο υπάρχει η πιθανότητα ο νικητής του αγώνα να κερδίσει λιγότερους βαθμούς από τους επόμενους στην κατάταξη, ενώ υπάρχει και ακραίο σενάριο ο νικητής να μην πάρει κανέναν βαθμό!
Οι συμμετοχές της μεγάλης κατηγορίας θα είναι φέτος λιγότερες από ποτέ, και δεν αναμένεται να φτάσουν σε κανέναν αγώνα του WRC το διψήφιο νούμερο. Μόλις οκτώ Rally1 θα βρεθούν στη ράμπα της εκκίνησης μπροστά από το καζίνο του Μόντε Κάρλο, με τις φωνές για μείωση του κόστους, που θα επιτευχθεί με κατάργηση των rally1 και αντικατάστασή τους με μια πιο εξελιγμένη έκδοση των rally2, που θα εκτοξεύσει τον ανταγωνισμό, να αυξάνονται.
Αρκετές αλλαγές έγιναν φέτος στις συνθέσεις των ομάδων, με τη μοναδική ομάδα που διατήρησε ακέραιο το ρόστερ της να είναι αυτή της πρωταθλήτριας Toyota. Η διαφοροποίηση με τις προηγούμενες χρονιές για τους Ιάπωνες είναι πως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών Kalle Rovanpera δεν θα ακολουθήσει το 2024 πλήρες πρόγραμμα, ενώ δεν θα βρεθεί ούτε στον εναρκτήριο αγώνα του WRC. Για την ομάδα του Jari-Matti Latvala θα οδηγήσουν στο Μόντε Κάρλο ο πολυνίκης του αγώνα Sebastien Ogier, ο Elfyn Evans που θα επωμιστεί το βάρος της διεκδίκησης του Πρωταθλήματος οδηγών, αλλά και ο Takamoto Katsuta που θα οδηγήσει σε όλο το πρωτάθλημα διεκδικώντας βαθμούς με το Yaris του.
Στην “αντίπερα όχθη” σημαντικά ενισχύθηκε η ομάδα της Hyundai για τη νέα χρονιά, με την επιστροφή του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2019 Ott Tanak πίσω από το τιμόνι του i20 Rally1. O Thierry Neuville θα διεκδικήσει ακόμα μια φορά τον τίτλο, ενώ τρίτος οδηγός της ομάδας στον εναρκτήριο αγώνα του θεσμού θα είναι ο Andreas Mikkelsen που επίσης επέστρεψε στη Hyundai για να τη βοηθήσει στην κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών.
Ανανεωμένο είναι το ρόστερ και της M-Sport με τον Adrien Fourmaux να επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία, μετά από μια χρονιά στη WRC2 και τον νεαρό Greg Munster να αποτελεί το δεύτερο οδηγό της ομάδας με την υποστήριξη και του Ιορδάνη Σερδερίδη. Ο Γάλλος θα έχει μια δεύτερη ευκαιρία να αποδείξει την αξία του, ενώ ο Λουξεμβούργιος οδηγός θα προσπαθήσει να δείξει ότι άξιζε την “προαγωγή”.
Ο Σερδερίδης θα συμμετέχει ακόμα μια φορά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο διεκδικώντας το βάθρο της κατηγορίας Masters με Volkswagen Polo R5.
Στην κατηγορία WRC2 που και φέτος θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, τη νίκη θα διεκδικήσουν οι οδηγοί της Citroen Yohann Rossel και Nikolay Gryazin, με την Toyota να μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία με αιχμή του δόρατος τους Γάλλους Stephane Lefebvre και Bryan Bouffier, ενώ υψηλές βλέψεις έχει και ο επίσης Γάλλος Nicolas Ciamin με Hyundai i20 Rally2. Με αυτοκίνητα της κατηγορίας αλλά εκτός διεκδίκησης βαθμών για το πρωτάθλημα θα αγωνιστούν και οι Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2) και Sami Pajari (Toyota Yaris Rally2).
Μπορεί το χιόνι να μην έκανε την εμφάνιση του τις τελευταίες ημέρες στην περιοχή του αγώνα, όμως και φέτος θα υπάρχουν πονηρά κομμάτια με πάγο που θα δυσκολέψουν το έργο των πληρωμάτων. Τα 324 αγωνιστικά χιλιόμετρα των 17 ειδικών διαδρομών είναι μοιρασμένα σε τέσσερις ημέρες, από την Πέμπτη έως την Κυριακή. Μετά την εκκίνηση στο Μόντε Κάρλο την Πέμπτη το απόγευμα, ακολουθούν δύο βραδινές ειδικές με την Bayons να αναμένεται να κλέψει και φέτος την παράσταση με τις περίφημες Tourniquets. Τα σκέλη της Παρασκευής και του Σαββάτου αποτελούνται έκαστο από 6 ειδικές που ξεπερνούν σε μήκος τα 100 χιλιόμετρα, ενώ αγώνας ολοκληρώνεται την Κυριακή με τρεις ακόμα ειδικές, με την θρυλική Col de Turini να αποτελεί την power stage του ράλλυ.
Καθόμαστε αναπαυτικά στους καναπέδες μας, ανοίγουμε στο τέρμα τη φωνή στην CosmoteTV και παρακολουθούμε την έναρξη ενός πρωταθλήματος που αναμένεται φέτος πολύ αμφίρροπο.