O καιρός για τον έκτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έφτασε και πάμε Σαρδηνία! Μετά την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ετοιμάζουμε στο GRally και πάλι βαλίτσες για να παρακολουθήσουμε, μετά την άσφαλτο του Μόντε, τα σαθρά χώματα της Σαρδηνίας, για να προετοιμαστούμε κατάλληλα για την ιεροτελεστία του Ράλλυ Ακρόπολις τον Σεπτέμβριο!

Γιατί όμως Σαρδηνία; Η αλήθεια είναι πως ο νησιώτικος αυτός προορισμός είναι αγαπημένος για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο πρώτος και πιο βασικός είναι ο οικονομικός, αφού η Σαρδηνία είναι ένας από τους πιο προσιτούς αγώνες του WRC όσον αφορά τα αεροπορικά εισιτήρια, τα άφθονα καταλύμματα της περιοχής και την ενοικίαση αυτοκινήτου, αφού οι υποδομές στο νησί για την υποδοχή των τουριστών του καλοκαιριού είναι έτοιμες, με τον αγώνα να προηγείται ουσιαστικά της έναρξης της “σεζόν”. Το θέαμα σαφώς είναι εξασφαλισμένο, όπως άλλωστε σε κάθε χωμάτινο αγώνα του πρωταθλήματος, ενώ οι συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες κορυφαίες! Τα μέτρα ασφαλείας είναι πιο “ανθρώπινα” από αλλού, αφού οι Ιταλοί επιτρέπουν τις μετακινήσεις μέσα στις ειδικές, σαφώς αρκετή ώρα πριν την έναρξη του αγώνα, θυμίζοντας τις “ελευθερίες” του δικού μας Ακρόπολις. Παράδεισος για το θεατή και το φορμάτ του αγώνα, που επιτρέπει την παρακολούθηση μέχρι και τεσσάρων ειδικών την ημέρα, με το πανέξυπνο “2Χ2 + 2Χ2”, με το μπάτζετ να μειώνεται ακόμη περισσότερο από τη σύμπτυξη όλης της δράσης σε μόλις τρεις ημέρες!

Παρασκευή με Κυριακή λοιπόν όλα, και πάμε να δούμε μεγάλες μάχες σε ένα κομβικό σημείο για το πρωτάθλημα, λίγο πριν τα μισά του δρόμου, και πριν την ακολουθία των τριών πολύ γρήγορων ράλλυ του WRC.

H Hyundai έχει βρει τον τρόπο στο νησί, με τους οδηγούς της να μονοπωλούν τις νίκες τα τελευταία χρόνια. Οι Thierry Neuville, Ott Tanak και Dani Sordo έχουν κερδίσει το Ράλλυ Σαρδηνίας περισσότερες από μία φορά ο καθένας, με τους Κορεάτες να έχουν επικρατήσει πέντε φορές στα τελευταία 6 χρόνια! Σαφώς και ο Βέλγος θα έχει μειονέκτημα καθαρίζοντας το δρόμο και θα οδηγήσει για τους βαθμούς, όμως οι team-mates του θα “ορμήξουν”, ο μεν Tanak για να καλύψει το χαμένο έδαφος, ο δε Sordo που θα ξεκινάει από ιδανική θέση για να βοηθήσει την ομάδα του στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Απέναντι στα τρία Hyundai i20 Rally1, τα τρία Toyota Yaris Rally1 με τον πολυπρωταθλητή Sebastien Ogier να έχει το momentum μετά και τη νίκη του στην Πορτογαλία. Ο Γάλλος θα διεκδικήσει την πέμπτη του νίκη στη Σαρδηνία χωρίς ιδιαίτερο άγχος αφού είναι γνωστό ότι δεν διεκδικεί το πρωτάθλημα και φέτος. Το άγχος θα το έχει ο πρώτος οδηγός της ομάδας “στα χαρτιά”, o Elfyn Evans ο οποίος διεκδικεί τον τίτλο τον οδηγών για την Ιαπωνική ομάδα. Ο Βρετανός είναι ντεφορμέ τελευταία και θα πρέπει γρήγορα να αφυπνιστεί και να διεκδικήσει νίκες πριν να είναι πολύ αργά. Ο τρίτος οδηγός της ομάδας Takamoto Katsuta έχει δείξει βελτίωση στην ταχύτητα του φέτος, όμως θα πρέπει να παραμένει στο δρόμο…

Αουτσάιντερ για ακόμα έναν αγώνα η M-Sport με τα δύο Ford Puma Rally1. Σοβαρότατος εμφανίζεται φέτος ο Adrien Fourmaux και είναι ικανός για ακόμα ένα βάθρο, με τον Greg Munster (Ford Puma Rally1) να συλλέγει εμπειρίες και αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Κορυφαίες είναι οι συμμετοχές της κατηγορίας WRC2 με τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2) να θέλουν ακόμα ένα θετικό αποτέλεσμα, με τους πιο κοντινούς τους αντιπάλους στη μάχη του τίτλου, Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2) και Nikolay Gryazin (Citroen C3 Rally2) να μη διεκδικούν βαθμούς στο συγκεκριμένο αγώνα. Ικανοί για τη νίκη είναι οι Sami Pajari (Toyota Yaris Rally2), Teemu Suninen (Hyundai i20 Rally2) και Pierre- Louis Loubet (Skoda Fabia RS Rally2) με όλες τις ομάδες της δεύτερης κατηγορίας να έχουν εκπροσώπηση στον αγώνα! Στην κατηγορία WRC2 Masters υπάρχει και ελληνική συμμετοχή με τον Γιώργο Βασιλάκη να διεκδικεί ένα πλασάρισμα στην εξάδα.

Το Ράλλυ Σαρδηνίας προσμετρά και στο JWRC με το πρωτάθλημα των νέων να έχει φέτος τρομερό ανταγωνισμό και τον FIA STAR Romet Jurgenson να έχει ξεχωρίσει στο τιμόνι του Ford Fiesta Rally3.

Ο αγώνας αποτελείται από 16 ειδικές διαδρομές και 266 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ξεκινάει την Παρασκευή το πρωί με το shakedown, συνεχίζεται το απόγευμα με τις πρώτες ειδικές του αγώνα, δοκιμάζει ανθρώπους και μηχανές το Σάββατο με την πιο απαιτητική ημέρα του αγώνα, με τη δράση να κορυφώνεται την Κυριακή με τη φανταστική power stage Argentierra δίπλα στη θάλασσα!

Καλό αγώνα σε όλους!

Από Harris