Μόλις μια ημέρα μετά τη συμπλήρωση των 22 του χρόνων ο Kalle Rovanpera στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ! Σε ένα σπορ στο οποίο οι “βόρειοι” διατηρούν τεράστια παράδοση, ο νεαρός γίνεται ο έβδομος Φινλανδός πρωταθλητής του WRC και ο νεότερος στην ιστορία του θεσμού! Οι συμπατριώτες του θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι που ο τίτλος επιστρέφει στην πατρίδα τους 20 χρόνια μετά την τελευταία κατάκτηση του από τον Marcus Gronholm και το όνομα του Kalle Rovanpera θα γραφτεί κάτω από εκείνα των Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Timo Salonen, Juha Kankkunen, Tommi Makinen και Marcus Gronholm.
H έως τώρα πορεία του “τεράστιου” μικρού στο σπορ λίγο πολύ γνωστή. Σε αγωνιστικό bucket από τα 8 του κιόλας χρόνια, με τον μπαμπά του, επί χρόνια εργοστασιακό οδηγό Harri Rovanpera, να του διδάσκει τα μυστικά της αγωνιστικής οδήγησης στους χωματόδρομους και στις παγωμένες λίμνες της πατρίδας τους.
Στα 11 του συμμετέχει στους πρώτους του αγώνες στη Φινλανδία με πισωκίνητο Toyota Starlet, ενώ στα 15 του έρχεται ο πρώτος του τίτλος! Πλάι στον επί χρόνια συνοδηγό του πατέρα του, Risto Pietilainen, κατακτούν με Citroen C2 R2 Max το πρωτάθλημα των δικίνητων στα ράλλυ σπριντ της Λετονίας, χώρα η οποία δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης για να τρέξεις στους αγώνες της.
Την επόμενη χρονιά, με Skoda Fabia, S2000 στους πρώτους αγώνες και R5 στη συνέχεια, κερδίζουν το Πρωτάθλημα Λετονίας κάτι που επαναλαμβάνουν το 2017.
Το 2017 ο διάσημος manager Timo Jouhki τον θέτει υπό την προστασία του και τον κατευθύνει να συμμετάσχει και στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ με Peugeot 208 T16 ώστε να αποκτήσει εμπειρίες και στην άσφαλτο. Την ίδια χρονιά, αφού πάρει το δίπλωμα οδήγησης με ειδική άδεια από τις αρχές της πατρίδας του, έχοντας πλέον συμπληρώσει τα 17 του, κάνει το ντεμπούτο του σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ραλλυ.
Συμμετέχει στα Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας και Αυστραλίας με νεό συνοδηγό τον Jonne Halttunen που από τότε τον συντροφεύει στους 50 αγώνες του WRC που έχει συμμετάσχει. Με αυτοκίνητο Ford Fiesta R5 στην κατηγορία WRC2 είναι ανταγωνιστικός στην Ουαλία σημειώνοντας χρόνους 6αδας την τελευταία ημέρα του ράλλυ, ενώ η νίκη στην κατηγορία έρχεται στην Αυστραλία.
Η Skoda Motorsport τον εντάσσει στις τάξεις της το 2018 και με εργοστασιακό Skoda Fabia R5 συμμετέχει στo πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2 όπου κατατάσσεται τρίτος. Το άσχημο ατύχημα του στο Ράλλυ Αργεντινής, όπου βγήκε από το δρόμο τουμπάροντας αρκετές φορές δεν τον “φρενάρει” και σημειώνει μάλιστα δύο νίκες στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, σε Μεγάλη Βρετανία και Καταλωνία.
Θα κέρδιζε και νωρίτερα στην πατρίδα του αν δεν έσπαγε η ανάρτηση του Fabia στο δεύτερο σκέλος περιορίζοντας τον στην τέταρτη θέση.
Τα βήματα ανόδου του στις κατηγορίες των ράλλυ είναι προσεχτικά και μελετημένα και τον οδηγούν στην κατάκτηση του πρωταθλήματος της κατηγορίας WRC2 Pro το 2019 με 5 νίκες στο τιμόνι των Skoda Fabia R5 και Rally2 Evo, καταφέρνοντας επιτέλους να επικρατήσει και στον αγώνα της χώρας του.
Η στιγμή για τη μεταπήδηση στη μεγάλη κατηγορία φτάνει το 2020 όταν και υπογράφει συμβόλαιο με την Toyota. Στον πρώτο του αγώνα, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο τερματίζει πέμπτος, ενώ στους υπόλοιπους αγώνες της “κουτσής”, λόγω covid-19 σεζόν έχει σταθερή παρουσία στην πρώτη πεντάδα με καλύτερο του αποτέλεσμα τη θέση στο βάθρο στο Ράλλυ Σουηδίας.
Στη δεύτερη του χρονιά στη μεγάλη κατηγορία με την Toyota έρχονται και οι πρώτες νίκες. Γίνεται ο νεότερος νικητής αγώνα του WRC με τη νίκη του στο Ράλλυ Εσθονίας πριν συμπληρώσει τα 21 του χρόνια.
Εντυπωσιάζει στην πρώτη του συμμετοχή στο δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις κατακτώντας άνετα τη νίκη κερδίζοντας περισσότερες από τις μισές ειδικές!
Το 2022 είναι η χρονιά του. Με 6 νίκες στους 11 πρώτους αγώνες, σε όλες μάλιστα τις επιφάνειες (!!!) γίνεται ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ! Κέρδισε στα χιόνια της Σουηδίας, στην άσφαλτο της Κροατίας, στα χώματα της Πορτογαλίας, της Κένυας, της Εσθονίας και της Νέας Ζηλανδίας, με τη χρονιά να μην έχει τελειώσει ακόμη.
Αυτή τη φορά το μοντέλο του Jouhki δούλεψε. Ότι δεν κατάφεραν τα προηγούμενα “παιδιά του” οι Jari-Matti Latvala και Mikko Hirvonen στο WRC το κατάφερε ο Kalle Rovanpera. “Έφτασαν στην πηγή” και οι δυό τους κερδίζοντας αγώνες, ποτέ όμως “δεν ήπιαν νερό” κερδίζοντας το πρωτάθλημα.
Στη σύντομη αλλά εντυπωσιακή πορεία του Kalle προς την κορυφή του κόσμου ο πατέρας του Harri παρακολουθεί σεμνά και διακριτικά, όπως σεμνός παραμένει κι ο ίδιος παρά τις τεράστιες επιτυχίες του. Σε άσφαλτο- χιόνι- χώμα, βρεγμένο- στεγνό, γρήγορο- τεχνικό, ο Rovanpera είναι παραπάνω από ανταγωνιστικός, με τον “άσο από το μανίκι” να βγαίνει στα δύσκολα, όπου όλοι οι άλλοι σηκώνουν πόδι…Βροχή, ομίχλη, λάσπη, εναλασσόμενες συνθήκες είναι τα σημεία που ο “νέος” κάνει τη διαφορά, στοιχείο που τον κάνει να ξεχωρίζει ακόμα κι από τους μεγάλους Seb.
Δουλεύει πολύ στις δοκιμές και δεν θα μπορούσε παρά να έχει πολύ καλές μηχανολογικές γνώσεις, κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους αντιπάλους του. Έχει την ικανότητα να καταλάβει από την πρώτη στιγμή τι δεν του αρέσει στο αυτοκίνητο του και έχει τον τρόπο να το μεταδώσει με ακρίβεια στους μηχανικους της ομάδας με τους οποίους έχει τέλεια επικοινωνία.
Αυτός είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ και είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τα κατορθώματα του και να γράφουμε για αυτά τα επόμενα χρόνια.
Θυμόμαστε την έως τώρα πορεία του στο WRC μέσα από ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στους 10 αγώνες που τον έχουμε παρακολουθήσει από κοντά, από το ντεμπούτο του στο Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας του 2017 μέχρι το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις.
Φωτογραφίες: GRally