Το Ράλλυ Σουηδίας πλησιάζει και αποτελεί τον μοναδικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ που πραγματοποιείται σε διαδρομές που καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου από χιόνι και πάγο. Συνθήκες δύσκολες που απαιτούν εμπειρία σε παρόμοιες καταστάσεις και, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι, επί πολλά χρόνια νικητές στον αγώνα αναδεικνύονταν μόνο σκανδιναβοί, που αντιμετώπιζαν το χιόνι στην καθημερινότητα τους και γνώριζαν τα μυστικά του.
Δεν είναι τυχαίο επίσης το γεγονός ότι οι νοτιοευρωπαίοι οδηγοί απέφευγαν να συμμετέχουν στο Ράλλυ Σουηδίας όπως ο διάολος το λιβάνι, ενώ όταν αναγκαζόταν να το κάνουν τα αποτελέσματα τους ήταν αποκαρδιωτικά. Όλα αυτά βέβαια μέχρι την εμφάνιση των Γάλλων πρωταθλητών, πρώτα του Sebastien Loeb και στη συνέχεια του Sebastien Ogier, που αντιμετώπισαν τους «βόρειους» ως ίσοι προς ίσους και είναι οι μοναδικοί που κατάφεραν να τους κλέψουν νίκες.
Ανάμεσα στους «νότιους» που τόλμησαν τη συμμετοχή τους στο εντελώς «ξένο» περιβάλλον του χιονιού ήταν ο Έλληνας Πρωταθλητής Ιωάννης Παπαδημητρίου. Ο συμπατριώτης μας μάλιστα, που έγινε fan των αγώνων σε χιονισμένες επιφάνειες, κατάφερε να συμμετάσχει 4 φορές στον αγώνα, ενώ δεν δίστασε να τρέξει σε πολλά ακόμα τοπικά «χειμωνιάτικα» ράλλυ σε Νορβηγία, Σουηδία και Φινλανδία.
Η αρχή έγινε το 2000, όταν μετά από προπόνηση σε 4 τοπικούς αγώνες στη Νορβηγία, έπεσε να κολυμπήσει στα βαθιά του WRC με τεράστιο ανταγωνισμό και συνοδηγό τον Νίκο Πετρόπουλο. Το δίδυμο δεν τα πήγε καθόλου άσχημα, αφού κατάφερε στην παρθενική του συμμετοχή στον αγώνα να ολοκληρώσει στην 33η θέση της γενικής κατάταξης, οδηγώντας το ξεπερασμένο εκείνη την εποχή Subaru Impreza 555. Είναι χαρακτηριστικό πως, ενώ ξεκίνησαν φυλαγμένα το ράλλυ, βελτίωναν τους χρόνους τους ειδική προς ειδική, με αποτέλεσμα να κερδίσουν αρκετές θέσεις στο δεύτερο και τρίτο σκέλος του αγώνα.
Η όρεξη άνοιξε για τα καλά στον Παπαδημητρίου που επέστρεψε το 2001 με συνοδηγό τον Chris Patterson αυτή τη φορά και αυτοκίνητο ένα Peugeot 206 WRC. Έχοντας προετοιμαστεί κατάλληλα ακόμα μια φορά, όπως συνήθιζε άλλωστε ο «Παπατζίμ», με τη συμμετοχή του σε τοπικούς αγώνες στη Νορβηγία στις αρχές της σεζόν, άρχισε δυναμικά τον αγώνα, φανερά πιο έτοιμος από την πρώτη του συμμετοχή στη Σουηδία. Δεν κατάφερε όμως να φτάσει μακριά, αφού μια έξοδος στην 4η και μεγαλύτερη ειδική του αγώνα τον άφησε πρόωρα θεατή στον αγώνα.
Παρών και το 2002 στο Ράλλυ Σουηδίας ο Γιάννης Παπαδημητρίου με το παλιό αλλά αξιόπιστο Subaru Impreza 555 και συνοδηγό τον συμπαθή Alan Harryman. Δεν έκανε τον αγώνα που θα ήθελε το πλήρωμα, κυρίως λόγω μιας εξόδου που τους κόστισε σχεδόν 4 λεπτά την πρώτη ημέρα, με την 41η θέση της γενικής να είναι ότι καλύτερο θα μπορούσαν να καταφέρουν από εκεί και πέρα.
Πιο ώριμοι από ποτέ, οι Παπαδημητρίου- Harryman επανήλθαν το 2003 σημειώνοντας το καλύτερο τους αποτέλεσμα στα χιόνια! Η 24η θέση της γενικής που κατέλαβαν μάλιστα, θα μπορούσε να ήταν καλύτερη αν δεν αντιμετώπιζαν μικροπροβλήματα με το Ford Focus WRC που οδηγούσαν στις ειδικές της δεύτερης ημέρας.
Η συμμετοχή των Αθανασούλα- Ζακχαίου στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο άνοιξε και τη δική μας όρεξη και θα θέλαμε να δούμε ελληνική συμμετοχή και σε χιονισμένο αγώνα! Ίσως του χρόνου!